handdator

Visa fullständig version : Berätta om när du slutade/började äta något och blev friskare!


Aping
2012-09-06, 18:13
Vi fokuserar inte på studier i den här tråden utan jag vill höra din upplevelse!


Har du förändrat din kost genom att börja eller slutat äta något/några livsmedel och därigenom blivit friskare?

Hur märks din friskhet?

Hur kom du på idén att ändra din kost?

Att svara "kolhydrater" gills inte, det är för brett!

(Jag personligen är extra intresserad av eksem eftersom jag får det ibland men har inte entydigt lyckats ringa in om jag är känslig för något speciellt livsmedel. Däremot hjälper det att inte vara stressad.)

Bozar
2012-09-06, 18:28
1. Har skurit ned rejält på mjölkprodukter från att dricka mjölk eller yougurt samt ost till att enbart ha grädde i mat.
2. Har märkt att min acne förbättrats betydligt. Dock har jag förlorat mycket livskvalitet då jag saknar både ost och mjölk väldigt mycket och inte l'ngre kan dricka vassleprotein.
3. Vetenskapliga studier på acne och kost.

1. Slutat med sojaprodukter då jag upplevde att jag fick ont i halsen efter konsumtion.
2. Betydligt mer sällan jag har ont i halsen, fick det alltid efter träningen förr då jag drack sojaprotein innan läggdags.
3. Kommit på själv genom uteslutningsmetoden i en månads tid, har inga vetenskapliga belägg för detta men funkar för mig.

tjing
2012-09-06, 18:42
Skippar mjölkprodukter. Piggare, klarare i skallen, mindre "bloated", schysst hy. Sedan var jag iofs laktosintolerant som liten.

Äter dock vassle enbart innan träning och det är laktosfritt.

Holabandola
2012-09-06, 18:46
Slutade äta protatisfamiljen (chilli, paprika, tomat och potatis), och blev av med RLS (restless legs) och min IBS.

Åkte dock på en del nackdelar (allergier, astma) som jag tror beror på att jag missar många antioxidanter som finns naturligt i tomat, paprika, potatis och chilli.
Har även fått Meniers sjukdom efter min konsumtionsförändring.

Lågt kalium har jag också, potatis och tomat är grymt kaliumrikt.

Men min mage är iallafall perfekt :-)

Började dricka rött te och blev ...typ av med min astma, fick lägre blodtryck och puls och meniers har inte visat sig på över ett år.

En annan sak, började dricka vassle och blev av med en depression och panikångest. Skillnanden vart dramatisk.

Började käka b-vitaminkomplex och har fått mycket bättre nerver, jag blir aldrig nervös för något längre. Var tidigare panikrädd för att flyga, gick helt över.

Fredszky
2012-09-06, 18:48
1. slutat med müsli,havregryn (tyvärr :(...), bröd åt typ "ogräddat/degigt bröd"-hållet och för mycket vetemjöl.
2. min mage får inte "panik" och ont, jag får inte hjärtklappningar/arytmier.
3. Kommit på själv genom uteslutningsmetoden fram och tillbaka över åren, har inga vetenskapliga belägg för detta men funkar för mig.

RassK
2012-09-06, 18:49
När jag mådde som bäst i mitt liv (fysiskt) så var jag vegetarian med undantag för lax. Sen gjorde jag yoga dagligen och gick slackline också, så ni kan avfärda mig som jävla hippie.

miaz
2012-09-06, 19:25
nä. du var en gycklare.
hippies lyssnar på psychedelic rock och tar syra.

Holabandola
2012-09-06, 19:44
Gycklare? :-D

Mr.Sjöborg
2012-09-06, 19:52
1, Bytte vanlig mjölk till laktosfri

2, Jag är inte konstant dålig i magen

3, efter ca 6mån av att vara konstant dålig i magen fick jag iden att jag kanske var laktosintolerant...:p

agazza
2012-09-06, 19:54
Aldrig känt att kosten påverkat förutom vid ketogen diet.

tjing
2012-09-06, 20:06
Började käka b-vitaminkomplex och har fått mycket bättre nerver, jag blir aldrig nervös för något längre. Var tidigare panikrädd för att flyga, gick helt över.

