handdator

Visa fullständig version : Stramar i vänster ländrygg


Beelz
2012-08-27, 20:38
När jag sitter på en stol och sträcker ut vänster benet maximalt som i en benspark och böjen nacken framåt så hakan tar i bröstet typ, och böjer mig framåt så stramar det nått så innihelvete längst ner i ländryggen på vänster sida bara, sen kan jag få lite ont i mitten av mitt vänstra lår bara sådär mellan musklerna typ..
Och till sist så hoppar min vänstra höftkula (tror jag) när jag ligger på högersidan och gör typ en grodspark med benet.

Så tänkte kolla ifall någon vet vad det kan vara medan jag väntar på tid hos vårdcentralen som kan ta flera veckor....

Loke
2012-08-27, 22:44
Att det stramar sådär nere i länden är gissningsvis bara ett tecken på att du är lite stel i den delen av kroppen. För mig har sånt ofta hängt ihop med skador i musklerna där, men det behöver säkert inte vara så, iaf inte om du kan böja och marka utan smärta.

Därmot tror jag det är hälsosamt att vara lika rörlig på båda sidor om ryggraden, så jag skulle nog försöka stretcha lite. Det finns en stretch som jag tycker gett mig mycket, men jag hittar ingen bild nu... Man står iaf med höften mot en vägg och lutar torson framåt och åt sidan så att det drar i de nedre delarna av ryggen.

Dina andra problem vet jag inget om :)

Xtreme-G
2012-08-27, 23:19
Att det stramar när du gör så beror på att nerven sträcks maximalt. Ont i låret låter också som det skulle kunna vara nervpåverkan. Någon diskskada kanske? Jag är dock inte utbildad men har upplevt någorlunda liknande av en diskbuktning.

JimmyT
2012-08-28, 03:32
Jag har samma problem och det är en diagnosierad diskbuktning som jag fick efter ha klantat mig i knäböj och kommit upp med sned rygg.

Läkningstid 12-18 månader för nerven.

Vissa ställningar i träning /lek /fotboll kan jag inte göra pga smärta i arslet, baksida lår och ländrygg.


Gå till en sjukgymnast!

Beelz
2012-08-28, 05:34
Intressanta teorier :) jag får se vad Vc säger
!