handdator

Visa fullständig version : Inköp av Serious mass


Lågpastöriserad
2012-08-30, 00:57
Hej,

Jag skriver mest av anledning att alla ger olika svar på denna frågan. Om man behöver trycka i sig de extra 300 kalorierna om dagen, är då t.ex. en gainer som Serious Mass ett bra alternativ? Det verkar som att vissa pratar om att dessa gainers inte ger någonting annat än fett?

Tacksam för svar! :)

Sniggel
2012-08-30, 01:15
"Dessa gainers". Det är inget speciellt med gainers. Det är föda i pulverform.
Att påstå att du blir fetare av gainers än av samma kalorimängd broccoli är som att säga att nyponsoppa är mer fettinlagrande än blåbärssoppa.

strikt
2012-08-30, 01:39
1 påse godis om dagen håller tandtrollen glada! Godare än gainers!

Lågpastöriserad
2012-08-30, 10:19
"Dessa gainers". Det är inget speciellt med gainers. Det är föda i pulverform.
Att påstå att du blir fetare av gainers än av samma kalorimängd broccoli är som att säga att nyponsoppa är mer fettinlagrande än blåbärssoppa.

Okej, så det är alltså en bra idé att konsumera en gainer om man nu inte får i sig de extra kalorierna? Men är det inte snabba kolhydrater som man egentligen borde undvika? :-o

Latissimus Dorsi
2012-08-30, 10:20
Om du nu ska köra med en gainer, kör på den billigaste.

joelduva
2012-08-30, 11:08
Hej,

Jag skriver mest av anledning att alla ger olika svar på denna frågan. Om man behöver trycka i sig de extra 300 kalorierna om dagen, är då t.ex. en gainer som Serious Mass ett bra alternativ? Det verkar som att vissa pratar om att dessa gainers inte ger någonting annat än fett?

Tacksam för svar! :)

300 kalorier? Det är två stora glas mjölk alltså.

deadich
2012-08-30, 11:18
Köp en billigare gainer isåfall. mass fx är billig har jag för mig. EDIT: den var inte så farligt dyr.

Och om du bara lägger på dig massa fett beror 100% på dig själv.

KalleTeodor
2012-08-30, 11:41
Det blir ungefär en halv skopa. räcker i 2 månader om du kör en halv varje dag. Tycker den är för söt men den har hjälpt mig att nå kcal plus iaf :)

Lågpastöriserad
2012-08-30, 11:41
300 kalorier? Det är två stora glas mjölk alltså.

Ja, två stora glas mjölk utöver de redan två stora jag dricker. Din tanke var dock god...;)

Lågpastöriserad
2012-08-30, 11:42
Det blir ungefär en halv skopa. räcker i 2 månader om du kör en halv varje dag. Tycker den är för söt men den har hjälpt mig att nå kcal plus iaf :)

Tack för ditt svar. I will keep that in mind, brotha! :)

Lågpastöriserad
2012-08-30, 11:43
Köp en billigare gainer isåfall. mass fx är billig har jag för mig. EDIT: den var inte så farligt dyr.

Och om du bara lägger på dig massa fett beror 100% på dig själv.

Pengar är inte ett så stort problem egentligen. Om jag ska leva på skiten ett tag kan jag gott unna mig att lägga någon extra slant. Varför lida i onödan liksom...? :-)

Lågpastöriserad
2012-08-30, 11:44
Förresten, hur ska jag göra med inköp av protein? Ska jag köpa ett protein separat som jag använder efter träningen eller ska jag bara köpa hem gainer?

KalleTeodor
2012-08-30, 11:50
köp carb pulver bara istället för gainer och sen tar du i både kolhydrater och en skopa protte i shakern. blir nog billigare än att köra en halv skopa gainer och en skopa whey i samma shaker.

Onigiri
2012-08-30, 12:35
Ät...mat? Eller?

Lågpastöriserad
2012-08-30, 12:36
Ät...mat? Eller?

Jo, jag är upp i drygt 3,200 kcal. Men orkar fan inte äta mer än så. Känner mig konstant mätt och äcklad...*flex*

AronP
2012-08-30, 12:37
Om du nu ska köra med en gainer, kör på den billigaste.

Nej, kör på den mest prisvärda.

