handdator

Visa fullständig version : ostabil mage


maximuscle
2004-02-04, 19:11
e det nån mer än jag som blir ostabil i magen när man ligger under bulk säsong och käkar en jävla massa mat...?:MrT:

maximuscle
2004-02-04, 20:55
e jag den ända som får det eller...:cryout:

GhostFace
2004-02-04, 21:00
Vaddå ostabil?

:confused:

maximuscle
2004-02-04, 21:04
nästan lös i magen....:(

fibre
2004-02-04, 22:20
mycket kreatin kanske?

maximuscle
2004-02-04, 22:22
Originally posted by fibre
mycket kreatin kanske?

käkar inte ens det för tillfället...

Wiiking
2004-02-04, 22:28
Har samma "problem". Tycker jag bor på toaletten vissa dagar. Men det är det värt:)

Hobbes
2004-02-04, 22:31
Originally posted by Wiiking
Har samma "problem". Tycker jag bor på toaletten vissa dagar. Men det är det värt:)

Det vete faan....prova PROBIOMAX tabletter som kommer i förpackning om 60 st, kostar 200 spänn på hälsokost butiker, innehåller trevliga bakterierfloran som magen behöver.

Fast avföring är bästa huvudkudden:hbang:

maximuscle
2004-02-04, 22:35
Originally posted by Wiiking
Har samma "problem". Tycker jag bor på toaletten vissa dagar. Men det är det värt:)

e det så alltid eller bara när du käkar väldigt mycket...?

Solmyr
2004-02-04, 22:56
Jag har liknande problem, men jag vet inte riktigt vad det beror på. Vissa dagar är man konstant gasig och skiter lite löst och vissa dagar nästan inte alls. Undrar om jag är känslig mot något.. Kan det vara laktosintollerant?

Kanske man ska testa köpa PROBIOMAX-tabletter och se om magen blir bättre.

Hobbes
2004-02-04, 23:02
Originally posted by Solmyr
Jag har liknande problem, men jag vet inte riktigt vad det beror på. Vissa dagar är man konstant gasig och skiter lite löst och vissa dagar nästan inte alls. Undrar om jag är känslig mot något.. Kan det vara laktosintollerant?

Kanske man ska testa köpa PROBIOMAX-tabletter och se om magen blir bättre.

Det finns många anledningar till en kass mage, men ja jag har haft gasig ena dagen, skiter loss rejält andra dagen osv.

Stress var för mig en faktor, men om du sköter kosten osv. Så ser jag ingen nackdel med Probiomax, egentligen är de ju som Proviva i tablettform.

Vad jag vill få sagt är att det är ju inte fel att ge magen rätt förutsättningar! Men att anledningarna kan vara många.

Wiiking
2004-02-04, 23:10
Originally posted by maximuscle


e det så alltid eller bara när du käkar väldigt mycket...?

Det är nog mest när jag bulkar som mest. Det i kombination med lite sämre kreatin brukar kunna ge en del följder =)

Hobbes:
Ok, kanske skulle ta och prova det.

hum
2004-02-04, 23:12
Min mage är jobbig i perioder, jag hatar det. Stress och? laktoskänslighet

Käkar Miniform mot gaser ibland, funkar sådär.

Sojaprotein gillar den inte! :)


Edit: Har väl ganska exakt samma problem som Solmyr.

Godnatt!

Solmyr
2004-02-04, 23:36
Jag käkar också tabletter mot ackne, och har gjort det i några månader. Det står på burken att man kan få symtom såsom löshet i mage.

Jag funderar på om jag ska testa skippa mjölk i några dagar och se om den blir bättre. Min mor dricker inte mjölk, hennes mage klarar inte det. Jag har ju druckit mjölk i stora mängder hela mitt liv, så jag fattar inte varför det skulle vara problem nu :confused:

Metal_boy_
2004-02-05, 02:54
Originally posted by Solmyr
Jag käkar också tabletter mot ackne, och har gjort det i några månader. Det står på burken att man kan få symtom såsom löshet i mage.

Jag funderar på om jag ska testa skippa mjölk i några dagar och se om den blir bättre. Min mor dricker inte mjölk, hennes mage klarar inte det. Jag har ju druckit mjölk i stora mängder hela mitt liv, så jag fattar inte varför det skulle vara problem nu :confused:


det kanske e just det som e problemet

Solmyr
2004-02-05, 18:13
Det är möjligt. Men jag började typ med protein och gainers vid samma tidpunkt som de tabletterna, så det är svårt att veta exakt. Tabletterna vill jag fortsätta äta, annars kom jag se ut som ett herk i ansiktet igen om en vecka :insane:

JAM
2004-02-05, 18:58
Originally posted by Wiiking
Har samma "problem". Tycker jag bor på toaletten vissa dagar. Men det är det värt:) Samma här. Men det går verkligen i vågor - nu har jag varit normal i magen de senaste fyra dagarna...
*intresseklubben antecknar* :em: :D