handdator

Visa fullständig version : Vilka personer ogillar ni mest i träning och kost sammanhang?


Doolie
2012-09-07, 15:08
Själv är de nog kraftigt överviktiga personer som ska köra LCHF. Jag försöker inte lära dem att de inte kan käka 400 gram choklad om dagen, jag försöker inte heller resonera med dem när de säger "Men jag kör ju LCHF så de är lugnt om jag blandar i lite grädde i kvargen å käkar mörk choklad till det" Nej, ärligt talat skiter jag i det, har inget emot tjocka människor då jag själv låg i överkant för ett år sen när jag låg på 98 kilo på mina 195 cm. Men sen dess har jag gått ner till 81 kilo och byggt mig både sexpack och biffigare kropp.

Det jag däremot stör mig som fan på är när dessa LCHF fanatiker ska läxa upp mig om hur jag inte borde äta min potatis då de gör mig tjock. Springer i snitt kanske 8 mil i veckan och de blir inte så enkelt att göra de om man bara äter fett och inte stoppar i sig några kolhydrater. När de sedan smaskar i sig sina feta bakelser och milkshakes med argumentet att fett är ok eftersom de är på LCHF så stör jag mig på dom.

Framförallt folk i min närhet som har sett min förändring under året och vet att jag gjort framsteg, ändå så kör de lchf med uppemot 300 gram fett/dag och har inte gjort något framsteg på 3 månader. Nä fyfan, jag beundrar tjocka människor som försöker gå ner i vikt men stör mig som satan på tjocka människor som ska läxa upp en kille som gått ner 17 kilo samtidigt som han gått upp en hel del i muskler på ett år.

Så vilka stör ni er på? Är de kanske biffarna som inte torkar av svetten från maskinerna? Tjejerna som står och fnissar när någon halvmullig kille försöker köra squats? Eller kanske bara folk som spydigt vill berätta för er att ni minsann har fel även fast personen i fråga inte besitter någon märkvärdig fysik? Dela med er! :hbang:

manekin
2012-09-07, 15:19
Jag hatar allt å alla på mitt gym....(no trolling)

Lychgate
2012-09-07, 15:22
Personer som frågar en om träning/kost i syfte att hitta ens "hemlighet" då dom vägrar acceptera att det inte finns en snabb och smärtfri lösning till att bli vältränad/gå ner i vikt.

Även överviktiga personer som söker sympati.

Tricklew
2012-09-07, 15:25
Folk med taskig attityd som klankar ner på överviktiga och förväntar sig ryggdunkningar från andra.


phone

hurril
2012-09-07, 15:32
Ptja, mest Trickelw egentligen.

Oxe
2012-09-07, 15:34
folk under 120kg som tror att dom har rättigheter på gymmen

Morty
2012-09-07, 15:36
Ogillar också predikande lchf'are, men nu när jag kör triathlon med rätt bra resultat är de allra flesta väldigt ödmjuka. Så nu ogillar jag mest online-lchfare och deras gurus, kostdoktorn är nog hate#1 just nu eftersom jag läste på hans hemsida idag.

hillbilly90210
2012-09-07, 15:37
Folk med taskig attityd som klankar ner på överviktiga och förväntar sig ryggdunkningar från andra.


phone

+1. Även den här inne vanliga typen -"Ja såg en kille träna så här, visst va han jättedum? asså va är det med folk som tränar så här???"

Eddie Vedder
2012-09-07, 15:40
Elitister. Särskilt de som lever i inbillningen att andra är avundsjuka på att de lägger ner hela sitt liv på att få stora muskler. Jag tycker på inget sätt att det är fel, tvärtom är jag sjukt imponerad av vad byggare åstadkommer, men givetvis är jag inte det minsta avundsjuk. Fattar verkligen inte hur man kan tro det.

Morty
2012-09-07, 15:45
Det finns, hör och häpna, de som är avundsjuka på andras resultat. Jag är avundsjuk på Everest exempelvis. Mirin hard & jelly as fuark, jag vill också vara så bra.

Beelz
2012-09-07, 15:46
Människor som undrar varför jag äter och lever som jag gör och när jag förklarar hur det ligger till med mina amatörkunskaper så skrattar dom åt mig och tittar på mig som om jag är dum i huvudet...

Menigar
2012-09-07, 15:46
De som ropar jante bara för att nån oinsatt inte bryr sig om deras sport eller prestationer.