Onigiri
2012-08-30, 12:45
Jo, jag är upp i drygt 3,200 kcal. Men orkar fan inte äta mer än så. Känner mig konstant mätt och äcklad...*flex*Ät annorlunda, hur högt i protein ligger du? Vet att jag kan känna mig svullen och pruttig efter 300-350g.

Lågpastöriserad
2012-08-30, 12:46
Ät annorlunda, hur högt i protein ligger du? Vet att jag kan känna mig svullen och pruttig efter 300-350g.

285 gram protein och 350 gram kolhydrater....:)

Lågpastöriserad
2012-08-30, 13:05
Ät annorlunda, hur högt i protein ligger du? Vet att jag kan känna mig svullen och pruttig efter 300-350g.

Hmm, kan det vara smartare att öka proteinintaget och minska kolhydraterna tro? :-o

Latissimus Dorsi
2012-08-30, 13:06
Hmm, kan det vara smartare att öka proteinintaget och minska kolhydraterna tro? :-o

Hur mycket väger du ? Det där är en jävlans massa protein.

Jeml
2012-08-30, 13:08
Behöver du 300kcal extra om dagen och har svårt att få i dig det via "mat"?? ta en snickers eller en cola då..

en halvliter oboy, hur svårt kan det vara?

Lågpastöriserad
2012-08-30, 13:11
Hur mycket väger du ? Det där är en jävlans massa protein.


Jag väger 80 KG....:)

EDIT: Det var inte förrän jag dubblade proteinintaget som jag började växa rejält på gymmet och det var inte förrän jag började lägga till massvis med kolhydrater som jag börjat öka i styrka nu. Kan hända att det är för mycket, men det verkar funka fint :-/

Lågpastöriserad
2012-08-30, 13:11
Behöver du 300kcal extra om dagen och har svårt att få i dig det via "mat"?? ta en snickers eller en cola då..

en halvliter oboy, hur svårt kan det vara?

Men herregud, människa. Jag håller redan på och dödar mig själv med mat. Kom inte hit med din okunnighet.

Jeml
2012-08-30, 13:17
Vad är skillnaden på att dricka en halvliter gainer eller en halvliter oboy??*screwy* förutom att oboyen förmodligen är mkt godare!

King Grub
2012-08-30, 13:20
Socker i den ena, inte i den andra. Om man inte väljer den sukralossötade O'Boyen.

Jeml
2012-08-30, 13:22
Socker i den ena, inte i den andra. Om man inte väljer den sukralossötade O'Boyen.

Jo, spelar det någon större roll om man får kolhydrater från socker eller från någon annan källa? minns inte riktigt skillnaden.

så vad är skillnaden? :)

King Grub
2012-08-30, 13:24
Socker har ett antal negativa hälsoeffekter vid överkonsumtion som inte stärkelse har.

Jeml
2012-08-30, 13:26
Socker har ett antal negativa hälsoeffekter vid överkonsumtion som inte stärkelse har.

Ja vid överkonsumtion men om man förutsätter att man äter vanlig mat och sedan tillsätter 2glas oboy om dagen borde väl funka helt okej.

Dedication
2012-08-30, 13:29
Vad är skillnaden på att dricka en halvliter gainer eller en halvliter oboy??*screwy* förutom att oboyen förmodligen är mkt godare!

Mer protein i en gainer? Är väl förmodligen billigare att köpa en gainer istället för att köpa den mängden mjölk som behövs, i längden ;)

Jeml
2012-08-30, 13:32
Mer protein i en gainer? Är väl förmodligen billigare att köpa en gainer istället för att köpa den mängden mjölk som behövs, i längden ;)

jo det är klart, jag antog att han redan fick i sig tillräckligt med protein då det var tal om att på något sätt trycka ner 300kcal extra.

ja kanske, har ingen koll på gainer priserna :)

AronP
2012-08-30, 13:35
Varför ska det vara såhär i varenda tråd? Man får absolut inte dricka gainer utan man ska dricka mjölk eller äta mer mat istället? Killen har sagt att han vill ha gainer, sagt att han inte vill äta och folk fortsätter nöta på. Ge tips istället! Gainer är gott, billigt och fyller ut lätt.

Sen att det skulle vara billigare med malto+protein så är det inte det, inte när jag räknade iaf. Man skulle upp i väldigt höga kvantiteter innan det var värt det.