handdator

Visa fullständig version : Bulka eller deffa?


bäst
2012-08-30, 08:17
Tjozz.

Jag är 1.78 cm lång och har varit kraftigt överviktig, jag har vägt ca 95kg, jag bantade sedan ner mig till 80kg och började efter det gymma.

Jag har nu gymmat i ca 3 månader, 5 dagar i veckan och sköter faktiskt min kost ganska bra, jag har varit ute ett par gånger och supit i vissa särskilda tillfällen och har väl slängt i mig kakor och sånt skit ett par gånger men generellt så har jag väl skött den "ok" för att vara nybörjare I guess.. Jag käkar mycket tonfiskfilé, kycklingfilé, dricker whey 80 morgon och kväll, kreatin på morgonen, omega 3/all in one vitamin tablett på morgonen också. Super gainer direkt efter träningen och 100-150 g fullkornsris med kött ca 1 timma efter träningen. På kvällarna brukar jag käka kvarg med fun light. Men min fråga är nu, jag har gått upp till nästan 84kg och jag känner mig starkare men samtidigt rundare igen, tycker ni jag ska deffa bort 15-20kg eller ska jag fortsätta bulka? Och om jag fortsätter bulka när tycker ni de e dags tat börja deffa? Man vill ju helst försöka se OK ut inför nästa sommar.

Tack på förhand! :)

vicarious
2012-08-30, 08:24
Deffa om du inte trivs med formen du har just nu. Det finns inga egentliga fördelar med att gå över ca 15% kroppsfett och att bli onödigt rund blir bara jobbigt när man väl ska deffa bort det sen. Nu vet jag inte hur du ser ut men det låter som att deffa vore det bästa alternativet.

fredrik89
2012-08-30, 08:24
Tycker nog du ska ta och deffa men det är min personliga åsikt.
Jag är med 1,78 och min startvikt var 95kg tänker deffa till ca 70kg och sedan bygga till en vikt på 78-80kg :)

bäst
2012-08-30, 08:29
Ok, tack för svar boys :)