handdator

Visa fullständig version : Dagens middag


Yankeee
2004-02-03, 18:07
Ja låt höra vad ni har ätit eller ska äta.
Själv äter jag tonfisksallad med pommes och ett stort glas apelsinjuice :eating: :cheers:

Hermes
2004-02-03, 18:10
Biff i sötsursås(med grönsaker och typ ananas) med pasta och mjölk. :thumbup:

King Grub
2004-02-03, 18:13
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:

Yankeee
2004-02-03, 18:18
Originally posted by King Grub
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:

Oj, det låter gott :naughty:

Hermes
2004-02-03, 18:21
Originally posted by King Grub
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:

Helstekt oxfilé, arrhhhh

http://www.geocities.com/TelevisionCity/Set/3669/homer_drool.gif

Munter
2004-02-03, 18:25
Gjorde en kompott imorse av 1kg pollock, pasta, vitlöks-cremefraiche, grönsaker och svampsås... det fick bli lunch, fika och middag :smokin:

owster
2004-02-03, 18:52
Ugnsbakad lax med kokt potatis och lätt creme fraich med rödlök och rom. En sommarklassiker i vinterrusket

emmzan
2004-02-03, 19:07
Hemgjord potatissallad
- potatis
- rödlök
- hackat äpple
- purjolök
- lättyoghurt, senap, dragon, basilika, salt, peppar

Åts tillsammans med några skivor vinmarinderad kassler :thumbup:

Lalla
2004-02-03, 19:12
Vitlöksstekt ris, grillad kyckling med grönsaksröra (lök, gröna bönor, paprika o böngroddar) o lite sötsur sås.
Dryck: Fun Light, Peach Passion...:hbang: :eating:

King Grub
2004-02-03, 19:15
Originally posted by Lalla
Vitlöksstekt ris, grillad kyckling med grönsaksröra (lök, gröna bönor, paprika o böngroddar) o lite sötsur sås.
Dryck: Fun Light, Peach Passion...:hbang: :eating:

Du kan ju inte dricka Fun Light till en kycklingmiddag. :MrT: Det är faktiskt lag på det.

Fartman
2004-02-03, 19:41
hmm, det blir väl korv och makaroner :thumbup:

Yankeee
2004-02-03, 19:44
Originally posted by Lalla
Vitlöksstekt ris, grillad kyckling med grönsaksröra (lök, gröna bönor, paprika o böngroddar) o lite sötsur sås.
Dryck: Fun Light, Peach Passion...:hbang: :eating:
Vitlöksstekt ris låter intressant. Hur lagar man till det?

z_bumbi
2004-02-03, 19:55
Originally posted by Munter
Gjorde en kompott imorse av 1kg pollock, pasta, vitlöks-cremefraiche, grönsaker och svampsås... det fick bli lunch, fika och middag :smokin:

Variation är överdrivet. :D

Metal_boy_
2004-02-03, 20:23
Originally posted by King Grub
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:

tycker du de e kul att stå o göra mat efter som du gämt kommer med dina lyxmidagar? eller bor du på en resturang?? =)

Sparrisen
2004-02-03, 20:29
Grub verkar vara en riktig finsmakare... ;)

För egen del blev det en "sallad" på ris, grönsaker och strimlad lövbiff, mums!

Metal_boy_
2004-02-03, 20:32
dagens mat


frukost: 1liter mjölk branflakes 1 banan

mål 2: gröt o proteindrink

mål3: kyckling o pasta kreatin

träning

mål4: 2 gainers 1 proteindrink kreatin och 1 vitamin/mineral tablett

mål5: sitter jag o äter just nu =) makaroner och hemmgjorda köttbullar =)

mål6:gröt o prottedrink

mål7: nått halvstadigt innan läggdags

King Grub
2004-02-03, 20:42
Originally posted by Metal_boy_


tycker du de e kul att stå o göra mat efter som du gämt kommer med dina lyxmidagar? eller bor du på en resturang?? =)

Jag gillar att laga mat, och jag gillar dessutom att äta den. En av många anledningar till att jag tränar, om än långt ifrån den största, är att jag kan äta i stort sett vad jag vill utan att fläska till mig.

I dag har jag dessutom kört 3 timmar konditionsträning, så alla kalorier är välbehövliga.

