handdator

Visa fullständig version : borde jag gå ner i vikt? låter schemat rimligt?


cheeeeers
2012-09-04, 13:31
Vägde mig för 2 veckor sedan och insåg att jag gått upp en hel del kilo under semestern och jag vill nu sätta stopp för det. Egentligen skiter jag i om jag skulle väga 20kg till om jag verkligen hade en kropp jag var nöjd med och en snygg kropp! (Dock är fallet inte så) jag är riktigt missnöjd med min kropp.. jag har gjort ordning ett mat och träningsschema men jag vet inte hur bra det håller så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp om det är stora problem med det! :-)

Frukost: lätt fil (0,5%) 300ml och på detta linfrön, frysta hallon, kiwi eller mango sen solros frön och pumpakärnor.

Innan lunch: en naturdiet bar med 220kcal i

Lunch: vad nu skolan erbjuder! (Försöker äta köttet och grönsakerna mest men om det är ris eller potatis så äter jag det också!
Kvällsmat: en proteinshake och en banan (proteinshaken innehåller 187kcal )
På detta dricker jag berroca på morgonen och två omega-3 tabl. Sen också minst 2 liter vatten om dagen.

Jag gymmar fem dagar i veckan. (gymmar 60-90min varje gång efter det stretch)
Måndag: Mage
Tisdag: Ben, rumpa
Onsdag: Armar, axlar, bröst
Torsdag: Rygg, rumpa
Fredag: Mage

Varje dag uppvärmning på crosstrainer 20-40min och sen också roddmaskinen i minst 10minuter.

Så hur låter det?

Pretorian
2012-09-04, 13:37
Kvällsmat: en proteinshake och en banan

Du skriver "kvällsmat" men jag ser ingen mat?!

Vill du gå ner i vikt måste du äta färre kalorier än vad du gör av med. Jag skulle ta bort din naturdiet innan lunch och lägga dessa kalorier på lunchen istället. Bra att du är potatis och ris!

Vet inte om du tränar på kvällen men gör du det tycker jag du ska lägga ett rejält middagsmål efter träningen. Ta du din drink och banan direkt efter träningen men gör sen en middag när du kommer hem.

Nutrid
2012-09-04, 13:47
Jag förstår helt ärligt inte varför såna här trådar bara sprutar i princip varje dag.

LÄS före du skapar en tråd. Det finns en deffguide i själva kategorin du lagt tråden i.

cheeeeers
2012-09-04, 14:37
Jag kommer hem ca. 22.00 varje kväll (för att jag gymmar) bor långt ifrån skolan och pendlar i nu läget.. därför jag inte lägger så mycket mer tanke på kvällsmaten.. åker hemifrån kl.7 vilket gör att jag så fort jag kommer hem duschar och går och lägger mig. För en shake kan man göra på gymmet och dricka på bussen! Men jag kan ju flytta baren till kvällsmaten eller så får jag göra sallader som äe färdiga tills man kommer hem! Tack iallafall för ditt svar. Sånt här jag behöver höra!

Det kan jag enkelt svara på nutrid. Man vill ha bekräftelse och man vill inte gå och äta något i veckor (kanske månader) då man väl bestämt att nu jävlar och sen får man inge resultat. Man ger upp och för vissa kan det vara riktigt svårt att få tillbaka den där motivationen igen. Jag tror också det är lättare för än själv att säga exakt vad man äter och vara personlig. För du ska veta hur bra det känns att lyckas :-)

Lychgate
2012-09-04, 16:30
Värdelöst schema tycker jag. Det genomsyras av nybörjarfasoner: bara mage 2 pass i veckan? Proteinbars?

Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kommer inte kommentera mer då jag inte ens vet om du är kille eller tjej. Skriv ner ålder, längd, nuvarande vikt och målvikt samt hur lång tid du vill att det ska utföras på.

Nutrid
2012-09-04, 17:00
Det kan jag enkelt svara på nutrid. Man vill ha bekräftelse och man vill inte gå och äta något i veckor (kanske månader) då man väl bestämt att nu jävlar och sen får man inge resultat. Man ger upp och för vissa kan det vara riktigt svårt att få tillbaka den där motivationen igen. Jag tror också det är lättare för än själv att säga exakt vad man äter och vara personlig. För du ska veta hur bra det känns att lyckas :-)

Saken hör till den att om du hade läst deffguiden eller kollat vad andra har fått för svar på samma sorters trådar så hade du redan haft svaret.

Jag försöker inte vara otrevlig eller så utan försöker mer poängtera att det mesta av informationen folk söker angående viktnedgång redan finns tillgänglig bara man orkar leta lite.