handdator

Visa fullständig version : Styrkelyftning, Tyngdlyftning & Kroppsbygning


Pinoy
2012-09-07, 21:47
Någon som lyckats få in allt detta i ett schema? Inte crossfit då.

Fyllot
2012-09-07, 21:51
4 månader av varje *popcorn*

Pinoy
2012-09-07, 22:15
4 månader av varje *popcorn*

Skulle gärna vela hålla på med allt samtidigt...

Doggeh
2012-09-07, 22:27
Jim Wendlers 531 kan vara något för dig!

Rickard
2012-09-07, 22:39
Alla tre samtidigt?
Något utav dom som har högre prioritet än dom andra?

drakfelt
2012-09-07, 22:59
Går nog alldeles utmärkt, du kommer dock inte att bli BÄST i någon av grenarna, men absolut att bli bra i alla tre :)

Mest övergripande är ju ändå styrkelyft, så att köra böj, mark och bänk lowrep samt komplementövningar highrep bör ge dig både "bodybuilding" och "styrkelyft" samt att kasta in ett OL-pass var tredje dag eller likn.

Pinoy
2012-09-07, 23:05
Jim Wendlers 531 kan vara något för dig!

Kanske det.. hur skulle du lägga upp det isf?

Alla tre samtidigt?
Något utav dom som har högre prioritet än dom andra?

Nej inte precis.. Om jag skulle sätta detta i en lista från 1-3 skulle det bli såhär iaf:

1. Kroppsbyggning
2. Styrkelyftning
3. Tyngdlyftning

Tänkte att man kanske kunde cykla allt t.ex. några månader fokus på kroppsbyggning, styrkelyftning och tyngdlyftning prioriteras mindre, några månader styrkelyftning då kroppsbyggning och tyngdlyftning prioriteras mindre och därefter några månader av tyngdlyftning där styrkelyftning och kroppsbyggning prioriteras mindre.

drakfelt
2012-09-07, 23:07
Kanske det.. hur skulle du lägga upp det isf?



Nej inte precis.. Om jag skulle sätta detta i en lista från 1-3 skulle det bli såhär iaf:

1. Kroppsbyggning
2. Styrkelyftning
3. Tyngdlyftning

Tänkte att man kanske kunde cykla allt t.ex. några månader fokus på kroppsbyggning, styrkelyftning och tyngdlyftning prioriteras mindre, några månader styrkelyftning då kroppsbyggning och tyngdlyftning prioriteras mindre och därefter några månader av tyngdlyftning där styrkelyftning och kroppsbyggning prioriteras mindre.

Prova vetja, är inte svårare än så :thumbup:

Pinoy
2012-09-07, 23:09
Prova vetja, är inte svårare än så :thumbup:

Jag ska försöka.. det enda problemet är att jag inte vet hur man ska lägga upp allt..

Pinoy
2012-09-07, 23:22
Kan lika bra slänga in en till fråga.. Var kan man köpa billiga, bra tyngdlyftar skor? Behöver inte vara från Sverige.

mikaelj
2012-09-07, 23:32
Styrkelyftare brukar ofta periodisera byggning med styrkelyft, så där finns inga motsättningar. Tyngdlyftare också, antar jag. För vikterna lyfter inte sig själva, man måste ha muskler också.

Se till att få med alla huvudrörelser du vill ha med (böj, bänk, mark, ryck, stöt), matcha ihop dem på ett bra sätt (t ex inte ryck efter bänk), sedan avslutar du passen med byggarträning.

Pinoy
2012-09-07, 23:47
Styrkelyftare brukar ofta periodisera byggning med styrkelyft, så där finns inga motsättningar. Tyngdlyftare också, antar jag. För vikterna lyfter inte sig själva, man måste ha muskler också.

Se till att få med alla huvudrörelser du vill ha med (böj, bänk, mark, ryck, stöt), matcha ihop dem på ett bra sätt (t ex inte ryck efter bänk), sedan avslutar du passen med byggarträning.

