handdator

Visa fullständig version : Hur räknar/gör ni med té? (Grönt, svart, w/e).


Paria
2012-08-29, 13:45
Hej, inga svar i stil med "du bara nojar" önskar, utan jag vill ha svar på hur ni gör, hur ni tror o s v.

Té ger ju som bekant lite energi. Svart te ger 1 kcal per 100 gram, grönt te ger"under 4" per 100 gram (antagligen betydligt lägre än så).

Samtidigt innehåller de fettoxiderande och energiförbrännande (koffein/tein) ämnen, som gör att energiförbrukningen ökar.


Hur räknar ni när ni dricker té? / Hur skulle ni räkna om ni gjorde det? / Hur mycket nettokalorier tror ni té ger?(utan socker, honung osv, såklart)


Nitiska killar som Sheogorath får gärna svara.


mvh!!

Pretorian
2012-08-29, 13:47
Du bara nojar.. ahh sorry.

Jag räknar inte thé. (Jag räknar ju inget kom jag på...)

Wiizra
2012-08-29, 13:58
Räknar inte te, såser, kaffe, cola light / zero / pepsi. Sånt skit ^^
Tycker bara inte att det är värt de

vicarious
2012-08-29, 15:39
Räknar inte. För kaffe går man nog minus på grund av koffeinet, vet inte hur det är med té då det inte innehåller lika mycket koffein (or does it?). Känns verkligen meningslöst hursomhelst att räkna.

z_bumbi
2012-08-29, 15:46
Du bör nog fundera på vilka funderingar du har runt mat om du ska börja räkna kalorier från te.

Nutrid
2012-08-29, 16:06
Du bör nog fundera på vilka funderingar du har runt mat om du ska börja räkna kalorier från te.

wordpad

Paria
2012-08-29, 16:25
Räknar inte te, såser, kaffe, cola light / zero / pepsi. Sånt skit ^^
Tycker bara inte att det är värt de

Räknar inte. För kaffe går man nog minus på grund av koffeinet, vet inte hur det är med té då det inte innehåller lika mycket koffein (or does it?). Känns verkligen meningslöst hursomhelst att räkna. Tack för att ni svarar seriöst.

Du bör nog fundera på vilka funderingar du har runt mat om du ska börja räkna kalorier från te. Jaja, såklart skall detta komma, trots att jag bad om att slippa det.

Tolkia
2012-08-29, 16:52
Jaja, såklart skall detta komma, trots att jag bad om att slippa det.
Varför tror du att frågorna kommer? Om du är ärlig mot dig själv och inte reflexmässigt tar på dig offerkoftan. (Du behöver inte svara i tråden, men fundera gärna en extra gång.)

gQLLe
2012-08-29, 16:53
Räknar inte. För kaffe går man nog minus på grund av koffeinet, vet inte hur det är med té då det inte innehåller lika mycket koffein (or does it?). Känns verkligen meningslöst hursomhelst att räkna.

innehåller te koffein?

nitz
2012-08-29, 17:00
innehåller te koffein?
Jepp det gör det

Spartansk
2012-08-29, 17:01
Jepp det gör det

Fast det kalas för tein i te.

tjing
2012-08-29, 17:16
Det finns ingen som helst anledning att räkna kalorier i té, oavsett den upplevda anledningen till det. Man förstorar betydelsen av fullkomliga oväsentligheter.

IronBug
2012-08-29, 17:32
Hur räknar ni på vatten ni dricker under diet? Dricker man kallt vatten så kommer ju kroppen värma upp det till kroppsvarmt, och det bränner ju en del kalorier? Finns det några studier på hur stor volym vatten och vilket gradantal som är mest optimalt?

vicarious
2012-08-29, 17:37
Hur räknar ni på vatten ni dricker under diet? Dricker man kallt vatten så kommer ju kroppen värma upp det till kroppsvarmt, och det bränner ju en del kalorier? Finns det några studier på hur stor volym vatten och vilket gradantal som är mest optimalt?

:laugh: trölololol.

Spartansk
2012-08-29, 18:27
Hur räknar ni in att befinna sig i stark värme eller kyla? Då måste ju kroppen arbeta mer för att uppnå 37°C, och det förbränner ju en del kcal...

Victuhh
2012-08-29, 18:41
Hur räknar ni på vatten ni dricker under diet? Dricker man kallt vatten så kommer ju kroppen värma upp det till kroppsvarmt, och det bränner ju en del kalorier? Finns det några studier på hur stor volym vatten och vilket gradantal som är mest optimalt?

:laugh: bra där!

till TS: skärp dig nu..