<Mike>
2012-09-07, 15:50
Utan att verka bitter på ts nu så stör jag mig på ett visst beteende; folk som inte kan låta bli att dra in sina egna resultat och prestationer i sammanhang där de inte är behövda. Personen skulle lika gärna kunna säga: "bara så ni vet, jag är inte osäker" på vilket responsen blir "ok... du är osäker".
Ser det ofta på forumet och det blir lite löjligt ibland.

mattepatte
2012-09-07, 16:04
Generellt sätt folk med väldigt instängt tanke sätt, som är hopplösa att diskutera träning med, och som missgynnar de som lyckas bättre en dem själva, som inte kan kritisera sin egna diet och träning.

De som av någon anledning tror att om man tränar mycket så mår man dåligt och kompenserar det genom träning, och de som säger "men slappna av och unna dig lite gott" etc.

De som tror att "jag har lättare för att hålla vikten en dem" eftersom att dom själva följer dieter som borde göra dom smala, men som sen äter en påse gott och blandat till mellanmål för att minuten senare glömma detta.

Jantelags, missgynnsamma avundsjuka bittra människor alltså.
Korkade människor bör jag lägga till, de är väldigt svåra att ha att göra med, lättare att umgås med en hund.

Latissimus Dorsi
2012-09-07, 16:05
bro scientister.

Färssen
2012-09-07, 16:05
Enkelspåriga dårar, självgoda muppar och predikare som inte praktiserar vad de predikar.

TREX
2012-09-07, 16:07
Elitister. Särskilt de som lever i inbillningen att andra är avundsjuka på att de lägger ner hela sitt liv på att få stora muskler. Jag tycker på inget sätt att det är fel, tvärtom är jag sjukt imponerad av vad byggare åstadkommer, men givetvis är jag inte det minsta avundsjuk. Fattar verkligen inte hur man kan tro det.

Jag tror att jag vet varför i just ditt fall men lite väl personligt så jag håller det för mig själv eller också kanske du redan listat ut det.

Själv stör jag mig på personer som tror att allt kretsar kring och handlar om "de tre stora", det går jättebra att bygga muskler utan bänk,böj eller marklyft men det verkar ytterst få vilja acceptera.

Gabriel Forslund
2012-09-07, 16:07
träningsbloggare

Eddie Vedder
2012-09-07, 16:15
Jag tror att jag vet varför i just ditt fall men lite väl personligt så jag håller det för mig själv eller också kanske du redan listat ut det.

Jag kan berätta för dig istället. Jag tycker så därför att jag inte själv är det minsta avundsjuk även om jag vet vad som krävs och därför har enorm respekt för det. Men man måste också kunna se längre än sig själv och inse att andra kanske inte värderar samma saker i livet och därför inte alls är avundsjuka. Även om de, som sagt, kan ha all respekt. Och jag irriterar mig på när personer som lyckats med något så bra känner ett behov av att se ner på personer som inte valt att lägga sin energi på samma sak. Det gäller oavsett om det handlar om träning, jobb, utbildning, skaffa barn eller vad det nu är.

Så nu behöver du inte gissa längre.

BelowAverage
2012-09-07, 16:17
Hardkååår, puckomachosnubbar, de tre stora fanatiker, Katrin Zytomierska.
Utan någon speciell inbördes ordning.

Kål
2012-09-07, 16:22
Nybörjare som tycker att deras armar är biffiga (30 cm) och att deras sexpack är snyggt när de ser ut som om de precis muckade från Belsen.

Att de dessutom försöker lära mig något om kost eller träning får mig att vilja slå ihjäl de. Det är nästan så att min överarm är större än deras lår och ändå fortsätter de tjafsa om hur biceps fungerar annorlunda, proteintillskott är anabola osv osv osv.

Edit: Stör mig även på nybörjarna som sänker min prestation och försvårar sin egen situation. Säger att jag har lätt att gå upp i vikt medan de äter allt de ser och ändå står still. När jag svarar att jag har det lika svårt men är mer disciplinerad menar de att de har annorlunda fett, annan ämnesomsättning och att de helt enkelt inte kan gå upp i vikt.

Zorgus
2012-09-07, 16:23
Just nu alla raw-foodare, som vräker i sig rawfood-bakelser i tron att det är "finare" än vanligt godis. Sockerknarkare som sockerknarkare. Ja, jag är en bitter typ.

