handdator

Visa fullständig version : Optimera träning med hjälp av insulin?


Thelder
2012-09-10, 20:28
Tja!

Har hört från vissa håll att man kan optimera träningen (på något sätt) med hjälp av insulin.

Har själv diabetes, och får naturligtvis utskrivet insulin när det behövs :)

Fick även hört för något år sedan att en bekant blivit mycket starkare när han använde det på rätt sätt(?)
Som jag förstod det skulle det ge någon riktigt bra effekt...


Någon som vet hur man går tillväga, eller någon som själv "varit i samma situation"?

Tack på förhand!

tjing
2012-09-10, 20:34
Jag har ingen erfarenhet av diabetes men jag skrev om insulinets hämmande effekt vad gäller nedbrytning av muskelprotein på min blogg härförleden:

http://jensfitness.blogg.se/2012/september/gott-och-blandat.html

Vunnis
2012-09-10, 20:34
Det ska ha effekt på barn och en del djur. Som vuxen är det om jag inte missminner mig ganska onödigt att pilla med om det inte är monsterdoser. Du maximerar proteinsyntesen mha aminosyror, och det räcker.

Scratch89
2012-09-10, 20:36
Jag hade inte mixat runt med insulindoserna om jag hade diabetes. Sen är det väl dessutom räknat som doping att dosera så pass höga doser insulin?

Thelder
2012-09-10, 20:59
Tack för alla svar :)

Jag hade inte mixat runt med insulindoserna om jag hade diabetes. Sen är det väl dessutom räknat som doping att dosera så pass höga doser insulin?
Nej, det är klart. Men de kan väl knappast sätta dit någon med diabetes - pga för mycket insulin? o.O
Och varför skulle man ta en bamsingdos med insulin? Om man vill undvika hypoglykemi måste man ju äta kolhydrater som en galning?!

mikaelj
2012-09-10, 22:16
Och varför skulle man ta en bamsingdos med insulin? Om man vill undvika hypoglykemi måste man ju äta kolhydrater som en galning?!

Ja.

Thelder
2012-09-10, 22:22
Ja.

Varför skulle man då göra det?

gratefuldead
2012-09-10, 22:25
Varför skulle man då göra det?

Det är bara dumheter.

Är också diabetiker. Låt bli att ta extra insulin :d Finns ett gäng kända byggare som dött i sömnen efter att ha tagit för mycket insulin.

Sverker
2012-09-11, 17:37
Insulin är en medicin. Att använda insulin för att öka muskelmassan klassas som dopning. Trådskaparen ska alltså inte tillåtas diskutera insulinanvändning för att öka muskelmassan.



Normalt plockar vi bort tråden. Men tråden blev snabbt en varning för att missbruka insulin, vilket blev bra.

Tråd låst.