Angående vassle och humör så finns det definitivt potential, med tanke på att vasslet kommer ut snabbt som aminosyror i blodet (om man inte äter annat till) och innehåller höga mängder av en del aminosyror som syntetiserar neurotransmittorer.

Men det där känner du säkert till.

Flera b-vitaminer är ju intimt involverade i syntesen av neurotransmittorer och sänker utsöndringen av katekolaminer till blodet. Random info: tillverkarna av Valium (Hoffman La-Roche) försökte efterlikna strukturen hos niacin (vitamin b3) som man känner till har anti-anxiolytiska effekter i delar av hjärnan implikerade i ångest.

Vitamin b3 och valium (diazepam) binder alltså till samma receptorer i dessa delar av hjärnan och försök på t ex råttor visar på liknande effekter.

Men det känner du säkert också till.

Onigiri
2012-09-06, 20:20
En daglig pizza efter träningen och kvarg/ägg/proteinpulver som frukost/kvällsmål/mellan. Satisfikationen var gränslös, orsaken till avslut: dyrt på sikt.

raddum
2012-09-06, 21:37
1. slutade med godis,chips-läsk och annat som anses generellt skräp
2.Gick från väldigt överviktig till normalvikt, tränade samtidigt, så det var inget mirakulöst
3. var tjock och mådde dåligt över det, så valde att attackera det uppenbara:)

maqan
2012-09-08, 15:46
skippar mjölkprodukter. Piggare, klarare i skallen, mindre "bloated", schysst hy. Sedan var jag iofs laktosintolerant som liten.

äter dock vassle enbart innan träning och det är laktosfritt.

+1

lillgandhi
2012-09-08, 16:06
1. Har skurit ned rejält på mjölkprodukter från att dricka mjölk eller yougurt samt ost till att enbart ha grädde i mat.
2. Har märkt att min acne förbättrats betydligt. Dock har jag förlorat mycket livskvalitet då jag saknar både ost och mjölk väldigt mycket och inte l'ngre kan dricka vassleprotein.
3. Vetenskapliga studier på acne och kost.

1. Slutat med sojaprodukter då jag upplevde att jag fick ont i halsen efter konsumtion.
2. Betydligt mer sällan jag har ont i halsen, fick det alltid efter träningen förr då jag drack sojaprotein innan läggdags.
3. Kommit på själv genom uteslutningsmetoden i en månads tid, har inga vetenskapliga belägg för detta men funkar för mig.
La också ner med mjölkprodukter inga finnar. Sen fick jag för mig att ta en shake igår. Idag 10 nya finnar, slänger fan det där förbannade pulvret och lagar god mat. Finns det ens folk som ärligt tycker whey är gott?

exevision
2012-09-08, 16:14
Slutade med allt som innehöll laktos och min mage började må betydligt bättre och även färre finnar. 9 år senare så köper man prolaktas och tar ett piller varje morgon och äter mjölkprodukter som aldrig förr. Och med en ännu mer välmående mage!

knekten
2012-09-08, 16:22
Finns det ens folk som ärligt tycker whey är gott? Nej! O börjar man titta o räkna lite på övrig mat som man stoppar i sig så får man ju i sig tillräckligt med protte än dåck..*gah!*

Filipb
2012-09-08, 16:26
Nej! O börjar man titta o räkna lite på övrig mat som man stoppar i sig så får man ju i sig tillräckligt med protte än dåck..*gah!*

Där hade du fel. Jag är en av dem som tycker det finns goda vassleprodukter.

loadout
2012-09-08, 16:41
La också ner med mjölkprodukter inga finnar. Sen fick jag för mig att ta en shake igår. Idag 10 nya finnar, slänger fan det där förbannade pulvret och lagar god mat. Finns det ens folk som ärligt tycker whey är gott?