Loke
2012-09-07, 17:03
Hmm... Ja, mest vet jag inte om det är, men jag stöter på det ofta:

Folk som underskattar hur svårt det är att lägga upp och genomföra styrketräning när man kommit en bit på vägen. Alltså, detta är personer som slentriantränar (styrka eller annat) och tror att för att bli riktigt bitig så behöver de bara göra mer av det de redan gör. Dessa personer utvecklar nämligen attityden: "Jag skulle också kunna vara som du fast jag orkar inte/bryr mig inte/vill inte/har inte hållit på lika länge". Folk säger det inte, men jag anar ofta att de tänker det.

Detta möter man såklart även utanför träningen så fort man satsat mycket på något.

difeddy
2012-09-07, 17:16
När folk rättar ens teknik när det, i vissa fall, bara känns som att de vill hävda sig. Framför allt om man redan gör rätt, men de(n) gör fel. "Ja, men jag är ju större, då får jag ge råd!"

tumme
2012-09-07, 17:25
Sid knutsson efter body radio. Jag är ledsen men helvete vad jag ogillade honom efter det. Var ett tag sen så kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag hatade mest. Men hans eviga reklamande för fg sidan fick mig att vilja spy. Förlåt om det är lite väll mycket som ett påhopp men tål fan inte skiten.

Läs bara den här texten:

"och blev snabbt den mest besökta träningsbloggen i Sverige"

"Även känt som “ett lyckorus på burk”. Produkten blir snabbt en hit hos folk som värderar kvalitet och vägrar att acceptera allt annat än det bästa. "

"Fitnessguru lanserar träningsportalen “FITNESSGURU.SE” som över en natt blir Sveriges de facto hemsida att blogga på om man är träningsintresserad."

Båda produkterna blir extremt populära med enastående omdömen hos kunder och branschkännare. One Whey® klingar synonymt med “Det godaste proteinpulvret i världen” hos fansen."

etc... Känns som aftonbladet blandat med telefonförsäljare.

Ramrod
2012-09-07, 17:29
Folk som är enkelspåriga och totalt insnöade på sina egna idéer och inte förstår att bara för att man inte tycker exakt som dom gör eller gör som dom gör så har man inte hödvändigtvis fel. Gäller väl iofs inte enbart kost och träning utan i allmänhet.

MasterChief
2012-09-07, 17:34
Personer som inte fattar att ensetsträning är optimalt. Dom hatar jag nog mest.

Mackan58
2012-09-07, 17:41
Folk som ifrågasätter mig.






http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsLh76wI2mXTankJDIhg4U9_j8sGbfJ uILRXMAsRccYNNl4Jbk1I2jjr-wIQ

Alfers
2012-09-07, 17:43
Tjockisar som tror att vanliga människor lever på sallad och bönor för att hålla sig smala.
"man måste få unna sig och njuta av livet" jamen gissa vad, om du går ner i vikt så kan du äta precis som du gör nu fast kanske 80% så stora portioner.

Fatalist
2012-09-07, 17:47
Inga, jag tränar för min egen skull och kunde inte brytt mig mindre om vad andra gör.

hultman
2012-09-07, 18:17
"Sponsrade" fitnessmuppar som spammar facebook, enspåriga jävlar (man måste träna eller äta Såhär-typen), folk som är nöjda med kassa resultat trots hårt engagemang och, ptja, säkert en massa andra saker jag glömt.

Duran
2012-09-07, 18:17
Fitnessprofiler som säljer bröd, jordnötssmör, osv till hutlösa priser därför att de har vunnit människors förtroende. Folk som tjatar att man ska träna si och äta så, trots att man inte bett om råd och är nöjd med sitt upplägg. Människor som anser att kvinnor inte ska styrketräna. Överhuvudtaget människor som utgår ifrån att andra tränar för att va snygga inför dem och ska påtala att de har ett annat skönhetsideal.

bladhet
2012-09-07, 18:55
personer som inte fattar att ensetsträning är optimalt. Dom hatar jag nog mest.

+1

zeusden1
2012-09-07, 19:04
Fitnessprofiler som säljer bröd, jordnötssmör, osv till hutlösa priser därför att de har vunnit människors förtroende.