Kan du ge exempel på övningar man inte ska matcha tillsammans? som t.ex. ryck efter bänk som du nämnde.

mikaelj
2012-09-07, 23:50
Kan du ge exempel på övningar man inte ska matcha tillsammans? som t.ex. ryck efter bänk som du nämnde.

Kolla upp hur tyngdlyftare tränar. De lägger teknikövningar först (ryck, stöt), sedan har de "styrkeövningarna" sist.

Nu när jag tänker efter det kan du köra helt vanlig tyngdlyftningsträning + bänkpress + komplement/pump'n'tut-i-kabel för att nå det målet du vill.

Pinoy
2012-09-08, 00:01
Kolla upp hur tyngdlyftare tränar. De lägger teknikövningar först (ryck, stöt), sedan har de "styrkeövningarna" sist.

Nu när jag tänker efter det kan du köra helt vanlig tyngdlyftningsträning + bänkpress + komplement/pump'n'tut-i-kabel för att nå det målet du vill.

Okej.. förstod inte riktigt men ska försöka leta på nätet.

Exdiaq
2012-09-08, 00:14
Vad är anledningen till att du vill köra allt?

Pinoy
2012-09-08, 00:19
Vad är anledningen till att du vill köra allt?

Tycker allt är roligt?

Exdiaq
2012-09-08, 00:52
Tycker allt är roligt?

Bra anledning, förväntade mig annat svar från en 15'åring. Bästa tipset jag kan ge är att bege dig till närmaste OL/SL-klubb. Finns absolut inget program som slår en bra tränare med någorlunda bra upplägg och erfarenhet.

Om inte det är ett alternativ, ta en koll på Dan John's nybörjarprogram för OL här (http://danjohn.net/beginners/). Bra resurs för övningsbeskrivningar och program (i framtiden) är Catalyst Athletics (http://www.catalystathletics.com).

Jag känner folk som kombinerat SL och OL så ser inte det som ett problem i alla fall. Skiljer sig en aning mellan SL- och OL-böj, marklyft brukar inte ingå i den "genomsnittliga" OL'arens repertoar etcetera. Men inget som skadar.

Det du får se upp med är rörlighet i axlar och bröstrygg. Flertalet OL-tränare flyr, med all rätt, bänkpress som pesten för sköts det inte rätt kommer det påverka överstöt och ryck negativt. Framåtrullade axlar och orörlighet är knappast en fördel i SL heller, men det är en aning mer "förlåtande defekt" som man kan prestera hyfsat med ändå i det korta loppet.

Aldrig tävlat i SL, men körde 5/3/1 i 7-8 månader innan jag började med OL och trivdes mycket bra med det.

Sköt kosten så kommer du få en bra kropp på köpet också.

Pinoy
2012-09-08, 00:58
Bra anledning, förväntade mig annat svar från en 15'åring. Bästa tipset jag kan ge är att bege dig till närmaste OL/SL-klubb. Finns absolut inget program som slår en bra tränare med någorlunda bra upplägg och erfarenhet.

Om inte det är ett alternativ, ta en koll på Dan John's nybörjarprogram för OL här (http://danjohn.net/beginners/). Bra resurs för övningsbeskrivningar och program (i framtiden) är Catalyst Athletics (http://www.catalystathletics.com).

Jag känner folk som kombinerat SL och OL så ser inte det som ett problem i alla fall. Skiljer sig en aning mellan SL- och OL-böj, marklyft brukar inte ingå i den "genomsnittliga" OL'arens repertoar etcetera. Men inget som skadar.

Det du får se upp med är rörlighet i axlar och bröstrygg. Flertalet OL-tränare flyr, med all rätt, bänkpress som pesten för sköts det inte rätt kommer det påverka överstöt och ryck negativt. Framåtrullade axlar och orörlighet är knappast en fördel i SL heller, men det är en aning mer "förlåtande defekt" som man kan prestera hyfsat med ändå i det korta loppet.

Aldrig tävlat i SL, men körde 5/3/1 i 7-8 månader innan jag började med OL och trivdes mycket bra med det.

Sköt kosten så kommer du få en bra kropp på köpet också.