Ja, det finns ju bara ett märke och 1 smak av whey :-)

Gissar på att du har snålat och köpt det billigaste(=äckligaste) pulvret

lillgandhi
2012-09-08, 17:53
Ja, det finns ju bara ett märke och 1 smak av whey :-)

Gissar på att du har snålat och köpt det billigaste(=äckligaste) pulvret

Nä testat dyra också, en omelett är 10 gånger godare än det där labratorie-pulvret om man ska jämföra

FruMånsson
2012-09-09, 08:28
1.Jag slutade dricka kaffe
2.Jag blev piggare, framförallt på morgonen och får aldrig eftermiffagshuvudvärk om jag inte druckit kaffe under dagen
3.Slutade med det i samband med att jag körde en detoxkur
//
http://fru-mansson.blogspot.se/

Morty
2012-09-09, 08:44
Slutade äta kött, mår extremt mycket bättre psykiskt. Superskönt.

tjing
2012-09-09, 08:55
Slutade äta kött, mår extremt mycket bättre psykiskt. Superskönt.

Pga bättre samvete eller bara rent allmänt?

Hobbes
2012-09-09, 09:31
1. (2002) Gick helt över till laktosfria produkter.

2. Magen mådde bättre. Hade fortfarande en del problem men var så van vid det att jag trodde det berodde på "stress" eller något annat.

3. Min mor tyckte att det inte kostade något att prova utesluta det under en till två veckor.

Min andra förändring:

1. (2010) Slutade med gluten i min mathållning, tog bort allt bröd, mjöl osv.

2. Min andra dag utan gluten produkter och min mage var i ett otroligt bra skick. Det var ett uppvaknande, tog tid att förstå själv eftersom min mage aldrig känts bättre.

3. Läste Robb Wolffs bok PALEO DIET, han skrev att man kunde testa Paleo diet i 30 dagar.

En av min andra upplevelse som jag upplevt efter att ha slutat med gluten är trötthet, har högre grad av energi i kroppen och känner aldrig av eftermiddagströtthet som jag ofta drabbades av tidigare.

Beelz
2012-09-09, 10:34
Slutade äta lök! Nu kan min tjej vara i samma rum utan gasmask :D Fick såna avskyvärda fisar av det.. Det luktade ruttna kadaver och bajs

Spartansk
2012-09-09, 10:40
nä. du var en gycklare.
hippies lyssnar på psychedelic rock och tar syra.

Gycklare lyssnar på lyra och sjungande barder och springer runt i färgglada trikåer och mössa med bjällror på huvudet.

On topic så blir min mage mindre lös när jag slutar dricka kaffe, men jag tycker inte det är värt det.

Awesomeous Prime
2012-09-09, 12:04
1. slutat äta gluten.
2. min mage fungerar oftare som den ska.
3. genom att jag testat de mesta andra i många års tid, samt en massa mentalt pusslande tills ja började se sambanden, samt efter diskussioner med min glutenintoleranta syster.

mikaelj
2012-09-09, 12:20
1. Minskat mängden ost sedan någon månad tillbaka
2. Mindre tät i näsan
3. Bytte proteinkälla till kyckling

exevision
2012-09-09, 12:27
1. Minskat mängden ost sedan någon månad tillbaka
2. Mindre tät i näsan
3. Bytte proteinkälla till kyckling

Kan ost verkligen bidra till det?

mikaelj
2012-09-09, 12:30
Kan ost verkligen bidra till det?

Inflammation i slemhinnorna p g a kasein, om man får lyssna på Robb Wolf.

Tidigare, när jag konsumerade mer ost, fick jag ta kortisonnässpray för att kunna andas genom näsan. Nu är den nästan helt bra.

exevision
2012-09-09, 12:57
Inflammation i slemhinnorna p g a kasein, om man får lyssna på Robb Wolf.

Tidigare, när jag konsumerade mer ost, fick jag ta kortisonnässpray för att kunna andas genom näsan. Nu är den nästan helt bra.

Så pass illa. Hur mycket ost åt du för att det skulle bli så tätt?

Ramrod
2012-09-09, 13:13
Har dragit ner rejält på på spannmål och mejeriprodukter och känner att magen mår mycket bättre, blir inte uppsväld längre, och vaknar inte upp täpt i näsan varje morgon.

mikaelj
2012-09-09, 14:21
Så pass illa. Hur mycket ost åt du för att det skulle bli så tätt?

