handdator

Visa fullständig version : Stillasittandes effekt på muskelbyggandet / Cardio + styrke?

Störd
2012-09-03, 12:49
Tjo, förlåt om det finns fler trådar som denna har läst runt lite men inte riktigt hittat det svaret jag söker efter. Jag undra som sådant, stillsittande har ju en negativ påverkan på muskelbyggandet så som jag förstått av att läsa runt. Men hur mycket exakt påverkar det? Hur långt är ett snöre :smash:? Ja ja, men som ett exempel.

Jag har precis gått ut gymnasiet och har inte varit interesserad utav deff sedan jag började med kroppsbyggning och hamnade på 115 kg. Har nu deffat 26 kilo och hamnat på 89 vilket jag känner mig helt ok på, cirkus 13-14 %. Vill ner en bit till för att sedan börja bygga med bättre mat och långsammare än förra gången men har tappat orken och energin. Eftersom att jag är arbetslös ( är arbetssökande men.... dagens arbetsmarknad för unga... ) samt att jag är väldigt trött allmänt så resulterar detta i att jag sitter framför datorn mest hela dagen förutom när jag tar bussen upp och tränar. Är och har alltid varit en gamer och väldigt nördig. Jaja, dagens ungdomar haha. Men jag har aldrig varit en sån som går ut och festar och super mig stupfull med mina polare även fast de försöker hela tiden. Men alla har vi våra passioner :). Vissa gillar att bli fulla och vissa av oss gillar att gamea.

När man talar om stillasittandets påverkan är det då ifall man verkligen '' sitter ner en hel dag ''. Går ofta upp och går rundor i huset ( fan alltså låter helt patetisk ) då jag inte har någonting att göra. Eller har det en sådan märkbar effekt förutsatt att man sitter ner mestadels av dagen?

--------------------------------------------------------------

Sedan en annan snabb fråga, hur hårt sätter ni gränsen för cardio för att det inte ska förstöra? 1 timme i uppförsbacke på löppband är det okej utan att bli '' för tungt '' och ha en negativ effekt? I lördags hade jag en ätardag då jag inte räknade och käkade en godispåse, hamburgartallrik sedan resten av proteinet från typ bacon eller köttfärs. Detta i samband med rätt så hård cardio i 3 veckor gör att det känns piss som att jag tynat bort en del så är väll rätt nojjig ( även fast vikten är den samma ).

Sorry för en lång post, hoppas att ni har tålamod med mig och tack på förhand.

King Grub
2012-09-03, 12:51
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165090&highlight=sitting

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82309&highlight=stillasittande