handdator

Visa fullständig version : En träningsjournal, helt enkelt.


Sidor : [1] 2

Bällund
2012-09-05, 19:34
Började styrketräna i slutet av mars -12. Detta är nog fjärde försöket i ordningen att verkligen få det till en rutin. Men nu jäklar börjar det bli kul, och det har helt klart kommit att bli en rutin!

Har tills nu tränat ett 3-splitt tre gånger i veckan. Men från och med nu blir det fyra gånger i veckan. Fortfarande med ett 3-splitt.

Längd. ca 170cm
Vikt, mäktiga 60-61kg (Äter som en tok och hoppas på lite viktuppgång)

Bällund
2012-09-05, 19:53
Rygg/Mage

Marklyft

8*80
8*90
6*110
6*120
6*120

Chins

10*kv
6*kv+5kg
6*kv+5kg
6*kv+5kg

Rodd i kabelmaskin

8*43
8*51
8*51

Nedåtpress i kabelmaskin. Vet ej vad övningen kallas.

6*45
6*45
6*45

Mage i maskin (roterande)

8*50
6*55
6*55
6*55

Situps

25*3

Plankan 1min*3


Ids inte skriva uppvärmnings-repsen. Det är väl en självklarhet :)

Fö ett bra pass, kändes lite tungt med chinsen. Sjuk pump i underarmarna?

Taggar upp inför Ben/Armar imorgon!

toalettmysaren
2012-09-06, 07:16
aahh, nice! en till dagbok att följa! kriga på :), bra köttat i marken!

Bällund
2012-09-06, 08:14
Jag tänkte att det kan ju vara kul att följa sina förhoppningsvisa framsteg :). Jag har börjat köra lite fler set i basövningarna, det känns som bra att kötta lite extra där

toalettmysaren
2012-09-06, 10:18
definitivt! håller med, jag skall trappa upp set-antalen i basövningarna själv istället för att försöka variera så himla mycket och vela med massa suboptimala övningar, man vill ju i slutändan rejält kroppstark och basövningarna är ju king när det kommer till det.

Var just iväg och körde rygg, trots vad jag säger ovan så körde jag ganska lugnt idag, var nämligen och ölade igår med min käre bror som är i Umeå och utbildar sig. Blev en kväll på bishops, tidig kväll där vid 23.00 så var inte så blött men man tar det lilla lugna ändå och bara kör igenom så att säga :)

Bällund
2012-09-06, 17:58
Ben/Armar

Denna bendag, ojoj. Har tyvärr slarvat lite med träningen av dessa spiror tidigare. Jag har kört lite benpress och några andra övningar i maskiner, typ en gång i veckan. Men nu jävlar ska det köttas ben i den hemska övningen benböj!
Har testat den övningen ett par gånger tidigare men aldrig fått till tekniken.

Har läst och funderat mycket kring varför jag inte får till det.

Men så slog det mig!
Kruxet låg i att jag för ett par år sedan ramla och bröt höger fot, detta blev så klart ett komplicerat benbrott med operation och en massa järnskrot i foten.
Detta medförde att jag är rätt så stel i ena fotleden. Så med en liten planka under hälarna såg det genast mkt bättre ut.
Men man är ju så klart jävligt grön i den övningen så nu är det mest teknikträning som gäller.

Benböj

5*50kg 6set nog jävla tungt var det minsann :)

Utfallsgång

30steg 3set +10kg

Bicepscurl, ez

5*37.5kg
5*40kg
5*42.5kg

Hantelcurl

6*20kg 3 set

Smalbänk

8*40kg
8*50kg
6*60kg

Dips

8*kv+10
6*kv+15
6*kv+15

Triceps i kabelmaskin då man drar i ett snöre över/bakom huvudet(namn?)

7*45
6*45
8*45

Bällund
2012-09-06, 18:21
definitivt! håller med, jag skall trappa upp set-antalen i basövningarna själv istället för att försöka variera så himla mycket och vela med massa suboptimala övningar, man vill ju i slutändan rejält kroppstark och basövningarna är ju king när det kommer till det.

Var just iväg och körde rygg, trots vad jag säger ovan så körde jag ganska lugnt idag, var nämligen och ölade igår med min käre bror som är i Umeå och utbildar sig. Blev en kväll på bishops, tidig kväll där vid 23.00 så var inte så blött men man tar det lilla lugna ändå och bara kör igenom så att säga :)


Precis, man börjar inse att det är den väg man ska gå i början. Sen när man börjar bli genomstark kanske man kan börja prickskjuta lite mer. Vad vet jag :). Jaså, rent av en onsdagsbira. Inte sämst! Alltid bra att ta sig iväg, alla pass kan ju inte va superbra

Bällund
2012-09-08, 13:22
Bröst/Axlar

Bänkpress, bulgaren 70kg schemat, vissa set avrundat uppåt med nått kg p.g.a
brist på viktplattor.

8*42.5
1*67.5
7*47.5
2*62.5
6*50
3*60
5*52.5
4*57.5

Fixade alla relativt enkelt. Lite jobbigt att köra på nästan max redan andra setet dock. Filar på att byta plats på set 2 och 4.

Militärpress

7*30
6*30
5*30
5*30

Jobbar fortfarande på teknik då även denna övning är ny för mig.
Har tyvärr en högeraxel som spökar till och från. Det brukar knaka och spraka lite i den då och då :/. Jävla snickaryrke som sliter på en antar jag.

Snedbänk med hantlar

8*15kg @ 3set

Teknikträning, tycker jag fladdrar runt lite väl mkt med vikterna.

Ett rätt så lamt pass, mycket på grund av axeln som jävlades. Men även glöden saknades idag!
Nä, bara att läsa lite på 4-Klövern för inspiration och gasa vidare!
Nu är det dock vila till på måndag då ryggen och magen ska få bekänna färg.
Om allt känns ok tror jag det blir en maxning i marklyft!

Bällund
2012-09-09, 19:02
Rygg/Mage

Ytterligare ett pass som gick halvdåligt. Hade en elak huvudvärk + att det blev ett skrovmål strax innan, inte så optimal träningsmat!

Hade tänkt hitta ett PB i marklyft idag, men det ville sig inte riktigt.

8*80kg
6*100kg
6*130kg trodde jag hade 120kg, tycke det gick tungt!
2*140kg här tänkte jag köra en 4a på vad jag då trodde var 130kg, så jag blev ju missnöjd att jag inte pallade mer. Sen fick jag ju se att jag hade räknat lite galet. Så det blev ju på ett sätt ett pb med 2ggr 140kg

Fail på mitt förra pb på 150kg. Dålig dag + att man kanske blev lite sliten av dom lite för höga vikterna i de tidigare seten :).

Avrundade marklyftet med ett set på 6*120kg

Chins

10*kv
8*kv+5kg
8*kv+5kg
8*kv+5kg PB

Mage maskin (roterande)

6*55kg*3set (6reps åt varje håll så att säga)

Situps

20st 3set

Detta blev ett slarvigt pass med ett antal övningar som uteblev p.g.a ovanstående. Chinsen gick trots allt över förväntan. Hade bra kraft där idag. Sen var ju en tvåa på 140kg i mark inte sämst heller!

Bällund
2012-09-09, 19:59
Formbild


91939

Bällund
2012-09-11, 16:27
Ben/Armar

Benböj

Testade att stå med rätt bred stans idag. Djupet och hållningen på ryggen kändes betydligt bättre. För/nackdel med att stå brett? Tar det mer på ben/rumpa? Frågetecknen är många...

8*40kg
8*50kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg

Utfallsgång

25steg 14kg 3set

Biceps ez

8*37.5kg
6*42.5kg
5*42.5kg
6*37.5kg

Hantelcurl

7*17.5kg 4set

Dips

10*kv
8*kv+10kg
8*kv +10kg

Smalbänk

8*40kg
10*50kg
5*55kg
2*60kg
2*60kg

Axeln spökar onödigt mkt känner jag. Hade inget tryck i smalbänken. Dipsen avbröt jag efter 3set. Känns allmänt vek. Kanske behöver en vilovecka eller en vecka med nån helt annan typ av träning? Inte bra för peppen då man backar i styrka!

Bällund
2012-09-12, 18:26
Så klart ska det stå baksida lår/rumpa, och inte ben/rumpa :smash:. Det kan jag nu dagen efter svara på själv! Jävla massa träningsvärk i arslet och typ insida lår. Bröst/Axlar imorgon var det tänkt. Men just nu så får axeln smaka på voltaren-gel ett par ggr per dag, så det blir nog ett väldigt försiktigt pass. Eller så kör jag några andra muskelgrupper helt enkelt

Pitepalt
2012-09-12, 18:33
Kul med en till Lillpitebo på kolo! Omän jag numera är en utvandrad sådan.

Kan du skriva lite om vad du har för mål med träningen? Har du tänkt bygga massa, styrka eller vad är målet?
Formen är det ju inget fel på så det här kan bli intressant, blir prenumeration på den här journalen!

toalettmysaren
2012-09-12, 18:54
bra tryck i marklyften herr berglund ! :) den där härliga bomma graderingen uppåt och sätta massa pb'n MAGISKT :). ser du kör typ samma upplägg i benböjen som mig, tekniktränar som sjutton(fick SINNES träningsvärk av det också hehe), är också novis där. Haft en sjukvecka nu så är taggad som ett as på att bli frisk och komma igång med träningen, läääängtar!

Filar på att shoppa lös också för första gången för att tagga till ordentligt nu i höst med kreatin, PWO nån ny whey100 för variationen samt nån form av animosyra.

Du har ju riktigt vass form nu fy fan, jag har slutat dieta sen nån månad tillbaka, känner inte att jag har samma seriositet nu när det är höst, så försöker bara hålla mig där kring 81-83kgs området nu istället och bara ösa på i gymmet och försöka öka lite... om jag nu bara får bli frisk förstås.

GOGO

toalettmysaren
2012-09-12, 19:09
apropå bulgaren, du ska inte byta mellan set2 och set4, värm upp mer bara innan kör några sets på 30kg eller nåt, grejen är den att set4 och set6 är vanligtvis tuffare att klara än set2, gäller för mig och träningskompisen och fler, att fixa set2 är lite av en sporre, "idag kanske jag sätter set 4..." och när man klarar set 4 så är man så jääävulskt taggad på att klara set 6 för då är man typ i mål det schemat (alla högreppar sets är ju förstås enkla i motsvarighet och har man kommit ända till sjunde set utan fail så klarar man det bara på ren übervilja) för det betyder bara en sak, att man kan höja till nästa bulgarschema!

får ta och höra av mig nästa gång jag är i byn så kanske vi kan dra på ett gympass, varit upp en del nu på senaste till Piteå och det blir ju ingen träning då man är hos mors fars och käkar bullar och sappar på dreamboxen i 2 dagar :/.

Bällund
2012-09-12, 19:44
Kul med en till Lillpitebo på kolo! Omän jag numera är en utvandrad sådan.

Kan du skriva lite om vad du har för mål med träningen? Har du tänkt bygga massa, styrka eller vad är målet?
Formen är det ju inget fel på så det här kan bli intressant, blir prenumeration på den här journalen!

Du lär nog vandra tillbaka till byn ska du se, hehe.

Mitt mål då jag började träna var väl ungefär att jag ville bygga massa bara för att se större ut. Men nu då man tränat ett tag blir man ju som eggad att lyfta tyngre än passet före. Så nu försöker jag äta så mycket jag kan för att gaina lite vikt och då förhoppningsvis öka i styrka. Massan kommer väl automatsikt till viss del ändå.

Har dock väldigt svårt att lägga på mig vikt. Träning fyra dagar i veckan plus ett fysiskt arbete gör nog att jag bränner en hel del kalorier!

Några viktmål jag har är så klart tresiffrigt i bänk, men det får jag nog jobba ett bra tag på, men innan årsskiftet vill jag gärna få upp 85pannor.

180kg i mark och 100kg i benböj ska fan sitta innan nyår! Hoppas bara att diskarna håller ihop :).

Bällund
2012-09-12, 19:56
apropå bulgaren, du ska inte byta mellan set2 och set4, värm upp mer bara innan kör några sets på 30kg eller nåt, grejen är den att set4 och set6 är vanligtvis tuffare att klara än set2, gäller för mig och träningskompisen och fler, att fixa set2 är lite av en sporre, "idag kanske jag sätter set 4..." och när man klarar set 4 så är man så jääävulskt taggad på att klara set 6 för då är man typ i mål det schemat (alla högreppar sets är ju förstås enkla i motsvarighet och har man kommit ända till sjunde set utan fail så klarar man det bara på ren übervilja) för det betyder bara en sak, att man kan höja till nästa bulgarschema!

får ta och höra av mig nästa gång jag är i byn så kanske vi kan dra på ett gympass, varit upp en del nu på senaste till Piteå och det blir ju ingen träning då man är hos mors fars och käkar bullar och sappar på dreamboxen i 2 dagar :/.


Ah, okej. Ja, du har ju rätt i det. Ibland kanske man inte värmer så mkt som man borde :/. Tycker bänkpressen är en knepig övning (även den) jag tenderar att va lite fladdrig med stången. Vissa reps kan gå skitlätt, medans andra nästan blir fail. Har som inte haft någon som instruerat mig riktigt ordentligt, utan jag har gått mest på vad som känts bäst för mig.

Hur mkt brukar du öka då du fixat ett schema? Ex, mitt 70kg schema?
Tränar för det mesta själv så man vill ju gärna inte gå till fail.

Absolut, det borde du göra!

Bällund
2012-09-12, 20:10
bra tryck i marklyften herr berglund ! :) den där härliga bomma graderingen uppåt och sätta massa pb'n MAGISKT :). ser du kör typ samma upplägg i benböjen som mig, tekniktränar som sjutton(fick SINNES träningsvärk av det också hehe), är också novis där. Haft en sjukvecka nu så är taggad som ett as på att bli frisk och komma igång med träningen, läääängtar!

Filar på att shoppa lös också för första gången för att tagga till ordentligt nu i höst med kreatin, PWO nån ny whey100 för variationen samt nån form av animosyra.

Du har ju riktigt vass form nu fy fan, jag har slutat dieta sen nån månad tillbaka, känner inte att jag har samma seriositet nu när det är höst, så försöker bara hålla mig där kring 81-83kgs området nu istället och bara ösa på i gymmet och försöka öka lite... om jag nu bara får bli frisk förstås.

GOGO

Tackar!
Marklyften är väl eg den övningen då jag faktiskt tycker att jag har rätt bra styrka. känns kul att slita 2.5ggr kv. Hehe, ja det blev en riktig härdsmälta i skallen den dagen, det tog som musten ur en på nått sätt. Trots att jag insåg mitt misstag och att jag eg hade gjort bra ifrån mig kom aldrig glöden tillbaka.

Benböjen är ju sanslös, riktigt grisig. Men en bra övning. Synd bara att man har ben som nå jävla tändstickor :).

Jag kör med whey 80 och kreatin. Har använt kreatin i två veckor nu, men det har då inte gett nå resultat iaf. Proteindrink tror jag inte är så dum idé, ska man få i sig 2g per kg kv så är det du en bra hjälp på traven.

Du har ju nått grymma resultat och fått en helt annan kropp!
Bara att käka och träna hårt i vinter för att sen deffa inför sommaren och visa upp en grym kropp :).

Krya på dig!

Pitepalt
2012-09-12, 20:17
Du lär nog vandra tillbaka till byn ska du se, hehe.

Mitt mål då jag började träna var väl ungefär att jag ville bygga massa bara för att se större ut. Men nu då man tränat ett tag blir man ju som eggad att lyfta tyngre än passet före. Så nu försöker jag äta så mycket jag kan för att gaina lite vikt och då förhoppningsvis öka i styrka. Massan kommer väl automatsikt till viss del ändå.

Har dock väldigt svårt att lägga på mig vikt. Träning fyra dagar i veckan plus ett fysiskt arbete gör nog att jag bränner en hel del kalorier!

Några viktmål jag har är så klart tresiffrigt i bänk, men det får jag nog jobba ett bra tag på, men innan årsskiftet vill jag gärna få upp 85pannor.

180kg i mark och 100kg i benböj ska fan sitta innan nyår! Hoppas bara att diskarna håller ihop :).

Haha, ja risken finns ju att man hamnar där tillslut :)

Ja precis, man vill ju öka och spränga gränser för att se hur långt man kan nå :)
Nä det har du rätt i, du lär behöva trycka i dig en hel del käk för att gå upp skulle jag tro. Iom ditt jobb så får ju kroppen inte vila lika mycket heller.
Men det låter ju inte som några omöjliga mål, bara du lyckas hålla dig skadefri så ska det nog gå vägen ska du se!

Kämpa på!

Bällund
2012-09-13, 17:53
Idag hade jag bröst/axlar på schemat. Men då höger axeln inte riktigt vill vara i form blev det lite galet.

Snackade med en sjukgymnast, han sa att jag hade en väldigt vanlig överbelastningsskada i någon sena som hette nå tjorvigt på latin :). Men att det skulle nog inte vara några problem att få till. Nu hade han lite brådis, men det lät som att han skulle knåpa ihop ett par övningar åt mig.

Känns jävligt surt ändå! Hoppas på en snabb recovery.