Jättemycket ost. Det är något jag haft problem med större delen av livet. Slutade äta spannmål för rätt längesen men märkte ingen direkt skillnad. Först när jag slutade med all ost, och spannmål, har jag blivit av med näsproblemen.

Ser inga andra direkta samband. Inga allergier, t ex.

emcalu
2012-09-09, 14:39
Äter sparsamt med socker (godis osv), och gick från lite småfinnig (ej acne) till en felfri hy. Kan äta lite gottis en dag här och där men så fort det överstiger en dag syns det på min hy. Skönt att ha luskat ut ett samband i alla fall :)

Holabandola
2012-09-09, 15:11
Jag vet en person som inte kan umgås med sin hund de dagar han ätit ost. Han får nästäppa/snuva av hunden då.

mikaelj
2012-09-09, 15:52
Jag vet en person som inte kan umgås med sin hund de dagar han ätit ost. Han får nästäppa/snuva av hunden då.

Det tog en stund innan jag förstod att du inte fånade dig. ("Vaddå, hundar äter väl inte ost?")

Korsreaktioner är ju vanliga, så det låter inte alls orimligt.

Sniggel
2012-09-09, 16:24
Orkar inte göra några långa utläggningar, men efter 5 års experimenterade så är iaf det här den största och mest positiva förändringen:


1. Slutade äta spannmål helt och hållet i Februari i år.
2. Mina pollenallergier försvann fullständigt, allihopa. Från att ha 6 månader 24/7 ögontortyr (per år) med risk för permanenta skador på hornhinnan har jag inte längre några symtom alls när det gäller pollen. Där är fler korrelationer men denna är så pass tydlig att den är värd att nämna. Har fortfarande problem med pälsdjur, kvalster och mögel dock. Men dessa går att hantera mycket lättare. Synen har återgått till normal igen också ;)
3. Orkar inte förklara/sammanfatta 5 års experimenterande i ett inlägg :D

tefached
2012-09-09, 19:30
När jag hade en väldigt näringsfattig kost var jag sjuk en vecka i månade ungefär. Men nu efter en stor ändring till mer näringstät mat har jag inte vart sjuk på över ett år.

Morty
2012-09-09, 19:43
Pga bättre samvete eller bara rent allmänt?

Ja, precis. Kände mig på något sätt snällare och mer... Vet inte. Antar att det är nån känsla Buddhister känner, typ. Feels good man, är allt jag kan säga.

timoat
2012-09-09, 22:12
Jag blir alltid grymt trött på eftermiddagen, men det enda gluten j käkar är 50 g havregryn på morgonen. Kan det räcka?

timoat
2012-09-10, 07:43
Sen jag bara käkar svarta bönor, grönsaker, kyckling och vitkål så har jag helt ileminerst sura uppstötningar, förutom då jag käkar havregryn på morgonen, då får jag det! Det kanske ska skuta i havregrynen, men det är ju så billigt!

LilMack
2012-09-10, 07:49
Fliker in med att jag äter både gluten produkter och dricker mjölk. Inga problem what so ever. Så inte alla blir förskräckta när de läser denna tråd.

Vem klarar sig utan en redig portion havregrynsgröt till frukost?

Hobbes
2012-09-10, 08:10
Jag blir alltid grymt trött på eftermiddagen, men det enda gluten j käkar är 50 g havregryn på morgonen. Kan det räcka?

Inga problem, du kan äta havregryn även om du har celiak. Be mig inte förklara varför, det kan säkerligen någonannan göra:)

Fliker in med att jag äter både gluten produkter och dricker mjölk. Inga problem what so ever. Så inte alla blir förskräckta när de läser denna tråd.

Vem klarar sig utan en redig portion havregrynsgröt till frukost?

Tror ingen blir förskräckt på något sätt. Förstår inte hur en del måste "försvara" sin kost. Fungerar det så fungerar det. Du hör inte samma diskussioner om någon skrev att de mådde dåligt av att dricka alkohol:D

tjing
2012-09-10, 09:16
Inflammation i slemhinnorna p g a kasein, om man får lyssna på Robb Wolf.

