handdator

Visa fullständig version : ojämna bröstmuskler


Anton95
2012-09-08, 16:24
Tja!

Har gymmat kanske 2 år till och från, och börjar äntligen känna att jag har bra motivation för att verkligen komma nån vart.

Ett problem som uppkommit är att min ena bröstmuskel (den vänstra) är större än den andra? Det är inte STOR skillnad, men om man kollar noga ser men att ena muskeln är större.

När jag började gymma (15-16år) var jag väldigt smal och hade knappt några bröstmuskler alls. Är det något jag gjort fel? kört basic bröst övningar som bänkpress, hantelpress, bröstmaskiner osv. är högerhänt förresten så förstår inte varför inte höger bröst är större isåfall.

Tack på förhand! :)

Doggeh
2012-09-08, 16:30
Skulle säga att mest beror nog på din genetik.

Är du starkare i vänstra bröstmuskeln?

corone
2012-09-08, 16:31
Bröstmusklerna är väldigt sällan helt symmetriska, tänk inte för mycket på det.

exevision
2012-09-08, 16:34
Skillnader hur du avänder musklerna i det dagliga livet.

Anton95
2012-09-08, 17:36
Skillnader hur du avänder musklerna i det dagliga livet.

jag är ju högerhänt, starkare i högra biceps, men mitt vänstra bröst är större? :O

Anton95
2012-09-08, 17:37
Skulle säga att mest beror nog på din genetik.

Är du starkare i vänstra bröstmuskeln?

nej inte vad jag märkt, har knappt något fett på bröstet, asså man ser tydligt att själva muskeln är lite större

Electr0ize
2012-09-08, 17:42
Jag har likadant. Min vänstra bröstmuskel och min vänstra biceps är större än på min högra sida. Jag är också högerhänt. Tränat i något år och det har inte blivit någon större skillnad för mig heller.

Anton95
2012-09-08, 18:42
Jag har likadant. Min vänstra bröstmuskel och min vänstra biceps är större än på min högra sida. Jag är också högerhänt. Tränat i något år och det har inte blivit någon större skillnad för mig heller.

mitt vänstra bröst är större, min högra biceps, och jag är högerhänt. sjukt random?

Rabiat
2012-09-08, 18:53
Jag tror inte att perfekt symmetri i all muskulatur är något som premierats av evolutionen i särskilt hög utsträckning ;)