Varför? Är det för att det är tilliten som denne har (nåja) förtjänat hos gemene man, med vilja att spendera sina pengar, som missbrukas? Även om jag själv inte är en fantast när det gäller t.ex. Paulún eller Skipper tycker jag att de gör helt rätt; de gör varken något moraliskt eller lagligt klandervärt samtidigt som de lever på vad de gillar att göra. De vet hur man profilerar och säljer för att tjäna pengar.
Visst kan man tycka att det är fult att tjäna pengar; men att ha pengar är däremot något som oftast anses som något fint.

filmjölk
2012-09-07, 19:14
Folk som hatar hardcore-möss-byggare istället för överseende- skrattar åt dem.

Schroder
2012-09-07, 19:14
med lite kunskap så kan dessa människor köpa samma varor till mkt lägre pris i vanlig handel istället som tex "mirakel jordnötssmöret" och så mkt mer

Eddie Vedder
2012-09-07, 19:16
Visst kan man tycka att det är fult att tjäna pengar;

Genom att manipulera folk ja. Men inte annars. Sen säger jag inte att det är omoraliskt jag heller men jag tycker att du borde skilja på hur man kan se på tjäna pengar och tjäna pengar beroende på hur man gör det.

Duran
2012-09-07, 19:41
Varför? Är det för att det är tilliten som denne har (nåja) förtjänat hos gemene man, med vilja att spendera sina pengar, som missbrukas? Även om jag själv inte är en fantast när det gäller t.ex. Paulún eller Skipper tycker jag att de gör helt rätt; de gör varken något moraliskt eller lagligt klandervärt samtidigt som de lever på vad de gillar att göra. De vet hur man profilerar och säljer för att tjäna pengar.
Visst kan man tycka att det är fult att tjäna pengar; men att ha pengar är däremot något som oftast anses som något fint.

Min uppfattning om det är att man jobbar sig upp genom att visa att man är kunnig inom sitt område. När man sen har fått människors förtroende tror jag att man resonerar ungefär:'Folk tror på mig. Om jag sätter mitt nylle på nåt bröd så kan jag sälja det till ett orimligt pris. Jag vet att produkten inte är värd så mycket pengar och att man kan vara hälsosam och prestera bra utan den, men det vet inte de som lyssnar på mig." Det tycker jag är fult. Särskilt i en bransch som handlar om välbefinnande.

Spartansk
2012-09-07, 19:51
Folk som inte ställer tillbaka saker och ting där de ska vara i gymmet, framförallt viktplattor.

Folk som försöker tala mig ur att göra saker som gynnar min träning, som att skippa alkohol och viss mat ibland.

Folk som pillar på stången i bänkpressen när man inte vill.

Folk som klagar på att jag är för svag eller har för små muskler, för jag "går ju på gym", så jag borde vara stor och stark.

AronP
2012-09-07, 20:00
Folk som vill pracka på mig sina åsikter, oavsett om jag är mottaglig eller ej.

Nu på diet så ogillar jag gym-tjötare.

Scratch89
2012-09-07, 20:20
träningsbloggare

"Sponsrade" fitnessmuppar som spammar facebook, enspåriga jävlar (man måste träna eller äta Såhär-typen), folk som är nöjda med kassa resultat trots hårt engagemang och, ptja, säkert en massa andra saker jag glömt.

Hahaha, så jävla sant.

mangemani
2012-09-07, 20:23
folk som har fått för sig att alla som är stora vill bli ut tittade.

G_lund
2012-09-07, 20:24
Folk som spammar facebook med bilder på kvarg, funlight och en liten liten näve nötter.

zeusden1
2012-09-07, 20:32
Genom att manipulera folk ja. Men inte annars. Sen säger jag inte att det är omoraliskt jag heller men jag tycker att du borde skilja på hur man kan se på tjäna pengar och tjäna pengar beroende på hur man gör det.

Min uppfattning om det är att man jobbar sig upp genom att visa att man är kunnig inom sitt område. När man sen har fått människors förtroende tror jag att man resonerar ungefär:'Folk tror på mig. Om jag sätter mitt nylle på nåt bröd så kan jag sälja det till ett orimligt pris. Jag vet att produkten inte är värd så mycket pengar och att man kan vara hälsosam och prestera bra utan den, men det vet inte de som lyssnar på mig." Det tycker jag är fult. Särskilt i en bransch som handlar om välbefinnande.

Helt ärligt köper jag inte resonemanget om att det handlar om att manipulera köparna. Visst inger nunan på förpackningen viss tillit till det som köps men samtidigt får man faktiskt tänka på att det är en tänkande människa som köper produkten - en människa som borde ha en viss kännedom om både marknadsföring och kost. Däremot kan jag känna att det är lite svårnavigerat i en bransch som dessa "hälsobröd" är i, då det råder stor okunskap bland många. Något jag inte gillar i en väldigt liknande bransch är naturläkemedelsbranschen, där det generellt lovas guld och gröna skogar för 599kr och en månadsförbrukning..