Tidigare, när jag konsumerade mer ost, fick jag ta kortisonnässpray för att kunna andas genom näsan. Nu är den nästan helt bra.

No shit.

En stor anledning till att jag slutade med kasein också (mjölkprodukter). Jag blir verkligen täppt av mjölkprodukter i näsan och utan är det som att andningsvägarna rensas.

Ignatius72
2012-09-10, 16:09
Täppt i näsan av mjlökprodukter. Intressant, jag dricker litervis med mjölk, har dessutom hund och fyller på med ost, keso och smör. Upplever att jag allt för ofta är täppt i snoken. Men, det får jag leva med i såfall.
Något jag mår bra av och får direkt effekt av är pysillum frön. Låter de dra vatten så det blir en gegga av det och slevar i mig. Tex så blir jag kass i kistan av volten, mår tom dåligt av dem. Lite frön och jag blir i form på 30 min.

tjing
2012-09-10, 16:58
Orkar inte göra några långa utläggningar, men efter 5 års experimenterade så är iaf det här den största och mest positiva förändringen:


1. Slutade äta spannmål helt och hållet i Februari i år.
2. Mina pollenallergier försvann fullständigt, allihopa. Från att ha 6 månader 24/7 ögontortyr (per år) med risk för permanenta skador på hornhinnan har jag inte längre några symtom alls när det gäller pollen. Där är fler korrelationer men denna är så pass tydlig att den är värd att nämna. Har fortfarande problem med pälsdjur, kvalster och mögel dock. Men dessa går att hantera mycket lättare. Synen har återgått till normal igen också ;)
3. Orkar inte förklara/sammanfatta 5 års experimenterande i ett inlägg :D

Mycket intressant. Jag upplevde samma sak med mina pollenallergier (mest kronisk nästäppa och snuva iofs) när jag skippade ris och vete helt i våras på försök. Potatis gör mig inte täppt t ex, men spannmål gör det. Dessutom blir jag ofta slemmig i halsen. Något som till mycket stor del försvinner när jag provar att ta bort spannmål bara 1-2 dagar.

Spannmål gör mig dock täppt och slemmig även utanför pollensäsong och visst finns det en korsreaktion mellan t ex ris/vete och gräspollenallergi, men oavsett vilket så blir det problem i näsan.

Av nyfikenhet, VAD äter du om du inte äter spannmål...? Äter du potatis t ex och fungerar det i så fall bättre.

Nackdelen med att skippa spannmål är egentligen bara att det är svårare att hamna på lätta och kolhydratsstinna överskott vid bulk. Därav min tidigare undran angående mängder av potatis i en tidigare tråd.

Jonte08
2020-11-16, 13:33
Bump

Jag har själv besvärats av nästäppa detta år. Inga konstaterade allergier eller överkänsligheter mot pollen, djur, kvalster, mögel etc.
Dock misstänker jag att ngt jag äter orsakar nästäppan.

Dottern visar enligt blodprov känslighet mot mjölkprotein samt veteprotein och sonen har celiaki. Detta gjorde att jag slutade med mjölk i kaffet och bytte smörgåsar mot havegrynsgröt med havredryck i år, men ätit smör och ost i perioder. Familjen började äta snudd på glutenfritt för det var enklast för oss iom sonens diagnos.

Vad jag helt klart märker är att jag får finnar av antingen mjölkprodukter eller gluten.
(jag är så sopig att jag naturligtvis testat både smör,ost och vanligt bröd samtidigt så jag vete fasen vad som är vad).

Frågan är, om man nu ska utesluta ngt ur kosten hur länge måste man undvika det innan man kan dra några slutsatser?

Cykelcykel
2020-11-19, 06:37
Prova en sån näskanna
Har hållit borta min bihåleinflammation i 5 år nu.
Använde nasonex i flera år in på inrådan av ÖNH- spec.
Men gick över helt till näskanna med saltvatten och det funkar.