Det blev lite lätt teknikträning i bänken iaf. Sen satte jag mig i roddmaskinen och köttade på ett tag. Känns att man borde lägga in nått kardiopass också :Virro

Nå väl, vila imorgon. Rygg/mage på lördag!

toalettmysaren
2012-09-13, 18:37
ja alltså bänkpress är ju speciell, är en jäkla teknik som ska in där, jag höjer schemat med 2,5kg, dvs om du har fixat 70kg-schemat så räknar du utifrån 72,5kg, nu kommer ju vissa %-satser att göra att du hamnar på nåt tråkigt som t.ex. 68,7 eller nåt som inte går att lasta men du får ju lägga det efter bästa förmåga, exempelvis 67,5.. och om du sänkte på den, så rekommenderar jag att du sänker på alla kommande också så de inte blir så galna hopp.

Skulle du fixa 72,5kg med "sänkt" på allt, men det var fortf tungt så kan du köra 72,5kg schemat veckan därefter med "osänkt"/höjt på allt så får du fortf en utmaning men inte riktigt 75kg-schemat så att säga, det kanske blev lite lurvigt förklarat men tror det kom fram ändå, problematiken sitter i att de minsta du kan höja och sänka är 2,5kg (2x1,25), så du får lägga upp bulgaren efter bästa förmåga där om det hamnar mellan tråkiga vikter... ett snabbt exempel för mig om det ser ut såhär(har inte räknat nåt nu, tar siffrorna ur röven)

8x 55
1x 87,5
7x 57,5
2x 83.5
6x 60
3x 79,5
.. ja osv, då skulle jag eftersom jag körde 87,5 utan att lägga 2an på 82,5 och 3an på 77,5, ... differensen mellan 1,2,3 är 5kg hela vägen, vilket är rimligt tänkt mot reps-ökningen. Klarar jag det galant kan jag ju utmana mig själv lite grann veckan efteråt genom att låta 1an ligga kvar på 87,5 och sedan köra 2an på 85 och 3an på 80 bara för att(om misstanken att höja hela schemat blir för tungt t.ex. 1x90kg och så vidare..)

Fixar man det, kan man börja konstruera 90kg's schemat och upprepa detta ovan om %-satserna bråkar :), på högrepparna brukar det aldrig vara ett problem om det är lite galet åt nåt håll, man får bara mest nogrann med 1repparen/2repparen/3repparen.

Hoppas du får tycke för bulgaren, gillar den starkt, man får sån viktvana fort och får ett bra tryck då man pressar, hade velat göra samma sak i benböj om jag hade vågat :D, battlar som fan med den övningen nu =(, dålig viktvana och rädsla...

Bällund
2012-09-13, 19:27
ja alltså bänkpress är ju speciell, är en jäkla teknik som ska in där, jag höjer schemat med 2,5kg, dvs om du har fixat 70kg-schemat så räknar du utifrån 72,5kg, nu kommer ju vissa %-satser att göra att du hamnar på nåt tråkigt som t.ex. 68,7 eller nåt som inte går att lasta men du får ju lägga det efter bästa förmåga, exempelvis 67,5.. och om du sänkte på den, så rekommenderar jag att du sänker på alla kommande också så de inte blir så galna hopp.

Skulle du fixa 72,5kg med "sänkt" på allt, men det var fortf tungt så kan du köra 72,5kg schemat veckan därefter med "osänkt"/höjt på allt så får du fortf en utmaning men inte riktigt 75kg-schemat så att säga, det kanske blev lite lurvigt förklarat men tror det kom fram ändå, problematiken sitter i att de minsta du kan höja och sänka är 2,5kg (2x1,25), så du får lägga upp bulgaren efter bästa förmåga där om det hamnar mellan tråkiga vikter... ett snabbt exempel för mig om det ser ut såhär(har inte räknat nåt nu, tar siffrorna ur röven)

8x 55
1x 87,5
7x 57,5
2x 83.5
6x 60
3x 79,5
.. ja osv, då skulle jag eftersom jag körde 87,5 utan att lägga 2an på 82,5 och 3an på 77,5, ... differensen mellan 1,2,3 är 5kg hela vägen, vilket är rimligt tänkt mot reps-ökningen. Klarar jag det galant kan jag ju utmana mig själv lite grann veckan efteråt genom att låta 1an ligga kvar på 87,5 och sedan köra 2an på 85 och 3an på 80 bara för att(om misstanken att höja hela schemat blir för tungt t.ex. 1x90kg och så vidare..)

Fixar man det, kan man börja konstruera 90kg's schemat och upprepa detta ovan om %-satserna bråkar :), på högrepparna brukar det aldrig vara ett problem om det är lite galet åt nåt håll, man får bara mest nogrann med 1repparen/2repparen/3repparen.

Hoppas du får tycke för bulgaren, gillar den starkt, man får sån viktvana fort och får ett bra tryck då man pressar, hade velat göra samma sak i benböj om jag hade vågat :D, battlar som fan med den övningen nu =(, dålig viktvana och rädsla...


Härlig förklaring, förstår precis :). Sist jag körde bulgaren så var det 70kg schema, men med avrundning uppåt med 0.5-2kg på vissa set.
Inom parentes är vikterna som jag skulle ha kört på enligt schemat.

8*42.5
1*67.5 (66.5)
7*47.5 (45.5)
2*62.5 (63)
6*50 (49)
3*60 (59.5)
5*52.5
4*57.5 (56)

Så en ökning till 72.5kg schemat borde man ju orka med! Jag gillar helt klart bulgaren, lite halvjobbigt att lasta på och av vikter hela tiden bara :).

Hehe, jag förstår vad du menar! Benböjen är riktigt knepig. Jag fixar då inte en korrekt benböj med "normal" fotposition, då måste jag ha en planka under hälarna. Vilket blir lite bökigt. Sist testade jag att stå rätt brett, det gillade jag mycket mer. Sen att jag blev starkare i den positionen gjorde ju inget.

Jag tror inte "bulgarschemat" är så fiffigt att köra i benböj förrän man bemästrar tekniken och som du säger fått lite viktvana.
Men det är nog en övning som man kan öka rätt fort i tror jag. Dock kan nog inte mina kycklingben prestera nå brutala vikter den närmsta framtiden iaf :d

Bällund
2012-09-13, 20:01
Någon som har erfarenhet av något viktöknings-preparat? Typ Gainer Pro, el liknande. Bra skit, eller är det bättre att äta som en galning?

toalettmysaren
2012-09-13, 20:08
jo, såg ju bra ut det där, tror 72,5kg schemat sitter easy, 2 repparen är ju den enda som hade kunnat bli tuff då du har avrundat upppåt på 1repparen och nedåt på 2repparen men utan att räkna på det så tror jag 2repparen hamnar på 65kg prick och det blir nog inga problem, du har ju avrundat upppåt på 1repparen och den gick ju upp galant :).

Angående gainers, ska du bulka i höst herr berglund? sabba alla dina hårt förvärvade rutor? ;).

Bällund
2012-09-13, 20:34
jo, såg ju bra ut det där, tror 72,5kg schemat sitter easy, 2 repparen är ju den enda som hade kunnat bli tuff då du har avrundat upppåt på 1repparen och nedåt på 2repparen men utan att räkna på det så tror jag 2repparen hamnar på 65kg prick och det blir nog inga problem, du har ju avrundat upppåt på 1repparen och den gick ju upp galant :).

Angående gainers, ska du bulka i höst herr berglund? sabba alla dina hårt förvärvade rutor? ;).

Hehe, äsch. Nog tror jag rutorna hittar tillbaka innan sommaren :). Nä, men jag vill som gå upp lite i vikt känner jag. Då kanske man hittar lite extra styrka också! Har käkat bra och rätt mkt nu sen jag började träna, men viktuppgången lyser med sin frånvaro, nästan iaf. kanske har plussat 1kg sen i april.
Frågan är ju eg, hur mkt ger det att lägga på sig vikt, för att sen deffa igen? Bygger man muskler mkt snabbare om man hela tiden ligger på ett överskott? Eller kan man med rätt kost förse kroppen vad den behöver för att bygga muskelmassa men samtidigt behålla en schyst form?
Lurvigt det där

toalettmysaren
2012-09-14, 22:31
Jo, jag är ju inte lika nerdeffad som dig så tänker att jag kan köra på min nuvvarande vikt så ska det gå bra öka i massa också, leangains funkar ju uppenbarligen även om det eventuellt går lite saktare framåt än bulk/deff, tycker bara man kan lägga sig på en rimlig kropps% så att kroppen har lite att jobba med de dagar man oundvikligen missar lite på matfrågan,

Men som jag har förstått det i grova dag så är det så enkelt att man bör få i sig ungefär 2g/kg protein per dag samt ca 1g/kg fett och sedan hamna på ett litet energiöverskott dagligen med hjälp av en hel del kolhydrater. Så att du har energin att jobba med, då slipper kroppen bryta ner proteinet för att frigöra energi, eller fett, vilket är en krävande process och då stimulerar du verkligen inte proteinsyntesen som behövs för muskeltillväxten. Uppfyller du alla dessa kriterier och tränar bra, pressar dig själv i gymmet så du stimulerar kroppen till att "mappa om", den inser att du har ett behov att massa upp och då kommer det att komma helt enkelt.

Sedan finns det ju massvis med metoder för mikrobehov, att skaffa sig en liten edge helt enkelt för att dra det i pokertermer. Förutom megaedgen att skjuta sig full med hästmedicin(LE DRUGS) så har du ju aminosyror(som tydligen skall stimulera proteinsyntesen bra), kreatin, PWO-grejer, fiskolja och så vidare, finns ju en uppsjö men med handen på hjärtat är nog nästtill ingen värd pengarna, för edgen är at best försumbar(bra effekt är nån %)och är verkligen uddlös om man slarvar på det absolut viktigaste som kosten och träningen.

However, alla människor påverkas kraftigt av placebo och att investera i nåt driver en, jag shoppade lös häromdagen lite grann och jag ser det som en liten utgift för att investera i mig själv, att köpa in mig lite så att säga så att jag inte bara är skyldig mig själv för att jag lägger tid på det, utan jag lägger ganska mkt pengar på att få en sundare kropp, jag får ytterligare en motivationsfaktor så att säga. Gymkort, kosttillskott, gymkläder, det börjar bli en rejäl utgift men det är mig helt ok med tanke på den potentiella avkastningen.

KUNG på kosttillskott är givetvis vassleprotein och kasein-protein, och är nästintill en must-have för annars blir det drygt få i sig nog med protein, vassleprotein(Whey100) exempelvis äre bara köpa nån random smak och ta efter träning, och kanske nån gång då du går länge utan käk som mellanmålsdryck typ, då äre bara o trycka i sig en skopa+vatten eller mjölk, du skall tänka att du ska försöka få i dig jämnt med protein över hela dagen så du inte trycker 4portioner på en och samma kvart, kroppen har nog tufft med o ta upp i så hög koncentration som 1 eller 2 doseringar, särskilt om du trycker i dig mat samtidigt eller nåt.

Kasein-protein har en långsam upptagning(ca 8 tim) jag har personligen inget kasein-kosttillskott hemma men det behöver jag inte för jag äter överjävliga mängder kvarg(lättkesella) morgon och kväll(man brukar säga att det är kanoners få i sig en omgång innan man går o lägger sig så man har nattupptagning) så den biten har jag ordnad och det är något jag rekommenderar, att skaffa dig en rutin för att äta kvarg+en svätt fun light wild berries som du vevar ner så är det som en yoghurt.

För övrigt så har du kaseinprotein i varenda pastöriserad mjölkprodukt, så om du dricker mycket mjölk, äter ost, yoghurt,fil, kesella, keso and so on så får du i dig därifrån, så då du äter kvällsmat så kan du tänka på det.

Vassleprotein är en "spillvara" som blir till då man försöker ta fram kasein som man vill använda till alla mjölkprodukter för det är godare/bättre jobba med eller nåt :), därför det är så billigt kosttillskott också för det finns ingen annan användning för det.


CLIFFS:

- Köp vassleprotein, ät kvarg på morgon och kväll eller köp kaseinpulver också.
- 2g/kg protein, 1g/kg fett om dagen samt kolhydrater så du uppnår ett litet överskott av ditt energidagsbehov, energin behövs för att kroppen ska kunna koncentrera sig på proteinsyntesen annars måste den bryta ner protein och fetter för att frigöra energi för att tillgodose dagsbehov.
- Köp nån PWO om motivationen tryter eller kreatin, så kanske du får tillbaka lite träningssug, annars kan du lika gärna låta det vara och spara pengarna typ.



så... nu kan ju gärna nano-sekund eller någon komma in och revidera min text i efterhand och korrigera mina luckor, men tror jag fick det någorlunda rätt :)

Bällund
2012-09-15, 07:50
Jo, jag är ju inte lika nerdeffad som dig så tänker att jag kan köra på min nuvvarande vikt så ska det gå bra öka i massa också, leangains funkar ju uppenbarligen även om det eventuellt går lite saktare framåt än bulk/deff, tycker bara man kan lägga sig på en rimlig kropps% så att kroppen har lite att jobba med de dagar man oundvikligen missar lite på matfrågan,

Men som jag har förstått det i grova dag så är det så enkelt att man bör få i sig ungefär 2g/kg protein per dag samt ca 1g/kg fett och sedan hamna på ett litet energiöverskott dagligen med hjälp av en hel del kolhydrater. Så att du har energin att jobba med, då slipper kroppen bryta ner proteinet för att frigöra energi, eller fett, vilket är en krävande process och då stimulerar du verkligen inte proteinsyntesen som behövs för muskeltillväxten. Uppfyller du alla dessa kriterier och tränar bra, pressar dig själv i gymmet så du stimulerar kroppen till att "mappa om", den inser att du har ett behov att massa upp och då kommer det att komma helt enkelt.

Sedan finns det ju massvis med metoder för mikrobehov, att skaffa sig en liten edge helt enkelt för att dra det i pokertermer. Förutom megaedgen att skjuta sig full med hästmedicin(LE DRUGS) så har du ju aminosyror(som tydligen skall stimulera proteinsyntesen bra), kreatin, PWO-grejer, fiskolja och så vidare, finns ju en uppsjö men med handen på hjärtat är nog nästtill ingen värd pengarna, för edgen är at best försumbar(bra effekt är nån %)och är verkligen uddlös om man slarvar på det absolut viktigaste som kosten och träningen.

However, alla människor påverkas kraftigt av placebo och att investera i nåt driver en, jag shoppade lös häromdagen lite grann och jag ser det som en liten utgift för att investera i mig själv, att köpa in mig lite så att säga så att jag inte bara är skyldig mig själv för att jag lägger tid på det, utan jag lägger ganska mkt pengar på att få en sundare kropp, jag får ytterligare en motivationsfaktor så att säga. Gymkort, kosttillskott, gymkläder, det börjar bli en rejäl utgift men det är mig helt ok med tanke på den potentiella avkastningen.

KUNG på kosttillskott är givetvis vassleprotein och kasein-protein, och är nästintill en must-have för annars blir det drygt få i sig nog med protein, vassleprotein(Whey100) exempelvis äre bara köpa nån random smak och ta efter träning, och kanske nån gång då du går länge utan käk som mellanmålsdryck typ, då äre bara o trycka i sig en skopa+vatten eller mjölk, du skall tänka att du ska försöka få i dig jämnt med protein över hela dagen så du inte trycker 4portioner på en och samma kvart, kroppen har nog tufft med o ta upp i så hög koncentration som 1 eller 2 doseringar, särskilt om du trycker i dig mat samtidigt eller nåt.

Kasein-protein har en långsam upptagning(ca 8 tim) jag har personligen inget kasein-kosttillskott hemma men det behöver jag inte för jag äter överjävliga mängder kvarg(lättkesella) morgon och kväll(man brukar säga att det är kanoners få i sig en omgång innan man går o lägger sig så man har nattupptagning) så den biten har jag ordnad och det är något jag rekommenderar, att skaffa dig en rutin för att äta kvarg+en svätt fun light wild berries som du vevar ner så är det som en yoghurt.

För övrigt så har du kaseinprotein i varenda pastöriserad mjölkprodukt, så om du dricker mycket mjölk, äter ost, yoghurt,fil, kesella, keso and so on så får du i dig därifrån, så då du äter kvällsmat så kan du tänka på det.

Vassleprotein är en "spillvara" som blir till då man försöker ta fram kasein som man vill använda till alla mjölkprodukter för det är godare/bättre jobba med eller nåt :), därför det är så billigt kosttillskott också för det finns ingen annan användning för det.


CLIFFS:

- Köp vassleprotein, ät kvarg på morgon och kväll eller köp kaseinpulver också.
- 2g/kg protein, 1g/kg fett om dagen samt kolhydrater så du uppnår ett litet överskott av ditt energidagsbehov, energin behövs för att kroppen ska kunna koncentrera sig på proteinsyntesen annars måste den bryta ner protein och fetter för att frigöra energi för att tillgodose dagsbehov.
- Köp nån PWO om motivationen tryter eller kreatin, så kanske du får tillbaka lite träningssug, annars kan du lika gärna låta det vara och spara pengarna typ.



så... nu kan ju gärna nano-sekund eller någon komma in och revidera min text i efterhand och korrigera mina luckor, men tror jag fick det någorlunda rätt :)


Jag visste väl att jag skulle fråga dig, hehe.
För mig så har det sett ut ungefär följande:

Frukost: två fullkornsbröd med div pålägg, oftast ost/skinka/kalkon

mellanmål: Brukar göra en extra macka att käka på 09.00 fikat

Lunch: Det har blivit väldigt mkt kyckling den senaste tiden, med sallad och en liten mindre mängd kolhydrater

mellanmål: frukt och nötter, eller en smoothie på kvarg, mjölk, havregryn och banan.

