handdator

Visa fullständig version : Benhinneinflammation - Vulkan smalbensskydd det magiska tricket?


94aN
2012-09-02, 20:33
Tjena!

Idag är jag 18 år och har levt med benhinnesinflammation i minst 4-5 år och har försökt väldigt många olika metoder för att bli kvitt inflammationen, dock utan framgång. Jag träffade en gammal gubbe med flera år inom elit fotbollen samt som är väldigt kunnig inom skador osv, och vi började plötsligt prata om min skada. Han bad mig testa köpa vulkan smalbensskydd och ha på mig dom hela tiden i x antal veckor och att inflammationen skulle sakta men säkert försvinna.

Detta tyckte jag lät väldigt konstigt och trodde inte detta skulle kunna förändra något.

Jag googlade det och hittade en kille på flashback som hade gjort precis det denna gamla gubbe sagt till mig och göra, vilket har tydligen hjälpt honom..

Här är tråden:

https://www.flashback.org/t1685664

Nå vad tror ni, bör man beställa hem dessa vulkan smalbens skydd och testa lyckan?

Spiffy
2012-09-02, 20:38
Jag hade problem med benhinneinflammation använde sådana vulkan skydd ett tag, vilket lindrade problemet. Vad som gjorde att jag blev av med det var att skaffa specialgjorda inlägg till skorna.
Jag använde dock inget av dessa sakerna mer än när jag idrottade.

Ego
2012-09-03, 06:48
Kommer i bästa fall lindra symtomen, kommer aldrig fixa underliggande orsaker.

Inlägg för skorna skulle jag också vara försiktig med då enkla obalanser i höften kan påverka hela kedjan neråt och börjar man springa med inlägg kommer man göra saker och ting ännu värre. Inläggen ersätter något du själv borde ha.