handdator

Visa fullständig version : Hjalp med Kost och traning!


Redo
2012-08-31, 16:52
Hejsan, Jag ar en 18 arig kille som kan trana tills jag svimmar. Jag ar idag valdigt dedikerad till att halla min diet och ar trogen till att trana. Vecka 7 sa vagde jag 105kg och har idag gatt ner till 83kg. Detta har jag lyckats igenom springa/ga/cyckla. Jag ar 191cm lang och har en portion med fett kvar. Jag har dock inga muskler for att jag aldrig riktigt kommit igang med min styrketraning. Jag har inte heller tranat styrketraning pa ett langt tag(senaste gangen var innan sportlovet). Jag ar dock valdigt aktiv pa idrottslektionerna i skolan och hemma gar jag ut och springer jag som aldrig forr.

Nu var dags att gora en vandning pa det hela och borja bygga samt trana hardare. Jag tankte att jag kunde anvanda mitt kvarstaende fett till att bygga muskler(jag har hort att det gar battre att bygga med lite fett istallet for att vara tunn). Planen ar att fa mitt sista fett att forsvinna samtidigt som jag bygger muskler!

Jag vill nu komma igang med ett bra veckoschema som innehaller bade springa och styrketraning. Mitt mal ar inte att bli sa stor som mojligt, utan att fa en snygg valtranad kropp och bibehalla en bra kondition samt en bra styrka. *flex*

Eftersom att jag har undercuttat pa kalorier lange vet jag inte hur jag ska gora en stabil vandning. Jag har borjat lasa lite naringslara men har nog inte forstatt allting riktigt annu.

Jag gar en ganska lugn linje pa gymnasiet - mycket fritid samt mycket dedikation sparad till traning! Redo att kora till max!

Viktnedgang for mig ar nu ingenting. Jag lever en ny livsstil och allting bara rullar.

Mina fragor!


Vad ska jag ata? hur mycket ska jag ata? Hur ska jag se till sa att jag gor en bra vandning utan att ga upp i onodig vikt? *popcorn*

Hur ska mitt schema se ut, och hur kan jag sedan utveckla detta tranings schema ifall jag vill oka takten? 75% styrka, 25% springa - (?)


Dessa 2 faktorer paverkar varandra och det var darfor det ar en samlad trad. Jag tycker jag har bast koll pa hur jag ska trana men mindre bra koll pa mat.

Om detta gar vagen kommer jag ocksa att starta en traningslogg!

Jag ar ocksa ledsen for att jag inte anvander de 3 magiska bokstaverna. Hittar inte drivrutinerna till tangentbordet:cryout:

Peace out och tack pa forhand!*hug*