Jay-Z
2020-11-19, 07:51
Histaminer kan påverka näsan?

Termy
2020-11-19, 07:56
När jag slutade med min tonårsdiet på panpizza, piroger, godis och arraksbollar.

upperkatt
2020-11-19, 09:07
Slutade käka veganskt och mådde mycket bättre. Berodde nog snarare på ett mycket högt fiberintag än själva vegankosten i sig, men men...

Diomedea exulans
2020-11-19, 11:19
1. Slutar dricka kaffe ibland.

2. Skillnaden blir frånvaro av attackdiarré flera gånger om dagen.

3. Det som fick mig att komma på tanken var kronisk smärta i det berörda området.

TotteShaped4Life
2020-11-19, 12:00
Slutade dricka kaffe hela dagen för några år sedan. Nu bara en kanna på tidig morgon. Mycket bättre sömn.

Förvånad över hur lätt det var att i princip halvera min dagsranson.

Slutade dricka alkohol 2013, 1 maj. Bästa beslutet någonsin på alla livets områden för mig som inte kunde hantera alkoholen. Numera nykter alkoholist.

Förvånad över hur lätt det var när jag väl tagit beslutet och erkänt att jag inte kunder hantera alkohol. Det tog några år av total förnekelse. Men när väl beslutet var fattat var det förvånansvärt enkelt.

Diomedea exulans
2020-11-19, 12:16
Slutade dricka alkohol 2013, 1 maj. Bästa beslutet någonsin på alla livets områden för mig som inte kunde hantera alkoholen. Numera nykter alkoholist.

Förvånad över hur lätt det var när jag väl tagit beslutet och erkänt att jag inte kunder hantera alkohol. Det tog några år av total förnekelse. Men när väl beslutet var fattat var det förvånansvärt enkelt.

Visst fasen, det hade jag nästan glömt, jag blev nykterist 2011.

Jag har läst om dina alkoholproblem i en artikel du länkade en gång, och mina egna problem var mycket mildare. Men jag känner ändå igen det du skriver om att det efteråt gick mycket bättre än jag trodde. Hade stålsatt mig inför att bli tjatat på att supa, men så blev inte fallet. Var även ärligt inställd på att aldrig mer ha sex, men inte heller det råkade jag ut för.

Jay-Z
2020-11-19, 13:15
I ordning av impact för mig:


Slutat med kolhydrater.
Slutat dricka kaffe.
Slutat med alkohol.

Wibergify
2020-11-19, 13:48
Frågor till er som slutat med kaffe..

1. Någon som druckit normalt sett lite kaffe (1-2 om dagen) och märkt stor skillnad på att sluta?
2. Någon som fortfarande får i sig koffein, via te, pwo, övrig energidricka men fortfarande mår bättre?


Mina personliga förändringar som gjort mig friskare:
Äta D-vitamin
Sluta äta bröd, mycket mindre pösig o trött.
Sluta dricka mjölk, blir också pösig/svullen av detta.
Alkohol konsumeras sällan och det har gjort stor skillnad!

Pepz
2020-11-19, 15:04
slutade med IPA och får färre migränattacker

40plus
2020-11-19, 15:22
Slutade med kreatin, vassleprotein och Tribulus för att låta kroppen vila i två månader.

Först kom hjärtklappning, inte korta perioder utan var fjärde slag i 24 jävla timmar var ett dubbeslag. Hände 5 gånger till under ca 2 veckor innan det klingade av lika oväntat som det kom. Långtids-ekg visar att mitt hjärta är fint och detta var obehagliga men ofarliga dubbelslag.

Efter det kom roiden, inte testo-roiden utan hemmo-roiden. Obehag och fanskap i en månad.

Och så slutligen grand finale, pièce de résistance: prostatainflammation. 2 månader av helvete. Trodde det var rövcancer först då där var ett konstant tryck i analen fast en bit upp, inte som hemorrojd. Sedan var jag livrädd för prostatacancer. Blev fingrad av 2 olika doktorer vid 3 olika tillfällen. Grädden på moset var rektoskopin.
Mitt manshål var slut, finito. Blivit penetrerat i tid och otid av både fingrar, rör och stolpiller. Sket som en fiskmås 6ggr om dagen pga alla stolpiller med antiinflammatoriska m.m.