Eddie Vedder
2012-09-07, 20:36
Helt ärligt köper jag inte resonemanget om att det handlar om att manipulera köparna. Visst inger nunan på förpackningen viss tillit till det som köps men samtidigt får man faktiskt tänka på att det är en tänkande människa som köper produkten - en människa som borde ha en viss kännedom om både marknadsföring och kost. Däremot kan jag känna att det är lite svårnavigerat i en bransch som dessa "hälsobröd" är i, då det råder stor okunskap bland många. Något jag inte gillar i en väldigt liknande bransch är naturläkemedelsbranschen, där det generellt lovas guld och gröna skogar för 599kr och en månadsförbrukning..

Jo jag vet vad du menar. Men min poäng var inte att säga emot dig utan att det inte går att säga "det är fel att tjäna pengar" eftersom det inte handlar om det. Om folk blir sura på att folk lurar till sig pengar så är det ju just lurendrejeriet man irriterar sig på, inte pengarna som sådana.

Duran
2012-09-07, 20:49
Helt ärligt köper jag inte resonemanget om att det handlar om att manipulera köparna. Visst inger nunan på förpackningen viss tillit till det som köps men samtidigt får man faktiskt tänka på att det är en tänkande människa som köper produkten - en människa som borde ha en viss kännedom om både marknadsföring och kost. Däremot kan jag känna att det är lite svårnavigerat i en bransch som dessa "hälsobröd" är i, då det råder stor okunskap bland många. Något jag inte gillar i en väldigt liknande bransch är naturläkemedelsbranschen, där det generellt lovas guld och gröna skogar för 599kr och en månadsförbrukning..

En del människor har en svag analytisk förmåga. En del människor är naiva. De har inte valt de egenskaperna. Jag tycker att det är klandervärt att utnyttja andras svagheter på ett sånt sätt. Ok om man tjänar mycket pengar på att tillhandahålla en tjänst eller vara som är svårtillgänglig men att medvetet lura folk på pengar (som jag tror att dessa "gurus" gör), det är inte schysst.

blondyz
2012-09-07, 20:50
Folk som tror att alla tränar för att öka attraktionen från potentiella partners. Dessa har en tendens att tolka träning som något nödvändigt ont för personer som inte har annat att komma med.

Tricklew
2012-09-07, 21:32
Genom att manipulera folk ja. Men inte annars. Sen säger jag inte att det är omoraliskt jag heller men jag tycker att du borde skilja på hur man kan se på tjäna pengar och tjäna pengar beroende på hur man gör det.

Detta är egentligen det jag stör mig mest på, kändisar som säljer helt vanliga produkter, eller rena skitprodukter och utlovar skit de inte kan lova. Det är inte annat än lurendrejjeri, jag har inte mer till övers för Skipper och Paulun än jag har för kriminella som ringer på hos gamlingar och ska sälja mattor etc. Ett par riktiga djävla as mao.

zeusden1
2012-09-07, 21:33
Just det här med att tjäna pengar hänger ni upp er på. Vad skiljer då i så fall finare märken av mat från budgetmärken? Av egen erfarenhet är kvalitén inte avsevärt högre trots att kilopriset ligger på nästan det dubbla. Menar då självklart inte ekologiska livsmedel utan mer standardiserade produkter som pasta, ris, smör, ost m.m. Med dessa produkter är det märket det tjänas pengar på, inte alls olikt hälsoprofilers märken. Tycker ni guruprofils ogillarna att det är fult att en Stenbergsskjorts är bra mycket dyrare än en Rileysskjorta, även om kvalitén är väldigt snarlik? Bygger man ett bra varumärke som folk tar för kvalité är det inte alls fel att det är dyrare. A och o i företagande; starka varumärken förtjänar ett högre pris naturligtvis då dessa är välplanerade och kostsamt marknadsförda.

Eddie Vedder
2012-09-07, 21:37
Just det här med att tjäna pengar hänger ni upp er på.