Metal_boy_
2004-02-03, 20:53
Originally posted by King Grub


Jag gillar att laga mat, och jag gillar dessutom att äta den. En av många anledningar till att jag tränar, om än långt ifrån den största, är att jag kan äta i stort sett vad jag vill utan att fläska till mig.

I dag har jag dessutom kört 3 timmar konditionsträning, så alla kalorier är välbehövliga.

låter bra =) borde finnas fler som dig i samhället..istället för alla soffpotatisar:hbang:

Yankeee
2004-02-03, 21:05
Originally posted by King Grub


Jag gillar att laga mat, och jag gillar dessutom att äta den. En av många anledningar till att jag tränar, om än långt ifrån den största, är att jag kan äta i stort sett vad jag vill utan att fläska till mig.

I dag har jag dessutom kört 3 timmar konditionsträning, så alla kalorier är välbehövliga.

Hur f*n hinner du med allt? Du läser en bok om dagen, lagar mat som tar timmar.l Sitter här och svarar på frågor. Tränar. Jobbar? Sover ingenting?

King Grub
2004-02-03, 21:13
Originally posted by Yankeee


Hur f*n hinner du med allt? Du läser en bok om dagen, lagar mat som tar timmar.l Sitter här och svarar på frågor. Tränar. Jobbar? Sover ingenting?

Simultanförmåga, planering, och frihet att jobba hur, var och när jag vill. Och jag "sitter inte här och svarar på frågor", utan arbetar framför datorn, så det här och andra forum jag är på sköter sig automatiskt och samtidigt som jag jobbar. Dessutom lagar jag inte all man själv. Det finns tid.

Lalla
2004-02-03, 21:28
King Grub > Jasså, vad ska man dricka då, kanske ett glas Kretikos (grekiskt vitt vin). ;)
Men det är ju bara tisdag....

Yankeee > Ta lagom mängd kokt ris, spraya en teflonpanna med lite olja, salta, peppra o stek på medelhög värme i ca. 5-10min.

Pressa i en vitlöksklyfta per portion (eller så mycket vitlök man gillar), stek vidare i 1-2min. KLART!

Jag brukar dessutom ta i lite basilika samtidigt med vitlöken, sen sprinklar man på lite nyriven färsk permesanost då allt ligger på tallriken...:eating: :thumbup:

King Grub
2004-02-03, 21:30
Originally posted by Lalla
King Grub > Jasså, vad ska man dricka då, kanske ett glas Kretikos (grekiskt vitt vin). ;)
Men det är ju bara tisdag....

Vad som helst är bättre än slisksöt persikosaft till middagen! :D

Yankeee
2004-02-03, 21:36
Originally posted by King Grub


Simultanförmåga, planering, och frihet att jobba hur, var och när jag vill. Och jag "sitter inte här och svarar på frågor", utan arbetar framför datorn, så det här och andra forum jag är på sköter sig automatiskt och samtidigt som jag jobbar. Dessutom lagar jag inte all man själv. Det finns tid.

Menade inte så att det enda du gör är att sitta och svara på frågor, men du svarar oftast direkt vid vilken tid som helst.
Du kanske ska starta kurser som lär folk (inkl mig) att planera sin tid :)

Yankeee
2004-02-03, 21:38
Originally posted by Lalla
King Grub > Jasså, vad ska man dricka då, kanske ett glas Kretikos (grekiskt vitt vin). ;)
Men det är ju bara tisdag....

Yankeee > Ta lagom mängd kokt ris, spraya en teflonpanna med lite olja, salta, peppra o stek på medelhög värme i ca. 5-10min.

Pressa i en vitlöksklyfta per portion (eller så mycket vitlök man gillar), stek vidare i 1-2min. KLART!

