handdator

Visa fullständig version : vad är en positiv ökning?


aldoschadewitz
2012-08-31, 20:07
Hej, vänder mig främst till dem som mäter sina kroppsmått.

Tog mina mått för en vecka sedan för att kunna se förhållande mellan ökningen i midjan i förhållande till resten. Opti är ju att midjemåttet stannar och resten ökar men vad är en okej/positiv ökning som man kan glädjas åt? :)

om man ökar 1cm i midjan och 1runt bröstet är det bra eller dåligt? hur ser ni på det?

jaosef
2012-08-31, 20:22
Omöjligt att säga. Att måttet ökar på ett visst ställe på kroppen beror ju både på muskel- och fett-ökning. Alla lagrar fett olika mycket på olika ställen. Bättre tror jag är att mäta ökningarna i styrka på gymmet, samt använda spegel. Håller man en viss hårdhet på t.ex. armarna kan förstås arm-måttet vara intressant.

Erik_Hellström
2012-08-31, 21:27
Du får nog prova dig fram och hitta din individuella takt som känns rimlig, det skiljer nog sig mycket från person till person.

Själv brukar jag se till att midjemåttet i cm aldrig blir större än kroppsvikten i kg, håller jag en sådan ratio uppåt i vikt brukar uppgången bli något sånär kvalitativ upp till en viss gräns.

Kål
2012-09-02, 17:57
Min senaste riktiga bulk:

Midja: 75-85
Bröst: 115-127
Armar: 42-45
Lår: 63-69
Nacke: 40-42


Efter diet:
Midja: 85-75
Bröst: 127-124
Armar: 44
Lår: 65
Nacke: 42-40

Skulle dock säga att det är högst individuellt. Jag lägger på mycket fett kring rumpa, midja och lår medan bröst och armar brukar klara sig väldigt bra.

aldoschadewitz
2012-09-02, 19:18
Du får nog prova dig fram och hitta din individuella takt som känns rimlig, det skiljer nog sig mycket från person till person.

Själv brukar jag se till att midjemåttet i cm aldrig blir större än kroppsvikten i kg, håller jag en sådan ratio uppåt i vikt brukar uppgången bli något sånär kvalitativ upp till en viss gräns.

okej får väll fortsätta använda spegeln då :)