handdator

Visa fullständig version : Tigerbalsam?


Mony
2004-02-03, 18:31
Hjälper det mot träningsvärk?
Eller har ni nått annat bättre förslag?

Ninjasmurf
2004-02-03, 18:34
vila....
fast tigerbalsam ökar ioch för sig blodflödet till området...

King Grub
2004-02-03, 18:37
Mot träningsvärk är vila enda botemedlet. Massage och lätt muskelarbete kan få det att kännas bättre, men värken måste vilas bort.

Ninjasmurf
2004-02-03, 19:24
fast om man tar på lite tigerbalsam och sen går och lägger sig kanske det går snabbare

Linnet
2004-02-03, 20:28
Är såpass lyckligt lottad att jag både har bastu och bubbelbad i hemmet, och vad vile jag säga med det? Jo att båda är ypperliga metoder att lindra träningsvärk och mjuka upp en stel kropp, kanske läge och dra till det lokala badhuset för en bastukväll.

Jorgen
2004-02-03, 20:32
Tigerbalsam verkar (på sin höjd) endast någon millimeter in. Det hjälper inte mot någon träningsvärk. Vila är det som gäller.

//Jörgen

Örjan
2004-02-04, 03:36
Originally posted by Jorgen
Tigerbalsam verkar (på sin höjd) endast någon millimeter in. Det hjälper inte mot någon träningsvärk. Vila är det som gäller.

//Jörgen

Har undrat över detta, även angående smärtlindring av annat slag, i senor osv. Men tänkt att produkterna kanske ökar blodflödet runt muskeln, om än bara någon millimeter in, och att det är själva detta ökade flöde som ska hjälpa? Annars är ju alla salvor, förutom hudsalvor då, en riktigt bluff?

Jaja, varken tigerbalsam, röd eller vit, eller ormsalva funkar för min del. Heta bad med lätt massage kan lindra en kortare stund, men sedan gör det ont igen. Vid brutal vadvärk hjälper det att hålla sig på fötter, men så fort man suttit en kvart är det kört igen när man reser sig.

hangatyr
2004-02-04, 07:25
tigerbalsam höver väl cirkulationen kring det insmorda området? Därav värmekänslan, antar jag. Men om ökad cirkulation hjälper vid träningsvärk har jag ingen aning om, däremot känns det skönt när man har muskelsträckningar att smörja med tigerbalsam.

herr_Arne
2004-02-04, 09:33
Hade under några år problem med ett muskelfäste, detdär som sitter just under knäskålen (och säkert har något jättefint namn på latin...). Det hela började med en alltför snabb ökning av resultaten i benpress... Nåja, till saken.

Svullet var det av och till, jobbigt att gå för att inte tala om att resa sig upp. Röd tigerbalsam hjälpte mycket bra mot svullnaden...