Ja därför att du tog upp det som förklaring. Du sa att det handlar om pengarna per se, och det gör det inte. Med den logiken skulle en homeopat och en läkare på ett barnsjukhus ha samma status om de tjänade lika mycket. Och så är det inte. Man kan för all del argumentera för att den som köper homeopatika har sig själv att skylla men det är fortfarande inte de tjänade pengarna som irriterar utan det vidriga kvacksalveriet.

Duran
2012-09-07, 21:49
Just det här med att tjäna pengar hänger ni upp er på. Vad skiljer då i så fall finare märken av mat från budgetmärken? Av egen erfarenhet är kvalitén inte avsevärt högre trots att kilopriset ligger på nästan det dubbla. Menar då självklart inte ekologiska livsmedel utan mer standardiserade produkter som pasta, ris, smör, ost m.m. Med dessa produkter är det märket det tjänas pengar på, inte alls olikt hälsoprofilers märken. Tycker ni guruprofils ogillarna att det är fult att en Stenbergsskjorts är bra mycket dyrare än en Rileysskjorta, även om kvalitén är väldigt snarlik? Bygger man ett bra varumärke som folk tar för kvalité är det inte alls fel att det är dyrare. A och o i företagande; starka varumärken förtjänar ett högre pris naturligtvis då dessa är välplanerade och kostsamt marknadsförda.

Japp, jag irriterar mig även på delar av exempelvis modebranschen :)

zeusden1
2012-09-07, 22:04
Japp, jag irriterar mig även på delar av exempelvis modebranschen :)

För att deras marknadsföring kostar mer?

zeusden1
2012-09-07, 22:17
Ja därför att du tog upp det som förklaring. Du sa att det handlar om pengarna per se, och det gör det inte. Med den logiken skulle en homeopat och en läkare på ett barnsjukhus ha samma status om de tjänade lika mycket. Och så är det inte. Man kan för all del argumentera för att den som köper homeopatika har sig själv att skylla men det är fortfarande inte de tjänade pengarna som irriterar utan det vidriga kvacksalveriet.

Måhända men då för att belysa att "hälsokosten" som gurus marknadsför är faktiskt redigt planerat, marknadsmässigt. Handlar det om något så trivialt som bröd kan man ju tycka att lurendrejeri eller kvacksalveri i sina bred termer inte går att applicera här. Bröd är ju, trots allt, bröd även om priset skiljer sig markant. Ren och skär lurendrejeri med livselixir med tillhörande påstådda hälsofrämjande egenskaper är något annat, ont.

Duran
2012-09-07, 22:19
För att deras marknadsföring kostar mer?

När jag tänker efter så är det väl egentligen att man tjänar pengar på att uppmuntra till ätstörningar när det gäller delar av modebranschen. Och att jag hellre skulle se att folk med mycket pengar prioriterade välgörenhet framför (i min åsikt) orimligt dyra kläder. Men man kan förstås prioritera både och :)

Jag stör mig helt enkelt på när man prioriterar att tjäna massor med pengar framför att ha ett positivt inflytande på världen. Sen är jag medveten om att alla har olika uppfattningar om vad som är positivt.

drakfelt
2012-09-07, 22:22
Främst folk som aktivt propagerar för en ohälsosam livsstil och talar på ett nedvärderande sätt om de som inte ligger i framstupa sidoläge med alkoholförgiftning varje lördag morgon.

Jag själv håller mig utanför folks angelägenheter och försöker givetvis inte pracka på dem en massa träningstjafs, då vill jag bli behandlad med samma respekt.

tjabon
2012-09-07, 23:50
Sportlife i Jönköpingsregionen:
Undermåliga maskiner, vikter, hantlar, skivstänger m.m.

Inflationen av träningsställen i regionen har tyvärr inneburit
lägre kvalitet på utrustning och det är skit !

Sniggel
2012-09-07, 23:59
Folk som hittar på reglerna på gym som gör att man blir varnad ifall man tränar.

Sniggel
2012-09-08, 00:07
Just det här med att tjäna pengar hänger ni upp er på. Vad skiljer då i så fall finare märken av mat från budgetmärken? Av egen erfarenhet är kvalitén inte avsevärt högre trots att kilopriset ligger på nästan det dubbla. Menar då självklart inte ekologiska livsmedel utan mer standardiserade produkter som pasta, ris, smör, ost m.m. Med dessa produkter är det märket det tjänas pengar på, inte alls olikt hälsoprofilers märken. Tycker ni guruprofils ogillarna att det är fult att en Stenbergsskjorts är bra mycket dyrare än en Rileysskjorta, även om kvalitén är väldigt snarlik? Bygger man ett bra varumärke som folk tar för kvalité är det inte alls fel att det är dyrare. A och o i företagande; starka varumärken förtjänar ett högre pris naturligtvis då dessa är välplanerade och kostsamt marknadsförda.