Middag: samma som lunch

Kvällsmaten har jag varit lite dålig på att äta, men jag brukar oftast stoppa i mig nått som jag kan hitta i kylen. Therese äter mkt kvarg, så det brukar jag med göra ibland. mer och mer nu på slutet.

Efter varje träning sen i mars har jag alltid tagit en proteindryck (whey-80), även en banan så ofta det finns hemma :). Tror jag har iaf, legat på 2g protein per kv, men sen vet jag inte gällande fett och det. Det är jobbigt att ligga på överskott då man äter hyfsat nyttigt tycker jag!

Samt att jag tar två kapslar omega 3 och 5g kreatin varje morgon

Bällund
2012-09-15, 09:40
Rygg/Mage

Uppvärmning i roddmaskin 1km

Marklyft

10*50kg
4*70kg
6*90kg
6*110kg
6*120kg
6*120kg

Chins

Varvade chins och magövning
10*kv 4set
mage rotation 6(6)*55kg 3 set

Situps

20st
20st
25st

Plankan 2*1min

Körde även en liten axelövning som ska vara bra mot min överbelastningsskada.

That's it. Nu ska jag iväg och byta en ytterdörr åt en polare!

Pitepalt
2012-09-16, 10:35
Riktigt fina mark med 6:orna på 120 där!!

chrille87
2012-09-16, 10:45
Kul med fler från Norrbotten! Vill du lägga på dig vikt så finns det ingenting som slår gainer... 3-4dl mjölk och 2dl gainer morgon och kväll, ger cirka 1000kcal extra per dag. då kommer du gå upp i vikt om du forsätter äta som vanligt

toalettmysaren
2012-09-16, 11:30
^sant, tänkte inte ens på det då jag aldrig någonsin skulle vilja köpa gainer själv :) (tjock och gillar att äta... no need.)

Bällund
2012-09-16, 16:38
Riktigt fina mark med 6:orna på 120 där!!

Tackar!

Det finns fan mer att ge också. Men är lite halvrädd att ta ut mig för mkt i den övningen då jag haft diskbråck för ett par år sen.
Det är nått jag helst inte vill uppleva igen :)

Bällund
2012-09-16, 16:44
Kul med fler från Norrbotten! Vill du lägga på dig vikt så finns det ingenting som slår gainer... 3-4dl mjölk och 2dl gainer morgon och kväll, ger cirka 1000kcal extra per dag. då kommer du gå upp i vikt om du forsätter äta som vanligt

Ja men visst :).

Frågan är bara hur mkt och hur fort man ska lägga på sig. Jag är lite kluven i den frågan. Just nu så är jag rätt nöjd med fettprocenten på kroppen, bra definition på musklerna och så. Som trist på ett sätt att fetta på sig :). Köpte dock en gainer igår som jag ska testa ett par veckor.

Bällund
2012-09-16, 16:58
Ben/Armar

Uppvärmning, rodd 1km

Benböj

5*50kg
5*60kg
5*60kg
5*62.5kg

Tekniken börjar kännas bättre, ska testa att köra lite tyngre nästa tillfälle.

Leg extensions

10*30kg
8*35kg
10*43kg
10*51kg

Har inte kört den så ofta så det tog ett tag att hitta rätt vikter :)

Biceps ez

6*37.5kg
5*42.5kg
6*37.5kg

Hantelcurl

6*6*20kg 3set

Triceps pushdowns

6*60kg
6*60kg
8*60kg

Ökning på nästa pass.

Pushdowns med rep

8*40kg
8*45kg
8*45kg

Jag fick köra lite andra övningar i triceps som är skonsammare mot axeln idag.
Dips, smalbänk och liggande triceps extensions med ez-stång fungerar inte just nu.

Samt en axel-rehabövning.

Ett riktigt skönt pass, trots att jag syndade med några hockey-öl igår :)

Bällund
2012-09-17, 20:27
Kastar upp en lite video på benböjen. kan va bra med lite feedback :)

rrSoE0Gzzwc&feature

Pitepalt
2012-09-18, 11:37
Det går inte att se videoklippet eftersom du lagt ut det som privat på inställningarna, tror det är det som gör det iaf.

toalettmysaren
2012-09-18, 12:58
aa, jag gjorde samma tavla först med mina klipp, han måste ställa in "olistat" istället så kommer inte folk åt det/går ej att söka det utan man måste ha direktlänk härifrån t.ex.

Bällund
2012-09-18, 14:31
Wtf, får fixa det där sen :)

Bällund
2012-09-18, 14:36
Wtf, får fixa det där sen :)

Nu?

Pitepalt
2012-09-18, 15:03
Nu funkar det! Är inget proffs själv men jag tyckte att det såg bra ut iaf!

Bällund
2012-09-18, 16:44
Nu funkar det! Är inget proffs själv men jag tyckte att det såg bra ut iaf!

Hehe, jag litar då mer på ditt omdöme än mitt eget iaf :)

Bällund
2012-09-18, 17:37
Bröst/Axlar

Uppvärmning, Rodd 1km

Bänk, Bulgaren 72.5kg schemat
Inom parantes är vikterna som schemat anger.
8*42.5 (43.5)
1*70kg (68.9)
7*47.5kg (47)
2*65kg (65.2)
6*52.5kg (50.7)
3*62kg (61.6)
5*55kg (54.4)
4*59kg (58)

Flyes i kabelcross

6*35kg
6*35kg
7*35kg

Militärpress stående

8*30kg
6*35kg
5*35kg
6*35kg

Drag mot hakan i kabelmaskin med v-grip

6*60kg 3set

Axel-rehab övning

12reps 3 set

Grymt nöjd över dagens pass. Bulgarschemat gick lätt!
Militärpressen kändes också bra, en ökning på 5kg sen förra passet.
Axeln känns faktiskt rätt okej, ingen övning som gjorde ont idag. Lite varmt och på nått sätt mer utpumpad än den vänstra sidan. Hoppas man inte får sota för det imorgon bara!

toalettmysaren
2012-09-18, 18:54
snyggt bällund, bara att kötta 75kg schemat nästa v :), du fixade dessutom det med avrundning uppåt på allt "väsentligt". Är så jävla roligt med bulgaren då man klarar det flera veckor i rad, är en riktig seger, viktvanan, självförtroendet då man verkligen får facit på att man ökar i maxstyrka.

Hur fan lastar du 62kg och 59kg? har ni 0,5 kg's vikter på ditt gym?

Bällund
2012-09-18, 19:18
snyggt bällund, bara att kötta 75kg schemat nästa v :), du fixade dessutom det med avrundning uppåt på allt "väsentligt". Är så jävla roligt med bulgaren då man klarar det flera veckor i rad, är en riktig seger, viktvanan, självförtroendet då man verkligen får facit på att man ökar i maxstyrka.

Hur fan lastar du 62kg och 59kg? har ni 0,5 kg's vikter på ditt gym?

Det blir att testa det nästa bänkpass :).
hm, nä...nog är det nå slarvfel som är boven. 62.5 ska det va, sen på 59kg vette fan. jag kluddrade ner allt på ett papper, men det blev lite oläsligt. logiskt sett borde det ha varit 57.5 lr 60kg :).

Jo, det är riktigt skoj. Man blir ju så sjukt nöjd och peppad då det går framåt :)

Bällund
2012-09-20, 17:12
Rygg/Mage

Uppvärmning, Rodd 1km

Marklyft

5*90kg
6*120kg
1*130kg
1*130kg
1*140kg
1*155kg Fail
6*110kg

Grymt irriterande att inte PB'a! Kände dock ganska fort att det inte skulle hända idag. Ska lägga om marklyft-träningen lite. Det har blivit lite väl ogenomtänkta markpass senaste tiden. Ska köra 5*5 med start på 120kg för att sen öka med 2.5kg varje pass hade jag tänkt. Får se om det släpper för mig då!

Chins

10*kv
8*kv+5kg
8*kv+5kg
8*kv+5kg

Stångrodd (test)

10*40kg
10*40kg
10*50kg
8*60kg

Rodd i kabelmaskin (Longpull)

6*51kg
8*43kg
8*43kg

Axelrehab

3set 12reps

Mage rotatinon (maskin)

7*55kg
7*55kg
7*55kg

Öka på nästa pass

Situps

25st 3set

Plankan 3*1min

Bällund
2012-09-20, 17:18
Frugan fick i uppgift att räkna mitt matintag idag. Detta är resultatet till och med middagen.

92273

Pitepalt
2012-09-20, 17:47
Härligt pass Bällund! Ska bli kul och se om det funkar att ändra lite på marken!

Vad är det för app din käraste har använt för att räkna åt dig?

llu1201
2012-09-20, 18:01
Härligt pass Bällund! Ska bli kul och se om det funkar att ändra lite på marken!

Vad är det för app din käraste har använt för att räkna åt dig?
ser ut som det är ShapeUp :)

Bällund
2012-09-20, 18:23
Härligt pass Bällund! Ska bli kul och se om det funkar att ändra lite på marken!

Vad är det för app din käraste har använt för att räkna åt dig?

Tackar! Det var helt ok förutom besvikelsen i marklyftet :). Det blir intressant att se, många kör ju det upplägget på dessa sl-pass. så det borde ju gå att implementera i marken

llu1202 har helt rätt om appen :)

Bällund
2012-09-22, 13:00
Ben/Armar

Uppvärmning, Rodd 1km

Benböj

5*50kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg
5*60kg

Kändes bra och lätt. Tekniken börjar bli bättre.

Utfallsgång

25steg +14kg 3set

Hantelcurl

6*20kg
7*20kg
6*20kg

Bicepscurl ez

6*37.5kg
6*37.5kg
6*37.5kg

Pushdowns

6*65kg
6*65kg
6*65kg

Smalbänk

8*40kg
6*50kg
6*50kg
6*50kg

Inte bra för axeln. Den skippar vi ett tag till!

Axelrehab-övning

3set 10reps

Nano-Sekund
2012-09-22, 13:18
Mycket bra böjjar Bällund !! Ser ju ut som
Att du ökar på rätt bra! Mycket kul att se :)

Ang. Kostinlägget som toalettmysaren skrev så fanns det många bra sy punkter på det. Ifall du vill ha lite djupare kunskap eller personlig hjälp så kan du alltid kontakta mig eller "lus läsa" 4klövern !!

Keep Up - ser mycket bra ut !

Bällund
2012-09-22, 13:50
Mycket bra böjjar Bällund !! Ser ju ut som
Att du ökar på rätt bra! Mycket kul att se :)

Ang. Kostinlägget som toalettmysaren skrev så fanns det många bra sy punkter på det. Ifall du vill ha lite djupare kunskap eller personlig hjälp så kan du alltid kontakta mig eller "lus läsa" 4klövern !!

Keep Up - ser mycket bra ut !


Tackar Ola! Böjarna är rätt kul nu då tekniken börjar infinna sig. Men några tunga vikter lär det ju inte bli än på ett tag :).
Det blir att köra på mitt nuvarande kostupplägg ett tag så får vi se hur det fungerar på mig. Är ute efter en viktuppgång, dock inte så extremt snabb. Skulle va kul om muskelmassan hann följa med lite, om du förstår vad jag menar. Jag försöker ligga runt 2700-3000kcal per dygn, ink gainern. På mina 60kg så borde det resultera i en viktökning kan jag tycka.

Tackar för inlägget och för en grymt peppande journal/hemsida!

Nano-Sekund
2012-09-23, 21:44
Låter bra Bällund !!

Som sagt - hör av dig ifall du vill ha hjälp!

Jag håller koll på dig här & jag vill se dig #kugga #upp i sinne !!

Bällund
2012-09-24, 17:22
Har längtat efter dagens träningspass då jag skulle kötta bröst och axlar. Men nu ligger man här i sängen och är halvkrasslig ist. Hoppas det går över tills imorrn!

Pitepalt
2012-09-24, 17:26
Det är alltid lika tråkigt när man är sugen och peppad på att träna och så när man vaknar dagen efter har man halsont eller nå annan skit! Krya på dig så du kan fortsätta leverera!

Bällund
2012-09-25, 18:06
Bröst/Axlar

Uppvärmning, rodd 1km

Bänk, Bulgaren

8*45kg
1*72.5kg Fail (71.25 enl. schemat) Hade nog satt den trodde passaren
7*50kg
2*67.5kg 1 1/2
6*52.5kg
3*62.5kg fail på sista
5*57.5kg
4*60kg

1*72.5 fail igen

Flyes i kabelmaskin

7*35kg 3set

Militärpress

6*35kg
6*35kg
6*35kg
6*40kg
5*40kg

Rehab-övning

3set 12 reps/axel

Shrugs skivstång (test)

10*50kg 3set

Bajspass! Bulgaren sket sig, min favvostång var upptagen så jag hittade inte mitt perfekta grepp. Sen var det visst ett dagis som brunnit för det var ett tiotal snorungar som härjade runt och bara allmänt sänkte fokusen.

Det blev nästan 1h30min på gymmet, sen gav jag upp. Några övningar uteblev men ja orka fan inte kriga med ungarna nå mer. arrgh!

toalettmysaren
2012-09-25, 19:14
:(, idag var skitdag med stort d för mig också, låter som ren tilt me ungarna hehe... Du har den nästa vecka!

Bällund
2012-09-27, 16:38
Rygg/Mage

Marklyft

120kg 5reps 5set

Chins
6*kv+7.5kg
6*kv+7.5kg
6*kv+7.5kg
8*kv+7.5kg

Stångrodd

10*50kg
10*50kg
10*50kg
8*60kg
10*60kg

Två stänger sticker ut från väggen (tänk, lära sig gå igen stänger)
där tar jag tag med armarna, slänger upp fötterna på en annan stång vid väggen så att jag hänger horisontellt med rak kropp, sen drar jag mig upp.
Vad den övningen kallas har jag ingen aning om. Det blev iaf:

10*kv 3set

Mage rotation (maskin)

6*60kg 3set (6rep åt varje håll)

Situps med 5kg viktplatta på bröstet

15rep 4set

Riktigt bra pass, bra flås rakt igenom. Marklyftet blev så klart lite tungt där på sista setet, men inte alls några problem. Så ökning på nästa pass. Chinsen testade jag med +7.5kg idag, så jag började med 6reps och hade som mål att klara det 4set, men det fanns mer att ge så det blev en 8a på fjärde setet, nice! :).

Stångrodden är ganska ny för mig, så där testar jag mig fram lite med vikterna än. Men det är helt klart en skön övning som jag ska kötta på i :)

Bällund
2012-09-29, 07:51
Denna vecka har verkligen inte varit grym för träningen. Har nått jädra virus som inte riktigt vill bryta ut men ändå gör mig halvhängig. Irriterande när man bara vill på gymet och kötta :).
Dessutom har vi haft några riktiga grisveckor på jobbet, vi håller på att bygga en stor jävla lokal som ska användas som uthyrningslokal till husvagnar och dylikt. Det innebär en sjuk mängd väggblock som för hand har konkats fram och tillbaka. Man har inte alltid varit full av energi och super-uppkuggad att
fara på gymet och slita ännu mer om man säger så.

Jävla vilket klagoinlägg det blev, men men. Strax ska vi blåsa iväg till Arvidsjaur och se på några andra som får slita häcken av sig. Strongman SM!

Bällund
2012-10-03, 17:17
Ben/Armar

Benböj

5*5*60kg

Vader, sittande i apparat

5*5*40kg

Biceps ez
5*5*37.5kg

Hantelcurl

3*5*20kg/arm

Pushdown

5*5*65kg

Det blev ett rätt lugnt pass idag. Har legat sjuk ett par dagar (sön-tisd). Med facit i hand kanske jag skulle ha väntat tills imorrn innan jag körde igång. Känner mig gode knäckt just nu :). Men skönt och kul som fan var det att ta sig iväg!
Nu jävlar är det gasen i botten som gäller, här ska det bulkas och öka i styrka i vinter. GOGO! :d

Pitepalt
2012-10-03, 20:07
Kul att du är tillbaka å tränar, nästa pass kommer du ha mycket mer vilja och kraft!

Bällund
2012-10-03, 21:13
Kul att du är tillbaka å tränar, nästa pass kommer du ha mycket mer vilja och kraft!

Tackar!
Jajjemen, förhoppningsvis har jag precis avverkat mina sjukdagar. Brukar bli liggandes ett par dagar per år, max. Så nu blir det att kuggaupp :d.

Bällund
2012-10-04, 19:46
Bröst/Axlar

Bänk

5*50kg

5*5*60kg

Militärpress stående

5*40kg
5*5*35kg

sittande test
5*35kg


Är fan inte kry än, så det var bara att avbryta detta pass. Bli frisk ffs!

Testade iaf sittande militärpress idag, riktigt skönt. Tror det blir köra det ist för stående ett tag

Bällund
2012-10-06, 19:29
I brist på annat så drog jag och frun iväg och träna en sväng. Är eg inte riktigt i form för det så jag körde rätt lugnt. I den mån jag kunde iaf. Man blir ju som peppad att köra tungt :)

Ett par övningar blev det iaf

Marklyft

6*90kg
6*110kg
6*110kg
6*110kg
6*110kg

Det var äckligt lätt, vilket iofs var tanken :P

Stångrodd

10*50kg
8*70kg
8*70kg
8*70kg

Chins

8*kv+5kg 3set

åsså lite magövningar

Nu blir det film och chips!

