handdator

Visa fullständig version : Korsrygg


DJJOHANSSON
2012-09-04, 13:24
Vill spekulera lite här innan jag går till en sjukgymnast då det egentligen inte verkar finnas en riktig lösning mot ryggsmärtor.


För 4 månader skadade jag mig i en sånhär maskin.
http://img40.imageshack.us/img40/2230/namnlssi.jpg

Så, jag tror att jag skadade ryggen i en rodd-maskin i gymmet, samtidigt som detta inträffade började deffen närma sig sitt slut och jag och tjejen började umgås mer, vilket jag tror förvärrade ryggsmärtorna. (ibland kan jag gå smärtfri i några dagar och efter en längre session i sängen så kan smärtorna smyga sig tillbaka. Har min mage blivut för stark så att korsryggsmärtorna kommer därifrån? Oftast har jag sex 3-5ggr (2~ timmar varje dag.) Ni vet hur det är i början på ett förhållande.


Smärtan försvinner helt när jag tar ett styrkebälte i gymmet och drar åt hårt, det kanske är någon kota som har hamnat fel?

http://bbpeter.files.wordpress.com/2012/05/img_47147bbe15a75_114074935.jpg
Här gör det ont, det känns som att någon har huggit mig med en kniv vissa dagar. Är jag ute o går eller dylikt så är det mer en Dov/irriterande smärta.


Har slutat med PW,s och övningar som gör ont. Kör benspark för benen och chins för ryggen. Inte spec snälla övningar mot korsryggen egentligen, kanske borde se över detta? har börjat böja/marka med bebisvikter då det känns som att det hjälper.

Powerwalks ska vara lösningen på mitt problem säger diverse källor på nätet men nu när jag kör rut 5km så får jag oooont.

Att stretcha höftböjaren ger mig också några sekunders andrum så det kanske är för mycket svank på min rygg?
http://img339.imageshack.us/img339/2375/img1499lv.jpg


Summera lite.

*****Skadade ryggen i en roddmaskin, Smärtan blev Mycket, MYCKET värre efter en resa till belgien för en månad sen. 50 timmar Buss sammanlagt och 4 dagar sovandes på barmark i ett tält.****

Slutade köra övningar som gör ont men smärtan har inte gått över, Kanske är det någon av övningarna jag kör som skadar mig mer. Chins?

Ifall jag stretchar höftböjaren så slutar det göra ont en stund.

Kör endast benspark/chins för rygg/ben, relativt snälla övningar?

Har jag på mig ett Träningsbälte så försvinner smärtan helt.

Har väldigt mycket sex... (Kan påverka mina ryggsmärtor imo)

Har slutat med mina powerwalks och nu mär jag har börjat gå igen så gör det ont i korsryggen.





Ber om ursäkt för att jag skriver så jävla rörigt.

DJJOHANSSON
2012-09-04, 13:51
Lite mer saker som kanske kan hjälpa,

Jag klarar av att sträcka mig till golvet och sätta händerna utan problem.

Jag går ALLTID i platta skor, Converse.

Hade även ett arbete där jag stod upp på samma ställe i 6 månader innan detta inträffade.

DJJOHANSSON
2012-09-04, 14:14
Hittade en del vettig info i den här tråden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=152779&page=1

Hade problem med höftböjaren för något år sedan och fick lite tips av sheo vill jag minnas, kommer dock inte ihåg vad jag gjorde för att smärtan gick över / Hur det gjorde ont.

DJJOHANSSON
2012-09-04, 14:22
Har även haft ryggskott 3 gånger de senaste 2 åren.


Mods, Förlåt för allt spam.

Westan
2012-11-29, 17:51
Gött med svar du fick! Träna och ät mat för fan, då går det över.

DJJOHANSSON
2012-11-29, 21:32
Haha käft, har kontaktat axon. Nu ska jag bli bra.


Tänkte träna kl 11 på tisdag, forever alone. Ska du med?

DJJOHANSSON
2012-11-29, 22:14
Haha käft, har kontaktat axon. Nu ska jag bli bra.


Tänkte träna kl 11 på tisdag, Jag är forever alone. Ska du med?

Edit*

Westan
2012-11-29, 22:20
Haha käft, har kontaktat axon. Nu ska jag bli bra.


Tänkte träna kl 11 på tisdag, forever alone. Ska du med?

Ja jag ska träna på tisdag. Ska du dit kl 11 så ska jag nog dit ca 14 :smash:

Edit********************************************** ************************
Du kan ej blir bra, prata med magnus samuelsson så kanske. Har hört att han inte är dopad.

DJJOHANSSON
2012-11-30, 00:56
Ja jag ska träna på tisdag. Ska du dit kl 11 så ska jag nog dit ca 14 :smash:

Edit********************************************** ************************
Du kan ej blir bra, prata med magnus samuelsson så kanske. Har hört att han inte är dopad.

Ja men det är lugnt, efter 3 timmar är jag nog klar med triceps så kan jag gå över till biceps när du kommer :)


Han är för stor, Jag vill inte bli så stor och ha sånadär bulliga luftmuskler.

Det är anledningen till att jag tar en prottedrink prick 94 minuter efter passet istället för 90.