handdator

Visa fullständig version : Plastbit i hamburgaren (McDonalds)


eternallord
2012-08-28, 23:57
Köpte tidigare ikväll en El Maco på McDonalds och halvvägs in i burgaren inser jag till min fasa att jag håller på att tugga i en cirka 2x3cm stor plastbit, vidrigt. Jag har mailat McDonalds kundservice, finns det något annat man bör göra? Jag är inte särskilt äckelmagad men det här var förbannat äckligt.

duenorth
2012-08-28, 23:59
Ring aftonbladet. Det verkar vara praxis vid liknande fall.

312
2012-08-29, 00:00
Ta en bild på det, så du har bevis > Skicka ett argt mejl > Få värdekuponger eller liknande.

Petoria
2012-08-29, 00:04
Aftonbladet är givet när det gäller saker i maten.

Spartansk
2012-08-29, 00:10
Av nyfikenhet, vad var det för plastbit? Gick det att se vad den kom ifrån?

eternallord
2012-08-29, 00:10
Njä, spä på aftonbladet-epidemin är inte så aktuellt, men någon sorts kompensationen tycker jag gott att man kan räkna med.

Madame
2012-08-29, 00:10
Sa du inte till direkt när du satt inne på donken? Eller du kanske tog med burgaren. Tog du bildbevis på't?

Petoria
2012-08-29, 00:13
Njä, spä på aftonbladet-epidemin är inte så aktuellt, men någon sorts kompensationen tycker jag gott att man kan räkna med.

Om du tar en bild och mailar till kundservice får du säkert någon form utav kompensation.

eternallord
2012-08-29, 00:14
Sa du inte till direkt när du satt inne på donken? Eller du kanske tog med burgaren. Tog du bildbevis på't?

Take away. Tog en bild nu precis, hade inte slängt lådan ännu.

EkarN
2012-08-29, 01:13
I USA hade du just nu varit en miljonär i vardande. Ibland lever man i fel land.

Mantus
2012-08-29, 02:31
I USA hade du just nu varit en miljonär i vardande. Ibland lever man i fel land.

Den där skrönan börjar bli lite tröttsam. Så illa är det ändå inte i USA.

watertouch
2012-08-29, 04:05
Köpte 2 QP en gång drivethru 15 min innan dem stängde... När jag kommer hem och öppnar dem så finns det fann ingen bröd i botten det var burgare,ost,skit,toppbröd... Ja smått förbannad vart man... :smash:*gah!*

watertouch
2012-08-29, 04:07
aaehh får "flashback".. Vart riktigt förbannad!!!*gah!*

hahavaffan
2012-08-29, 05:47
Köpte 2 QP en gång drivethru 15 min innan dem stängde... När jag kommer hem och öppnar dem så finns det fann ingen bröd i botten det var burgare,ost,skit,toppbröd... Ja smått förbannad vart man... :sm2ash:*gah!*:laugh::laugh::laugh:

KaptenKnäsvag
2012-08-29, 05:50
Jag fick en stor plastbit i potatisgratängen på Max. Fick värdekuponger för besväret

Rahf
2012-08-29, 05:51
I USA hade du just nu varit en miljonär i vardande. Ibland lever man i fel land.

Först ska du ha tillräckligt med pengar för att kunna stå emot Mcdonalds advokater, vilka kommer att förlänga rättegången så länge dom kan. Till slut har du antingen en enorm skuld, eller är helt enkelt luspank. Allt dom behöver hävda är att du la dit plastbiten själv.

EL: Hoppas det löser sig väl. Kompensation ska du absolut ha.

Grotesk
2012-08-29, 08:20
köpte 2 qp en gång drivethru 15 min innan dem stängde... När jag kommer hem och öppnar dem så finns det fann ingen bröd i botten det var burgare,ost,skit,toppbröd... Ja smått förbannad vart man... :smash:*gah!*

Lchf!

awesomooo
2012-08-29, 08:26
Köpte 2 QP en gång drivethru 15 min innan dem stängde... När jag kommer hem och öppnar dem så finns det fann ingen bröd i botten det var burgare,ost,skit,toppbröd... Ja smått förbannad vart man... :smash:*gah!*

Samma sak har hänt mig när jag köpte en Mcchicken. Hur fan kan dom glömma att lägga bröd i botten? Vilken besvikelse när man kom tillbaka hem hungrig som en gnu och får syn på det :(

watertouch
2012-08-29, 09:05
Samma sak har hänt mig när jag köpte en Mcchicken. Hur fan kan dom glömma att lägga bröd i botten? Vilken besvikelse när man kom tillbaka hem hungrig som en gnu och får syn på det :(

Jag tror ju att dem jävlades för att jag var där precis innan stängning dem hade väll packat ihop allt och ville gå hem... Var ju jäkla kul, kunde ju inte åka tillbaka och byta då dem stängt, så sparade dem för att visa upp och klaga dagen efter...
Dem där jäkla knäckebröds mackorna med kaviar som substitut var ju lagom goa *gah!*

mattilainen
2012-08-29, 09:41
vilken mailaddress eller hur kontakta du dom? Varit med om en liknande sak bara inte orkat ta kontakt.

eternallord
2012-08-29, 09:48
vilken mailaddress eller hur kontakta du dom? Varit med om en liknande sak bara inte orkat ta kontakt.

http://www.mcdonalds.se/se/kontakta_oss.html

mattilainen
2012-08-29, 10:04
http://www.mcdonalds.se/se/kontakta_oss.html

då hittade jag det när jag sökte nu ;) Tack!

Bailah
2012-08-29, 10:20
Får jag fråga vilken resturang det var Eternal?

Linnet
2012-08-29, 10:43
Jag tror ju att dem jävlades för att jag var där precis innan stängning dem hade väll packat ihop allt och ville gå hem... Var ju jäkla kul, kunde ju inte åka tillbaka och byta då dem stängt, så sparade dem för att visa upp och klaga dagen efter...
Dem där jäkla knäckebröds mackorna med kaviar som substitut var ju lagom goa *gah!*

Samma sak har hänt mig när jag köpte en Mcchicken. Hur fan kan dom glömma att lägga bröd i botten? Vilken besvikelse när man kom tillbaka hem hungrig som en gnu och får syn på det :(

Burgarna dressas uppifrån och ner vilket gör att det sista som läggs på är bottendelen. Den rostas och läggs på precis innan man förpackar burgaren. På kvällen har man låg bemanning och samma person skall då göra ett jobb man vanligtvis är 3 pers som gör. Personen i köket har helt enkelt varit trött och/eller stressad. Givetvis ska inte ett sådant misstag ske, men om det händer kan jag nästan garantera att du får en ny meny eller liknande gratis om du påtalar det.

eternallord
2012-08-29, 11:29
Får jag fråga vilken resturang det var Eternal?
Det var i Landskrona.

watertouch
2012-08-29, 11:43
Burgarna dressas uppifrån och ner vilket gör att det sista som läggs på är bottendelen. Den rostas och läggs på precis innan man förpackar burgaren. På kvällen har man låg bemanning och samma person skall då göra ett jobb man vanligtvis är 3 pers som gör. Personen i köket har helt enkelt varit trött och/eller stressad. Givetvis ska inte ett sådant misstag ske, men om det händer kan jag nästan garantera att du får en ny meny eller liknande gratis om du påtalar det.

Ja jag fick pengarna tillbaka och nå typ rabatthäfte. Tyckte mer synd om hon i kassan som var tvungen o be om ursäkt för nått hon inte hade gjort... Men men man har ju lärt sig att kolla så man fått grejjerna innan man kommer hem. ;)