Trevlig lördagskväll på er träningskamrater!

Bällund
2012-10-07, 18:24
Ben och armar skulle få sig en genomkörare enligt schemat, men av någon anledning fick jag för mig att det var bröst och axlar idag, så det blev lite galet.

Bänk

första passet på mm2k

6*50kg
5*52.5kg 2set
4*55kg 2set

uberlätt, men det verkar bli jobbigare rätt fort

Lutande bänk (första gången)

8*40kg
5*50kg 3set

Butterfly (maskin)

8*45kg 3set

Militärpress sittande

6*30kg
6*35kg
5*37.5kg 5set

Siderises

8*9kg 4set

Shrugs skivstång

8*50kg
8*80kg 3set

Rehab övning 12rep 3set

Gjorde även lite magövningar som inte blev av igår

Bällund
2012-10-09, 17:41
Ben/Armar

Benböj

5*40kg
5*62.5kg
5*62.5kg
5*62.5kg
5*62.5kg
5*62.5kg

Utfallsgång

20kg 20steg 3set

Biceps ez

5*40kg
5*40kg
5*40kg
5*40kg
5*40kg

Bicepscurl

5*20kg/arm
5*20kg
5*20kg
5*20kg
5*20kg

Triceps pushdown stång

5*70kg
5*70kg
5*70kg
5*70kg
6*70kg

pushdown rep

5*50kg
5*50kg
5*50kg
5*50kg
10*50kg

Grymt nöjd över detta pass! Benböjen gick lätt idag, trots en ökning. Bra tryck i alla övningar. Det verkar som att förkylningen börjar ge med sig. Nice :).

Lite svårt att komma på ngn bra tricepsövning som inte jävlas med axeln bara.
Smalbänk, dips, extensions, osv. går bort för tillfället. Tips? :)

Bällund
2012-10-11, 17:45
Rygg/Mage

Marklyft

8*60kg
5*100kg

5*125kg
5*125kg
5*125kg
5*125kg
5*125kg

Chins pb på hela skiten

6*kv+10kg
6*kv+10kg
6*kv+10kg
8*kv+10kg

Stångrodd

8*60kg
8*70kg
8*70kg
8*70kg

Smala latsdrag. superset med magmaskin

5*60kg
6*55kg
7*55kg

Mage rotation

6(6)*60kg 3set

Situps m 5kg på bröstet

15st
20st
20st

Riktigt nöjd över dagens pass. Kände mig sliten som fan i ryggen p.g.a takjobb.
Men skam den som ger sig. körde iaf 5kg tyngre i marken idag, och det gick ju :). Chinsen gick också sjukt bra. Frågan är bara om jag ska öka vikterna eller reps-antalet...

Bällund
2012-10-13, 20:46
Bröst/axlar

bänk, pass 2 mm2k

Lutandebänk

5*52.5kg 5set ökning

sittande militärpress

5*40kg 5set ökning

Siderises

8*9kg 3set

drag till haka med ketelbell

6*32kg
8*24kg 3set

nedåtpress i kabelmaskin

8*50kg 3set

rehabövning

12*30kg 4set

Nu mer hänger man på gymmet lördagskvällar ist för att dricka bärs. Konstigt hur det kan bli :d. Fö ett bra pass med mkt ökningar!

Bällund
2012-10-14, 14:31
Ben/Armar

Benböj

5*50kg

5*65kg 5set

Utfallsgång

20steg +20kg 3set

Biceps ez

5*40kg 5set

hantelcurl

5*22.5kg 3set

pushdown m stång

6*70kg 4set

pushdown m rep

6*50kg 4set

Jävlat benböjen blir typ bara lättare och lättare trots att jag har tyngre varje pass! Det känns härligt, bara att lasta på mer nästa gång :)

toalettmysaren
2012-10-14, 16:58
ryggstyrkan din är fin! Kriga på mannen, filat på att lägga in några fler benövningar eller lägga ben på en helt egen dag så de inte tar sån tid? du har dock de 'rätta' övningarna för att endast köra 2 olika övningar på bendagen dock, tummen upp på det :)

Bällund
2012-10-15, 08:37
ryggstyrkan din är fin! Kriga på mannen, filat på att lägga in några fler benövningar eller lägga ben på en helt egen dag så de inte tar sån tid? du har dock de 'rätta' övningarna för att endast köra 2 olika övningar på bendagen dock, tummen upp på det :)

Tackar :). Jao, eller jag är som i funderingarna att helt lägga om mina pass. Tränar tis-tors-lör-sön ett 3split rullande. Filar på om jag ska gå på 4split, fast då skulle jag gärna få in en femte träningsdag. Hur som helst så blir det att omstrukturera mitt 3split, vet inte riktigt hur än dock.
Nu kör jag:

Bröst/axlar
Rygg/mage
Ben/armar

Passens längd idag ligger på ca 60-90min, oftast närmare 90. Vilket är helt okej för mig

Bällund
2012-10-16, 17:42
Bröst/axlar

bänk

mm2k pass 3

Lutandebänk

5*55kg 5set ökning med 2.5kg

Militärpress sittande

5*42.5 5set ökning med 2.5kg

Hantellyft framåt

8*6kg 4set

Drag mot hakan

8*24kg 3set ketelbell

Nedåtpress i kabelmaskin

8*50kg 3set

axelrehab

12*30kg 3set

Bra pass idag med, ökning i två övningar. Bara att lasta på mer nästa pass :)

Bällund
2012-10-18, 16:14
Rygg/Mage

Marklyft

8*60kg
5*100kg

5*127.5kg
5*127.5kg
5*127.5kg
5*127.5kg
5*127.5kg

Det kändes riktigt bra idag så jag blev lite sugen på att maxa. Lite dumt att göra det precis efter man i normala fall skulle vara klar med övningen.
Men det blev iaf:

1*140kg
1*155kg PB (150kg tidigare)
1/2*160kg ;) Hade garanterat satt den om jag inte hade varit så knäckt :)

Chins, pb på allt igen

6*kv+12.5kg
6*kv+12.5kg
6*kv+12.5kg
7*kv+12.5kg

Stångrodd

8*70kg
8*75kg
8*75kg

magmaskin roterande

6*60kg (åt varje håll)
6*60kg
8*60kg

Toes to bar. Första gången

10reps 3 set.

Riktigt jobbig övning, men helt klart härlig :)

toalettmysaren
2012-10-18, 16:49
jävlar vad du kör! fan va bra de går för dig! skoj som fan... blir ett monster till vårdeffen du.

Bällund
2012-10-18, 19:07
jävlar vad du kör! fan va bra de går för dig! skoj som fan... blir ett monster till vårdeffen du.

hehe, jag försöker kriga på. Man finner mkt motivation bland alla kolloiter :). Det har faktiskt gått bra sista tiden, schysta ökningar och så. Den ofrivilliga vilan då man var sjuk + en hel del mat har kanske hjälpt till.

Haha, nått monster vette fan om man kan bli. Men skulle va kul om man hade nått kg extra muskler att visa upp inför sommaren :d

Nano-Sekund
2012-10-18, 19:29
Riktigt bra jobbat på marken !! Ser ju mycket bra ut detta !!

Hur är känslan i kroppen ? Känns allt bra, inga skador ?

Bällund
2012-10-18, 20:47
Riktigt bra jobbat på marken !! Ser ju mycket bra ut detta !!

Hur är känslan i kroppen ? Känns allt bra, inga skador ?

Tackar!

Kroppen känns gode bra, det enda jag kan klaga på är väl höger axel. Vissa övningar får ju till följd av det lida lite. Enligt sjukgymasten på gymmet är det en överbelastningsskada, dock så tror jag inte att det har så mkt med träningen att göra då jag redan innan jag började träna hade lite taskigt där.
Åldern och yrket kanske har nått med det att göra :d. Men för övrigt så har man nog aldrig känt sig så här fräsch och pigg i kroppen!

Har sen en tid tillbaka bokfört kaloriintag för att se till så att jag får i mig nog mkt mat helt enkelt. Jag tycker det börjar märkas på passen också, har haft rätt bra tryck i övningarna senaste tiden. Det gillas :). Ligger på ca 3k i kaloriintag och med det går jag sakta men säkert upp i vikt. Skulle kunna ligga på ett ännu högre intag tror jag, men med en fru som lagar nyttig och bra mat innebär det en jäävla massa mer krubb! Så jag köttar på så här ett tag till tror jag :)

Bällund
2012-10-20, 18:51
Bröst/axlar

Bänk

Mm2k pass 4

Lutandebänk

5*57.5kg 5set ökning med 2.5kg


Sittande militärpress

5*45kg 5set ökning med 2.5kg

Hantellyft framåt

8*7kg 3set

Shrugs

8*60kg
8*80kg
8*100kg ej superstrikta

Rehab

12*30kg 3set

Ytterligare ett magiskt pass! För typ 3v sen grisa jag upp 5*50kg 5set i lutande bänk. Samt 35kg i militärpressen. Det känns bra! :)

Bällund
2012-10-21, 11:44
Ben/Armar

Benböj

5*67.5 5set ökning med 2.5kg

utfallsgång

20steg +20kg 3set

Biceps ez

5*42.5kg
5*42.5kg
5*42.5kg

Hantelcurl

6*20kg
6*20kg
6*20kg

Triceps pushdown

6*75kg
6*75kg
6*75kg
6*75kg fullt mag?

skull crusher. lite test för att se om axeln pallar

8*27.5kg 3set

triceps kickback

10*8kg 3set

fina ökningar idag med! Riktigt kul att kötta nu då man får öka på övningarna hela tiden! utfallsgången är dock en dräpare fortfarande. fan va flås man får :)

Bällund
2012-10-21, 18:57
kv imorse 62.3kg. Det tar sig, sakta men säkert :)

Bällund
2012-10-23, 17:12
Rygg/mage

marklyft

8*60kg
5*100kg

5*130kg ökning med 2.5kg
5*130kg
5*130kg
5*130kg
5*130kg

Chins, pb igen :) +2.5kg

6*kv+15kg
6*kv+15kg
6*kv+15kg
7*kv+15kg

Stångrodd

8*60kg
8*60kg
10*60kg
8*70kg

rak nedåtpress. kallar den så, vet it va den heter :). man pressar ner en stång i kabelmaskinen med raka armar och har stången på handlederna. tar bra på bålen.

8*50kg 3set

Toes to bar

10st 3set

Mage rotation

7(7)*60kg 3set

Bra pass idag med! Fixade marklyften, så det är bara att öka till nästa gång, igen! Samma på chinsen, tror dock det blir att stanna på +15kg och försöka öka på repsen lite. Härligt att gymma då det går framåt!

theber
2012-10-23, 19:50
Dukti! :).

toalettmysaren
2012-10-23, 20:49
du e ju cpstörd, bara att börja skjuta deca durabol i röven om man ska hänga med dig.

Bällund
2012-10-24, 20:50
du e ju cpstörd, bara att börja skjuta deca durabol i röven om man ska hänga med dig.

Haha, kryddman :)

bolebyn
2012-10-24, 21:55
Som att jag hade en användare här dock aldrig använt den!

Pitepalt
2012-10-24, 22:31
Fan Bällund snart är du ju ikapp mig på marken om du ska fortsätta sådär! Bra jobbat för den kroppsvikten måste jag säga! :)

Bällund
2012-10-25, 06:22
Som att jag hade en användare här dock aldrig använt den!

Hehe, bara att börja skriva journal då :)

Bällund
2012-10-25, 10:37
Fan Bällund snart är du ju ikapp mig på marken om du ska fortsätta sådär! Bra jobbat för den kroppsvikten måste jag säga! :)

Tackar! Hehe, mja. Nog får jag kämpa ett tag till innan man är på dina vikter :).
Jag har ju som inga referenser på vad som är bra och dåligt viktmässigt. Då dom flesta väger så pass mkt mer än mig, men men. Huvudsaken det man lyfter är jävligt tungt för en själv :)

Bällund
2012-10-25, 18:03
Bröst/Axlar

Bänk, mm2k pass 5 med fail-test

3-7reps stanna kvar enl. schemat

jag tryckte ju givetvis en 10a på 60kg, så då är det bara att öka max rm med 2.5kg.

Sittande militärpress

15*20kg
8*40kg

5*47.5kg
5*47.5kg
5*47.5kg
4*47.5kg fumlade på tredje repsen så jag tog helt slut men lyckades pressa en till
5*47.5kg

riktigt tungt idag, att en ökning med 2.5kg kan göra sån skillnad, kanske beror på att jag körde till repsfail i bänken strax före eller nå. Det blir iaf att köra på samma vikter nästa pass.

hantellyft framåt

8*7kg 3set

testade en version av grace? med juniorvikter

25kg 20reps så snabbt som möjligt 3ggr

Det blev en heldel andetag efter det vill jag lova :)

drag till haka (kettelbell)

8*24kg 3set

rotatorcuff

12rep 3set

Helt ok pass, blev lite lamt på bröstfronten kan jag tycka, men ett bra bänkpass blev det iaf.

theber
2012-10-25, 18:09
Helloooooo! Jag vet att du sitter och glor på Kollo på nedervåningen just nu och jag orkar inte skrika so I'm writing here instead. Vad är rotatorcuff för nånting?

För övrigt så köttar jag snart om dig i bänk, känner att jag kommer ha miiinst 60 pannor i kroppen på lördagens pass. Puss! ;).

Bällund
2012-10-25, 18:46
Helloooooo! Jag vet att du sitter och glor på Kollo på nedervåningen just nu och jag orkar inte skrika so I'm writing here instead. Vad är rotatorcuff för nånting?

För övrigt så köttar jag snart om dig i bänk, känner att jag kommer ha miiinst 60 pannor i kroppen på lördagens pass. Puss! ;).

och jag orkar inte skriva det här för jag förklarade det nyss :).
ojoj, isf måste jag nog sluta träna :naughty:
Puss!

Bällund
2012-10-25, 20:09
matintag

snittet ligger strax under 3k. ska köra så här en månad till eller nå och utvärdera. Då får vi se om jag behöver öka lite till

Bällund
2012-10-27, 19:17
Ben/Armar

Benböj

10*20kg
6*50kg

5*70kg
5*70kg
5*70kg
5*70kg
5*70kg FILM

Sen blev jag sugen på att kolla lite hur tungt mina kycklingben kan böja

1*80kg
1*90kg
1*100kg Gick till och med gode lätt! Trodde jag inte ens i mina drömmar jag skulle fixa.

Vadpress

8reps 3set

Benspark

8reps 3set

Biceps ez

8*37.5kg
8*37.5kg
8*37.5kg

Hantelcurl

5*22.5kg
5*22.5kg
5*22.5kg

skullcrusher

8*27.5kg
8*27.5kg
8*27.5kg

pushdown m. stång

6*75kg
6*75kg
6*75kg

FpWt6u28YuY

Bällund
2012-10-27, 19:40
Med risk för idiotförklaring. Vad är sl-lyft och ol-lyft för nå? :)

Nano-Sekund
2012-10-28, 13:49
Med risk för idiotförklaring. Vad är sl-lyft och ol-lyft för nå? :)

MYCKET fina böjar Bällund !!

SL- är en bredare stance (höft, rumpa, baksida lår)
OL- är en smalare stance (mera framsida lår)

OBS! väldigt enkel förklaring !! :)

Bällund
2012-10-28, 17:04
MYCKET fina böjar Bällund !!

SL- är en bredare stance (höft, rumpa, baksida lår)
OL- är en smalare stance (mera framsida lår)

OBS! väldigt enkel förklaring !! :)

Tackar! Det känns faktiskt som att tekniken börjar sitta rätt bra.
Okej, hade mina misstankar om att det var typ så. Då är det OL jag har lite problem med p.g.a en skada i högerfoten, den är gode stel jämfört med vänstern :).

Bällund
2012-10-28, 17:19
Rygg/Mage

Marklyft

5*100kg
3*120kg
3*130kg
3*135kg
3*140kg

Chins

7*kv+15kg
7*kv+15kg
7*kv+15kg
7*kv+15kg Tuungt!

Stångrodd

8*60kg
9*70kg Råka bli en extra
8*70kg

Sen den där jävla övningen som jag inte har nått namn på, beskrivning finns på sida 4a om nån undrar.

8reps 3set med viktväst, skulle tippa att den vägde ca 10-15kg

Rak nedåtpress, kallar den så

8*50kg 3set

toes to bar

10st 3set möör!

