handdator

Visa fullständig version : Antal doser whey fx om dagen


M0nkz
2012-09-05, 07:54
Tja! Jag e ganska ny här på forumet men har läst en del, men har en fråga angående hur många doser (30g) whey fx man kan ta under en dag utan att det ska vara farligt efter ett tag. Alltså njur problem osv. Tänker också på aspartamet. Tacksam för svar. Btw använde faktist sökfunktionen men hittade inget.

Bjern
2012-09-05, 08:26
Hur ska du få njurproblem av proteinpulver? Aspartam har väl inga negativa effekt såvitt jag vet, inte med det lilla intaget som du får av proteinpulver.

Med andra ord, ta Whey FX så många gånger du behöver och vill.

Pepz
2012-09-05, 08:30
Hur ska du få njurproblem av proteinpulver?.

överdosering belastar njurarna iof, det betyder dock inte att man får problem på en gång..

ta det så många gånger du vill och behöver.

Rahf
2012-09-05, 08:33
Man kan väl säga att tre doser om dagen är tillräckligt för den nyinvigde viktsvingaren. Då ska det avvägas med en balanserad kost, givetvis.

Rabiat
2012-09-05, 09:34
överdosering belastar njurarna iof, det betyder dock inte att man får problem på en gång..

ta det så många gånger du vill och behöver.

Det ska väl till ENORM överdosering för det? Jag tror jag läste något som Paulun skrivit som gick ut på att man bara pissar ut proteinet och att det här med att det skulle vara farligt för njurarna var gammalt och fel...

tjing
2012-09-05, 09:36
"Doser".

Mat funkar annars.

King Grub
2012-09-05, 10:50
jag läste något som Paulun skrivit som gick ut på att man bara pissar ut proteinet

Så okunnig tror jag inte han är.

M0nkz
2012-09-05, 11:02
Tack för alla svar, riktigt tacksam!

Pepz
2012-09-05, 12:54
Det ska väl till ENORM överdosering för det? Jag tror jag läste något som Paulun skrivit som gick ut på att man bara pissar ut proteinet och att det här med att det skulle vara farligt för njurarna var gammalt och fel...

beror på
friska njurar klarar hög belastning, har du kollat så just dina njurar är friska? :)

pissar man ut protein är man sjuk och bör uppsöka läkare..

Rahf
2012-09-05, 18:47
"Doser".

Mat funkar annars.

Min eminente herre, berätta gärna hur du skulle beskriva det. Är det månne en portion? Heter det 'portionera' eller 'dosera' på dem skrivna direktiven?