handdator

Visa fullständig version : Intelligent fråga om vassleprotein


Slartibartfast
2004-02-04, 09:03
Har just köpt en påse vassleprotein. Nu undrar jag om man kan blanda ut pulvret med mjölk redan innan man tränar och ha flaskan/shakern i skåpet så länge man tränar och sedan hälla i sig det. Eller måste man blanda ut pulvter just innan man dricker det? Kan pulvret klumpas eller muteras på något sätt om man har det utblandat nån timme?

LunaSpice
2004-02-04, 09:09
Originally posted by Slartibartfast
Har just köpt en påse vassleprotein. Nu undrar jag om man kan blanda ut pulvret med mjölk redan innan man tränar och ha flaskan/shakern i skåpet så länge man tränar och sedan hälla i sig det. Eller måste man blanda ut pulvter just innan man dricker det? Kan pulvret klumpas eller muteras på något sätt om man har det utblandat nån timme?

Nej, det spelar ingen roll. Däremot så kanske det inte smakar mumma om mjölken för stå i rumstemp i 1 timme men smaken är som :booty:

Slartibartfast
2004-02-04, 09:13
Ok, tack för det snabba svaret!

shirunai
2004-02-04, 09:51
Originally posted by boFFen
Jag tycker att det blir både godare och bättre konsistens om jag låter den stå i 30-60min.
Väldigt god att dricka även ljummen tycker jag.

du är inte ensam

Björn S
2004-02-04, 11:24
Amen to that :-)
Klart man meckar det hemma och tar med!

mooch
2004-02-04, 11:30
Nej, det spelar ingen roll. Däremot så kanske det inte smakar mumma om mjölken för stå i rumstemp i 1 timme men smaken är som

Men man kan ju ha i en massa is innan man går hemifrån, då håller den sig kall och god.

Garnax
2004-02-04, 13:22
Kommer vara klumpar men om du inte fyller flaskan helt kan du skaka den hårt i en min innan du dricker den...


//garnax

aliquis
2004-02-04, 15:30
muterat proteinpulver ;D

Hobbes
2004-02-04, 15:56
Originally posted by aliquis
muterat proteinpulver ;D

:laugh: Måste vara det som Ronnie och grabbarna grus råkat ut för...

Ps. Aliguis, mycket bättre citat, kände mig så hotat och illa till mods varje gång jag läste ditt förra...karnivor som man är!!

Fartman
2004-02-04, 19:34
Originally posted by boFFen
Jag tycker att det blir både godare och bättre konsistens om jag låter den stå i 30-60min.
Väldigt god att dricka även ljummen tycker jag.

jag med! jag brukar fan ha den stående i säkert 2h och den är ändå förhållandevis kall och ruskigt god efter passet!

aliquis
2004-02-04, 19:47
Originally posted by Hobbes
:laugh: Måste vara det som Ronnie och grabbarna grus råkat ut för...

Ps. Aliguis, mycket bättre citat, kände mig så hotat och illa till mods varje gång jag läste ditt förra...karnivor som man är!!
inte mitt fel att du inte tillhör eliten ;D

Hobbes
2004-02-04, 22:28
Originally posted by aliquis

inte mitt fel att du inte tillhör eliten ;D

Jag får väl säga detsamma....:D

Vi kan ju inte vara bäst på allt:cheers:

pilt77
2004-02-06, 14:29
enklast är väl att lägga allt pulver i shakern och sen fylla på med mjölk efter träningen och sen dricka på en gång? det gör jag iaf