Jag brukar dessutom ta i lite basilika samtidigt med vitlöken, sen sprinklar man på lite nyriven färsk permesanost då allt ligger på tallriken...:eating: :thumbup:

Kan knappt vänta till lunch imorgon :eating: låter förjävla gott

mr.jeppe
2004-02-03, 21:40
Idag blev det korvstroganoff och efter det 5 våfflor med glasss och socker!:eating:
Sedan ner och körde hårda dropset i 1.5 h.:hbang:

hajder
2004-02-03, 21:44
Originally posted by Metal_boy_


låter bra =) borde finnas fler som dig i samhället..istället för alla soffpotatisar:hbang:

Grub är stabil som Dr. Al(l) B(r)an


för mig blev det ris och kött i nå sås. Siter och mumsar bacalava nu (stavning?) sen ska jag lägga mig:)

abjorn
2004-02-03, 21:50
100 gram pasta och vanlig tonfiskröra på två tonfiskburkar och krossad tomat :hbang:. Skulle gärna göra någonting godare men orkar inte :sleep:

Megatuttarna
2004-02-03, 21:59
Originally posted by King Grub


Simultanförmåga, planering, och frihet att jobba hur, var och när jag vill. Och jag "sitter inte här och svarar på frågor", utan arbetar framför datorn, så det här och andra forum jag är på sköter sig automatiskt och samtidigt som jag jobbar. Dessutom lagar jag inte all man själv. Det finns tid.

Vad jobbar du med Grubben?

Och vad är hasselbackpotatis? Låter hur utsökt som helst, bara genom att uttala namnet :D

Valrossen
2004-02-04, 00:56
Eftersom jag ligger pa strikt amerikansk diet lar det bli ett stycke ost-burgare, en enorm sallad med ranch-dressing och nagon halv-liter mjolk.

Droog
2004-02-04, 01:55
Originally posted by Munter
Gjorde en kompott imorse av 1kg pollock, pasta, vitlöks-cremefraiche, grönsaker och svampsås... det fick bli lunch, fika och middag :smokin:

Det är varierande att vara byggare. :D

Droog
2004-02-04, 01:58
Själv käkade jag kokt potatis och ugnsstekt lax tillsammans med sparris och en dragonsås gjord på Franska-örter fraiche och grädde. Mmmmmmmmmmm....... Drack mjölk till förstås.

Andyh
2004-02-04, 02:02
äggröra gjord på ett par ägg, massa keso, ett par kuber västan 5%, en burk majskorn, och kokt pasta, som jag rörde ihop och stekte. smakade mkt bättre än det såg ut:D

Pez
2004-02-04, 02:13
Originally posted by Megatuttarna


Vad jobbar du med Grubben?

Och vad är hasselbackpotatis? Låter hur utsökt som helst, bara genom att uttala namnet :D

Här har du ett recept som är bra.. man kan slänga på lite ost också på potäterna om man är lagd åt det hållet.

http://www.anrell.nu/kokbok/potatis/hasselback.html

Jense
2004-02-04, 04:34
Originally posted by King Grub
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:

Hur gör du där?

Ersätter du dragonen med rosmarin eller?


Min middag bestod av mediumstekt Fläskfile Bearnese med en extra skvätt cayenne och en bakad potatis vid sidan av

Tanman
2004-02-04, 10:29
Drack en smoothie på 2 apelsiner, 2 bananer och lite jordgubbar som middag efter 10*600m i 3.20-fart/km med 200m joggvila.
:smash:
och sen undrar jag varför inte mina biceps växer :D

LunaSpice
2004-02-04, 10:53
Kl. 22 igår kväll så gjorde jag köttfärsbiffar med stekt rödlök och skivad potatis i ugn med olja, vitlök, svartpeppar och salt. Grönpepparsås till det...blev laddning inför morgonens pass samt ev. lunch idag.

King Grub
2004-02-04, 11:46
Originally posted by Megatuttarna


Vad jobbar du med Grubben?

Och vad är hasselbackpotatis? Låter hur utsökt som helst, bara genom att uttala namnet :D

Jag skriver.

stefannn
2004-02-04, 12:25
Originally posted by Jense


Hur gör du där?

Ersätter du dragonen med rosmarin eller?


Min middag bestod av mediumstekt Fläskfile Bearnese med en extra skvätt cayenne och en bakad potatis vid sidan av


hur mår din mage idag.?? du vet väl att du måste steka fläsket ordentligt annars kan du få väldigt "roliga" saker i magen

stefannn
2004-02-04, 12:27
Originally posted by King Grub
I kväll kommer det att vankas helstekt oxfilé med chili-och rosmarinbearnaise och grillad sparris, serverad med hasselbackspotatis. Till efterrätt körsbärssufflé med lättsmält vaniljglass. :eating: :hbang:


har du bra matbudget eller?? häromdan var det väl lammfile och grejer och nu ox..

