handdator

Visa fullständig version : Valkar


Angelica76
2012-09-04, 11:04
Tjenare! Ny för dagen här på sidan och hoppas få lite goda råd som kan hjälpa mig i min träning.
Har varit en extremt smal person som nu för 1 årsedan började träna en del pass så som bodycombat, cxwork, bodybalance, zumba och nu även provat ett pass x-fit. Har nu börjat bli nöjdare med min kropp men då uppstår ett annat som inte funnits innan, jag har fått extremt mycket valkar under armhålorna så där så det bullar över både fram och baksida. Hur tränar man bort detta och varför har det uppkommit när jag tränar? Hoppas ni förstår vad jag menar hittar inga bilder som visar problemet.

Tack på förhand!

King Grub
2012-09-04, 11:06
Mjuka valkar? Då är det fettvalkar, dvs du har lagt på dig kroppsfett. Att man tränar är inget hinder för att gå upp i fettvikt. Dom tränar man inte bort utan det är en kalorifråga.

Är det några andra slags "valkar" får du beskriva mer ingående.

Lychgate
2012-09-04, 11:07
Valkar/Förhårdnad av huden? Av ditt användarnamn att dömma gissar jag på att det är en sport-bh som ligger och skaver(eller annat träningsplagg för den delen). Friktionen gör att huden anpassar sig genom att bli grövre.

King Grub
2012-09-04, 11:10
"Extremt mycket valkar" som bullar ut låter inte som tjock hud. ;)

Angelica76
2012-09-04, 21:19
Det är mjuka valkar :) Så då blir det att kolla igenom vad jag äter i kaloriväg för att få det att försvinna? Tack för svaren.

Rabiat
2012-09-04, 21:28
Det är mjuka valkar :) Så då blir det att kolla igenom vad jag äter i kaloriväg för att få det att försvinna? Tack för svaren.

Om det inte är lipom som blivit synliga när du tajtat till dig. Hur är det på resten av kroppen? Det känns konstigt att du ska ha valkar i armhålorna men ingen annanstans, och är det så kan det nog vara idé att låta någon på Vårdcentralen titta på dom.

PS. Ett lipom är alltså inte ett dugg farligt, utan bara en fettansamling som går att ta bort. DS

Angelica76
2012-09-05, 09:08
Jag kanske ska kalla det extrahud det som ofta bullar över vid armhålan när man tar på sig en BH det har blivit mycket mer för mig. Jag är förövrigt smal och börjar bli tränad och jag äter inte skräpmat utan nyttigt. Hade hoppats på att det fans övningar man kunde göra så det försvann.

Rabiat
2012-09-05, 09:23
Jag kanske ska kalla det extrahud det som ofta bullar över vid armhålan när man tar på sig en BH det har blivit mycket mer för mig. Jag är förövrigt smal och börjar bli tränad och jag äter inte skräpmat utan nyttigt. Hade hoppats på att det fans övningar man kunde göra så det försvann.

Är det lipom kan du inte träna bort dom, dom tas bort med en enkel operation under lokalbedövning. Lipom är vanligt i armhålan, men helt ofarligt. Be din läkare kolla på dom.

King Grub
2012-09-05, 10:48
Det är svårt att riktigt få en bild av vad du menar, hur det ser ut.

mommy
2012-09-05, 13:24
Är det något sånt här du menar?

http://fittipdaily.com/wp-content/uploads/2011/03/arm-pit-fat.jpg

Morty
2012-09-05, 13:26
Byggt lite lats, månne?

Donkey Kong
2012-09-05, 13:27
Jag tror jag förstår problemet, har sett liknande på smala tjejer, kan det röra sig om liksom "för mycket hud i och runt själva armhålan" som bullar och veckar sig med armen stängd??

Aldrig sett detta på killar, men rätt ofta på tjejer?

Har ingen lösning på problemet, jag tror det är en konsekvens av att det måste finnas mycket hud i denna rörliga kroppsdel, men det syns extra mycket på smala personer?

Biffa till dig, med 45 centimeters armar är problemet ett minne blott! ;)

Angelica76
2012-09-05, 15:40
Tack mommy! Precis detta är det jag menar men hittade inte en bild själv.
Skilnaden på denna bild och mig är att jag har mer :(
Hade inget när jag var riktigt smal men nu när jag börjat träna har det kommit vilket gör mig irriterad. Någon tjej som haft detta och blivit av med det ?

gratefuldead
2012-09-05, 15:46
Större BH eller gå ned i fettvikt. Finns inga genvägar eller övningar som tar bort fett.