Det är ok ifall majoriteten "luras". Det känns värre om en minoritet luras. I det fallet med märkeskläder så känns det hopplöst att övertyga folk om att de är idioter, hela bunten :D
Så då är det väl ok att företagen tjänar pengar på att de har tutat i folk att deras märke är värt att betala mer för trots likvärdig kvalité design osv...

Jag köper iaf aldrig något dyrare märke om jag inte fått några argument för varför det skulle vara bättre annat än att det heter annorlunda eller har en snyggare förpackning.
Har aldrig förstått mig på det där.

MasterChief
2012-09-08, 07:03
Detta är egentligen det jag stör mig mest på, kändisar som säljer helt vanliga produkter, eller rena skitprodukter och utlovar skit de inte kan lova. Det är inte annat än lurendrejjeri, jag har inte mer till övers för Skipper och Paulun än jag har för kriminella som ringer på hos gamlingar och ska sälja mattor etc. Ett par riktiga djävla as mao.

Snälla, kan du inte länka in en del citat där Paulun ljuger om sina produkter? Jag anser att hans produkter har lite mer tanke bakom än random hyllprodukt. Hans namn, enligt mig, blir faktiskt en kvalitetsstämpel på att produkten är genomtänkt. Jag tycker inte han promotar sina produkter speciellt hårt eller falskt. Däremot om du går in på random kosttillskottillverkare så ska du få se på ljugeri i den högre skolan.

Att likställa Paulun med kriminella och kalla han ett jävla as är pinsamt. Han har hjälp många människor under sin karriär till ett friskare och mer hälsosammare liv. Att han blivit rik på det är ju lysande. Kul att någon kan bli rik på att hjälpa andra.

Eddie Vedder
2012-09-08, 07:59
Med tanke på att Tricklew citerade mig och pratade om Paulún vill jag bara slänga in en kommentar om att jag alltså inte har något alls emot Paulún. Jag diskuterar bara en princip om att folk kan ha olika syn på tjäna pengar vs. tjäna pengar beroende på hur de tjänas.

skaparn
2012-09-08, 08:17
Snälla, kan du inte länka in en del citat där Paulun ljuger om sina produkter? Jag anser att hans produkter har lite mer tanke bakom än random hyllprodukt. Hans namn, enligt mig, blir faktiskt en kvalitetsstämpel på att produkten är genomtänkt. Jag tycker inte han promotar sina produkter speciellt hårt eller falskt. Däremot om du går in på random kosttillskottillverkare så ska du få se på ljugeri i den högre skolan.

Att likställa Paulun med kriminella och kalla han ett jävla as är pinsamt. Han har hjälp många människor under sin karriär till ett friskare och mer hälsosammare liv. Att han blivit rik på det är ju lysande. Kul att någon kan bli rik på att hjälpa andra.

Sant, jag skulle aldrig slösa för mycket energi på Paulun med att hata, men jag tänker unna mig åt att le när hans prdoukter går bra, ungefär som jag tänker le åt Renée Voltaire och deras 10 sek/gram müsli.


On topic: Jag ogillar 195 centimeter långa människor som är biffiga på 81 kilo.

eng
2012-09-08, 09:05
Sid knutsson efter body radio. Jag är ledsen men helvete vad jag ogillade honom efter det. Var ett tag sen så kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag hatade mest. Men hans eviga reklamande för fg sidan fick mig att vilja spy. Förlåt om det är lite väll mycket som ett påhopp men tål fan inte skiten.

Läs bara den här texten:

"och blev snabbt den mest besökta träningsbloggen i Sverige"

"Även känt som &ldquo;ett lyckorus på burk&rdquo;. Produkten blir snabbt en hit hos folk som värderar kvalitet och vägrar att acceptera allt annat än det bästa. "

"Fitnessguru lanserar träningsportalen &ldquo;FITNESSGURU.SE&rdquo; som över en natt blir Sveriges de facto hemsida att blogga på om man är träningsintresserad."

Båda produkterna blir extremt populära med enastående omdömen hos kunder och branschkännare. One Whey® klingar synonymt med &ldquo;Det godaste proteinpulvret i världen&rdquo; hos fansen."

etc... Känns som aftonbladet blandat med telefonförsäljare.