King Grub
2004-02-04, 12:28
Originally posted by stefannn



har du bra matbudget eller?? häromdan var det väl lammfile och grejer och nu ox..

Jag behöver inte snåla på matkostnaderna.

Och håll er till ämnet. Förvandla inte trådar till diskussioner om mitt privatliv. PM-funktionen finns av en anledning, om ni är så nyfikna.

Jense
2004-02-04, 13:37
Originally posted by stefannn



hur mår din mage idag.?? du vet väl att du måste steka fläsket ordentligt annars kan du få väldigt "roliga" saker i magen

Händer aldrig något här. fast det kanske beror på att köttet jag äter kommer från vänner. nej inte kött som satt på mina vänners kropp utan deras sdjur som är just grisar o hela köret


king_grub, glömde skriva ditt nick där uppe..
menade förståss dig, ställer frågan igen

bytar du ut esdragonen mot rosmarin i bearnesen eller?

Metal_boy_
2004-02-04, 14:43
Originally posted by King Grub


Simultanförmåga, planering, och frihet att jobba hur, var och när jag vill. Och jag "sitter inte här och svarar på frågor", utan arbetar framför datorn, så det här och andra forum jag är på sköter sig automatiskt och samtidigt som jag jobbar. Dessutom lagar jag inte all man själv. Det finns tid.

så vill jag me jobba!! vad jobbar du me? du kanske har eget?

King Grub
2004-02-04, 14:44
Skall man behöva quota sig själv...

Originally posted by King Grub
Och håll er till ämnet. Förvandla inte trådar till diskussioner om mitt privatliv. PM-funktionen finns av en anledning, om ni är så nyfikna.

Jense: svar ja. Resultatet blev ypperligt! :thumbup:

Metal_boy_
2004-02-04, 15:06
[QUOTE]Originally posted by King Grub
[B]Skall man behöva quota sig själv...


sorry såg ej :em:

Jense
2004-02-04, 17:05
Då kanske jag ska testa det idag då det vankas, som för digh igår, oxfile. Vet inte vad jag ska ha till. hasselbak är gott, men jag orkar inte idag. får bli klyftor

subliminal
2004-02-04, 17:49
Originally posted by Pez


Här har du ett recept som är bra.. man kan slänga på lite ost också på potäterna om man är lagd åt det hållet.

http://www.anrell.nu/kokbok/potatis/hasselback.html

Som alternativ kan jag nämna farsans sätt att göra hasselbackspotatis. Kanske inte det mest renläriga men gott ändå:


- Ta ett gäng skalade potatisar och skiva dem så tätt och djupt som möjligt utan att de faller isär. En träsked att lägga potatisarna på när man skär är smidigt för att få djupa skåror men att ändå få potatisen att sitta ihop. Lämpar sig bäst för potatisar som inte är jättestora.

- Häll MASSOR av rapsolja i en djup stekpanna. Det är bra om stekpannan har ett glaslock så att man slipper skvätta ner halva köket med olja.

- Stek sedan ganska länge på inte alltför hög värme. Vänd på potatisarna emellanåt så att de får en fin stekyta överallt.

Den stora mängden olja gör att potatisarna blir nästan som friterade på utsidan, krispiga och goda. Insidan på potasisarna blir mjuk och smarrig.

Vet inte om det lät så gott men farsan har mästrat konsten att steka dem på den här sättet. Så en del övning kanske krävs. Godaste stekta potatisarna som finns. :eating:

Yankeee
2004-02-04, 18:29
Idag blir det en klassiker: spaghetti och köttfärssås :eating:

King Grub
2004-02-04, 18:36
Jag skall äta strutsfilé med grönpepparsås, serverad med lite smaskig klyftpotatis om en timme eller så.

Megatuttarna
2004-02-04, 18:39
Originally posted by King Grub
Jag skall äta strutsfilé med grönpepparsås, serverad med lite smaskig klyftpotatis om en timme eller så.

Var får du tag på strutsfilé?

Har letat som en tok men hittar ingenting. Vad går kilot på?

Jense
2004-02-04, 18:39
Strutsfile hittar du om inte på din vanilga mataffät så i något gastronomibutik. går väl på 240kg/kg om jag inte har HELT fel nu

King Grub
2004-02-04, 18:40
Originally posted by Megatuttarna


Var får du tag på strutsfilé?