Nu börjar det äntligen lägga sig. Jag har lärt mig min läxa och så fort min förkylning släpper så börjar jag med vassleprotein, kreatin och tribulus terrestis igen och jag kommer aldrig mer sluta.

Brofessorn
2020-11-19, 20:02
Slutade med kreatin, vassleprotein och Tribulus för att låta kroppen vila i två månader.

Först kom hjärtklappning, inte korta perioder utan var fjärde slag i 24 jävla timmar var ett dubbeslag. Hände 5 gånger till under ca 2 veckor innan det klingade av lika oväntat som det kom. Långtids-ekg visar att mitt hjärta är fint och detta var obehagliga men ofarliga dubbelslag.

Efter det kom roiden, inte testo-roiden utan hemmo-roiden. Obehag och fanskap i en månad.

Och så slutligen grand finale, pièce de résistance: prostatainflammation. 2 månader av helvete. Trodde det var rövcancer först då där var ett konstant tryck i analen fast en bit upp, inte som hemorrojd. Sedan var jag livrädd för prostatacancer. Blev fingrad av 2 olika doktorer vid 3 olika tillfällen. Grädden på moset var rektoskopin.
Mitt manshål var slut, finito. Blivit penetrerat i tid och otid av både fingrar, rör och stolpiller. Sket som en fiskmås 6ggr om dagen pga alla stolpiller med antiinflammatoriska m.m.

Nu börjar det äntligen lägga sig. Jag har lärt mig min läxa och så fort min förkylning släpper så börjar jag med vassleprotein, kreatin och tribulus terrestis igen och jag kommer aldrig mer sluta.

Så du fick prostatainflammation av att sluta med kreatin, vassleprotein och tribulus? Hur mycket av det konsumerade du innan avbrottet?

CalleP
2020-11-19, 23:13
Frågor till er som slutat med kaffe..

1. Någon som druckit normalt sett lite kaffe (1-2 om dagen) och märkt stor skillnad på att sluta?
2. Någon som fortfarande får i sig koffein, via te, pwo, övrig energidricka men fortfarande mår bättre?


Mina personliga förändringar som gjort mig friskare:
Äta D-vitamin
Sluta äta bröd, mycket mindre pösig o trött.
Sluta dricka mjölk, blir också pösig/svullen av detta.
Alkohol konsumeras sällan och det har gjort stor skillnad!


Nej men mer tiderna när jag drack det, dricker jag det på morgonen är det inga problem men efter 15-16 så blir det svårare att somna. Ganska självklart men ändå.


Men annars Alkohol, dricker väldigt mycket mer sällan och generellt bättre nu än då.

Illustrerade mannen
2020-11-20, 07:11
Slutade röka 28/10 år 2000 och slutade dricka alkohol 21/6 år 2012. De bästa besluten jag fattat. Avstående från alkohol har på alla sätt förbättrat livskvaliteten! Ciggen saknar jag fortfarande varje sekund, men inte alkoholen.

upperkatt
2020-11-20, 07:17
Slutade röka 28/10 år 2000 och slutade dricka alkohol 21/6 år 2012. De bästa besluten jag fattat. Avstående från alkohol har på alla sätt förbättrat livskvaliteten! Ciggen saknar jag fortfarande varje sekund, men inte alkoholen.

Bra jobbat! Du har ett coolt användarnamn för övrigt.

Phjanton
2020-11-20, 14:43
Har gett upp mjölkprodukter helt och hållet. Hade länge problem med magen, flera akuta toabesök per dagen och har trott att jag inte kunnat gå upp i vikt. Stannade på 76kg trots att jag käkade långt över mitt teoretiska behov.

Nu är magen normal, är uppe på 83 kilo efter knappt ett år och mår bättre än någonsin.

Langster
2020-11-20, 14:48
Har gett upp mjölkprodukter helt och hållet. Hade länge problem med magen, flera akuta toabesök per dagen och har trott att jag inte kunnat gå upp i vikt. Stannade på 76kg trots att jag käkade långt över mitt teoretiska behov.