Avslutade med tabataintervaller på löpbandet

Hade faktiskt tänkt ta en vilodag idag. Kände mig rätt så mör i benen sen gårdagens pass. Men suget blev för stort så jag kilade iväg ändå. Tog det dock rätt så lugnt på marken idag, har blivit så många grisiga pass på sistone så jag tänkte skona ryggen litegrann iaf :)

Bällund
2012-10-30, 17:46
Bröst/Axlar

bänk, mm2k pass 6

Lutandebänk

5*60kg
5*60kg
4*60kg
8*50kg
8*50kg
8*50kg

Militärpress sittande

5*40kg

5*47.5kg
5*47.5kg
5*47.5kg
5*47.5kg
5*47.5kg

Raka hantellyft

8*8kg 3set

Drag till haka, kettelbell

8*24kg 4set

rotatorcuff

12rep 4set

drag mot panna, baksida axlar

12rep 4set

Militärpressen satt idag, däremot så kan det bli tungt med en ökning till 50kg nästa pass, för det var med våld jag fixade detta :). Fö ett riktigt skönt pass, bra pump i axlarna som faen.
Bröstövningarna är en annan femma, satan vad jag suger där. Tekniken är kass, hur än jag gör känns det bara konstigt. Sega ökningar i överlag, trist!

toalettmysaren
2012-10-30, 18:48
JÄVLAR jörgen, har du satt en etta på 100kg i böjen redan? sickness!... dom där 5orna på 70 såg ut att gå oförskämt lätt, på med mer! :)

Bällund
2012-10-30, 18:54
JÄVLAR jörgen, har du satt en etta på 100kg i böjen redan? sickness!... dom där 5orna på 70 såg ut att gå oförskämt lätt, på med mer! :)

hehe, jo. Hade aldrig ens testat att "maxa" förr, så det blev en liten chock att jag fixade 100kg med mina kycklingben :). 110kg finns nog där också om jag skulle köra ett renodlat maxarpass. Jo, det var inte alls så tungt med 70kg, men jag började på typ 50kg och det var ju svintungt. Sen har jag ökat med 2.5kg varje pass, och det har i princip bara blivit lättare och lättare. Antar att tekniken börjar sitta :)

theber
2012-10-30, 20:02
Snart har du inga kycklingben längre ;).

Bällund
2012-10-30, 20:25
Snart har du inga kycklingben längre ;).

haha, några benpass och ett par kilo lillpiterökt till så kanske man kan kalla dom kalkonben :)

Bällund
2012-11-01, 19:56
Rygg/Mage

marklyft

10*60kg
7*100kg

5*133.75kg
5*133.75kg
5*133.75kg
5*133.75kg
5*133.75kg

Ja, ni läser rätt, skulle köra på 132.5, men råkade visst ha en 2.5kg platta på ena sidan :smash:

Chins

Testade att göra en lightversion av tompees 100chins på tid. Så jag siktade in mig på 50st. Har aldrig gjort fler än 10st i följd förr, så man är ju lite ovan med denna typ av träning :). Det blev iaf ungefär såhär:

20-10-5-5-5-5 på tiden 3.28min efter det trodde jag mina armar skulle dö :)
Det blir kul att tävla mot sig själv i det här. Sen en dag kanske man fixar 100st snabbare än en eftermiddag!

Mage rotation

8*60kg 3set

Longpull

8*43kg 3set

Toes to bar

10st 3set

Blev ett litet avskalat pass idag då jag var lite stressad hem till frugan som fyller år. Dock ett jävligt skönt pass, älska pumpen efter chinsen!

Pitepalt
2012-11-02, 11:08
Stabilt pass och riktigt fina mark! Keep it up! :)

Bällund
2012-11-02, 17:58
Ben/Armar

Benböj

10*20kg
7*50kg

5*72.5kg
5*72.5kg
5*72.5kg
5*72.5kg
5*72.5kg

Utfallsgång superset med dips

10steg 30kg 4set

Bicepscurl ez

8*37.5kg 3set

Conc.curl

8*15kg 3set

skullcrusher

8*27.5kg
10*27.5kg
10*27.5kg

Dips

10rep 4set

Tabataintervall på löpband

Knäböjen gick lätt idag med, men jag lär nog snart komma till en platå antar jag. Testade dips för första gången på ett par veckor, axeln känns okej än så länge. Men då körde jag ju dock oviktade dips. Surt som fan med en spökande axel då jag älskar att kötta dips :)

Bällund
2012-11-02, 17:59
Stabilt pass och riktigt fina mark! Keep it up! :)

Tackar mannen!
Ser fram emot nya uppdateringar på riktigt köttiga pass från din sida :)

Bällund
2012-11-04, 00:05
Bröst/Axlar

Bänk mm2k pass 7 med fail test 62.5kg

9rep, hade nog fixat en 10a om jag hade haft pass.

Flyes i kabelmaskin, underifrån

12rep 3set

Grace

en lightversion på 35kg
30rep på 2.35min stendöd typ i 5min efteråt :)

Raka hantellyft

8*8kg 3set superset med drag till haka

drag till haka med ketellbell

8*24kg 3set

rotatorcuff superset med drag mot panna

12rep 4set på bägge

riktigt död i axlarna efter detta pass, nice som fan :)

Bällund
2012-11-04, 00:10
Just hemkommen efter en polares svensexa, blev rätt så lugnt för min del ändå . Man vill ju inte sabba formen lixom ;). Träningspasset ovan skedde imorse kring 09.00, cred till mig där som orkar upp så tidigt en lördagsmorgon!

Bällund
2012-11-06, 19:27
Rygg/Mage

Marklyft

10*60kg
7*100kg

5*135kg
5*135kg
5*135kg
5*135kg
5*135kg

Chins

6*kv+15kg
6*kv+15kg
6*kv+15kg
7*kv+15kg

Stångrodd supinerat


10*50kg

8*70kg
8*70kg
8*70kg

Toes to bar

10reps 3set

Mage rotation

8(8)*60kg 3set

Riktigt TUNGT pass idag, inte så många övningar men jag krigade på i gymet ca 1h30min. Fick iofs kampa mot det där jäkla dagiset som envisas med att komma samtidigt som mig tisdagar och torsdagar så det drog väl ut lite extra på tiden förstås.
Marklyften gick rätt så tungt idag, jag börjar nog närma mig en liten platå skulle jag tro. Då jag gör det blir det att börja lira på med ett annat upplägg än 5*5. Men det har fungerat superb, styrkan i marklyft har ökat markant senaste veckorna!

Bällund
2012-11-06, 19:34
Kv imorse: 63.9kg. Svensexan i helgen kanske hjälpte mig lite på traven :)

Bällund
2012-11-07, 19:31
Ben/Armar

Benböj

10*stång
8*50kg

5*75kg
5*75kg
5*75kg
5*75kg
5*75kg

Utfallsgång

20steg +20kg 3set

Biceps ez

12*27.5kg
12*27.5kg
12*27.5kg

Curl i kabelmaskin

10-12reps 3set

skullcrusher

10*27.5kg
10*27.5kg
10*27.5kg

pushdown

8*60kg
8*60kg
10*60kg

Benböjen var gode slitsam idag, dock inte så farligt i benen, utan mest för bålen. Gode träningsvärken sen gårdagens rygg/magpass. Men ökningen satt iaf! Bara att lasta på mer nästa gång :)

theber
2012-11-07, 20:04
Ben/Armar

Benböj

10*stång
8*50kg

5*75kg
5*75kg
5*75kg
5*75kg
5*75kg

Utfallsgång

20steg +20kg 3set

Biceps ez

12*27.5kg
12*27.5kg
12*27.5kg

Curl i kabelmaskin

10-12reps 3set

skullcrusher

10*27.5kg
10*27.5kg
10*27.5kg

pushdown

8*60kg
8*60kg
10*60kg

Benböjen var gode slitsam idag, dock inte så farligt i benen, utan mest för bålen. Gode träningsvärken sen gårdagens rygg/magpass. Men ökningen satt iaf! Bara att lasta på mer nästa gång :)

Kötta på med 85kg på benböjen direkt nästa gång! He går ju alldeles för lätt! ;).

Bällund
2012-11-08, 18:31
Bröst/Axlar

mm2k pass 8

3*65kg
3*65kg
2*70kg
1*75kg PB
0*77.5kg
1*77.5kg PB igen! :)

Blev less det där jävla schemat, über lite volym varje bänkpass. så jag sket i det och maxade ist. en ökning med 7.5kg sen sist jag testade att maxa iaf.
Inte några vikter man vill skryta med men det går då iaf inte baklänges!

bröst i cablecross underifrån

10reps 3set

sittande militärpress

5*40kg
5*47.5kg
5*47.5kg
5*47.5kg
7*45kg
8*40kg

baksida axel i kabelmaskin

12reps 3set

hantellyft sida

10-12reps 4set lätta vikter

rotatorcuff superset med drag mot typ panna :)

12reps 3set på bägge

toalettmysaren
2012-11-09, 00:45
nice berglund, du ökar ju på alla fronter! gz :)

Bällund
2012-11-10, 12:44
Rygg/Mage

Har börjat lägga upp träningen lite som så att dom veckorna det blir t.ex dubbla ryggpass kör jag ett av dom med lite lättare vikter/crossfit-style.

så idag blev det en cirkel med:

marklyft 90kg

chins på kv

stångrodd 40kg

vad det kallas vet jag inte, men iaf 10,9,8,7reps...osv ner till noll på tid

Tid: 17:31. Jävulskt jobbigt var det iaf :)

Sen krigade jag på med några random magövingar

Bällund
2012-11-10, 12:46
nice berglund, du ökar ju på alla fronter! gz :)


Tackar mannen! Jag bävar dock inför den kommande platån, känner att det börjar närma sig nu..

Bällund
2012-11-13, 17:25
Ben/Armar

Benböj

10*20kg
5*50kg
5*50kg

5*77.5kg
5*77.5kg
5*77.5kg
5*77.5kg
5*77.5kg

Utfallsgång

12.5kg hantlar 15steg 3set

Vadpress i smith

10reps 3set

Benpress

100kg 10reps 3set

Biceps ez

5*40kg
5*40kg
5*40kg
7*40kg varav 2 negativa

bicepscurl

20kg hantlar

6reps 3set

skullcrusher

10*30kg
10*30kg
8*35kg

Pushdown stång

8*65kg
8*60kg
8*60kg

Pushdown rep. dropset

6*50kg
6*45kg
6*40kg
6*35kg
6*30kg
6*25kg
6*20kg
6*15kg

Ett riktigt skönt pass! Benböjen gick lättare än sist trots en ökning. 80kg nästa pass, det är en liten milstolpe för mig :)

Pitepalt
2012-11-13, 18:04
Vilket jävla volympass, bra jobbat Bällund! !

Bällund
2012-11-13, 18:07
Vilket jävla volympass, bra jobbat Bällund! !

Tackar! Jo det blev lite mer än vanligt. Vi fick en fin dag på jobbet så jag hade gott om tid att kötta lite extra på gymet :)

Bällund
2012-11-14, 17:17
Bröst/Axlar

Bänk

10*40kg
10*40kg
6*50kg
6*60kg
4*65kg
5*65kg
4*65kg
5*65kg

Lutandebänk

8*40kg
7*50kg
7*50kg

Bröst i maskin

10*35
10*43
8*51
6*59

Sittande militärpress

8*40kg
8*40kg
8*40kg

press i maskin

8reps 3set

Baksida axel i cablecross

4set 10-12reps

rotatorcuff

3set 12reps

drag mot panna

3set 10reps

Inte så magiskt pass. Hade inget tryck alls! Triccarna var helt döda efter gårdagens pass. Resten av kroppen var gode död efter takstolsmontering på jobbet idag=en jädra massa klättrande och hängande, monkey-style alltså :). Så det fick bli lite lättare vikter och bara pumpa ut sig helt enkelt!

Pitepalt
2012-11-14, 19:35
Tuff dag på jobbet brukar ju resultera i att man får sänka ribban lite på gymmet, låter som du fått din beskärda del av träning idag ändå! Bra jobbat!

Bällund
2012-11-16, 16:21
Rygg/Mage

Marklyft

5*100kg
5*120kg
5*130kg
3*140kg
10*100kg

Chins

5*kv+20kg PB eller det vet jag inte, har aldrig testat på 20kg förr :)
7*kv+15kg
6*kv+15kg
12*kv

Hammar rodd, aldrig kört förr. En arm åt gången

8*20kg
8*30kg
8*30kg

Stångrodd sup.

10*60kg
8*70kg
8*70kg

Smala latsdrag, kontakt

8reps 3set 50kg

situps med viktplatta 5kg

15
15
15

Toes to bar

10reps 3set

+lite random magövningar. försöker hitta nån härlig övning.

Höll tillbaka i marklyftet idag, är riktigt mör i kroppen i veckan. Har man blivit tvärgammal eller? :). Känns som att kroppen uppskattar ett litet deload-pass då och då. Man har ju haft konstant träningsvärk sen man börja träna i april, det börjar nog ta ut sin rätt känns det som :d

Bällund
2012-11-16, 16:28
Kanske årets sämsta formbild? kv imorse: 64.8kg + 4.2kg sen journalstart :)

Bällund
2012-11-16, 16:31
Tuff dag på jobbet brukar ju resultera i att man får sänka ribban lite på gymmet, låter som du fått din beskärda del av träning idag ändå! Bra jobbat!


Tyvärr är det ju så! Det suger, för det jävliga är ju att det är fler tunga dar på jobbet än lätta, om man säger så :).

Bällund
2012-11-17, 12:23
Dagens träning: innebandy 1h. Nu iväg till Luleå på firmafest! Vilodag imorrn :)

toalettmysaren
2012-11-19, 18:13
uppdatera då för böveln!

Bällund
2012-11-19, 18:27
Har inget att uppdatera, vilodag igår och idag :)

toalettmysaren
2012-11-19, 22:28
ok, vi äter då gärna på lördag eller vad dag ni skulle ner till Umeå 18.00! drar gärna och gymmar med er/dig också, så säg till vad du hade tänkt dig så styr jag splitten dit också :>

Bällund
2012-11-20, 07:02
ok, vi äter då gärna på lördag eller vad dag ni skulle ner till Umeå 18.00! drar gärna och gymmar med er/dig också, så säg till vad du hade tänkt dig så styr jag splitten dit också :>

Härligt :). Som schemat ser ut nu blir det rygg på lördag, men nog är jag anpassningsbar om det inte passar dig :)

Bällund
2012-11-20, 11:20
Ben/Armar

Benböj

7*50kg
3*70kg

5*80kg
5*80kg
5*80kg
5*80kg
5*80kg

Utfallsgång

17.5kg*2, 10steg 3set

Biceps ez

32.5kg 8reps 3set

pushdown med stång

65kg 8reps 3set

Det fick bli ett snabbt pass idag. Jag var och jobbade i bersika, nära gymet som fan. Men så blev jag ombedd att sticka till roknäs efter lunch, så då tjuvtränade jag före :d. Benböjen satt idag med, börjar dock kännas lite tyngre! Blir jobbit att träna böj sen då man inte "vet" att man kommer att klara repsen man satt upp, då jag sällan har träningskompis, plus att det inte finns någon säkerhetsställning för böj. Måste ihop med dom igen på gymet så dom fixar!

toalettmysaren
2012-11-20, 16:48
du är djuriskt stark i böj. i lä! och du har dessutom matat böj kortare tid än mig :)
edit: rygg lör blir kanon!

Bällund
2012-11-20, 17:40
du är djuriskt stark i böj. i lä! och du har dessutom matat böj kortare tid än mig :)
edit: rygg lör blir kanon!

haha, tackar :). Jag fuskar ju dock med bälte på de sista seten. det är klart den bästa investeringen jag gjort i träningssammanhang. Jag är gode skraj att för bara en endaste gång tappa ryggen och åka på diskbråck igen, så därför tar jag det säkra före det osäkra :).

Aight, hoppas du är bra i ryggen då!

toalettmysaren
2012-11-20, 19:28
jo, känns då bra nu. Kände av den lite i böjen igår men den vardagliga "känningen" är borta så är nog ok på lör, men skall för säkerhets skull köpa bälte också och köra det på passet för att avlasta ländryggen.

Bällund
2012-11-21, 19:27
jo, känns då bra nu. Kände av den lite i böjen igår men den vardagliga "känningen" är borta så är nog ok på lör, men skall för säkerhets skull köpa bälte också och köra det på passet för att avlasta ländryggen.

Det var ju bra att det inte var nått allvarligt!

Bällund
2012-11-21, 19:28
Åhå, idag fick jag ett par Adidas Power Perfect 2 av gumman. Det blir riktigt kul att testa dom sen :)

Bällund
2012-11-22, 20:06
Bröst/Axlar

Bänkpress

10*50kg
5*60kg
5*65kg
5*65kg
8*60kg

Sittande militärpress

8*40kg
0*50kg
5*45kg
8*40kg

Blev helt paff efter den här övningen, sist jag körde mitt sl-shema satte jag ju 5*5 på 47.5kg, nu orkade jag ingen på 50kg och en femma på 45kg, noll tryck idag (också). Jag blir så benad!

Lutandehantelpress. Har testat en gång tidigare, men nu har jag bestämt mig för att finslipa tekniken och börja kötta den här övningen

8*15kg
8*15kg
8*17.5kg
8*20kg

Bröst i maskin

8*59kg 3set

Baksida axel i cable cross

12reps 3set

cuffarna

12reps 3set

Drag mot panna

12reps 3set

Som sagt, ett av de sämre passen. Men men, sånt är livet. Nya tag på lördag då vi ska ner till Umeå och kötta lite rygg med Robban (toalettmysaren) på iksu!

Bällund
2012-11-24, 16:47
Rygg med toalettmysaren

Chins

6*kv+15kg
7*kv+15kg
7*kv+15kg
8*kv+15kg pb

Marklyft

7*100kg
5*120kg
3*150kg Där blev det galet igen, var ju taggad på en 5:a på 140kg, men efter 3reps gav jag upp. Blev lite otaggad att det gick så tungt idag. Men då sa Robban att det var ju ffs 150kg på stången, så det blev ju def ett pb. Tänkte efter det att då borde jag ju kunna sätta ett pb på 160kg, men det ville sig inte riktigt.

