handdator

Visa fullständig version : Förlorar man många cm under deff?


kejbab
2012-09-10, 00:35
Tjenare.

Nu är det så att jag undrar om man förlorar många cm runt armarna om man deffar.

Ser ut så här just nu :

19år 183cm 95kg ca 43.5cm runt armarna just nu.

http://img716.imageshack.us/img716/9431/lal3.png

Hur många cm kvar blir det om jag går ner minst 10-15kg? :)

tackpåförhand

Rahf
2012-09-10, 00:42
Det går inte att svara på hur fettet på kroppen kommer minska för varje individ. Räkna med att du kommer tappa flera centimeter runt armarna.

Fishtank
2012-09-10, 00:43
Tja hur långt är ett snöre är nog svaret du söker.
Ingen vet hur mycket fett du lagrar på armarna tyvärr.
Tycker du bara ska köra en deff och sen bygga igen då du kommit ner i fettprocent igen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LilMack
2012-09-10, 07:56
Räkna med att par cm där nere!

AronP
2012-09-10, 08:03
Jag tappade från 44 till 39 på tävling men 2-3 av dom var från glykogenet på slutet.

Reaper123
2012-09-10, 10:04
Deff 2011 (jan-juli) 103->88 kg och armarna +1 cm (tränade väldigt mkt armar)
Deff 2012 (jan-apr) 93->85 och armarna -2 cm (fokus på basövningar)

Är man enligt egen uppfattning för tjock = därför man vill deffa? Så får man nog helt enkelt stå sitt kasst, mindre blir armarna och hur mycket har ju som sagt med fettet att göra. Jag hade förbannat tur förr-förra deffen eller om det hade med att jag "discotränad" rätt mycket...

kejbab
2012-09-10, 10:47
Tack så mycket!

Spartansk
2012-09-10, 10:50
Fast armarna kommer se större ut, pga av att de får mer konturer.

Fishtank
2012-09-10, 11:06
Spartansk har en poäng vi alla glömt nämna.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

kejbab
2012-09-10, 12:55
Fast armarna kommer se större ut, pga av att de får mer konturer.

Hade jag inte äns tänkt på :D

Men vad tror ni om att promenera i rask takt när man deffar? Läste lite och jag kom fram till att man inte ska jogga om man nu vill ha så mycket muskler kvar som möjligt.. Men har faktiskt inte sätt nått om raska promenader :)

Reaper123
2012-09-10, 13:14
Hade jag inte äns tänkt på :D

Men vad tror ni om att promenera i rask takt när man deffar? Läste lite och jag kom fram till att man inte ska jogga om man nu vill ha så mycket muskler kvar som möjligt.. Men har faktiskt inte sätt nått om raska promenader :)Generellt brukar väl lågintensiv kardio rekommenderas om man rädd om muskelmassan. Finns ju dock väldigt många som kör HIIT under deff och verkar funka, så vet inte riktigt om man ska nojja allt för mycket så länge det inte blir VÄLDIGT mycket kardio i schemat och i direkt anslutning till passen!?

Skulle du vilja genomföra regelrätt löpträning är det väl bara förlägga den så långt ifrån styrekträningen som möjligt? (tänker tex på axon som joggar/löper under deff och kör styrkepass samma dag)

Jag ser alltså inga hinder med PWs under deff, men sen springer jag x km/vecka för att jag mår bra av det och inte för att bespara muskelmassa under deff :D

vicarious
2012-09-10, 13:50
Hade jag inte äns tänkt på :D

Men vad tror ni om att promenera i rask takt när man deffar? Läste lite och jag kom fram till att man inte ska jogga om man nu vill ha så mycket muskler kvar som möjligt.. Men har faktiskt inte sätt nått om raska promenader :)

Inga som helst problem, varken promenader eller jogging.

Spartansk
2012-09-10, 14:56
Inga som helst problem, varken promenader eller jogging.

+1, välj det som är skönast/roligast.

Sniggel
2012-09-10, 15:03
Inga som helst problem, varken promenader eller jogging.

Mjaa, jogging kan definitivt påverka så att det spelar roll. Det är vi en del här som är övertygade om iaf.
"Cardio kills your gains" fast syftar då mest på joggning för det verkar vara mer påtagligt än t ex cykling.
Man kan hålla det på en vettig nivå tycker jag. Är ju dumt att få dålig kondition bara för att man tror att man ska vinna något på det.

kejbab
2012-09-10, 15:07
Generellt brukar väl lågintensiv kardio rekommenderas om man rädd om muskelmassan. Finns ju dock väldigt många som kör HIIT under deff och verkar funka, så vet inte riktigt om man ska nojja allt för mycket så länge det inte blir VÄLDIGT mycket kardio i schemat och i direkt anslutning till passen!?

Skulle du vilja genomföra regelrätt löpträning är det väl bara förlägga den så långt ifrån styrekträningen som möjligt? (tänker tex på axon som joggar/löper under deff och kör styrkepass samma dag)

Jag ser alltså inga hinder med PWs under deff, men sen springer jag x km/vecka för att jag mår bra av det och inte för att bespara muskelmassa under deff :D

Inga som helst problem, varken promenader eller jogging.

+1, välj det som är skönast/roligast.

Mjaa, jogging kan definitivt påverka så att det spelar roll. Det är vi en del här som är övertygade om iaf.
"Cardio kills your gains" fast syftar då mest på joggning för det verkar vara mer påtagligt än t ex cykling.
Man kan hålla det på en vettig nivå tycker jag. Är ju dumt att få dålig kondition bara för att man tror att man ska vinna något på det.

Tack så mycket! Ska har bestämt mig för att promenera en timme per dag! :)