handdator

Visa fullständig version : Gammabolic?


PyToN
2004-02-04, 18:23
Hej!

Jag hörde idag talas om ett kosttillskott som hette gammabolic, nu undrar jag om det är bra grejer?

Han som nämde det sa att det var mer muskeluppbyggande än rena steroider och han intygade att det var helt lagligt.

Jag kikade på ************* men de hade det inte och sökningen på internet gav bara en massa franska sidor...

Ni här på forumet borde ha koll. Tacksam för svar.

King Grub
2004-02-04, 18:26
Helt värdelöst. Det är gamma-oryzanol det är frågan om. Helt lagligt och utan bieffekter. Utan effekter också, dock:

Int J Sport Nutr. 1997 Dec;7(4):318-29. Related Articles, Links


The effects of gamma-oryzanol supplementation during resistance exercise training.

Fry AC, Bonner E, Lewis DL, Johnson RL, Stone MH, Kraemer WJ.

Exercise and Sport Science Laboratories, University of Memphis, TN 38152, USA.

To determine the effectiveness of gamma-oryzanol supplementation, weight-trained males were randomly divided into supplemented (G-O) and control placebo (Con) groups. The G-O group ingested 500 mg.day-1 of gamma-oryzanol according to manufacturer's instructions. Test batteries were administered before (T1), after 4 weeks (T2), and after 9 weeks (T3) of a periodized resistance exercise program. Both groups demonstrated significant increases in 1 repetition maximum muscular strength (bench press and squat) and vertical jump power, with no differences between the groups. No differences between groups were observed for measures of circulating concentrations of hormones (testosterone, cortisol, estradiol, growth hormone, insulin, beta-endorphin), minerals (calcium, magnesium), binding protein (albumin), or blood lipids (total cholesterol, triglycerides, HDL-cholesterol). Resting cardiovascular variables decreased similarly for both groups. These data suggest that 9 weeks of 500 mg.day-1 of gamma-oryzanol supplementation does not influence performance or related physiological parameters in moderately weight-trained males.

herr_Arne
2004-02-04, 18:38
Varje gång man hör talas om ett preparat som hävdas...

1. Vara helt lagligt

2. Vara helt ofarligt (dvs. utan biverkningar)

3. Vara lika eller mer effektivt än "sterioder"

...så ska man komma ihåg att...

4. Visst, lagstiftningen är inte så snabb, men slugt utformad. Det mesta som fungerar är olagligt...

5. Kraftiga verkningar innebär i stort sett alltid oönskade biverkningar...

6. "Steroider" är "rätt" använda extremt effektiva...

Kort kan man säga att 3 aldrig är sann, och 2 sällan stämmer om det finns effekt överhuvudtaget... Köp inte skräp för pengarna...

...å så låt bli steroiderna också...

Koskit
2004-02-04, 19:45
Jag ökade faktiskt väldigt bra i axelpressar när jag använde detta.
Men samtidigt kanske jag hade gjort det iaf. :D

Hobbes
2004-02-04, 22:36
Originally posted by herr_Arne
Varje gång man hör talas om ett preparat som hävdas...

1. Vara helt lagligt

2. Vara helt ofarligt (dvs. utan biverkningar)

3. Vara lika eller mer effektivt än "sterioder"

...så ska man komma ihåg att...

4. Visst, lagstiftningen är inte så snabb, men slugt utformad. Det mesta som fungerar är olagligt...

5. Kraftiga verkningar innebär i stort sett alltid oönskade biverkningar...

6. "Steroider" är "rätt" använda extremt effektiva...

Kort kan man säga att 3 aldrig är sann, och 2 sällan stämmer om det finns effekt överhuvudtaget... Köp inte skräp för pengarna...

...å så låt bli steroiderna också...

Men du glömde ju att lägga till listan...Studier på boskap har visat sig öka muskelmassan...eller rent av studier på möss har visat sig visa muskelmassan.

Man vet inte om man ska...:laugh:

muskelbyggarn
2004-02-05, 07:29
Gammabolic :D fan det fanns ju redan för 12 år sedan när en annan började träna och köpte allt sådant där i sin iver att bygga muskelmassa...

Kan intyga -> SKRÄP.

Tror de som säljer det är Tropicana, hette så förr ivf.

Vänl,,,
Tobb

PyToN
2004-02-05, 17:08
Det blir la till att fortsätta med protein och kreatin då...