handdator

Visa fullständig version : behöver tips på proteinpulver m.m.


saigon
2012-08-31, 11:06
Ska beställa lite bra att ha saker nu när jag ska sätta igång med träningen.

Tänker på kreatin, protein, en bra shaker m.m. Nån som kan hjälpa mig? Kanske ev någon som vet om någon "höstrea" eller likande?


Jag undviker gärna sötningmedel, men för den sakens skull behöver det inte smaka skit. Är dock inte så kräsen.

Kanske finns nån som inte är smaksatt som man kan smaksätta själv, tips där?

Minns att när jag tränade sist, för några år sedan, så kändes det som om mitt bränsle, om man säger så tog slut snabbt i musklerna, tappade orken rätt så tidigt, nästan så jag blev lite skakig. Vad ska jag äta mer av då? Hade styrkan, men inte orken om man säger så.

Jeml
2012-08-31, 11:08
bodyscience vassle med päronsplit smak är gott som bara den och billigt. deras casein är oxå bra om du ska ha de med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Zizou
2012-08-31, 11:20
Finns en rätt så stor tråd om recensioner bara några rader under denna tråden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479

Slår själv ett slag för Bodyscience, riktigt bra smaker och billigt. Double rich chocolate, vanilj och chocolate almond är mina top 3. Blåbär precis bakom.

saigon
2012-08-31, 11:44
Har letat igenom Kolozzeum och ************* och ingen värkar sälja Bodyscience.


Fler bud?:)

Kutso
2012-08-31, 12:02
Har letat igenom Kolozzeum och ************* och ingen värkar sälja Bodyscience.


Fler bud?:)

MM Sports. Där hittar du BS 100% Whey. För övrigt är Blåbär jefligt god också.

saigon
2012-08-31, 12:56
Tack hittade det nu. Men är det bra kvalitet på sakerna? Ganska så bra pris, men det är inte på någon bekostnad då?

Nån som testat deras naturell utan smak och sötninggsmedel? Går den att dricka som den är?

blondyz
2012-08-31, 13:02
Tack hittade det nu. Men är det bra kvalitet på sakerna? Ganska så bra pris, men det är inte på någon bekostnad då?

Nån som testat deras naturell utan smak och sötninggsmedel? Går den att dricka som den är?

Det är absolut inget fel på BS kvalitet, tvärtom om du frågar mig. Har inte smakat naturellt, men det ska väl smaka typ välling enligt utsago. Kan inte tänka mig att den inte skulle gå att dricka, men gott tror jag inte det är.

Pepz
2012-08-31, 14:31
Tack hittade det nu. Men är det bra kvalitet på sakerna? Ganska så bra pris, men det är inte på någon bekostnad då?

Nån som testat deras naturell utan smak och sötninggsmedel? Går den att dricka som den är?

ja det är bra kvalitet.

nja naturellt vassle är inte gott men är du inte känslig så är det inga problem att dricka imhom klarade man första esapro så klarar man naturellt vassle utan att blinka ;)

Oemotståndlig
2012-08-31, 15:37
Har letat igenom Kolozzeum och ************* och ingen värkar sälja Bodyscience.


Fler bud?:)

BS är det jag kör på, både vassle och casien även deras EAA kommer efter jag kört klart min kreatin påse från star nutrition så blir det nog en från BS.

Tycker BS håller hög kvalitet samt smakar förjävligt bra *drool*

2HE
2012-09-01, 11:03
Precis som med träningen så får du testa dig fram när det gäller protein pulver med för att hitta "din smak".

saigon
2012-09-06, 21:16
Tack för era tips, nu har jag lite att kolla upp :)

saigon
2012-09-07, 11:42
Blev bodyscience vassle 100 nånting naturell för den som bryr sig :)

aldoschadewitz
2012-09-09, 18:58
gold standard. bästa proteinet enligt mig i alla kategorier
Postat via en mobil enhet

Holabandola
2012-09-10, 11:34
Self 100% coldprocessed whey-isolate Naturell 0,4% fett/kolisar 149kr/kg. Svårslaget!?

saigon
2012-09-10, 20:08
Blev bodyscience vassle 100 nånting naturell för den som bryr sig :)


Tog första omgången vassleprotein nu. Och, jag fick verkligen kämpa för att få ner utan att spy. Misstänker att jag hade lite för mycket vatten, så det smakade väldigt vattnigt om man säger så. Ska ge det en ny chans imorgon med mindre vatten.

Några tips på saker att blanda i? Eller andra saker man kan blanda vassleprotein i? Tänker saker som typ gröt, fil, eller vad det nu kan vara.

Kan ju inte bara vara jag som kör med utan smaksatt protein?

nitz
2012-09-10, 20:34
Tog första omgången vassleprotein nu. Och, jag fick verkligen kämpa för att få ner utan att spy. Misstänker att jag hade lite för mycket vatten, så det smakade väldigt vattnigt om man säger så. Ska ge det en ny chans imorgon med mindre vatten.