Har letat som en tok men hittar ingenting. Vad går kilot på?

ICA. Här (Norrtälje) finns struts i varenda matvaruaffär. 199-249 :- kilot för filéerna.

Jense
2004-02-04, 18:44
ah, jag hade rätt.

Gruben, smakar på antilop eller krokodilfile?

krokodilfilen kommer från svansen, konsistens som fick och smakar kyckling. Det är en upplevelse att äta det, spännande.

förövrigt så jobbade jag Här (http://www.skafferigastronomi.com)

Sparrisen
2004-02-04, 18:48
Idag blev det stekta spättafiléer med potatis. Mums! Innan dess klassisk burktonfisk med ris.

:thumbup:

Hermes
2004-02-04, 19:09
Nu blev det kyckling med rotfrukter och potatisklyftor. Nu ska jag fara och handla, blev så inspirerad av tråden :D

King Grub
2004-02-04, 19:10
Originally posted by Jense
Gruben, smakar på antilop eller krokodilfile?

Nej, inte än. :)

Spec^
2004-02-04, 19:25
Käkat idag:

Frukost: 2st tunnbröd med kalkonpålägg, en drickyoghurt Yalla.
Skolmat: Korv stroganoff med ris, 2glas mjölk till det.
Middag: lasagnette, 2glas mjölk.
Mellanmål: 2limpskivor med kalkonpålägg, drickyoghurt Yalla.
Mellanmål: Prottedrink, 4dl mjölk med 30gr pulver.
Kvällsmål: 500gr plättar, 2glas mjölk.


:eating:

Yankeee
2004-02-04, 20:16
Originally posted by King Grub


ICA. Här (Norrtälje) finns struts i varenda matvaruaffär. 199-249 :- kilot för filéerna.

Hmm, det kan vara värt att prova. Min familj har ett hus i Bergshamra c:a 1 mil söder om Norrtälje. Hur smakar grillad strutsfilé?

Dipshit
2004-02-04, 20:33
Har varit riktigt nyttig idag! Hunnit med att klämma i mig både en hamburgertallrik och en massa bacon! :hbang:
hamburgertallriken var för övrigt skitäcklig!! :insane:
Ska nog ner och köra lite hiit nu..

Jense
2004-02-04, 20:38
Originally posted by King Grub


Nej, inte än. :)

Ah okej, mitt tilltänkta ord va iofs smakat ist för smakar.

Men smaka på det, fantastiskt. Just upplevelsen i sig är stor.

King Grub
2004-02-04, 20:45
Originally posted by Yankeee


Hmm, det kan vara värt att prova. Min familj har ett hus i Bergshamra c:a 1 mil söder om Norrtälje. Hur smakar grillad strutsfilé?

Delikat! Lätt viltsmak, men inte så det är överhängande. Det är rött och mört, och påminner mer om nöt än om annat fjäderfä.

abbe
2004-02-04, 20:56
Hemmagjorda biffar på hjortfärs, stekta äppleskivor med kanel, ångkokt blomkål samt råa morötter och gurka. Vattenmelon som efterrätt.... och eventuellt paranötter om jag orkar röra mig.

Var kanske inte så spännande mat idag men biffarna blev galet goda!

King Grub
2004-02-04, 21:10
Originally posted by abbe
Hemmagjorda biffar på hjortfärs, stekta äppleskivor med kanel, ångkokt blomkål samt råa morötter och gurka. Vattenmelon som efterrätt.... och eventuellt paranötter om jag orkar röra mig.

Var kanske inte så spännande mat idag men biffarna blev galet goda!

Hjortfärs! Tjohopp! Det kan man göra goda saker av! :eating:

stinan
2004-02-04, 22:10
King Grub och abbe: I'm impressed. Helt otroligt vad ni hittar på mitt i veckan:)

abbe
2004-02-04, 23:02
Tog faktiskt 1 timme och 30 min att laga maten idag (viltkött ska hanteras varsamt, hehe)... normalt brukar det "bara" en timme.

Eftersom jag prioriterar min kost högt tar jag mig alltid tiden att göra ordentlig mat. Vissa dagar kan det bli ganska extremt men eftersom jag sällan tittar på TV eller bränner tiden på annat, bortsett från träningen, känner jag att tiden inte är en issue. Matkontot har visserligen ökat 2000 kr/mån men jag lägger hellre pengarna på min hälsa än mkt annat.