Nu är magen normal, är uppe på 83 kilo efter knappt ett år och mår bättre än någonsin.

Låter ju som rena drömmen att inte kunna gå upp i vikt!
Tyvärr äter jag redan massiva mängder mjölkprodukter och går väldigt lätt upp i vikt.

Kanske gör ett inlägg här om ett par månader om hur mycket bättre mitt liv blivit sen jag började käka laxermedel.

Diomedea exulans
2020-11-20, 14:49
låter ju som rena drömmen att inte kunna gå upp i vikt!
Tyvärr äter jag redan massiva mängder mjölkprodukter och går väldigt lätt upp i vikt.

Kanske gör ett inlägg här om ett par månader om hur mycket bättre mitt liv blivit sen jag började käka laxermedel.

+1

Langster
2020-11-20, 14:50
Så du fick prostatainflammation av att sluta med kreatin, vassleprotein och tribulus? Hur mycket av det konsumerade du innan avbrottet?

Kreativ, vassleprotein och tribulus var det enda som höll ihop hans ändtarm och prostata...

MaHil
2020-11-23, 10:26
I min ungdom hade jag mycket finnar, drog ner på kolhydrater (körde LCHF) och fick i princip problemfri hy. Nu 20 år senare kan jag äta mer normal kost även om jag äter mer grönsaker än pasta/ris/potatis.

Diomedea exulans
2020-11-23, 11:18
Läs trådstarten, man fick ju inte skriva kolhydrater, ahmahgaahd.

Phjanton
2020-11-23, 12:04
+1

Låter ju som rena drömmen att inte kunna gå upp i vikt!
Tyvärr äter jag redan massiva mängder mjölkprodukter och går väldigt lätt upp i vikt.

Kanske gör ett inlägg här om ett par månader om hur mycket bättre mitt liv blivit sen jag började käka laxermedel.

Rena rama mardrömmen då jag strävar efter och drömmer om övervikt.

Skita ut allt man äter är effektivt medel för att motverka viktuppgång så skulle absolut testa laxermedel. Dos: två gånger per dag, morgon och kväll.
Huruvida livskvalitén förbättras vågar jag inte uttala mig om.

MaHil
2020-11-23, 12:08
Läs trådstarten, man fick ju inte skriva kolhydrater, ahmahgaahd.

Sorry. Jag slutade äta allt som innehöll socker (t ex sylt, läsk, godis mm). Uteslut även bröd, pasta, potatis och ris. De kolhydrater jag fick i mig var från grönsaker typ broccoli.

Uncle Joe
2020-11-23, 12:32
Från 6-7 koppar kaffe om dagen till 1 kopp om dagen. Mindre orolig sömn.
Slutat äta godis men å andra sidan äter jag ca 50-60g dextropur efter träningen. Mitt sätt att få i mig lite sötsaker som jag annars undviker. :)

agazza
2020-11-23, 13:09
bytte ut så mycket kolhydratkällor som möjligt mot baljväxter
Slutade med mejeriprodukter
åt lite mer åt paleo/fett proteinhållet
drog ner på alkohol

mådde som en 12 åring igen


Men gu så tråkigt det var. Tur det gick över

CalleP
2020-11-23, 13:10
Ja juste ja, slutade äta godis och snabbmat i 3 månader och gick ner 12kg. Från 91 till 79kg! :) Behöll vikten rätt bra efter det med.

skyffelmördarn
2020-11-23, 13:16
Rena rama mardrömmen då jag strävar efter och drömmer om övervikt.


https://media1.tenor.com/images/cb371f042bd8652466bd24880a8de13a/tenor.gif?itemid=7628062

Tänk om de skulle bli en trend att vara riktigt fet, what a time to be alive (eller kanske inte så mycket alive)

Cykelcykel
2020-11-23, 16:25
Ja om mat blir en lyxvara som bara få rika kan unna sig i riklig mängd
Och resten av världen är pågränsen till svält blir det nog rätt trendigt att va fet igen