Finns det inget sätt att få in lite kroppsbyggar-övningar också då?? Hade varit skoj att köra lite hantelpressar, sidolyft osv...

Exdiaq
2012-09-08, 01:18
Finns det inget sätt att få in lite kroppsbyggar-övningar också då?? Hade varit skoj att köra lite hantelpressar, sidolyft osv...

Det går alldeles säkert på något vänster. Hur kan jag inte svara på då jag aldrig varit byggare eller tävlat i SL och kör efter "less is more" samt "keep it simple stupid".

Hade jag varit i din ålder och vetat det jag vet idag hade jag inte brytt mig om att försöka särskilja OL, SL och byggning allt för mycket då det inte finns rena byggarövningar, SL-övningar och OL-övningar. I SL och OL väljer man assistansövningar främst för att bättra rörelseapparaten, i byggning främst för att förbättra det estetiska. Man tränar funktioner i SL/OL, inte övningar. Allt drivs av behovet att förbättra något specifikt. Det är här en bra och erfaren tränare kommer in i bilden som kan se svagheter och väljer assistansövningar därefter.

Jag har svårt för att ge ett bättre svar än det jag redan har gett. Bästa alternativet är i mitt tycke att bege sig till en OL/SL-klubb och börja träna där.

rooz
2012-09-08, 08:09
Training for the supertotal

Monday (push)
squat- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench accessory stuff (usually heavy dips, low rep stuff)

Tuesday (pull)
Olympic lifts
Pull Ups for max reps (try to get more each week)
Maybe throw in kroc rows if i have the time/energy

Thursday (push)
front squat- ramp up for 4 weeks, deload 5th week
Push press- following same %'s as my bench program
accessory stuff for military press (higher rep stuff this day, usually more bodybuilding oriented, 8-12 reps)

Saturday (pull)
Joe Mills 20/20 program for the olympic lifts
Start with 70% of best snatch, do 5 singles. Add 5kg, do 5 more singles. Add 2.5kg, do 5 more singles. Then add 2.5kg every single after that, all the way up to 20 reps. Rest 5-10 minutes and repeat for C/J

mikaelj
2012-09-08, 08:11
Man kan nästan inte lära sig OL utan att börja på en OL-klubb.

Anders The Peak
2012-09-08, 08:14
Styrkelyft och bodybuilding är inga problem utan mer fördelar men OL är en extrem teknikgren som kräver många timmars teknikträning för att omvandla råstyrkan till lyftkapacitet i ryck och stöt.

Pinoy
2012-09-08, 11:40
Training for the supertotal

Monday (push)
squat- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench accessory stuff (usually heavy dips, low rep stuff)

Tuesday (pull)
Olympic lifts
Pull Ups for max reps (try to get more each week)
Maybe throw in kroc rows if i have the time/energy

Thursday (push)
front squat- ramp up for 4 weeks, deload 5th week
Push press- following same %'s as my bench program
accessory stuff for military press (higher rep stuff this day, usually more bodybuilding oriented, 8-12 reps)

Saturday (pull)
Joe Mills 20/20 program for the olympic lifts
Start with 70% of best snatch, do 5 singles. Add 5kg, do 5 more singles. Add 2.5kg, do 5 more singles. Then add 2.5kg every single after that, all the way up to 20 reps. Rest 5-10 minutes and repeat for C/J

Tack rooz!

Man kan nästan inte lära sig OL utan att börja på en OL-klubb.

Nej, jag vet. Dock så är det inget som jag tar så himla seriöst utan vill göra det för att det är roligt. Samtidigt så finns det nog inte en OL-klubb i närheten där jag bor. Höll för ett tag sedan på med lite ryck och stöt så är inte helt okunnig inom den delen.

Exdiaq
2012-09-08, 18:00
Nej, jag vet. Dock så är det inget som jag tar så himla seriöst utan vill göra det för att det är roligt. Samtidigt så finns det nog inte en OL-klubb i närheten där jag bor. Höll för ett tag sedan på med lite ryck och stöt så är inte helt okunnig inom den delen.