Stångrodd

12*50kg
10*60kg
12*70kg
här åkte robens remmar på..
12*80kg PB kanske inte snyggaste repsen dom sista tror jag.
Sen kasta vi på 90pannor
6st strikta +2 med lite gung

hantelrodd

8*22.5kg
7*32.5kg
7(6)*35kg palla en extra med vänstern
7*35kg

High Row

kommer inte riktigt ihåg men typ..

8*25kg
6*35kg
9*30kg
7*35kg

sittande kablelrodd med stång

några set med div vikter och reps-antal

Riktigt kul att träna med robban! Lite tips och trix fick man, samt bra pepp! Annars ett bra pass, brukar inte köra så här många övningar, så det var kul. Marklyftet blev lite knasigt, väl lite volym kanske, men ett PB iaf :). Nu ska vi och mumsa i oss lite krubb på Allstar med Robban och familj

toalettmysaren
2012-11-24, 19:21
du bomma ett set på i marklyftet! 130kg(5'a) :), vi grundade med 120, sen lasta vi dom där äckelvita 5orna som är större än alla andra plattor(130), sen tog vi av dem, och det var då du råkade lasta 10or och sedan små 5or över så det blev 150 :) när du tänkte 140.

Bällund
2012-11-25, 16:43
du bomma ett set på i marklyftet! 130kg(5'a) :), vi grundade med 120, sen lasta vi dom där äckelvita 5orna som är större än alla andra plattor(130), sen tog vi av dem, och det var då du råkade lasta 10or och sedan små 5or över så det blev 150 :) när du tänkte 140.

ah, just det :)

Bällund
2012-11-25, 16:48
Idag blev det ett halvdant pass, vi passade på att träna på hotellets gym. Men det bestod av två löpband, en cykel, lite hantlar och en variant av en cable cross. Så lite utfallsgång, promenad och armpump blev det iaf.

Från och med nu har jag tänkt ge upp mitt 3split och börja på ett 4split ist.
Ska bara försöka knåpa ihop ett först!

Jag fick fö en grym 4-klövern hoodie av mina svärföräldrar idag, nice :)

Nano-Sekund
2012-11-25, 16:53
Idag blev det ett halvdant pass, vi passade på att träna på hotellets gym. Men det bestod av två löpband, en cykel, lite hantlar och en variant av en cable cross. Så lite utfallsgång, promenad och armpump blev det iaf.

Från och med nu har jag tänkt ge upp mitt 3split och börja på ett 4split ist.
Ska bara försöka knåpa ihop ett först!

Jag fick fö en grym 4-klövern hoodie av mina svärföräldrar idag, nice :)

HAHA !! Av svärföräldrarna !! :) Det var en kul grej måste jag säga!!

Såg att ni vart i Umeå & på IKSU. Antar att inspirationen inte är sämre efter en sådan helg ;)

Bällund
2012-11-25, 17:02
HAHA !! Av svärföräldrarna !! :) Det var en kul grej måste jag säga!!

Såg att ni vart i Umeå & på IKSU. Antar att inspirationen inte är sämre efter en sådan helg ;)

Hehe, kan va med lite hjälp från min kära fru dom fick den ide'n :).
Jajjemen, det blev ett ordentligt ryggpass med Robban, känns idag må jag säga! Inspirationen är på topp, längtar mest till nästa benpass då jag får testa lyftardojjerna, hehe.

Då du lika är här inne och spejar kanske du kan tipsa mig om ett 4split?
brukar oftast träna, tis, tors, lör, sön

Bällund
2012-11-27, 18:58
Ben/Mage

Benböj

6*50kg
5*50kg

5*82.5kg
5*82.5kg
5*82.5kg
5*82.5kg
5*82.5kg

Utfallsgång

12steg 15kg's hantlar
12steg 15kg ---"---
14steg 15kg ---"---

Benspark

10reps 3set

Benpress djupa

10*100kg
10*120kg
10*120kg

Toes to bar

12reps 3set

Situps +5kg

15
15
15

plankan 2*1min
+lite kläm- och känn på andra magövningar

Böjen var lite märklig idag, hände någon gång att jag föll fram lite väl mkt. Kan tänkas att det beror på två saker, nya skor (riktigt sköna, men ovant) och sjukt mör i ländryggen. Benen fanns det kraft i iaf, så det är bara att kugga upp till 85kg nästa pass :).

Började fö på min nya splitt idag. Fast den blev omstrukturerad redan dag ett, hehe. Hade rygg idag, men det hade nog blivit årets sämsta pass då jag är så mör sen både lördagens pass och dessa takjobb. Får ta och slokka tillbaka det vid tillfälle

Pitepalt
2012-11-27, 21:00
Riktigt fina pass på senaste Bällund, keep it up!

toalettmysaren
2012-11-27, 21:41
tyngpunkten din är lite fel med skorna då du inte har kört me klack tidigare. Ta nån dag i veckan och bara kör teknikträning(på några dagar, kör inte tungt, bara träna teknik), prova stå lite bredare med fötterna än vad du gör nu, stången på trapzen, alltså en bit nedanför axlarna typ och lätt framåtböjd rygg(med svank!), tänk att du trycker ihop skuldrorna och bildar en brygga me trapz.
Nu kommer du komma ner riktigt djupt utan att 'fälla fram ryggen', den kommer vara fixerad i det läget och du kommer vara starkare också :) Om inte annat kommer du när det blir tungt att räta ut ryggen för att man e toppstark.

Skall länka en som har en grym form, där ser du hur han håller med händerna också, tätt grepp, hjälper med trapzbryggningen.

7B9Yfhi0h4w#!

(låt dig inte luras av "preview-bilden"! han böjer i vidden också :) Stången är sjukt långt ner på han! Fötterna lätt utåt.

toalettmysaren
2012-11-27, 21:46
jag som var fett nöjd över min 5-serie på 77,5 så blåser du iväg sådär på 82,5... grisch!

Bällund
2012-11-28, 11:46
jag som var fett nöjd över min 5-serie på 77,5 så blåser du iväg sådär på 82,5... grisch!

Hehe, bara att lasta på 85kg nästa 5-serie så är vi ju på samma vikter :). Hm, jag misstänkte nästan att det hade nå med ovanan att göra, men man vänjer sig nog rätt snart. Alltså det lät ju lite jobbigt att lära sig en ny teknik. Jag tror man håller sig till highbar :).

toalettmysaren
2012-11-28, 19:38
bakåtsträvare!!!!!!!! HÄ SKO TESTES! bara ställ dig på racket nån dag du har tid o proooov

Bällund
2012-11-29, 09:13
bakåtsträvare!!!!!!!! HÄ SKO TESTES! bara ställ dig på racket nån dag du har tid o proooov

Hehe, kanske man kan experimentera lite sen, men det är ju bra om man behärskar ett utförande innan man her sig på nå nytt :)

Bällund
2012-11-29, 18:35
Axlar/Triceps

Sittande militärpress

10*40kg
8*42.5kg
5*45kg
7*45kg

Gahh, jag blir ju ffs bara svagare i den här övningen!

Baksida axlar i cable cross

12*5kg
8*10kg
12*6.25kg
12*6.25kg

Hantelpress teknikträning

10*15kg
6*20kg
11*15kg

Hantellyft sida

10reps 4set 6kg

Drag mot panna

12reps 3set

cuffar

12reps 3set

Triceps extensions

10reps 3set 15kg, slog huvvet ett gäng med gånger, jävla fettohantlar ;)

Pushdown i cable med rep

8*45kg
8*45kg
10*40kg

Pushdown i cable med stång

8*65kg
7*65kg
10*55kg

Lite segt pass idag, antagligen så sprudlar man inte av energi efter en jobbdag ute i kylan och så. Nä, halleluja för helgpassen. Då har jag bättre tagg och mer tryck!

Bällund
2012-11-30, 18:55
Rygg

Stångrodd ponerat

12*50kg
12*70kg
9*80kg Remmar
9*80kg Remmar
7+1*90kg Remmar

Chins

15st
12st
12st

Marklyft (lätta)

10*60kg
10*90kg
10*90kg
10*90kg

Hantelrodd

10*27.5kg
9*32.5kg
8*35kg

Bällund
2012-11-30, 19:03
Dagen jag började träna tog jag lite mått på mig själv. Nu, gode precis 8månader in i träningen ser progressionen ut ungefär så här:

DÅ/NU

Vikt 59.6kg/67.9kg dock eftermiddagsvikt, så runt 66kg morgonvikt

Midja 79cm/80cm

Bröst 86cm/96cm

Lår 47.5cm/51cm Lite diffust vars exakt jag mätte första gången

Överarm 33cm/36cm

underarm 29cm/30.5cm


Framåt går det iallafall, sakta men säkert. Jag hoppas på en viktökning till ca 68kg i sommar vid en hyfsad form. Tänker bulka på till feb/mars nångång och hoppas där att ligga runt 72-73kg

theber
2012-11-30, 19:08
Dagen jag började träna tog jag lite mått på mig själv. Nu, gode precis 8månader in i träningen ser progressionen ut ungefär så här:

DÅ/NU

Vikt 59.6kg/67.9kg dock eftermiddagsvikt, så runt 66kg morgonvikt

Midja 79cm/80cm

Bröst 86cm/96cm

Lår 47.5cm/51cm Lite diffust vars exakt jag mätte första gången

Överarm 33cm/36cm

underarm 29cm/30.5cm


Framåt går det iallafall, sakta men säkert. Jag hoppas på en viktökning till ca 68kg i sommar vid en hyfsad form. Tänker bulka på till feb/mars nångång och hoppas där att ligga runt 72-73kg

Tjockis ;).

Bällund
2012-11-30, 19:10
höhö, bångo

theber
2012-11-30, 19:14
höhö, bångo

Du ja!:smash:

Bällund
2012-12-02, 00:41
Bröst/Biceps

Bänkpress

10*40kg
10*50kg
5*60kg
5*65kg
6*65kg
2*70kg

Lutande hantelpress teknik

10*20kg
6*22.5kg aj som fan i axeln
10*15kg

Flyes i cable

10*30kg
10*30kg
10*35kg

Bröst i maskin

6*59kg
10*51kg
10*51kg

Pullups (sup, smalt grepp)

15
12
12

Skulle eg inte träna idag, jag gjorde mitt lördagspass igår för att gymet var abonnerat idag. Men efter att ha sett på crossfit-tävlingen blev jag sugen på att fara å kötta lite iaf :). Inte alls så bra tryck (döda armar) + att axeln spökade i hantelpressen gör detta pass till typ, 6/10.

Testade för övrigt lite frivändningar på 60kg idag, det blev mest en typ av bicepscurl :smash:. Är dock sugen på att börja träna lite frivändningar, ryck och sånt. Även börja köra lite fler crossfit-liknande pass. Man blir ju faktiskt lite sugen på att tävla då man ser hur sjukt duktiga dessa atleter är!

Bällund
2012-12-02, 21:08
Dagens träning: rivning av källarvägg

2000reps plocka upp betong från golvet 0.5-10kg
2200reps hackningar med järnspett 7kg

allt detta till förmån för ett alldeles eget gym i källaren! :)

Bällund
2012-12-04, 19:25
Ben/Mage

Benböj

5*60kg
5*60kg
5*85kg
5*85kg
5*85kg
5*85kg FILM
5*85kg

Benpress

7*100kg
10*150kg
10*150kg
5*200kg

Utfallsgång

2*17.5kg

15steg 3set

Toes to bar

12reps 3set

Situps på pilatesboll med fötterna i ribbstol

15reps 3set

Grymt nöjd över benböjen, förra veckan gick 82.5kg gode trögt, trodde inte jag hade 85kg i mig. Men det gick nästan oförskämt lätt idag! Börjar få in tekniken med dom nya dojjorna, men har fortfarande en tendens till att falla fram lite väl mkt. Jag är dock inte orolig över detta, det rättar nog till sig.

En annan tråkig grejj är att axeln spökar mer än vanligt nu, har knappt kunna använda högerarmen idag. Samt att jag vaknar typ 10ggr per natt av att det värker. Så jag fick tag i nå pronaxen, samt bokade en tid hos sjukgymnasten!

Vill ju fan inte bli skadad nu då träningen går så bra :/

B5NpSgnFucA&feature

toalettmysaren
2012-12-04, 19:37
snyggt bällund!! holy diver också, tummen upp!.. passa axeln :/, på tors ska jag mata 5x5 på 85kg!... not. 80kg.

Bällund
2012-12-04, 19:53
snyggt bällund!! holy diver också, tummen upp!.. passa axeln :/, på tors ska jag mata 5x5 på 85kg!... not. 80kg.

tyty! hehe, jag brassa igång stereon och där i lurade det en massa gobitar :).
Riktigt sugigt med axeln, har senaste passen i princip bara blivit svagare i t.ex militärpressen, så detta är nog förklaringen till det!
80kg plockar du lätt! gl :)

Pitepalt
2012-12-06, 22:31
Jävlar vilket köttigt benpass bällund! Kul med film också! *flex*

Bällund
2012-12-07, 09:09
Jävlar vilket köttigt benpass bällund! Kul med film också! *flex*

Tackar :). Nu är det dock vila för axeln som gäller. Träffade sjukgymnasten igår, har en inflammation i nån led eller va fan det då var. Så nu blir det ben och rygg + rehabträning för axeln som gäller ett par veckor. Surt!

Bällund
2012-12-07, 21:54
hemgymet tar sig :)

Bällund
2012-12-07, 22:01
Det blir en vilodag från träningen även imorgon. Fortsatt bygge får bli morgondagens wod :d.
Axeln suger verkligen just nu också, tror thompson (sjukgymnasten) sabba axeln ännu mer! nä, han sa att man kunde bli gode mör innan det blir bättre efter den där behandlingen

Bällund
2012-12-09, 12:22
Det har inte blivit mycket till träning de senaste dagarna. Axeln är verkligen inte ok, kan knappt sova om nätterna, ständig värk..osv.
Ska iväg på ett rygg/axelrehabpass senare i em, hoppas det funkar! Man kan ju inte bara träna ben i flera veckor :).

Gymrummet är fö klart, så när som på en sportigare taklampa och ett uttag. Samt gymgrejjorna så klart, dem borde komma till veckan.

Bällund
2012-12-09, 20:33
Axelrehab/Rygg

Marklyft

10*60kg
6*100kg
5*120kg döda
5*120kg t.a.g
1*140kg
1*140kg
5*120kg

Fick den äckligaste stången ever, lättringen var grov nå fruktansvärt, fick sepeont i händerna.

Stångrodd

10*60kg sup
12*70kg pro
10*80kg pro

Chins

12
12

samt 6set axelrehab

Det gick faktiskt bra att träna rygg med taskig axel! Passet blev dock riiktigt avskalat p.g.a tidsbrist. Jag skulle hämta frugan på busstaionen 15:50, så jag drog hemifrån runt 14.15 (ca 15min körning). Det skulle ge mig gott om tid på gymet, men det hade visst hänt en olycka i vitsand, så alla fick vända vid vallsberget och köra över öjebyn, alt. blåsmark. Iaf, det förlängde mitt bilåkande till ca 45min. Så det blev jävligt tight om tid på gymet! *mini

Bällund
2012-12-10, 18:22
Brännde av 4set chins här hemma för att kompensera gårdagens pass lite!
48st blev det tot :). Väntar ivrigt på gymgrejjorna, kommer att bli magiskt att kunna bränna av lite pass hemmavid!

toalettmysaren
2012-12-10, 18:36
sweet :)

Bällund
2012-12-11, 16:52
Ben/Mage

Benböj

5*50kg
5*70kg

5*87.5kg
5*87.5kg
5*87.5kg
5*87.5kg
5*87.5kg

Jadåå, den satt ju utan problem! 90kg nästa pass då :d

Benspark

4set 10-12reps

Benpress

12*100kg
10*150kg
10*150kg
8*170kg

Situps på pilatesboll med fötter i ribbstol

15st
12st det svider!
15st

Hängande benlyft

3set 10reps

6set axelrehab

toalettmysaren
2012-12-11, 17:00
arghhh! måste sätta mitt på tors!!

Bällund
2012-12-11, 20:54
arghhh! måste sätta mitt på tors!!

Det gör du lätt!

Känns jävligt konstigt att nästa pass lasta 90(!)kågee på stången och försöka böja det 5x5. Helt ärligt trodde jag det skulle dröja läänge innan man var på dom vikterna :)

Bällund
2012-12-13, 19:00
Inte fan klarade man sig från kräksjukan! Hur bra är det då man ligger i bulk-mode ens? :/. Har fått i mig typ 1k kcal idag och skickat ut dubbelt!

toalettmysaren
2012-12-13, 19:39
check! Magsjukan kom som brev på posten(till dig), jag SKA klara mig och jag ska ta 85kg (5x5) nästa vecka! JOBBA JOBBA JOBBA.

