handdator

Visa fullständig version : Dåliga triceps? Tar slut i bänkpress!


BERZEERK
2012-09-02, 17:02
Tjena! När jag tränar bänk och går över 5 reps, så tar mina triceps slut! Man känner verkligen att det är dom som gör att jag inte klarar mer reps. Likadant med ryggträning, speciellt latsdrag, då är det istället underarmarna som tar slut.

Mina triceps går knappt att spänna, även fast jag tar 122,5/125 i bänkpress. Mina armar mäter ungefär 40cm. Det är en helt okej biceps, men tricepsen är dålig som fan! :P Kan mitt misstag vara att jag är väldigt viktkåt och jag har i stort sätt alltid kört 5 reps i mina set? Jag har väll tränat i snart 4 år. Problemet är att jag har grisbulkat förr och därför fått genomlida patetiskt dåliga deffar! Det är ändring på den fronten nu iaf. Började när jag var 16 och var inte speciellt påläst.

Förr i bänken kunde jag flyga fram i vikter, nu har jag stått still rätt länge faktiskt. När jag väl tränar högreps för brösten så känner jag att tricepsen tar slut först. Jag har även en redigt hög puls när jag tränar på det sättet.

Jag vet egentligen inte vad jag frågar efter. Någon som känner igen sig ang detta? Det sunda förnuftet borde väll vara att i det här stadiet träna med lättare vikter i ett par månader och fler reps?

ceejay
2012-09-02, 17:08
5or är bra
Är du orolig över tricepsen så börja kör liggande tricepsextensions!

exor
2012-09-02, 17:09
5or är bra
är du orolig över tricepsen så börja kör liggande tricepsextensions!

+1.

Woody R
2012-09-02, 17:10
http://www.myfacewhen.net/uploads/3694-what-did-i-just-read.jpg

BERZEERK
2012-09-02, 17:11
5or är bra
Är du orolig över tricepsen så börja kör liggande tricepsextensions!

det är så sjukt kul att träna 5or! :P

luderlasse
2012-09-02, 19:55
Smalbänk, dips och pushdowns är andra mysiga tricepsövningar du kan experimentera med,