Du verkar mogen för din ålder, målmedveten och klipsk, men jag kan nästan garantera att du inte har koll på ryck och stöt. Har själv kört OL i snart 1 år och har under den tiden fått hjälp av rätt så erfarna lyftare kombinerat med väldigt mycket självstudier. Jag anser att jag nätt och jämnt kan grunderna. Så vill du lära dig OL, gå till en klubb för det är nästintill omöjligt att lära sig lyften på egen hand. Få rätt på det från början om du ska göra något, för du vet inte vilka ambitioner du kommer ha 5 år i framtiden.

Pinoy
2012-09-08, 18:04
Du verkar mogen för din ålder, målmedveten och klipsk, men jag kan nästan garantera att du inte har koll på ryck och stöt. Har själv kört OL i snart 1 år och har under den tiden fått hjälp av rätt så erfarna lyftare kombinerat med väldigt mycket självstudier. Jag anser att jag nätt och jämnt kan grunderna. Så vill du lära dig OL, gå till en klubb för det är nästintill omöjligt att lära sig lyften på egen hand. Få rätt på det från början om du ska göra något, för du vet inte vilka ambitioner du kommer ha 5 år i framtiden.

Det finns tyvärr ingen OL-klubb i närheten där jag bor tror jag, och är inte sugen på att pendla. Bor förövrigt i Ystad och där finns dock en SL-klubb, kanske blir att dra dit någon gång i framtiden.

Pinoy
2012-09-08, 18:07
Har även kollat i 5/3/1 - For Powerlifters boken och det är möjligtvis ett schema jag kommer använda mig utav i framtiden!

Exdiaq
2012-09-08, 18:50
Det finns tyvärr ingen OL-klubb i närheten där jag bor tror jag, och är inte sugen på att pendla. Bor förövrigt i Ystad och där finns dock en SL-klubb, kanske blir att dra dit någon gång i framtiden.

OK, det var synd för Trelleborg har en utmärkt OL-klubb med bra lokal, skicklig tränare och flertalet talangfulla samt hårt satsande juniorer.

Am. fotbollsföreningen Ystad Rockets har producerat flertalet duktiga atleter som tränar med SL-klubben (?) i Ystad. Sett ett par göra hyfsat bra ryck och stöt så där verkar finnas en del kompetens där någonstans i alla fall.

Pinoy
2012-09-08, 18:52
OK, det var synd för Trelleborg har en utmärkt OL-klubb med bra lokal, skicklig tränare och flertalet talangfulla samt hårt satsande juniorer.

Am. fotbollsföreningen Ystad Rockets har producerat flertalet duktiga atleter som tränar med SL-klubben (?) i Ystad. Sett ett par göra hyfsat bra ryck och stöt så där verkar finnas en del kompetens där någonstans i alla fall.

Ja, det är sant. Känner rätt många som tränar am. fotboll där och har själv blivit erbjuden. Ska se om jag orkar dra mig till SL-klubben någon gång.

lillgandhi
2012-09-08, 19:38
Vad är skillnad på tyngd och styrke träning?

Pinoy
2012-09-08, 20:05
Tyngdlyftning baseras på Ryck och Stöt samt olika varianter av dessa medan Styrkelyftning är Bänkpress, Marklyft och Knäböj.

mpjby
2012-09-08, 20:15
Det finns tyvärr ingen OL-klubb i närheten där jag bor tror jag, och är inte sugen på att pendla. Bor förövrigt i Ystad och där finns dock en SL-klubb, kanske blir att dra dit någon gång i framtiden.

Det tränar en hel del erfarna lyftare på YKK. Ta en sväng där förbi så får du garanterat svar på allt du undrar över :thumbup:

Leifallan
2012-09-08, 20:19
Training for the supertotal

Monday (push)
squat- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench- ramp up over a period of 4 weeks, deload 5th week
bench accessory stuff (usually heavy dips, low rep stuff)

Tuesday (pull)
Olympic lifts
Pull Ups for max reps (try to get more each week)
Maybe throw in kroc rows if i have the time/energy

Thursday (push)
front squat- ramp up for 4 weeks, deload 5th week
Push press- following same %'s as my bench program
accessory stuff for military press (higher rep stuff this day, usually more bodybuilding oriented, 8-12 reps)

Saturday (pull)
Joe Mills 20/20 program for the olympic lifts
Start with 70% of best snatch, do 5 singles. Add 5kg, do 5 more singles. Add 2.5kg, do 5 more singles. Then add 2.5kg every single after that, all the way up to 20 reps. Rest 5-10 minutes and repeat for C/J

Attans du var före;-) Stabilt program from the ole coach!

