handdator

Visa fullständig version : Smaksättning av Naturell Whey


Holabandola
2012-09-04, 18:16
Hej!

Har för första gången köpt på mig Naturell Whey. Inget aspartam, ingen färg eller smakämnen.

Lite mjölig smak, med en hint av vanilj. Inte alls äckligt.
Men jag vill gärna ha lite tips på olika smak-kombinationer man kan göra.

Provade oboy nu, men det krävdes ganska mycket oboy för att få smaken dit jag ville.

...kommer ALDRIG mer dricka vassle med sötnings, färg eller aromämnen längre.
This is da shit!
Ren och skär foder för svin :-D

http://formaggiokitchen.files.wordpress.com/2010/07/pigs-drinking-whey-600.jpg
Drinking Whey.

Holabandola
2012-09-05, 10:38
...vadå?
INGEN som kör naturell whey och smaksätter det själv???
Är jag förste man? :)

Ska prova med blåbär idag, kanske blir godis.
Nästa blir nog saft.
Mixad banan kan nog bli en höjdare också...likaså turkisk peppar, Jalapeno och höstgräs....(testar och ser om någon läser)

aijou
2012-09-05, 10:59
Det finns ju diverse smakessenser som man kan ha i kaffe m.m. Det kanske skulle funka. Det kan man nog få tag i en jäkla massa smaker. De brukar dock inte vara speciellt billiga per flaska men det krävs nog inte så mycket. Sedan vet jag förstås inte om de innehåller de ämnen som du vill undvika.

Jag brukar ibland blanda i snabbkaffe-pulver i mitt protein med chokladsmak och det blir riktigt gott. Det kanske man kan testa också (om man gillar kaffe).

Får man fråga vilket märke du köpt? (inte vart du köpt det) Jag har funderat på att testa naturell nästa gång jag ska beställa.

Edit: Jag har alltså inte testat själv utan spekulerar bara. :)

exevision
2012-09-05, 11:32
Hemmagjord rabarber- eller hallon-saft!

Holabandola
2012-09-05, 12:39
Ja...grymt, pulverkaffe! det ska jag prova, lär bli mumma!

Jag har köpt Self Whey isolate, 0,4% fett och kolisar.
Cold processed.
Löser sig med en sked!?
Inget skum om man shakar den.
Tillsatt inliun som stärker min i övrigt oroliga tarm och mage.
Smakar ljuvligt med vatten, mindre bra med mjölk...troligen för att den är mjölkig nog som den är.

Det är det absolut bästa protein jag ätit. och kostar bara 149kr kg (4kg pack).
Grymt billigt för ett isolat med så hög kvalite.

Köper det från en butik i Sundsvall (TNC), men de har också en webshop.

andeem
2012-09-05, 15:57
Jag blandar med naturell Star Nutrition Whey 80 lätt- eller minimjölk och smaksätter med kakao. Löser sig inte så bra, och smakar inte direkt himmelskt, men det går ner. Skönt att det inte är sött, som variation till Scitec Chocolate Hazelnut som ju är väldigt söt.

gratefuldead
2012-09-05, 15:58
När jag kör naturell brukar jag blanda med Fun Light Wildberries. Smakar gott :-)

aijou
2012-09-05, 16:12
När jag kör naturell brukar jag blanda med Fun Light Wildberries. Smakar gott :-)

Men då får man ju ändå en massa aspartam och syntetiska smakämnen. (om nu målet var att slippa det, men det var det kanske inte.) :D

Jordnötssmör och banan är ju en härlig kombination också. Eller glass. Fast det blir ju inte direkt kalorisnålt.

gratefuldead
2012-09-05, 16:55
Men då får man ju ändå en massa aspartam och syntetiska smakämnen. (om nu målet var att slippa det, men det var det kanske inte.) :D

Jordnötssmör och banan är ju en härlig kombination också. Eller glass. Fast det blir ju inte direkt kalorisnålt.

Anledningen till att jag har naturell är för jag beställde med en kompis som ville jävlas. Inget stort fan av naturell annars.

Holabandola
2012-09-05, 17:05
Hm...jordnötssmör lät jäkligt najs...men hur är det med lösligheten i kallt vatten undrar jag!?

Felixflobby
2012-09-05, 19:44
Jag kör alltid på Naturell (pga det billiga pris man kan få vid större beställningar) och dricker den då som den är, utan några tillsatser. I början smakar det .... sådär, men man vänjer sig ;)

benaciii
2012-09-05, 19:55
Snacka om att lura sig själv. Du vill inte ha färgämnen och annat i vasslet, men blandar gärna ut det med oboy och diverse annat som innehåller sådana ämnen.

saigon
2012-09-06, 09:04
Tänkte också beställa naturell, bra med lite tips på saker att blanda med. Lutar åt att det blir att dricka som den är, känns som det blir en massa socker och skit i den annars.

King Grub
2012-09-06, 09:13
Snacka om att lura sig själv. Du vill inte ha färgämnen och annat i vasslet, men blandar gärna ut det med oboy och diverse annat som innehåller sådana ämnen.

Socker, fettreducerad kakao, druvsocker,salt,arom (vanillin)

Var är konstigheterna i O'boy? Man behöver inte färga kakao för att det skall bli brunt.

Holabandola
2012-09-06, 18:37
Kakao vart sådär. Saknade verklligen sötheten.

Känns nyttigt dock att trycka 1 msk kakao varje dag (inte ironisk). Så det får nog bli så.

Ska prova med mixad banan imorn, den blir nog söt nog och bananig.

Jag är inte rädd för kolhydrater (socker) i någon form, jag behöver kolisar för att fungera, jag rör på mig hela tiden och är grymt aktiv så kolisar sugs bara upp av musklerna på en gång. Däremot artificiella ämnen undviker jag.