Min flickvän uppskattar varje tugga och kompisar som hälsar på brukar tro att vi firar ngt, hehe.

stefannn
2004-02-05, 13:42
jahas det är därför kwon diggar dig så...han äter din goda mat ...eller??

Flex Jackson
2004-02-05, 14:25
130 gram pasta, 150 gram kyckling (små hackade bitar) och 1 burk DrPepper:eating:

abbe
2004-02-05, 14:44
Originally posted by stefannn
jahas det är därför kwon diggar dig så...han äter din goda mat ...eller?? Nja, han har aldrig ätit middag hos oss... jag bor i Lund och han bor i Sthlm så det är inte så konstigt.

Jense
2004-02-05, 15:17
Idag vankas det storkok. Rörde ihopa en 8litersgryta köttsoppa innan. fyfan vad god den va.

Till middag blir det annat. Koldolmar tänkte jag att man kunde rulla ihopa ett 50tal kanske. så det blir nog koldolme, om inte annat så med vinblad. potatis och sky till det, mer behövs inte.

HAJ

Dymion
2004-02-05, 18:14
Idag blev det fiskbullar och ris för min del! Låter inte särskilt exotiskt men jag gjorde min specialare :D

1dl ris
200gram fiskbullar i räkor (ABBA)
50gram majs
1Skvätt Tabasco
1 rejäl skvätt soya

Blanda ihop och njut! :eating:

Phasio2004
2004-02-05, 18:23
Idag blev det Tonfisksallad

2 dl okokt ris
1 burk tonfisk
1 burk annanas
grönsaksmix

för jäkla gott, bara att koka riset.. lägga det i en skål och blanda ihop resten i skålen :eating:

Dymion
2004-02-05, 18:27
Det lät nästan torrt att inte ha någon form av "sås" till tonfisksalladen, halvera mängden ris och tillsätt soya + chilikryddor så har ni min middag :naughty:

JAM
2004-02-05, 18:53
Idag serveras ris och nötfärssås. Va fan, det är ju vardag!

Bobbokrull
2004-02-05, 19:03
Köttgryta (kalops), ris och brysselkål, samt en stor äggmacka på fullkornbröd.

Yankeee
2004-02-05, 19:38
va tvungen att prova hasselbackspotatis stekt (friterad) i stekpannan. Satan va gott det va, med fläskfilé på sidan :)

mini2
2004-02-05, 20:42
gainers:cryout: :cryout: :cryout:

Jense
2004-02-05, 20:44
Blev inga koldolmar.

En familjepizza istället & en liter mjölk ligger nu & njuter i min mage=)

Blir dolmar imorgon.

mini2
2004-02-05, 20:48
åt du en hel familie pizza:confused:

Jense
2004-02-05, 21:07
jadå. Det är mättande kan du tro

King Grub
2004-02-05, 21:10
Originally posted by mini2
åt du en hel familie pizza:confused:

Det är ju standardstorleken på en pizza för en hungrig byggare! :eating:

Andyh
2004-02-06, 00:29
Originally posted by King Grub


Det är ju standardstorleken på en pizza för en hungrig byggare! :eating:

jag fattar inte hur ni gör asså, jag anser mig vara ganska bra på att kränga mat räknade ut innan att jag låg på ca 4500-5000kcal i höstas. men när jag prövade att kränga en familjepizza med skinka, salami, champinjoner och köttfärssås så klarade jag bara ca 85% och efter det var jag absolut kräkmätt.

Jense
2004-02-06, 00:31
Gäller att va hungrig som fan och när man e kräkmätt äta den sista slicen

Lalla
2004-02-06, 07:01
Ursäkta, men va faan ska man äta tills man blir kräkmätt för?
Varför inte äta tills man blir lagomt behagligt mätt o spara resten tills man blir hungrig nästa gång? (typ 3-4h senare)
Då får man ju njuta en gång till av maten...:eating:

Enda gången jag kan förstå att man äter tills man é kräkmätt är under julen, på ätardagen under deff o ifall man slagit vad med ngn...
som t.ex.
6st våfflor med grädde, sylt o glass
1st Batmanpizza (tomat, ost, skinka, kebebkött, kebabsås, strips o peperoni)
Detta skulle ätas under 1.5h
Om inte en liten smula fanns kvar så pyntade mina kära vänner maten plus 500:- :thumbup:

Gick alldeles finfint....cykeldistanspasset (4h) gick rätt ok ändå faktiskt...
Tilläggas bör att jag é 165cm, 56kg...ligger en normal träningsfri dag på ca. 1700-1800kcal
Gott vare iaf, men då var jag kräkmätt....