Pinoy
2012-09-08, 21:30
Det tränar en hel del erfarna lyftare på YKK. Ta en sväng där förbi så får du garanterat svar på allt du undrar över :thumbup:

Okej, blir nog det så fort jag är klar med Stronglifts!

lillgandhi
2012-09-08, 23:31
Tyngdlyftning baseras på Ryck och Stöt samt olika varianter av dessa medan Styrkelyftning är Bänkpress, Marklyft och Knäböj.

Jaha ok!

Pinoy
2012-09-12, 23:57
Satt och tänkte lite, skulle något sånthär funka?

Bröst/Rygg
Bänkpress MM2K
Marklyft
2 Superset, Bröst + Rodd-övningar

Vila

Olympiska Lyft/Axlar

Vila

Armar/Ben
Knäböj
Superset smalbänk, zottman Tungt
Superset smalbänk, hammer medel
Superset pushdowns, curl lätt

spoon
2012-09-13, 00:41
Jag tycker du ska gå bort till SL-klubben och prata med dom. Alltid kul att träna och filofofera träning ihop med likasinnade. Sen är det lättare att ge tips IRL.

Skulle jag ha kombinerat så skulle jag lagt ett SL-schema tre dagar i veckan med fokus på böj/bänk/mark och kört byggarövningarna på slutet av passen. Dom andra dagarna skulle jag fokuserat på att träna OL-teknik.

jokem
2012-09-13, 06:44
Jag tycker du ska gå bort till SL-klubben och prata med dom. Alltid kul att träna och filofofera träning ihop med likasinnade. Sen är det lättare att ge tips IRL.

Skulle jag ha kombinerat så skulle jag lagt ett SL-schema tre dagar i veckan med fokus på böj/bänk/mark och kört byggarövningarna på slutet av passen. Dom andra dagarna skulle jag fokuserat på att träna OL-teknik.

Ungefär så kör jag. Mon, ons och fre är det prio på styrkelyft och avslutning med byggning. Tis och lör är det tyngdlyftningsfokus med dragövningar och komplement till pressövningar efteråt. Rätt tungt att träna 5 dagar i veckan och alltid köra tyngdlyftningspassen dagen efter SL-passen men det funkar rätt bra.

När man sen byter till att bara köra tyngdlyftning går allt så mycket bättre eftersom man är utvilad men jag vill inte lägga all prio på tyngdlyftningen då jag anser att sporten är för liten i Sverige. Hade däremot varit kul om någon i min ålder var sugen på tyngdlyftning för jag vill ha någon att träna med!

Leifallan
2012-09-13, 16:30
Satt och tänkte lite, skulle något sånthär funka?

Bröst/Rygg
Bänkpress MM2K
Marklyft
2 Superset, Bröst + Rodd-övningar

Vila

Olympiska Lyft/Axlar

Vila

Armar/Ben
Knäböj
Superset smalbänk, zottman Tungt
Superset smalbänk, hammer medel
Superset pushdowns, curl lätt

Följ Rooz förslag i stället. Nöt på ett par månader och utvärdera sen.

Pinoy
2012-09-13, 16:45
Följ Rooz förslag i stället. Nöt på ett par månader och utvärdera sen.

Men där är ju inga marklyft...

