handdator

Visa fullständig version : Tips på fyllning i våfflor/pannkakor


Limpanz
2012-09-12, 08:57
Tjena! Tänkte laga mina favorit-proteinvåfflor som post wo idag, och behöver lite inspiration. Man har ju sett ett fåtal sätt att fylla dem så som chocolate chip m.m men jag behöver lite tips på annat man skulle kunna fylla med som passar till ändamålet!

Brukar lägga i lite smet, i med det man vill ha i och därefter lite mer smet.

Delge era förslag! :)

Gurkyngel
2012-09-12, 10:57
blåbär

Albin Eriksson
2012-09-12, 11:08
Brukar göra pudding på Orbilox-8 (choklad eller vaniljprotein) och rulla in i pannkakor, grymt gott.

vaniljen + stora blåbär är en favorit.

Reaper123
2012-09-12, 11:18
Bara jag som tänker galna varianter som gör dom mer matiga? *screwy*

Tex schysst stark kesoröra och kanske lite finhackad bacon/skinka berooende på hur man vill ha det med P,K & F. Alltså lite fläskpannkakelika våfflor? *drool*

Gah... nu måste jag ju göra detta själv inser jag :d

Limpanz
2012-09-12, 11:27
Jag tänkte mer i opti-onanist-godis-hållet, typ sockerfri choklad och dylikt. Bär är ju vinnare och pudding likaså. Älskar även att min favoritkanal på youtube gör våfflor med bacon"smulor" i. Får väl se om man kan hitta något hyfsat sockersnålt att ha i som inte är bär eller choklad... :D the hunt begins

Pretorian
2012-09-12, 11:56
Till mina pankisar har jag oftast:
Blåbär (osötade) med stevia strö, lite nötter samt riven cocos.

Jeml
2012-09-12, 12:03
keso blandat med kasein och en skvätt mjölk eller fluff. toppa med bär och hackade nötter. skippa nötter om du inte vill ha fettet/kcal.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Limpanz
2012-09-12, 21:54
Tack för alla tips. Skulle klarifierat att kg menade mer som att späcka. Alltså lägga i inuti våfflorna i mitten typ ^^ de blev goda på mitt originalrecept iallafall...

Wzup2u
2012-09-13, 04:57
något som är gott som fyllning i pannkakor är en bananröra med turkisk yoghurt.

3 dl turkisk yoghurt ihop med 1 riktigt mosad banan, 2 msk flytande sötningsm eller strö (1dl), & kanel rör om allt & servera på pannkakorna.

Glen
2012-09-13, 08:57
Egentligen av en helt annan anledning satt jag och funderade på om man kan göra nån sorts "frosting" till kakor genom att röra ihop mager färskost (tänker mig Philadelphia 5% typ) med sötningsmedel och kakao? Aldrig provat dock så jag låter det vara osagt. Kakaon kan man ju byta ut också mot valfri annan smaksättare, kan kanske vara något till våfflor/pannkakor.