handdator

Visa fullständig version : Slopa bänkpressen?


ToughLove
2012-09-05, 12:40
Hej har som många andra svårt att utveckla övrebröst främst i mitten utav det övre partiet. Kör just nu som många andra bänk som första övning och undrar ifall jag borde skippa den ? och ge mig direkt på sne hantelpress (sne bänk kommer inte på fråga)

tänkte något i stil med sne hantel följ utav sne bröstpress (maskin) och sist snea cable flyes

Förstå mig inte fel nu, jag gillar värkligen att bänka och jag ökar stadigt i bänken, men känner att jag vill fokusera mer på att utveckla övre pectorials

vad tycker ni jag skall göra ?

Morty
2012-09-05, 12:52
Klart att du kan göra så, men jag tror inte att dina bröst kommer att bli så annorlunda av det.

Rabiat
2012-09-05, 13:00
Hej har som många andra svårt att utveckla övrebröst främst i mitten utav det övre partiet. Kör just nu som många andra bänk som första övning och undrar ifall jag borde skippa den ? och ge mig direkt på sne hantelpress (sne bänk kommer inte på fråga)

tänkte något i stil med sne hantel följ utav sne bröstpress (maskin) och sist snea cable flyes

Förstå mig inte fel nu, jag gillar värkligen att bänka och jag ökar stadigt i bänken, men känner att jag vill fokusera mer på att utveckla övre pectorials

vad tycker ni jag skall göra ?

En kompis hade precis samma problem och lutade helt enkelt upp ryggstödet så han körde med lutning. Problemet löst :)

Lord Humungus
2012-09-05, 13:15
Smalbänk tycker jag känns att ta bra på övre bröst

entropy
2012-09-05, 13:22
Jag tror inte att aktiviteten i de övre fibrerna ökar med lutande bänk. Skillnaden är nog att de undre rekryteras mindre. Smalare grepp tror jag mer på i så fall.