Tänkte på samma person när jag såg topic, kom inte på vad han hette, men din beskrivning är klockren.
Varför har de bjudit in en jäkla telenasare? Var allt jag kunde tänka på när jag hörde honom.

Body radio brukar ha sköna gäster, men det där var en väldigt bottennapp.

feyin
2012-09-08, 09:07
Axon och hans anhängare

AronP
2012-09-08, 09:12
Paulun tycker jag är ett av Namnen som verkligen imponerar med hans förmåga att erkänna tidigare misstag och ta till sig nu kunskap.

Att tjäna pengar på sitt namn har jag inga problem, det gör folk i varje bransch.

Ape3
2012-09-08, 10:17
Vad hatiska ni är.

Jag blir mest irriterad när företag (personer efterfrågas av TS men...) marknadsför produkter på ett sånt sätt att de ligger precis inom ramen för vad som är ok enligt lagar. Men sedan blir folk sjuka av produkten och de lyckas komma undan i alla fall.

Jack3d är ett exempel.

Ado2000
2012-09-08, 10:35
När folk rättar ens teknik när det, i vissa fall, bara känns som att de vill hävda sig. Framför allt om man redan gör rätt, men de(n) gör fel. "Ja, men jag är ju större, då får jag ge råd!"

+1

stör mig riktigt mkt på dessa

Morty
2012-09-08, 20:59
Hardkååår, puckomachosnubbar, de tre stora fanatiker, Katrin Zytomierska.
Utan någon speciell inbördes ordning.

Håller med, stör mig som fan på detta och Katrin.´Men vad är de tre stora fanatiker?

Tjockisar som tror att vanliga människor lever på sallad och bönor för att hålla sig smala.
"man måste få unna sig och njuta av livet" jamen gissa vad, om du går ner i vikt så kan du äta precis som du gör nu fast kanske 80% så stora portioner.
Ja, det stör jag mig också på. När jag har lagat nån "nyttig" matlåda (med saker som jag såklart tycker är skitgoda) och nån nämner att "men man måste faktiskt unna sig ibland". Nej, det måste "man" inte, inte jag iaf. Ibland äter jag sötsaker men det är aldrig för att "unna mig" utan för att jag helt enkelt äter det ibland.

Folk som hittar på reglerna på gym som gör att man blir varnad ifall man tränar.
App app, inget magnesium! Det blir dammigt.


När folk rättar ens teknik när det, i vissa fall, bara känns som att de vill hävda sig. Framför allt om man redan gör rätt, men de(n) gör fel. "Ja, men jag är ju större, då får jag ge råd!"

Jag har faktiskt aldrig under 4-5 års träning blivit rättad. Rätt sjukt. Hjälpt några blåbär har jag gjrot dock.

Rikard Jansson
2012-09-08, 21:02
Person X som tränat 0-10 år, 175 cm 81 kg 17% BF eller 191 cm 78 kg 13% bf som talar om för en hur man ska sluta kasta vikter och fokusera på den excentriska fasen för att bygga muskler!11

TREX
2012-09-08, 21:06
Håller med, stör mig som fan på detta och Katrin.´Men vad är de tre stora fanatiker?

Folk som är helt insnöade på knäböj, bänkpress och marklyft och tror att universum är byggt kring dessa lyft.

Okej
2012-09-08, 21:08
Tycker alltid att nyfrälsta personer är komiska så länge de inte stör mig ;), allt från småpojkar som precis börjat träna till nya dieter. Jag har som regel att vara väääääldigt kritisk till råd från folk utan beundransvärda resultat, inom allt från finans till träning

Någon jag dock stör mig på är det stora jävla äckelhelvetet på mitt gym som verkar tro han äger ställer, visst, du är stor som ett hus men man kan fortfarande bete som som folk? Bara för att du är dubbel så bred som alla andra funkar väl ändå ögonen? Man behöver liksom inte gå med ett självbelåtet smile och vägra bryta sin stig framåt även fast andra korsar? "Du är bara avundsjuk!" Nej! Det är jag inte, mitt mål är inte att bli störst, jag är en hobbygymmare och målet är inte maximal tillväxt, även om jag har stor respekt för de som har det som mål och som jobbar med att fullföljda dessa :)

vasby
2012-09-08, 21:32
Folk som går in i ena sidan av stången när jag marklyfter. *mini