handdator

Visa fullständig version : Frontböj, styrkelyftstil.


Olsson80
2012-09-04, 15:06
Hur gör man? Jag får inte till det, känns som om jag skall bryta handlederna, hittar inte rätt plats att lägga stången..

Någon som har en bra youtube länk, instruktions sida?

Det är alltså inte byggarvarianten med korsade armar jag är ute efter.
//Olsson

L-Sami
2012-09-04, 15:11
Kort och gott, stången ska vila på framsidan av axlarna, dorsalflekterade handleder och inte greppas med underarmsflexorer.

Sök front squat olympic style på youtube.

Mart|n
2012-09-04, 15:17
Frontböj med styrkelyftsstill vad något nytt! "Lägg stången långt ner på rattarna, bak med höften" :)

Det är snarare OL stil du syftar på, som L-Sami skrev.

ceejay
2012-09-04, 15:20
Hur gör man? Jag får inte till det, känns som om jag skall bryta handlederna, hittar inte rätt plats att lägga stången..

Någon som har en bra youtube länk, instruktions sida?

Det är alltså inte byggarvarianten med korsade armar jag är ute efter.
//Olsson

stången ska ligga så nära halsen som möjligt utan att stången blockerar luftvägarna. Håll inte i stången, lägg den bara i fingrarna, om det är 1,2,3 eller 4 fingrar spelar ingen roll då alla har olika preferenser.

Du ser hur han håller här, runt 50sek in.
-eyxd5UlW5g

jag föredrar 3 fingrar :)

Olsson80
2012-09-04, 15:20
Ahhh, tack grabbar, kollar tuben och återkommer med frågorn sen ;)

Olsson80
2012-09-04, 15:58
stången ska ligga så nära halsen som möjligt utan att stången blockerar luftvägarna. Håll inte i stången, lägg den bara i fingrarna, om det är 1,2,3 eller 4 fingrar spelar ingen roll då alla har olika preferenser.

Du ser hur han håller här, runt 50sek in.
-eyxd5UlW5g

jag föredrar 3 fingrar :)

Perfekt, precis vad jag sökte!

JB12K
2012-09-04, 16:08
Kan ju testa detta. 6MhAxQ3CNgQ.

Jag prövade en gång men tyckte det sög. Men jag känner heller inget i handlederna, kan vara om man gör nåt rep för mkt nån gång som man får framåtlut och måste hålla i med händerna.

killenigrillen
2012-09-04, 20:46
http://vimeo.com/19736437

Sniggel
2012-09-04, 20:52
Det kan vara en vanesak. Eller så har du som jag allvarliga problem med handlederna (kan bara göra armhävningar på knogarna, skadat mig för 16 år sen och det har inte blivit bra) och skippar olympisk stil.

Olsson80
2012-09-07, 18:11
stången ska ligga så nära halsen som möjligt utan att stången blockerar luftvägarna. Håll inte i stången, lägg den bara i fingrarna, om det är 1,2,3 eller 4 fingrar spelar ingen roll då alla har olika preferenser.

Du ser hur han håller här, runt 50sek in.
-eyxd5UlW5g

jag föredrar 3 fingrar :)

Tackar, tror bannemig jag fick rätt på detta igår. Lite ovan övning, kändes typ som om man skulle tappa stången.. Vilar ju lite på överarmarna/bröstkorgen..
Men lite övning och viktvana så skall det nog gå vägen.
Tack!! (och samma här, 3 fingrar så funkade det bra)