handdator

Visa fullständig version : Nypande känsla i triceps, vid "pumpövningar"


wcanka
2012-09-07, 18:43
Hey kolo... senaste 2 tricepspassen har jag kört både bänkdips & pushdowns...
i de övningarna får jag en nypande känsla i vänster triceps, lite under armhålan typ, detta när triceps är kontraherad.

Nån som känner liknande känsla.. eller helt enkelt nån som vet varför detta händer?

Spinkis
2012-09-08, 09:29
Händer mig lite då och då. Är det inte helt vanlig kramp?

Rabiat
2012-09-08, 09:44
Hey kolo... senaste 2 tricepspassen har jag kört både bänkdips & pushdowns...
i de övningarna får jag en nypande känsla i vänster triceps, lite under armhålan typ, detta när triceps är kontraherad.

Nån som känner liknande känsla.. eller helt enkelt nån som vet varför detta händer?

Så fick jag nästan varje gång jag tränade triceps under en period. Jag tog det som att det var dags att lugna sig lite med isoleringsövningarna, fast det behöver ju absolut inte stämma.

Sheogorath
2012-09-08, 11:02
Hey kolo... senaste 2 tricepspassen har jag kört både bänkdips & pushdowns...
i de övningarna får jag en nypande känsla i vänster triceps, lite under armhålan typ, detta när triceps är kontraherad.

Nån som känner liknande känsla.. eller helt enkelt nån som vet varför detta händer?

Jag gissar hej vilt på en liten muskelbristning i triceps långa huvud. Stretcha triceps försiktigt efter varje pass och se om det inte ger med sig. Förmodligen ska det bara läka och så töjer du för att motverka muskelförkortning i ärrvävnaden.

wcanka
2012-09-08, 11:32
Jag gissar hej vilt på en liten muskelbristning i triceps långa huvud. Stretcha triceps försiktigt efter varje pass och se om det inte ger med sig. Förmodligen ska det bara läka och så töjer du för att motverka muskelförkortning i ärrvävnaden.

Vilken övning rekommenderar du för att stretcha triceps med och hur länge? :)

Sheogorath
2012-09-08, 11:39
Vilken övning rekommenderar du för att stretcha triceps med och hur länge? :)

Den här är ganska trevlig:

http://2.bp.blogspot.com/_0KiN9NPcLvs/SLKCKpJ3_OI/AAAAAAAAADM/_DZOy_pxCB4/s320/Seated+triceps+stretch+with+side+reach.JPG

Kör några minuter, det är inte så noga. Du känner när du börjat mjukna till, då kan du vara färdig för den gången.