handdator

Visa fullständig version : Dags att testa gamle arnolds metoder


Trebuchent
2012-09-09, 22:19
Tja
Jag heter Robin o är 18 år gammal.
För ca 1,5 år sedan vägde jag 89 kg, jag bestämde mig för att gå ner lite. Så jag slutade med sötsaker och gick ned till ca 82- 85 kg.
Denna sommarn bestämde jag mig för att ta mer seriöst på gymmandet o kosten. Jag startade en "deff" under hela sommarn och gick ner till ca 75 kg. Under sommar styrketränade jag även en hel del. Jag nötte en hel del teknik i olika övningar samtidigt som jag såg det som ett sätt att bränna kcal på.

Men när jag deffat ner till 75 kg så märkte jag att jag saknade en hel del muskler som jag vill ha och därför har jag nu bestämt mig för en bulk fram till ca februari och sedan ytterligare en deff inför studentresa i juni.

För ca en vecka sedan började jag bulka från 75,7 kg. Jag har kört efter ett eget schema men nu tänkte jag att det skulle vara kul att testa att köra efter ett av arnolds många påstådda träningscheman och sedan efter ett tag självklart byta för att få variation.
Att notera är att jag kommer köra arnolds måndag som min tisdag, hans ons som min tors osv.

Jag tränar även badminton 4-5 gånger i veckan så det blir till att äta en hel del för att få ihop mina kcal.

Börjar med att lägga upp två bilder på schemat och en bild efter min "deff"

Ha det gott så länge så kommer min första träningslogg upp på tisdag :)
Senare under tiden kommer även dagsformbilder upp mm.
Houj!

Spartansk
2012-09-09, 22:21
Gött! Tänk på att köra efter hans "nybörjaschema" och inte nåt schema som han körde precis innan tävling (som var mycket hårdare).

Trebuchent
2012-09-09, 22:23
Gött! Tänk på att köra efter hans "nybörjaschema" och inte nåt schema som han körde precis innan tävling (som var mycket hårdare).

Om du kan se bilden , är det bra tror du?_:)
Försökte se till så att det fanns basövningar med o det verkar det finnas , eller ?:)

Spartansk
2012-09-09, 22:25
Om du kan se bilden , är det bra tror du?_:)
Försökte se till så att det fanns basövningar med o det verkar det finnas , eller ?:)

Jaha, nu såg jag bilden!

Ja, det där är hans nybörjarschema.

Personligen tror jag det är för hård träning för de flesta, men det finns andra som inte håller med. Du kan ju alltid testa, och lägga av om du märker att det blir för mycket.

Och ja, det där schemat innehåller många bra basövningar!

Trebuchent
2012-09-09, 22:37
Jaha, nu såg jag bilden!

Ja, det där är hans nybörjarschema.

Personligen tror jag det är för hård träning för de flesta, men det finns andra som inte håller med. Du kan ju alltid testa, och lägga av om du märker att det blir för mycket.

Och ja, det där schemat innehåller många bra basövningar!

är van o träna hårt men märker jag som du säger att det bli för hårt så får jag lugna mig :)

Trebuchent
2012-09-11, 06:55
Dags att börja tagga till inför första passet, detta gör vi med http://www.youtube.com/watch?v=AMXi-uwNGc0

Kommer update om passet senare :)

Trebuchent
2012-09-11, 16:23
Pass 1 avklarat

Gick hyffsat bra faktiskt, förutom chins, (jag suger på chins) så jag körde pulldowns istället.
Som arnold sagt så körde jag 5 x 8 -12 reps på varje förutom hans undantags övningar då.

Bänkpress 5 x 10 reps
Lutande bänkpress 5 x 10
Pullovers 5 x 12

Pulldowns 5 x 11
Skivstångsrodd 5 x 10
Marklyft 3 set x 10/8/6

Benlyft 5 x 15 (orkade inte 25 som enligt schemat :(...)

Vet inte om nån läser denna "journal" men säg gärna till om ni vill att jag ska skriva vilka vikter mm, jag kör med :)

Trebuchent
2012-09-12, 11:17
Glömde visst skriva in vikter i passet såg jag , gör det efter dagens pass
Houj sålänge :)