Leifallan
2012-09-13, 17:20
Det var en tolkning av upplägget. Här e originalet:

Monday

Back squat

Bench Press



Tuesday

Snatch

Clean and Jerk



Thursday

Front squat

Military press or push press



Saturday

Snatch

Clean and Jerk

An occasional deadlift


http://www.pendlay.com/Training-for-the-Supertotal_df_89.html

NNIF
2012-09-14, 08:29
Detta var en mycket intressant tråd! Jag är själv inne på något liknande "koncept" och det är oerhört inspirerande att läsa hur andra gör :-)

Ungefär såhär kör jag nu!
(rullande split, vilar när jag behöver det, brukar ta 10 dagar att köra denna cykel)

pass1:
Knäböj "tunga" blir typ 3set x 3reps
Ryck typ 6 x 3
Marklyft "lätta" typ 6 x 3 med kort setvila och fokus på explosivitet
Avslutar med benspark, liggande bencurl och enbens-vadresningar 3st giantsets med fokus på "pump och kontakt"


pass2:
Bänkpress "tungt" typ 3x3 här med
Push-press/stöt från ställning "lätt" typ 6x3 med lätta vikter, kort vila
Dips/bänkpress/hantelpress (övning beror på humör och vilka saker som är lediga) "byggar style" 3-5 x 10-15 reps
Superset: Hantellyft åt sidan och pushdowns (eller liggande tricepspress med skivstång, som sagt, beror på humör och belastning på gymmets prylar) typ 3x10

Pass3:
pull-up/chins ca 5set x max reps
marklyft med Fat-gripz 3x3
skivstångscurl ca 3x10reps
latsdrag/skivstångsrodd ca 3x10
ev. (alternerande hantelcurl ca 3x10)
reverse-curls med skivstång ca 3 x 10reps (känns fint i underarmarna!)
ev. framåtlutande hantellyft åt sidan 3x10

pass 4:

Marklyft "tungt" typ 3x3
knäböj "lätt" typ 3x10
Brukar bli magträning och extra rörlighetsträning här, marklyften suger verkligen livsglädjen ur en!
vad-resningar funkar med!

- här är det garanterat dags för en vilodag, alltid hehe -

pass5:
frivändning med stöt typ 6x3
Bänkpress "lätt" 3x10
Superset: Hantellyft åt sidan och pushdowns (eller liggande tricepspress med skivstång, som sagt, beror på humör och belastning på gymmets prylar) typ 3x10

pass6 = pass3

börja om med pass1

Slänger in lite halvtung magträning då och då samt extra långa rörlighetstränings-sessions :-)

typ

Pinoy
2012-09-14, 09:10
Detta var en mycket intressant tråd! Jag är själv inne på något liknande "koncept" och det är oerhört inspirerande att läsa hur andra gör :-)

Ungefär såhär kör jag nu!
(rullande split, vilar när jag behöver det, brukar ta 10 dagar att köra denna cykel)

pass1:
Knäböj "tunga" blir typ 3set x 3reps
Ryck typ 6 x 3
Marklyft "lätta" typ 6 x 3 med kort setvila och fokus på explosivitet
Avslutar med benspark, liggande bencurl och enbens-vadresningar 3st giantsets med fokus på "pump och kontakt"


pass2:
Bänkpress "tungt" typ 3x3 här med
Push-press/stöt från ställning "lätt" typ 6x3 med lätta vikter, kort vila
Dips/bänkpress/hantelpress (övning beror på humör och vilka saker som är lediga) "byggar style" 3-5 x 10-15 reps
Superset: Hantellyft åt sidan och pushdowns (eller liggande tricepspress med skivstång, som sagt, beror på humör och belastning på gymmets prylar) typ 3x10

Pass3:
pull-up/chins ca 5set x max reps
marklyft med Fat-gripz 3x3
skivstångscurl ca 3x10reps
latsdrag/skivstångsrodd ca 3x10
ev. (alternerande hantelcurl ca 3x10)
reverse-curls med skivstång ca 3 x 10reps (känns fint i underarmarna!)
ev. framåtlutande hantellyft åt sidan 3x10

pass 4:

Marklyft "tungt" typ 3x3
knäböj "lätt" typ 3x10
Brukar bli magträning och extra rörlighetsträning här, marklyften suger verkligen livsglädjen ur en!
vad-resningar funkar med!

