handdator

Visa fullständig version : Dags igen.. Kolla in schemat


AdrenalineRush
2004-02-03, 21:18
Fixat lite me mitt schema så att de passar mig bäst, men frågan är om detta är så bra för muskelutväcklingen. :D
Läste att man skulle skriva ner lite info o så... Får väl göra de då. ;)
För er som inte vet så är ja 17 bast o tränat i 2 månader o 2 veckor med bra resultat. :bpump:

Here it goes!

- Måndag Pass 1 :
Lats & Traps

- Tisdag Pass 2 :
Axlar & Mage

- Torsdag Pass 3 :
Bröst & Vader

- Fredag Pass 4 :
Triceps, Biceps & Lår

Andra dagar vilodagar...

Jag vet att triceps kommer lite olägligt, men sålänge man inte har träningsvärk i triccor på fredagen e de väl ok att pumpa dom? :confused:

//Over and Out! ;)

Medusa
2004-02-03, 21:28
Är inte traps (måndag) involverade i många axelövningar? Kanske inte i just de du kommer köra, välj med omsorg, annars finns det risk för att tisdagens pass överlappar måndagens.

Likadant med triceps, vore smartare att flytta dom eller lägga på samma pass som bröstet.

Annars kanske du skulle ge HIT en chans? 2 ggr i veckan och du upplever dina största ökningar någonsin :D

Nej, men faktiskt, det är kul, och väldigt krävande, kanske vore nåt att testa i 2-4 cykler.

scudmissile
2004-02-03, 21:59
Jag tycker du ska dela upp sista passet till två pass, ett pass Ben och det andra Armar.

AdrenalineRush
2004-02-04, 07:39
Medusa :
Jag har testat köra triceps o bröst under samma pass, men jag orkar inte träna triceps efter tunga bröstövningar... Går skit då.. :smash:
Traps är väl ändå en del av ryggen? :confused:
Borde kanske tillägga att jag kör HIIT efter varje tisdag o torsdags pass om ja orkar! :bpump:

scudmissile :
För tillfället är jag nöjd me storleken på låren, så jag vill inte ägna ett helt pass endast åt att träna ben... :angel:

Kina
2004-02-04, 11:37
Någon som vill förtydliga vad HIT är.....:MrT:

Tricklev
2004-02-04, 12:00
Kanske har missat det men jag ser inga underarmar, va är detta för stil?

Kina
2004-02-04, 12:04
Underarmarna får väl sitt endån.Jag tränar inte dom alls men dom har endån vuxit hyfsat....

Personligen tycker jag inte att du inte behöver inrikta dig på dom :)

Nike
2004-02-04, 12:08
Originally posted by Medusa
Annars kanske du skulle ge HIT en chans? 2 ggr i veckan och du upplever dina största ökningar någonsin :D

Nej, men faktiskt, det är kul, och väldigt krävande, kanske vore nåt att testa i 2-4 cykler.

jag funderar på att ge det en chans pga tidsbrist och lite andra saker, såg i din journal att det fungerat bra för dig också. har du lust kan du smacka iväg nåt så man får se hur det ser ut. schemat kommer jag få bygga om så det passar mig ändå antar jag men det är väldigt mycket med repshastighet osv att tänka på om jag förstått det rätt?

(inte meningen att kapa tråden, kanske ska ta det någon annanstans)

Tricklev
2004-02-04, 12:25
" dom får tillräkligt ändå " är bara en vek bortförklaring för att man inte orkar =P

AdrenalineRush
2004-02-04, 12:33
Originally posted by Tricklev
Kanske har missat det men jag ser inga underarmar, va är detta för stil?

Jag tränade underarmarna en gång i veckan innan.. Fick ingen träningsvärk efteråt, men dagen efter tunga ryggpass har jag alltid träningsvärk i underarmarna! ;)
Eftersom underarmarna inte släpar behöver dom väl inte mycke mer träning... Eller? :bpump:

AdrenalineRush
2004-02-04, 12:35
Originally posted by Kina
Någon som vill förtydliga vad HIT är.....:MrT:

HIIT är intensiv intervallträning, har varit uppe lite överarllt.. Bara att söka. ;)

Kina
2004-02-04, 12:40
Tricklev >> Hehe tolka det som du vill. Men glöm inte att han bara kört 2.5 mån.

Adrenalin >> Tackar. misstänkte det också, ville bara ha det bekräftat..

Tricklev
2004-02-04, 13:11
aja flåt då =/

Halib
2004-02-04, 13:26
Originally posted by AdrenalineRush
För er som inte vet så är ja 17 bast o tränat i 2 månader o 2 veckor med bra resultat. :bpump:


De första månaderna ger all träning resultat, hur knas man än kör... typ...

Medusa
2004-02-04, 13:38
Originally posted by Kina
Någon som vill förtydliga vad HIT är.....:MrT:

HIT står för High Intensity Training, och är inte samma sak som HIIT.

HIT är ett sätt att styrketräna, HIIT är ett sätt att konditionsträna.

HIT är egentligen väldigt brett, och det finns flera olika grenar. Men nyckelorden är:
*Hög intensitet (Intensitet=mängden arbete per tidsenhet)
*Få set
*Längre vila än vanligt
*Korta pass

Kärnan är att man endast behöver ett set för att stimulera till tillväxt, då flera set endast tjänar i negativt syfte och bryter ner musklerna vilket endast förlänger vilan. Man använder sig av många olika metoder för att höja intensiteten, ex pre exhaust, rest-paus, m.fl.

Postar några intressanta länkar:

http://www.bodybuilding.com/fun/hitzap.htm

http://www.teenbodybuilding.com/bigset.htm

Flera finns att finna på bodybuilding.com

Medusa
2004-02-04, 13:41
Originally posted by Nike

har du lust kan du smacka iväg nåt så man får se hur det ser ut.
Visst kan jag det, alltid kul att hjälpa till! :thumbup:
Jag skickar dig ett pm med lite frågor, förslag på rutin, etc.

sp33dy
2004-02-04, 14:01
Hej Andrenaliin.

Läste att du var trött på att träna triceps och bröst under samma pass, varför inte köra bröst+biceps & axlar+triceps. Har kört under lång tid, funkade bra för mig! :thumbup:

AdrenalineRush
2004-02-04, 15:31
Originally posted by sp33dy
Hej Andrenaliin.

Läste att du var trött på att träna triceps och bröst under samma pass, varför inte köra bröst+biceps & axlar+triceps. Har kört under lång tid, funkade bra för mig! :thumbup:

Körde så innan, men då tog passen upp emot 2 timmar och då presterar man inte lika bra som när man tränar armar för sig en annan dag...

Men det jag också undrade var om triceps kommer bli övertränad av detta upplägget? :confused:

Kero
2004-02-04, 19:23
Originally posted by AdrenalineRush


HIIT är intensiv intervallträning, har varit uppe lite överarllt.. Bara att söka. ;)

HIT och HIIT är två olika saker. Medusa får förklara vidare...

AdrenalineRush
2004-02-04, 20:41
aha det visste ja inte..? :MrT:
Hit o dit? hehe.. okej vi säger så :booty: :D