handdator

Visa fullständig version : Magine ("spotify fast tv")


Tricce
2012-09-05, 17:07
Vad tror ni om detta, flipp eller flopp?

”Tablåbaserad tablåfri TV!”

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3531117.ece

http://jardenberg.se/b/tv-med-magine-nu-ar-det-dags-for-en-revolution/

edasvangen
2012-09-05, 17:19
Visst kan det fungera, om det nu visas avsnitt av serier kort efter släpp i USA, verkar mest vara fokuserat på svenska kanaler och det blir förmodligen ett dåligt utval av film och serier om inte större aktörer från USA hoppar på..

Menigar
2012-09-05, 17:58
Så som han beskriver det i videon känns det ju jävligt ljummet. Har inget intresse av att titta på svensk TV som det ser ut idag. Oavsett om jag kan göra det "när jag vill", en veckas bakåtkatolog kändes inte heller tillräckligt. Det "TV-tittande" jag gör är främst på serier och då vill jag gärna ha tillgång till hela säsongen när den gått klart på TV.

Men gillar man den tablå-TV som finns idag och så är det säkert bra. Men jag fick ett ganska kraftigt "meh" intryck av det hela.
Börjar man däremot få in lite nya kanaler som inte finns på svenska marknaden idag kan det nog bli en hit men att jämföra det med Spotify tycker jag är tramsigt.
Med reservation för att jag missförstått något.

-squat-
2012-09-06, 20:57
Jag tycker det ser lovande ut. Är det någon som har invites?

feyin
2012-09-06, 21:11
Coolt!!!! Världen behöver fler människor som vågar tänka i nya banor.

ducedo
2012-09-10, 21:04
Fick tillgång till tjänsten idag och är otroligt förtjust i den. I princip fungerar det som en vanlig tablå där man, utöver livesändningar, har TiVo för varenda program en vecka bakåt i tiden. Vi pratar film, TV-serier, nyhetsinslag, allt! Inga laddningstider och inget buffrande. T.ex. så kan jag se Sveriges U21-match i repris nu.

Går att titta på dator, iPhone och iPad samt streama direkt till TV:n genom Apple TV.

I skrivande stund är TV4, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, TV11, TV4 Fakta, TV4 Film, STAR, CNN, TV4 Guld, TV4 Komedi och TV4 Sport.

Lyckas man öka utbudet, fixa HD-kvalité och hålla priset nere så är det en given tjänst för varje hem.

-squat-
2012-09-10, 22:14
Fick tillgång till tjänsten idag och är otroligt förtjust i den. I princip fungerar det som en vanlig tablå där man, utöver livesändningar, har TiVo för varenda program en vecka bakåt i tiden. Vi pratar film, TV-serier, nyhetsinslag, allt! Inga laddningstider och inget buffrande. T.ex. så kan jag se Sveriges U21-match i repris nu.

Går att titta på dator, iPhone och iPad samt streama direkt till TV:n genom Apple TV.

I skrivande stund är TV4, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, TV11, TV4 Fakta, TV4 Film, STAR, CNN, TV4 Guld, TV4 Komedi och TV4 Sport.

Lyckas man öka utbudet, fixa HD-kvalité och hålla priset nere så är det en given tjänst för varje hem.

Låter grymt. Snart slipper vi ComHem, Telia, Boxer etc. Hojta till när du får invites att del ut. :hbang:

-squat-
2012-11-11, 21:40
jag har fått Magine invite nu. Riktigt bra faktiskt. Blir utbudet större så säger jag upp Comhem omedelbart.

Snobbe
2012-11-11, 21:41
Någon som har en invite? Skulle va intressant.

Chaan
2012-11-11, 22:17
Jag anmälde mig (kommer inte ihåg var), fick en länk en månad senare från magine, kanalerna tycker jag faktiskt är stabila, däremot var inte kvalitén bättre än på mitt analoga tv-kort jag köpte på rea 2003... så fixar dom lite bättre strömning, så kommer det nog bli en hit.