Nä, allvarligt dock, skittrist. krya på dig :)....(men liiiiiiite skadeglad är jag ju ändå, kommer ju tjäna en halv vecka!)
HÄ SKO TÄVLES

Bällund
2012-12-18, 20:58
Rygg + Rehab

Marklyft

5*100kg
7*120kg
5*130kg
5*130kg

Stångrodd

10*60kg sup
10*70kg pro
10*80kg pro med remmar
7*90kg pro med remmar
10*70kg sup

Hantelrodd

10*32.5kg
7.5*35kg ville inte riktigt sitta den sista :)
7*35kg

Chins

8*kv+10kg 3set

Long pull

12reps 3set

Skönt att vara tillbaka efter magsjukan! Man kanske inte riktigt har all engergi tillbaka, men det var ett bra pass ändå!

Fick även gymgrejjorna idag, så kvällen har bestått av en massa mekkande och pysslande :).

toalettmysaren
2012-12-18, 21:06
du kliver direkt in i striden med ett fint ryggpass :)
Kul du är tillbaka, skippa benpasset i veckan så jag får ta in 2,5kg på dig!

Bällund
2012-12-19, 14:52
du kliver direkt in i striden med ett fint ryggpass :)
Kul du är tillbaka, skippa benpasset i veckan så jag får ta in 2,5kg på dig!

Hehe, jao. Det kan hända att du knappar in i veckan. Vi får se hur det blir ;)

Bällund
2012-12-20, 16:58
Axlar/triceps

Axelrehab

12set

Tricepspushdown med rep och snöre

8set

toalettmysaren
2012-12-20, 17:04
gud vad ospännande update, var är vikterna, var är tugget?
SCHÄRPNING!

Bällund
2012-12-20, 19:06
gud vad ospännande update, var är vikterna, var är tugget?
SCHÄRPNING!

haha, jag veeet. Vikter på rehab är inte nå jag ids skriva, sen dom fjuttiga övningarna i triceps jag kan göra är knappt värt att nämna!

Tagget är ändå lite low, surt då man inte kan träna fullt ut. Ska dock kötta
5x5@90kg på lördag i böjen :d. TAGG!!

toalettmysaren
2012-12-20, 19:22
gör du det hemma? i så fall kör ja med IT DIDNT HAPPEN! låtsasvikter, felkalibrerat etc...

Bällund
2012-12-20, 20:28
gör du det hemma? i så fall kör ja med IT DIDNT HAPPEN! låtsasvikter, felkalibrerat etc...

hehe, nädå. det blir på gymmet. dom enda passen jag kan köra ska köras ordentligt på gym! :). Det blir med filmbevis också:naughty:

Bällund
2012-12-21, 15:42
Benböj

6*50kg
5*70kg

5*90kg
5*90kg
5*90kg
5*90kg
5*90kg FILM

Inte opti uppladdning, blev att fira jullovet med ett vischanmål, MEN det satt ändå. Dock inte utan besvär, sista setet klonka jag i racket två gånger, då trodde jag det var kört. Men då kom jeppe och passa så då vågade jag köra på :).

Utfallsgång

17.5kg hantlar

15steg 3set

situps pilatesboll benen högt i ribbstol

12reps 3set

hängande benlyft

15st

Nu blir den en Pils! :hbang:

gNUn2rZywOc

Bällund
2012-12-21, 15:44
Inte så vackert kanske :cool:

toalettmysaren
2012-12-21, 17:56
efter att ha klarat 5x5@85kg så skyndade jag mig in hit för att se om du fixade ditt.
och som en murloc så säger jag:

qMPpnCvCZvw

Bravo! :) men...

Är det pga ryggen/rädsla för diskbråcket igen du har safetybars så högt? du har inte gett dig själv många cm till godo från "maxdjup"-et du siktar på och var safetyn är :), så när du råkar gå ner och slå i så saboterar det typ lika mycket som att råka gå ner lite djupare än vad du tänkt.
Mitt safetydjup är ordentligt lågt, jag blir nästan sittande typ innan jag rackar av, på den nivån vi kör nu så är ju ryggen van samma vikter i stångrodd så :) Tycker det är så mycket värre för flowet att slå i än att råka gå ner mongodjupt och behöva kriga sig upp, båda misstagen tar ju typ ett rep av en direkt men inför nästa rep vet man ju att nästa blir lättare bara man inte klantar sig och går ner för långt igen.

edit: JAG VILL OCKSÅ KUNNA LASTA BLÅGULT OCH REPPA 5x5!!!!! INNAN JANUARI ÄR SLUT SKA DET VARA GJORT!

Bällund
2012-12-22, 00:27
Haha, du är grym :). Första gången jag använde safety barsen, kollade innan med bara stången på axlarna och avgjorde att jag hade gott om plats. Men ack så fel jag hade. Gör def inte om det misstaget igen!
Jag var grymt nervös inför dagens pass, kände ju pressen av att lyckas så mycket att det nästan gick åt h-vete. Ta nu och gasa ifrån mig ordentligt så att jag slipper pressen ;)

Bällund
2012-12-23, 10:27
Bröst/Biceps

och bröst går ju bort helt..så

Biceps curl ez

12x27.5kg
10x32.5
7x37.5
6x37.5

Hantelcurl

5x20kg
8x17.5kg
9x17.5kg
10x17.5kg

Rehab axeln.
Det blev premiärpasset på hemmagymet, jäkligt nice att bara kunna knata en trappa ned och köra lite :)

Det är så sjukt trist att inte kunna träna hela kroppen! Jag som hade planerat att kunna träna stenhårt nu då jag blir ledig i 3veckor, inget jobb som gör en sliten eller nå. Men ikke! Jaja, jag kan ju iaf träna Rygg/Ben, men det kan man ju inte göra 4dagar i veckan. Inte som jag drar på mig träningsvärk iallafall :d

Bällund
2012-12-23, 14:27
Rygg

Chins

12
12
12

Marklyft

5x50kg
5x50kg
6x70kg
5x110kg
5x120kg
5x120kg

Stångrodd

10x70kg Pro
8x80kg pro
5x80kg sup
10x70kg pro

Power clean (kanske lite omvänd bicepscurl) hehe

5x40kg
8x40kg
8x45kg
8x45kg
8x45kg

Ett intensivt och härligt pass, riktigt bra flås rakt igenom! Power clean är ju en riktigt nice övning, bara att nöta in tekniken där. Sen om den då passar in på just ryggpasset det vet jag inte :).

Nu är det uppladdning inför den årliga traditionen IRLpoker med grabbarna + bärs! GOD JUL

toalettmysaren
2012-12-23, 14:54
Är i byn nu, kommer nog förbi och säger hej nån gång ikväll, kan ju inte missa ut på chansen att se alla i råtilten efter ett par timmars spel! Måste ju se hemamgymmet också vett :)

Bällund
2012-12-23, 17:11
Är i byn nu, kommer nog förbi och säger hej nån gång ikväll, kan ju inte missa ut på chansen att se alla i råtilten efter ett par timmars spel! Måste ju se hemamgymmet också vett :)

Do it :)

Bällund
2012-12-25, 16:21
Blandade övningar idag

Axelrehab

4a övningar, 3set 12reps booring!

Triceps pushdown med stång

10x50kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

med rep

6x35kg sen droppa jag ned till 5kg, 6reps på varje 5kg. Det brände i triccarna!

Hängande benlyft

12
12
+ett set toes to bar, det tyckte inte axeln om riktigt.

Mage i maskin (roterande)

10(10) 50kg
8x60kg
8x60kg

Situps på pilates med ben i högläge i ribbstol

12
12
12

Stående vadpress i smith

12*40kg
12*60kg 3set

Tabataintervall på löpband 16km/h

Bällund
2012-12-27, 18:40
Ben

Benböj

7x50kg
5x50kg
5x80kg
5x92.5kg
5x92.5kg
5x92.5kg
5x92.5kg
5x92.5kg Jadåå!

Benspark

12x51kg
10x59kg
8x67kg

Benpress

8x150kg
8x150kg
15x100kg

Magmaskin 3set

Härligt som fan att dinga 92.5kg i böjen! Det gick lättare än på 90kg. Ingen press och bättre uppladdning idag :)

toalettmysaren
2012-12-27, 19:05
w t f

Bällund
2012-12-27, 19:45
w t f

hehe, 95kg nästa pass då :d

toalettmysaren
2012-12-28, 08:30
clear case of bola imo

Bällund
2012-12-28, 10:43
clear case of bola imo

Julmat is the shit! Gör som jag och Håkan i sunes jul, käka mkt potatis :d.
Men även efter det där passet så verkar jag få dras med en sjuk träningsvärk i ett par dagar, jävligt jobbigt :)

toalettmysaren
2012-12-28, 11:15
var just och rev av ett pass, mår typ dåligt än sen juldagen så blev 3or och 1or för hela slanten, gick ändå bra!

Bällund
2012-12-28, 14:33
var just och rev av ett pass, mår typ dåligt än sen juldagen så blev 3or och 1or för hela slanten, gick ändå bra!

Såg det, jävligt nice pass :)

Bällund
2012-12-28, 14:41
Bröst/Biceps

och bröst går bort...

Axelrehab 12set/12reps

Biceps curl

8x17.5kg
10x17.5
6x20kg

ez

12x27.5kg
8x32.5kg kändes lite konstigt i axeln, och jag såg som sned ut då det började ta emot
10x27.5

Hantelpress überlätta

15x10kg 3set

Helt ok känsla i axeln, får väl nöta på med lite lätta pressar ett tag framöver

Avslutade med lite dumrodd

Bällund
2013-01-01, 20:21
Vi hade nyår hemma hos oss iår och en del polers skulle komma redan kl 12.00 för att basta och se hockey. Givetvis sov jag till 11.10 så det fick bli ett snabbt pass hemma.

Rygg

Chins

12
12
12
12

Marklyft

6x70kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
5x120kg
5x125kg

hantelrodd

10x30kg
10x30kg
10/11x30kg

power clean

8x50kg 3set

Nytt år och nya möjligheter ser vi fram emot nu!
Några mål jag ska försöka klara 2013 är:

90kg i bänk
180kg i mark
150kg i böj
70kg i militärpress

Även vara lite seriösare med konditionsbiten, slarvar lite med den viktigaste muskeln i kroppen!

Bällund
2013-01-01, 20:32
Lite stats sen jag började träna 2012-03-28

Kv 60kg nu 66.3kg (Morgonvikt i kallingar)

Bänk 60kg nu 77.5kg
Mark 100kg nu 155kg (3a på 150kg)
Böj 5x5 50kg nu 5x5 92.5kg
Militärpress 5x5 30kg nu 5x5 47.5kg
Chins 10st nu 25st (6a med +20kg)

Nano-Sekund
2013-01-02, 00:20
Fina ökningar Bällund !! Jäkligt skoj att se. 2013 blir året när du väger +100 kg :)

Bällund
2013-01-02, 01:17
Fina ökningar Bällund !! Jäkligt skoj att se. 2013 blir året när du väger +100 kg :)

Man tackar! Hoppas bara axeln blir bra snart så ska det ökas ännu mer :).
Haha, Jugge på +100kg..det skulle va en rolig syn. Då skulle man vara bredare än va man är lång :)

toalettmysaren
2013-01-02, 14:14
jag skulle älska det, vilken jävla köttbulle du skulle vara! ingen man vill fultackla på fyllan, som att springa in i en vägg. DO IT

Bällund
2013-01-03, 14:51
Axelrehab + ben

4övningar 3set 12 reps

Benböj

7x50kg
5x70kg
5x70kg
3x80kg
3x100kg
1x110kg PB

Benspark

12x51kg
10x59
9x67
8x75
6x83

...och där tog tiden slut, hade en besiktingstid att hålla och var nog lite väl tidsoptimist då jag stack hemifrån!

Nåväl, ändå ett rätt bra pass, det blev ju ett PB. Var inte taggad för 5x5@95kg idag. Har lite svårt att motivera mig för träning just nu, skador, ledighet, fucked up dygnsrytm/matrutin. Ja, all rutin är som bortblåst. Aja, det är väl bara en svacka! Bara att härda ut och he sig på gymmet ändå

Bällund
2013-01-03, 14:52
jag skulle älska det, vilken jävla köttbulle du skulle vara! ingen man vill fultackla på fyllan, som att springa in i en vägg. DO IT

Alltså på ett villkor, om du håller mig med lön så att jag slipper va på jobbet och förbränna miljoners med kcal i onödan så är jag på :d

toalettmysaren
2013-01-03, 15:43
haha! nästan värt det.



ang. passet, jag gjorde också så att jag körde ett litet lågreppar pass där jag fick PB'a lite och sen veckan efter så hade jag ju 5x5@87,5kg som i en ask om jag inte hade bajsat ryggen på sista rep på andra set. Var skönt för psyket att sätta en 3'a på 92,5kg utan att det var allt för grisigt när man skulle köra 5x5@87,5kg veckan efter.

Tror du har 5x5@95kg easy nästa vecka!

Bällund
2013-01-03, 16:45
haha! nästan värt det.



ang. passet, jag gjorde också så att jag körde ett litet lågreppar pass där jag fick PB'a lite och sen veckan efter så hade jag ju 5x5@87,5kg som i en ask om jag inte hade bajsat ryggen på sista rep på andra set. Var skönt för psyket att sätta en 3'a på 92,5kg utan att det var allt för grisigt när man skulle köra 5x5@87,5kg veckan efter.

Tror du har 5x5@95kg easy nästa vecka!

Känns som att man behövde 'känna' på lite tyngre vikter, bara för att bli av med den där känslan att -fan va tungt det här var på axlarna, hur ska jag kunna böja det här 25ggr?..typ. Nästa vecka befinner vi oss i egypten, givetvis har vi valt ett hotell med gym. Men vad det finns för prylar där har jag ingen aning om. Så vi får se hur det blir :)

Bällund
2013-01-05, 21:24
Bröst/Biceps

Lätta hantelpressar

4set 12reps 15kg

Lätt bänkpress

3set 12reps 45kg

Biceps ez

12reps 3set 27.5kg

hantelcurl

10reps 3set 15kg

conc.curl

8reps 3set 15kg

Var bara så jäkla less på att inte köra bröst så jag testade att köra lite lätta pressar. Idag känns det ändå rätt ok, lite träningsvärk blandat med kanske liite mer smärta än vanligt. En vecka i värmen blir nog en bra rehab :)

Bällund
2013-01-05, 21:29
Rygg/Rehab

Några övningar rehab...

Chins

7xkv+15kg
8xkv+15kg
8xkv+15kg

Stångrodd kontakt..

10x60kg
12x70kg
10x70kg

Hantelrodd

8x32.5kg
9x32.5kg
10x32.5kg

Latsdrag med v-handtag

12x40kg
10x50kg
10x50kg

Power clean

8x40kg
8x50kg
8x50kg

Skönt pass idag, höll nere på vikterna och riktigt matade igenom övningarna, lite vila och bra kontakt. Bra puls hela passet.

Bällund
2013-01-15, 20:45
Rygg/Rehab

Marklyft

10x80kg
10x80kg
8x110kg
8x110kg
8x110kg

Chins

10xkv+10kg
8 -"-
10 -"-

Hantelrodd

10x32.5kg
10x32.5kg
8x35kg
10x35kg

En typ av latsmaskin..

3set 12reps, fullt mag

åsså då ett gäng med rehabövningar.

Då var man tillbaka till verkligheten efter en härlig vecka i Egypten. Dock märktes den veckan på passet idag, huja, ingen ork eller tryck alls! Kosten gör nu verkligen en jädra skillnad. Veckan som gått har kosten bestått av gode mkt burgare med pommes, mackor, öl(ingen fylla dock), chips och buffémat :).

Nåja, nu blir det hårdkörning igen!

Bällund
2013-01-18, 19:47
Bröst, vägen tillbaka...

Bänkpress

4set 12reps 40grymma kilon

lutande hantelpress

4set 12-15reps på 15grymma kåges

Känns ändå rätt bra i axeln, ingen smärta varken under passet eller dagen efteråt. Ska hålla mig i skinnet och köra väldigt lätt i början och successivt stega uppåt i vikterna igen.

Bällund
2013-01-18, 19:50
Axlar/Triceps

Rehab +...

sittande militärpress

12x20kg 4set
12x25kg 1set

Pushdown med stång

10reps 4set 55kg

Pushdown med rep

8-10reps 4set 45kg

Samma försiktighet gäller här, känns oerhört töntigt. Men med riktigt kort vila och så många reps brände det i axlarna ändå :).
Nu har jag åkt på en förkylning, så vi får se hur det blir med träningen imorgon! Är ju taggad på ett köttigt benpass

Bällund
2013-01-22, 14:43
Trotsade min förkylning och körde ett litet pass hemma idag.

Benböj

8x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
3x95kg

Bällund
2013-01-23, 19:04
Hemmaträning idag, lite lätt bröst och biceps

bänk

10x30kg
10x40kg
10x45kg
8x45kg
10x40kg

Lutande hantelpress

12reps 15kg's hantlar 3set

Biceps curl

12x15kg
8x17.5kg
8x17.5kg

Biceps ez

12x27.5kg 3set

Situps på nedåtlutandebänk

12st +5kg
12st +5kg
6st +5kg..kasta vikten och 6st till. fick nå knas i ryggen
20st på kv

hängande benlyft

10st 2set. Fick lite ont i axeln där..

Känns fortfarande rätt bra i axeln. Blir dock rätt "trött" fort i det området och törs verkligen inte pumpa på som jag skulle vilja

toalettmysaren
2013-01-25, 18:52
jag vill bli frisk. Hatar flunsan.