- här är det garanterat dags för en vilodag, alltid hehe -

pass5:
frivändning med stöt typ 6x3
Bänkpress "lätt" 3x10
Superset: Hantellyft åt sidan och pushdowns (eller liggande tricepspress med skivstång, som sagt, beror på humör och belastning på gymmets prylar) typ 3x10

pass6 = pass3

börja om med pass1

Slänger in lite halvtung magträning då och då samt extra långa rörlighetstränings-sessions :-)

typ

Ser mycket intressant ut! Något att rekommendera eller? :)
Hur lägger du upp träningsdagarna?

filmjölk
2012-09-14, 10:24
Vinn på lotto, ät som en flodhäst, bli arbetslös och helt antisocial och preppa (det är en förutsättning).

Sedan kör du ett snortungt ryck+stöt-pass varje morgon, ett "omg jag svimmar snart-hårt" böj/bänk/mark- pass framåt 14:00-snåret och ett "fyfan jag måste kräkas" byggar- helkroppspass med lite högre reps varje kväll. 7 dagar i veckan.

NNIF
2012-09-14, 11:13
Ser mycket intressant ut! Något att rekommendera eller? :)
Hur lägger du upp träningsdagarna?

Nej jag kan inte rekommendera att köra typ som jag gör, det suger verkligen :smash: haha klart jag kan rekommendera det!

Hur menar du "lägger upp"?

Jag skrev ju att jag bara kör på och pillar in vilodagar när det behövs och att det tar ca 10 dagar att köra denna "6split"

Control_61
2012-09-14, 12:51
Vinn på lotto, ät som en flodhäst, bli arbetslös och helt antisocial och preppa (det är en förutsättning).

Sedan kör du ett snortungt ryck+stöt-pass varje morgon, ett "omg jag svimmar snart-hårt" böj/bänk/mark- pass framåt 14:00-snåret och ett "fyfan jag måste kräkas" byggar- helkroppspass med lite högre reps varje kväll. 7 dagar i veckan.

Äsch, låt han försöka!

Tar ett par år innan man inser hur mycket fokus som måste läggas på varje enskild del innan man gör några framsteg.

Tror inte det hjälper att försöka övertyga via en forumpost, det måste upplevas självt.

Pinoy
2012-09-14, 13:40
Nej jag kan inte rekommendera att köra typ som jag gör, det suger verkligen :smash: haha klart jag kan rekommendera det!

Hur menar du "lägger upp"?

Jag skrev ju att jag bara kör på och pillar in vilodagar när det behövs och att det tar ca 10 dagar att köra denna "6split"

Jaha, oj. Läste lite fel då.. tack så mycket!

Pinoy
2012-09-14, 18:57
Okej, efter Stronglifts blir det att testa detta. Är en typ av Pendlay's "Training for the supertotal".

Tisdag - Tunga Knäböj + Bänkpress, Avslut Bröst/Triceps

Onsdag - Ryck & Stöt teknikträning, Avslut Rygg/Biceps

Vila

Torsdag - Tunga Marklyft + Låg Volym Frontböj/Vanlig Böj, Avslut Ben + Mage

Vila

Lördag - Tung Ryck & Stöt, Avslut Axlar

Leifallan
2012-09-14, 21:25
Vinn på lotto, ät som en flodhäst, bli arbetslös och helt antisocial och preppa (det är en förutsättning).

Sedan kör du ett snortungt ryck+stöt-pass varje morgon, ett "omg jag svimmar snart-hårt" böj/bänk/mark- pass framåt 14:00-snåret och ett "fyfan jag måste kräkas" byggar- helkroppspass med lite högre reps varje kväll. 7 dagar i veckan.

Troll.

Pinoy
2012-09-14, 22:49
Vinn på lotto, ät som en flodhäst, bli arbetslös och helt antisocial och preppa (det är en förutsättning).

Sedan kör du ett snortungt ryck+stöt-pass varje morgon, ett "omg jag svimmar snart-hårt" böj/bänk/mark- pass framåt 14:00-snåret och ett "fyfan jag måste kräkas" byggar- helkroppspass med lite högre reps varje kväll. 7 dagar i veckan.

Inspiration från Big Mo med de stora armarna. :D