handdator

Visa fullständig version : Biceps skada vid flies, diagnos och tips önskas


ARMSTARK
2012-09-06, 08:34
Igår körde jag mitt Boris Sheiko program där en av bröstövningarna var 5X10 flies. Jag körde dessa på exakt samma sätt som jag har gjort i alla år utan problem. På det fjärde setet när jag hade armarna helt utsträckta small det till högt uppe i bicepsfästet.

Det syns inget på utsidan, blåmärke eller liknande. Jag kan spänna biceps med böjd arm utan att det känns någonting, men med rak arm kan jag inte lyfta ett mjölkpaket ens.

Nu till frågan/frågorna:

Vad var det som hände?
Hur lång tid kommer det ta att bli smärtfri/hel?
Vad ska jag tänka på för att slippa göra om samma misstag?

OBS, jag är inte nybörjare som inte vet hur flies utförs, har kört dem sen 80-talet enligt konstens alla regler. Det jag vill veta är vad jag gjorde den här gången, omedvetet och tydligen fel.

HMB
2012-09-06, 08:46
Igår körde jag mitt Boris Sheiko program där en av bröstövningarna var 5X10 flies. Jag körde dessa på exakt samma sätt som jag har gjort i alla år utan problem. På det fjärde setet när jag hade armarna helt utsträckta small det till högt uppe i bicepsfästet.

Det syns inget på utsidan, blåmärke eller liknande. Jag kan spänna biceps med böjd arm utan att det känns någonting, men med rak arm kan jag inte lyfta ett mjölkpaket ens.

Nu till frågan/frågorna:

Vad var det som hände?
Hur lång tid kommer det ta att bli smärtfri/hel?
Vad ska jag tänka på för att slippa göra om samma misstag?

OBS, jag är inte nybörjare som inte vet hur flies utförs, har kört dem sen 80-talet enligt konstens alla regler. Det jag vill veta är vad jag gjorde den här gången, omedvetet och tydligen fel. Där är felet, flies ska aldrig köras med raka armar.

Appropå skadan så vågar jag inte uttala mig.

ARMSTARK
2012-09-06, 08:51
Där är felet, flies ska aldrig köras med raka armar.

Appropå skadan så vågar jag inte uttala mig.