Bällund
2013-01-25, 21:24
jag vill bli frisk. Hatar flunsan.

Men word! Det suger, dock är ju typ alla krassilga nu. Var själv sjuk mån-tis, sen halvmuggig, fortf muggig. Tur man har ett eget gym så man kan köra nått minipass iaf :). Krya på dig!

Bällund
2013-01-29, 20:59
Rygg

Marklyft

10x60kg
6x100kg
5x120kg
5x130kg
5x130kg

Chins

12xkv
5xkv+15kg
6xkv+10kg

Stångrodd Pronerat

10x60kg
10x70kg
9x80kg

Latsmaskin

9xfulltmag
8xfulltmag
10xfulltmag

Phew, som man inte är i form efter en veckas förkylning! Svagare än någonsin :). Hoppas nu fan man får hålla sig frisk så jag kan kugga upp lite!

Bällund
2013-01-30, 21:09
Bröst/Biceps

Bänk

12reps 4set 40kg...

Lutande hantelpress

10reps 15kg 4set

Biceps ez

10x27.5kg 3set, sqeeeze

biceps curl

8x15kg 3set

biceps curl i cable

dropset


Axeln verkar hålla ihop so far. Kör ju jättelätta vikter och väldigt kontrollerad bana och det verkar ju vara ett vinnande koncept. Jag blir dock slut väldigt fort i axeln. Bra pump i biceps idag dock :)

Bällund
2013-01-31, 21:05
Axlar/Triceps/Mage

Sittande mp

12x20kg
11x25kg
10x30kg
8x30kg


Siderises

12x5kg
14x6kg
12x6kg
12x6kg

Drag mot panna

15x25kg
12x30kg
15x35kg

Skullcrushers med ez

10x27.5kg
10x27.5kg
14x27.5kg

Pushdown med rep

lite random vikter, sen dropset

Situps på pilatesboll med benen högt i ribbstol

3set 12reps

Mage rotation (maskin)

10x50kg
10x55kg
8x60kg

Börjat öka lite smått på vikterna igen, känns bra och kul :)

Bällund
2013-02-03, 14:49
Böj
7x50
3x80
5x90
5x95
5x95
4x95 finns mer. Passare saknades

Benpark
12x51
10x59
8x67
8x75

Benpress
10x100
10x150
7x170

Skönt pass som fan. Sjuk träningsvärk idag, lär blir värre också!

Bällund
2013-02-04, 12:48
Bröst/biceps


Bänk

12x40kg
8x50
8x50
8x50
8x50

Lutande hantelpress

10x17.5
10x17.5
10x17.5kg

Biceps Curl

6x20kg
8x17.5
8x17.5

Biceps ez

8x32.5kg
8x32.5
10x32.5kg

Bällund
2013-02-06, 20:00
Rygg


Mark

7x100kg
5x120
5x130
3x140
5x130

Smal lats

12x50kg
10x55kg
8x60 kg

Bred lats

8x51kg
10x43kg
10x43kg

Hammar rodd

8x30
10x30kg
12x30kg
10x40kg

Bällund
2013-02-07, 17:45
Axlar/Triceps

Rodd 500m
Cuffar 3set + lite rehab

Sittande militärpress

12x20kg
10x30kg
10x30kg
8x40kg

Axelpressarna påfrestar mindre på axeln än vad bänkpressen gör, märkligt. Kanske man kan kugga upp lite här igen.

Side rises

12x6kg 4set. strikta, med paus i toppläge.

Drag mot panna

12x30kg
12x35kg
15x40kg

Skullcrushers med ez

5x37.5kg tuungt
9x32.5kg
8x32.5kg

Pushdown med stång i cable

5x75kg fullt mag, prison rules
8x65kg
12x55kg

Efter bröstpasset i måndags hade jag dåliga känningar i axeln, blev heldeppad och trodde jag skulle hamna på ruta ett igen. Men jag verkar ha klarat mig för nu känns det helt ok. Det blev dock en liten reminder att INTE gå på för tungt för fort!

Bällund
2013-02-10, 20:42
Jaha, då fick man flunsan, igen! Va är detta? Jävligt less på att inte kunna träna på hårt.
Trotsade skiten igår och drog iväg på ett benpass. Men det gick väl som förväntat åt skogen. Tre set böj sen var man helknäckt! Gahhh

Bällund
2013-02-19, 17:33
Ajaj, har tre pass som ej är inskrivna här! Kommer ikväll :)

Bällund
2013-02-20, 20:27
Lite Bröst/Biceps hemma

Lurvigt pass då jag tog det lugnt efter förkylningen.
Blev 3set bänk, varvat med biceps curl och triceps extensions

Bällund
2013-02-20, 20:33
Bröst/Axlar

Flyes underifrån tempo 2-2-3

3set 10kg 10reps 30sec vila

Flyes Mellan tempo 2-2-3

4set 15kg 10reps 30sec vila

Sittande militärpress

30-35sec vila, väldigt sööligt tempo. typ 2-2-3

12x20kg
10x30kg
10x30kg

Side rises

3set 10-12reps

Lutande hantelpress

3set 15kg 10reps 2-2-3tempo

Pushdown med stång

10x55kg
8x55kg
8x55kg

Magmaskin superset med hängande benlyft

8x55kg+20benlyft 3set

Drag mot panna

10x45kg
10x45kg
10x45kg
12x45kg

Bällund
2013-02-20, 20:35
Ben

Böj

5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg

Benspark

12x51kg
10x59kg
8x67kg
9x59kg

Benpress

8x105kg
8x155kg
10x165kg

Benspark baksida lår

8x35kg
8x35kg
10x30kg

Gick bra det här passet. Men gick ut för hårt och åkte på dunderfeber!

Bällund
2013-02-20, 20:40
Rygg

Breda latsdrag

8x51kg
9x51kg
10x51kg
8x59kg

Hammer pull (enarms)

8x35kg
10x30kg
15x30kg

Stångrodd

12x60kg pro
10x70kg pro
8x70kg sup
10x70kg pro

Latsdrag i maskin

3set 10reps

Avslutade med 60st situps.

Skippade marklyften idag så jag inte ska ta ut mig så mkt. Denna jävla förkylning vill inte riktigt släppa taget! Fö ett bra pass, har börjat köra med väldigt kort vila, och bra form på alla reps. Vikterna lider ju lite, men det känns bra i musklerna :). Byggarmode ON!

Bällund
2013-02-21, 20:39
Bröst/Axlar +div

P.g.a sjukdom tidigare i veckan och att helgen ska spenderas på en stuga så hinner jag bara med tre pass denna vecka. Så dagens pass blev en specialare.

Sittande militärpress

12x20kg
10x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Soom jag har tappat här, men styrkan kommer väl tillbaka rätt fort nu då man törs lasta på lite igen

Bänkpress

12x20kg
10x40kg
sen gav jag upp, bänkpress är nått min axel verkligen inte gillar..

Lutande hantelpress

10x17.5kg
6x22.5kg
6.22.5kg
7x20kg

Side rises

13x7kg
10x8kg
12x9kg

Drag mot panna

12x35kg
10x40kg
10x50kg

Hammer curl

10x15kg
7x17.5kg
6x17.5kg

skullcrushers

10x27.5kg
8x32.5kg
6x32.5kg

Flyes underifrån i cable

10x15kg
6x20kg
10x15kg

Magmaskin

3set 8-10reps

Bällund
2013-02-22, 17:15
Ben


Böj

6x60
5x80
5x95
5x95
5x95
5x95
5x95 SÅÅÅ! Det gick t.om lätt :)

Benspark

10x59
10x67
8.5x75
6x83

Blev ett snabbt pass idag. Dock riktigt skönt att dinga 5x5@95 :)

Bällund
2013-02-26, 20:40
Förkylningen från helvetet! Jag blir aldrig frisk, arrrgh!

Bällund
2013-03-04, 19:14
Rygg

Marklyft

6x60kg
10x90kg 3set döda starter

Breda latsdrag

3set 10-12reps

Longpull

3set 10-12reps

Tog det väldigt lugnt för att inte bli sjuk igen..

Bällund
2013-03-04, 19:17
Bröst/axlar

Hantelpress

12x10kg
10x15kg
10x20kg
6x25kg
2x25kg ...ajaj, blev nå knas. Måste träna teknik mer..
10x20kg

Militärpress stående

10x20kg
10x30kg
6x40kg
7x40kg

Flyes underifrån (Cable cross)

10x20kg
7x20kg
10x15kg

Side rises

10x10kg
10x12.5kg
12x12.5kg

Samma här, ett återhämtningspass

Bällund
2013-03-04, 19:23
Ben
Hemmaträning

Benböj

Raw

7x50kg
6x60kg
6x80kg
6x80kg
6x80kg

Benspark

3set 10-12reps

Toes to TAK :).

4set 10reps

Börjar känna mig i form igen. Skönt det!
Dock så spökar ryggen som fan idag. Vi var ut på vår årliga skotertur med gammelskotrarna i lördags, kände mig lite mör efteråt. Tänkte inte så mkt mer på det, igår var allt prima, samma idag fram tills efter middagen. Nu är jag knapp så gå? Hoppas det är nå skit bara som gör över illa kvickt!

Hade ett diskbråck för några år sedan som jag inte har känt av på vääldigt länge, bara det inte är ett återfall. För då var det soffläge i typ 3mån :/

Bällund
2013-03-06, 19:54
Hemmaträning

Bröst

Hantelpress

12x15kg
12x17.5kg 3set

Lutande hantelpress

10x17.5kg 3set

Flyes

12x7.5kg 3set

Biceps ez

12x27.5kg
10x32.5kg
10x32.5kg

Ryggen är på bättringsvägen, vet dock inte vad jag kan ha fått för nå knas.
Jaja, är det inte det ena så är de det andra...

Bällund
2013-03-11, 19:27
Axlar/Triceps

Militärpress sittande

4set 6-8reps

Siderises

4set 12-15reps

Baksida axlar

3set 12reps

skullcrusher

3set 32.5kg 6-8reps

Var kass i ryggen så det blev ett lugnt pass

Bällund
2013-03-11, 19:32
Bröst/Triceps

Hantelpress

15x15kg
12x17.5kg
12x20kg
12x20kg

Lutande hantelpress

10x20kg
10x20kg
12x20kg

Pushdown med stång

7x60kg
8x60kg
8x60kg
6x60kg

Flyes underifrån i cable

10x16.25kg 3set

Skullcrusher

12x27.5kg
8x32.5kg
8x32.5kg
7x32.5kg

Pushdown med rep

Dropset tills jag dog


Nu är ryggen bättre, ingen förkylning. Pigg och fräsch i kroppen. Nu jävlar ska det kuggas upp! Har varit ett par skitmånader med skador och sjukdomar om vart annat. Hoppas man får hålla sig frisk nu så man hittar formen igen innan beach 2013 :)

Bällund
2013-03-12, 20:53
Rygg

Chins

12xkv
8+10kg
8+10kg
7.95reps+15kg

Inte kört chins på ett bra tag, det märks att man tappat lite. Kan även bero på att kv'n har ökat en del :).

Hantelrodd

8x35kg

Var lite väl påfrestande för ryggen, så det blev bara ett set där.

Hammer pull (enhands)

12x20kg
10x30kg
8x40kg
8x45kg

Smala lats

8x60kg
7x60kg
8x55kg

Long pull

8x59kg
10x59kg
8x67kg

Frivändning

8reps 40kg 3set - Kort vila, igång med pumpen!

Fick skippa marklyft idag, ryggen är visst inte helt ok än

Bällund
2013-03-15, 19:09
Hemmaträning, Axlar/Biceps

Militärpress

10x30
6x40kg
5x5 40kg

Inte grym här! Har tappat massor sen axelskadan. Känns dock superbra i axeln nu, så det är väl bara kriga på :)

Siderises

12x8kg 3set

Baksida axlar med hantlar

5set 10-15reps

Biceps ez

12x27.5kg
8x32.5kg
5x42.5kg Lite gung kan det hända att det blev :)

Pullups

15
12
9

Kittade ett EZ-ställ till hemmagymet idag...

toalettmysaren
2013-03-15, 19:11
christ, missat en hel sida från dig. Grymt trist ryggen spökar :(. Jag är ÄNTLIGEN "frisk" igen och kan köra på, hade ett fantastiskt ryggpass för självförtroendet igen, vill inte hälla salt i såren men äntligen vågar man köra igen.

Bällund
2013-03-15, 19:42
christ, missat en hel sida från dig. Grymt trist ryggen spökar :(. Jag är ÄNTLIGEN "frisk" igen och kan köra på, hade ett fantastiskt ryggpass för självförtroendet igen, vill inte hälla salt i såren men äntligen vågar man köra igen.

Du missar ändå inte så mkt, har haft en grymt lång och äcklig svacka med skador och sjukdomar. Men men, sånt är livet. Ska köra på som fan nu så man kommer i bra form till sommaren igen :).

Såg precis att du pb'at i mark, bra jobbat! Bäst man kuggar upp nu så du inte gasar om en där :d

Bällund
2013-03-18, 20:45
Ben

Lite lättare böj för att testa ryggen

6x50kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

Benspark

12x51kg
10x59kg
10x67kg
8x75kg

Benpress

10x100kg
8x150kg
8x170kg
10x170kg

tabataintervall på löpband

15km/h
18km/h en halv bara för att testa :)

Bällund
2013-03-18, 20:50
Bröst/Triceps

Plan hantelpress

12x12.5kg
10x15kg
9x22.5kg
6x25kg
6x25kg

Lutande hantelpress

8x22.5kg
8x22.5kg
8x22.5kg

Flyes under/mellan/hög

3set 10reps på alla tre, kort vila

Pushdown med stång

10x60kg
10x60kg
8x60kg

Triceps extensions, enarms

6-8reps 3set 7kg, i princip bara vilan mellan armbyte

Bällund
2013-03-19, 15:18
Rygg


Mark

8x60
5x100
5x120
5x130

Chins

8+15kg
8-"-
7-"-
13xkv

Long pull

9x59
8x67
9x59

Stångrodd

9x70 bälte
10x70
6x80

Smala lats ss med situps

10x50
9x55
9x55

Plankan 1minx3

Bällund
2013-03-20, 17:03
Hemmaträning. Axlar/biceps

Militärpress

10x20kg
6x30kg
5x5@42.5kg

Side rises

9x10kg 4set

Baksida axlar med hantlar

12-15reps 4set

Biceps ez

8x37.5kg 3set

Bällund
2013-03-24, 20:48
Hemmaträning. Ben/Mage

knäböj

10x20kg
8x40kg
6x50kg
5x65kg
5x85kg
3x95kg
5x85kg
7x65kg med stopp 3sec i bottenläge

Benspark

3set 10-12reps

situps i nedåtlutande bänk

15reps 3set viktade

Toes to tak SS med utfallsgång

3set 10reps på toes och ca 12steg på utfallsgången.

Har börjat skola in en polare i gymvärlden så jag tränade med han idag, därav lite hoppande i vikterna i böjen.

Passet var för övrigt inte så magiskt, ingen styrka alls. Jag skyller på 30års-festen igår :)

Bällund
2013-03-25, 21:06
Bröst/Triceps


Hantelpress

12x12.5kg
10x15kg
8x22.5kg
10x22.5kg
9x22.5kg


Lutande hantelpress

7x22.5kg
8x22.5kg
7x22.5kg
8x20kg

Flyes underifrån i cc

10reps 15kg 3set vila 30sec

Flyes mitten i cc

10-12reps 3set 30sec vila

Skullcrusher

8x32.5kg
9x32.5kg
8x32.5kg

Extensions med ketellbell

7-10reps 8kg 3set 30sec vila

Pushdown

8x55kg
7x55kg
8x55kg

Är irriterande svag i hantelpress, kan vara en liten teknikfråga också. Det känns som att triceps jobbar i första hand?

Bällund
2013-03-27, 18:27
Rygg

Marklyft, bälte

10x60kg
5x100kg
5x120kg
3x130kg
3x140kg
1x150kg
1x160kg PB! Hade tänkt skippa marklyften idag p.g.a en jävligt jobbig träningsvärk i benen. Men wtf tänkte jag och gasade på. Till min förvåning hade jag gode bra tryck idag. Detta trots 10dagar in på dieten :)

Chins

8xkv+15kg
8xkv+15kg
8xkv+15kg
7xkv+10kg

Frivändningar

6x50kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Stångrodd, pronerat, bälte

12x60kg
8x80kg
8x80kg

Bällund
2013-03-27, 18:52
En liten update angående bulk/diet. Mitt mål i vinter var ju att komma upp till en kv på ca 72kg, men p.g.a axelskadan kunde jag så klart inte träna som jag ville och drog därför ner på tempot för att inte gå upp dessa kilon i enbart fett.

Så toppnoteringen hamna runt 69kg (+10.5kg sen lägsta notering i somras). Nu, efter ca 10dagars "diet", med det menar jag inte så superduperstrikt lite mindre kolhydrater och grädde till maten bara :), ligger jag på en morgonvikt på 66.5kg ungefär. Skulle jag i detta skede chansa på vad min vikt kommer att ligga på då jag är i samma form som i somras är det runt 62-63kg. D.v.s en muskelmassaökning på runt 5kg på drygt ett år.

Som sagt, bara en chansning. Man är ju rätt noob i gamet så att säga. Men efter allt detta slit skulle jag bli besviken om det inte hamnar där i kring.