Dymion
2004-02-06, 09:07
Jag håller med Lalla till 100%..NJUT av maten!!
Det finns ingen mer obehaglig känsla än att vara kräkmätt..toxen nästa :nono: ...

Dagens frukost var det mesigaste i mannaminne för min del:

2dl mellanfil
3msk kruskakli
2skivor fullkornsbröd med messmör (originalet)
2äggvitor

King Grub
2004-02-06, 09:10
Originally posted by Dymion
Det finns ingen mer obehaglig känsla än att vara kräkmätt..

Där har du fel! Ett ordentligt skrovmål sent på kvällen så man sitter och flämtar i soffan, och sedan direkt ner i sänghalmen. :hbang: Då sover man som en björn och vaknar laddad!

Dymion
2004-02-06, 09:31
Haha skulle jag göra det skulle jag inte kunna sova..
P.S Har inte ätit skrovmål på över 2år :hbang:

Jense
2004-02-06, 14:32
Tack för att du försvarade kräkmättheten och min heder medans jag sov, grub. Här får du en Heders-krona.

som grub sa, instämmer

Men även att om man köper en familjepizza så äter jag hellre hela och mår dåligt en halvtimme än att kasta massa värdefull byggarmat.=)

Dymion
2004-02-06, 16:03
Äter jag mig riktigt övermätt så mår jag dåligt i över 36h efteråt:cryout:

King Grub
2004-02-06, 16:05
Originally posted by Dymion
Äter jag mig riktigt övermätt så mår jag dåligt i över 36h efteråt:cryout:

Det är kanske dags att börja träna på den förmågan, med tanke på att du hade en :em: -smiley vid din vikt i din bildtråd? ;)

Dymion
2004-02-07, 08:17
Tro mig Grub, jag försöker verkligen töja ut magsäcken men det resulterar endast i enorma magsmärtor! Vet inte vad jag ska göra?!

King Grub
2004-02-07, 11:48
Originally posted by Dymion
Tro mig Grub, jag försöker verkligen töja ut magsäcken men det resulterar endast i enorma magsmärtor! Vet inte vad jag ska göra?!

Äta mer energität mat? Äta oftare, men mindre portioner?

Vir
2004-02-07, 13:28
Originally posted by Dymion
Tro mig Grub, jag försöker verkligen töja ut magsäcken men det resulterar endast i enorma magsmärtor! Vet inte vad jag ska göra?!

Finns väl egentligen ingen anledning att vilja töja magsäcken. Ät oftare istället.
-R

Hermes
2004-02-07, 21:00
Kvällens just avslutade middag:

En påse Nachos
Ett paket köttfärs (400 gram)

Och självklart standard tillbehören, isbergssallad, gurka, tomat, lök, salsa och ost.

Är mätt till kräkningsgränsen, men njuter för fullt :)

Kwon
2004-02-08, 22:35
Originally posted by abbe
Nja, han har aldrig ätit middag hos oss... jag bor i Lund och han bor i Sthlm så det är inte så konstigt.

Hoho blir dags å hälsa på å äta upp din mat abbe! :D

Yankeee
2004-02-09, 17:47
Nu vaknas det pannkakor på:

4ägg
1½dl mjöl
6dl mjölk
Stekta i mycket rapsolja.

Till servering, runt en liter vaniljglass
Det där stekta vitlöksriset va det godaste jag ätit någongång. Rekommenderas starkt!

goatass
2004-02-09, 18:30
vart just en stor bit köttfärslimpa, med sallad, och linser blandat med ris, champinjoner, lök och paprika...

no1fitness
2004-02-10, 04:45
Eftersom jag deffar består middagen av 1.5 dl fiberhavregryn, 150 g kyckling och en liten klick lättost med räksmak. :eating:

När jag ska börja äta "normalt" igen ska jag ta mig tid till att laga GOD mat !! :thumbup:
Att äta god mat är helt underbart !!