handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


kallevallenberg
2012-09-03, 22:25
Tjenare alla där ute.
Jag är en 17 årig kille som vill gå ner i vikt.
Jag är cirka 179cm lång och väger i dagsläget 81kg. Det mesta är fett då jag inte har speciellt mycket muskler.

Jag har spelat hockey sen jag var 6år men slutade med det för cirka 2 år sen och då har jag inte tränat någonting. Under tiden som jag spelade hockey så har jag fått en otrolig hockeyröv som jag skäms otroligt mycket över och jag är väldigt obekväm med det.

Jag skulle vilja träna bort allt fett jag har på kroppen så som mage,lår och framförallt min hockeyröv.

Men jag har ett problem, jag blir otroligt sockersugen hela tiden och jag vet inte vad jag ska göra åt det då jag bara går och småäter hela tiden.
Jag är allergisk mot många frukter och tycker inte om grönsaker vidare värst mycket, men det är något som jag vill tycka om men liksom bara inte kan.

Jag har försökt att börja träna men känner mig inte tillräckligt motiverad till att gå ut och ta en löprunda tex då jag känner att det för stunden är skönare att sitta inne och spela. Men i det stora loppet så är jag endast inställd på att vilja träna, och det är jag inställd på till 110% nu för att nå upp till mitt mål.


Så jag skulle vilja att någon skulle kunna hjälpa mig med ett bra vecko träningsprogram för att kunna få bort allt fett på kroppen samt min hockeyröv.
(Ge mig alla tips som jag kan få, liksom hur jag ska hålla det här uppe utanför träningen (Kost,vila,stretching osv.))

MVH Karl

Zer4
2012-09-03, 22:39
Småätandet: Varje gång du öppnar kylskåpet/förrådet av mat & sötsaker, tänk då -"För varje bit jag äter tar det längre tid för mig att uppnå mitt mål". Körde dne principen i någon månad och efter det var jag inte längre sugen på att småäta, men om du är riktigt sugen som knäck ett ägg, separera äggvitan från gulan och shotta vitan rent - Delikatess!

Löprundorna: När du sitter och spelar, sätt en tidsbegränsning, där du måste gå ut och springa för att få fortsätta spela efter löprundan. Det där med belöningar fungerar väldigt bra må jag lova, förbättrade min löparrunda med 5 minuter efter att jag förbjudit mig själv att ta en snus till dess att jag förbättrat min löpartid, sprang utav bara fan men snusen smakade jävligt gött!

Zer4
2012-09-03, 22:40
Mina svar kanske inte direkt är professionella, men enkla och fungerade bra för mig :)

kallevallenberg
2012-09-03, 23:05
Tack för dem tipsen, de låter faktiskt jävligt bra. Ska ha det i åtanke hela tiden jag öppnar kylen eller spelar lite för länge. :)

kallevallenberg
2012-09-04, 20:19
Har du något bra tips på träningsätt som
Bränner mycket fett ?