handdator

Visa fullständig version : När äta vid gastrit?


Forqie
2012-09-07, 07:54
Sedan 2-3 dagar tillbaka har jag haft ont i magsäcksregionen. Mamma och pappa misstänkte gastrit men eftersom det inte gjorde speciellt ont tänkte jag inte så mycket på det. Igår flög jag hem från kashmir och det började under resan göra otroligt ont. Jag som vanligtvis äter rätt mycket när jag reser lyckades bara få i mig 2000kcal med hjälp av snabbmat(kanske inte det smartaste valet nu i eftertanke).

När jag kom hem var klockan runt halv 11 på kvällen, och jag tog några novelucol i hopp om att dämpa smärtan, men det hjälpte inte. Drack lite vatten, men vid 3 tiden på natten, på gick jag på toa och kräkte upp vad som såg ut att vara flera dagar gammal mat, aldrig spytt så mycket förut.

Spyan vad rödaktigt färgad och innehöll t.ex. bitar av en morot jag ätit för 3 dagar sedan. Efter jag spytt lättade smärtan någon enormt och jag kunde äntligen sova.

Nu undrar jag, när vet jag att det är okej att äta? Ska dricka resorb då jag var yr och febrig igår natt så jag direkt och lade mig. Vill ju inte att detta ska ske igen!

Mental
2012-09-07, 08:15
Om du inte haft magsäckstömning på 3 dygn så tycker jag det är dags att ringa sjukvårdsupplysningen och höra.

Till dess skulle jag hålla mig till resorb och vatten