handdator

Visa fullständig version : Hjälp min kompis!


GabriellaP
2012-09-07, 16:35
Hej jag har en kompis som är 20 år och han har nu styrketränat i 2 år, har gått från ca 68 till 77 kg. Han har fått bra volym på kroppen men han tycker att magen har blivit stor och det är därför jag nu skriver här. Han påstår att hur han än äter så blir den inte mindre.

Han äter hyfsat bra mat, mycket proteiner osv. Men eftersom magen ändå inte blir mindre så har jag sagt till honom att han borde börja konditionsträna så att han förbränner fettet. Då säger han bara att hela hans kropp kommer bli mindre och att det inte är vad han vill.

Så alltså. Hur ska han på bästa sätt fixa till magen utan att förlora allt det andra han har byggt upp? Allt kost och träningstips är välkomna! :)

wcanka
2012-09-07, 16:38
Han bulkar nu alltså?
Han fettet samlas väl på magen främst i hans fall, vilket det gör hos de flesta män, om jag inte hört fel.

Enda utvägen är en deff helt enkelt :)

Lychgate
2012-09-07, 16:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

GabriellaP
2012-09-07, 16:43
Vet inte riktigt om jag skulle kalla det för bulka. Alltså problemet är bara att han är så rädd att magen ska bli ännu större. Om jag var han så skulle jag satsa på en ordentlig bulk i några månader för att sedan köra en deff eller låter det helt fel?

Kischen
2012-09-07, 16:45
"Då säger han bara att hela hans kropp kommer bli mindre"

Troligtvis ja, om han inte fettsuger sig.
Det är lika för alla.

mikaelj
2012-09-07, 16:45
Magen brukar vara det som för mig blir mindre först när jag äter mindre.

wcanka
2012-09-07, 17:30
Vet inte riktigt om jag skulle kalla det för bulka. Alltså problemet är bara att han är så rädd att magen ska bli ännu större. Om jag var han så skulle jag satsa på en ordentlig bulk i några månader för att sedan köra en deff eller låter det helt fel?

beror ju på hur han ser ut idagsläget. bild? :)

exor
2012-09-07, 17:49
Mage och armar försvinner för mig när jag deffar.

GabriellaP
2012-09-08, 12:31
beror ju på hur han ser ut idagsläget. bild? :)


Han är ju inte as stor direkt så det känns som om att den deff inte skulle sluta bra?

Vet förresten inte om jag gjorde rätt med bilden nu. Blev lite svårt via mobilen.

Det som gör det svårt är ju liksom att han är ganska smal, förutom magen som han nojjar över då...

LillisJ
2012-09-08, 12:34
Skulle bulkat sakta, d.v.s. ~0.5kg/månaden. Fuck abs! :hbang: