handdator

Visa fullständig version : Plötsligt smärta i högersida av svanken


ToughLove
2012-09-07, 10:39
Imorse en stund efter att jag vaknat stod jag och gjorde frukost och påväg till mitt rum kommer en plötsligt smärta från ingenstans i högra delen av svanken, smärtan är inte så stark, när jag står upp känner jag den knappt men när jag sitter ner känns den mer, känner mig lite stel nu och har fortfarande ont i vissa positioner

Är det okej att köra marklyft ? antar att det vore idiotiskt dock

ToughLove
2012-09-07, 14:07
bump

pezrulezhaakon
2012-09-07, 14:30
ToughLove

Kolla om smärtstället stämmer med Quadratus Lumborum-muskeln. Det kan vara den som spökar.

ToughLove
2012-09-07, 15:09
ToughLove

Kolla om smärtstället stämmer med Quadratus Lumborum-muskeln. Det kan vara den som spökar.

ja det är precis där jag har ont. Är det en inflammation ? har haft ont där tidigare för längesedan då jag skulle passa en kompis när han körde liggande tricep extensions, och släppte stången då jag oförberett tog emot den.

Men men har du någon anning om varför smärtan kom så plötsligt ? utan att jag gjorde något ?

ToughLove
2012-09-07, 15:11
undrar även om det är okej att köra marklyft om det inte gör allt för ont ?

pezrulezhaakon
2012-09-07, 19:00
ToughLove

Inflammation rör det sig mest troligen inte om, men däremot säkerligen en sträckning.
Den kan legat och möglat ett tag obemärkt. Sedan krävs bara en droppe för att det ska rinna över.
Så startar väldigt många problem. Man kör på bara för att det "känns" bra, men kroppen är smartare.....
Fokusera på rörelse först. Belastningen kan du öka successivt under en tid framöver.

ToughLove
2012-09-07, 20:27
ToughLove

Inflammation rör det sig mest troligen inte om, men däremot säkerligen en sträckning.
Den kan legat och möglat ett tag obemärkt. Sedan krävs bara en droppe för att det ska rinna över.
Så startar väldigt många problem. Man kör på bara för att det "känns" bra, men kroppen är smartare.....
Fokusera på rörelse först. Belastningen kan du öka successivt under en tid framöver.

ok ok, ja det låter mer troligt. Vilka övningar tror du jag borde akta mig för ? förutom marklyft då, tills det blir bättre ?

just nu har jag endast ont när jag sitter böjd med ryggen och om jag ligger i vissa ställningar, gå kan jag göra utan att jag känner något
p.s uppskattar att du tar dig tid att hjälpa mig *cupid*

pezrulezhaakon
2012-09-08, 00:37
ToughLove, du behöver inte direkt passa dig för nån övning bara du är noggrann med tekniken till reducerad belastning.