Några tips på saker att blanda i? Eller andra saker man kan blanda vassleprotein i? Tänker saker som typ gröt, fil, eller vad det nu kan vara.

Kan ju inte bara vara jag som kör med utan smaksatt protein?

Icke smaksatt protein är ju inte gjort för att det ska vara gott, men ja du kan ju prova att blanda det med mjölk och oboy kanske?

saigon
2012-09-10, 20:45
Icke smaksatt protein är ju inte gjort för att det ska vara gott, men ja du kan ju prova att blanda det med mjölk och oboy kanske?


Smakade inte direkt illa, smakade inte mycket alls egentligen, men det skapade en spykänsla, den lilla smak som fanns. Vill egentligen också undvika socker. Kanske kan blanda med mjölk och banan eller nåt?

nitz
2012-09-10, 21:00
Smakade inte direkt illa, smakade inte mycket alls egentligen, men det skapade en spykänsla, den lilla smak som fanns. Vill egentligen också undvika socker. Kanske kan blanda med mjölk och banan eller nåt?
Fast är det något tillfälle då du inte behöver vara jätteorolig över socker är det ju efter träning ;).
Men absolut kan du prova med mjölk och banan, det känns ju som att det iaf borde bli bättre...

saigon
2012-09-10, 22:52
Fast är det något tillfälle då du inte behöver vara jätteorolig över socker är det ju efter träning ;).
Men absolut kan du prova med mjölk och banan, det känns ju som att det iaf borde bli bättre...


Det har du iofs rätt i. Får leta lite på forumet efter tips på olika blandningar.

Kom på en sak nu, läste i någon tråd här i somras, att banan inte var bra att ta efter ett träningspass? Var någonting med proteinupptaget eller nåt sånt kanske? :confused:

nitz
2012-09-11, 08:51
Det har du iofs rätt i. Får leta lite på forumet efter tips på olika blandningar.

Kom på en sak nu, läste i någon tråd här i somras, att banan inte var bra att ta efter ett träningspass? Var någonting med proteinupptaget eller nåt sånt kanske? :confused:

Det låter väldigt konstigt, inget jag hört något om, det är annars ett bra sätt att få i sig kolhydrater efter passet

Holabandola
2012-09-11, 09:02
Naturell whey smakar....inte illa, men med för mycket vatten så blir det osmakligt att dricka. Som diskvatten ungefär.
Jag har börjat få svårigheter med mitt protein, det blir godare ju mindre vatten man tar, men det är itne bra det heller. För proteinet ska tas med ganska mycket vatten.

En ide jag inte provat än, är att ta proteinet med 1dl vatten, och sen dricka 2dl rent vatten därefter. Borde bli fräshcare än att försöka dricka 3dl utspätt diskvatten.

Kakao har funkat bäst än så länge. Men som sagt, för mycket vatten gör det hela blaskigt och spykänslan väcks.

Jag ska nog prova 1dl vatten och kakao nästan gång, och sen fyllla på med 2dl vatten därefter. Borde bli opti.

blondyz
2012-09-11, 11:15
Naturell whey smakar....inte illa, men med för mycket vatten så blir det osmakligt att dricka. Som diskvatten ungefär.
Jag har börjat få svårigheter med mitt protein, det blir godare ju mindre vatten man tar, men det är itne bra det heller. För proteinet ska tas med ganska mycket vatten.

En ide jag inte provat än, är att ta proteinet med 1dl vatten, och sen dricka 2dl rent vatten därefter. Borde bli fräshcare än att försöka dricka 3dl utspätt diskvatten.

Kakao har funkat bäst än så länge. Men som sagt, för mycket vatten gör det hela blaskigt och spykänslan väcks.

Jag ska nog prova 1dl vatten och kakao nästan gång, och sen fyllla på med 2dl vatten därefter. Borde bli opti.

Varför "ska" vasslet tas med mycket vatten? 1½ dl vatten på 1dl pulver funkar bra tycker jag. Är det smaksatt använder jag dock ca 3dl vatten, annars blir smaken väldigt skarp.

Rabiat
2012-09-11, 11:30
Ska beställa lite bra att ha saker nu när jag ska sätta igång med träningen.

Tänker på kreatin, protein, en bra shaker m.m. Nån som kan hjälpa mig? Kanske ev någon som vet om någon "höstrea" eller likande?


Jag undviker gärna sötningmedel, men för den sakens skull behöver det inte smaka skit. Är dock inte så kräsen.

Kanske finns nån som inte är smaksatt som man kan smaksätta själv, tips där?

Minns att när jag tränade sist, för några år sedan, så kändes det som om mitt bränsle, om man säger så tog slut snabbt i musklerna, tappade orken rätt så tidigt, nästan så jag blev lite skakig. Vad ska jag äta mer av då? Hade styrkan, men inte orken om man säger så.

Jag tycker Eiselt Double Pro är skitgod. Jag har experimenterat med alla smaker och alla är goda, men man tröttnar efter ett tag på alla smaker utom choklad.

Tar orken slut är det troligtvis för lite kolhydrater i kosten.