handdator

Visa fullständig version : Frukost !


Karre gfx
2012-08-27, 18:17
Hej :)
Jag behöver hjälp med frukosten .. Jag vet Inte vad jag ska äta till frukost :/ kan ni tipsa mig bra frukost , det ska innehålla protein , och inte fett .. Tack :)

KalleTeodor
2012-08-27, 18:20
2dl havregryn
1 matsked jornötsmör
2 skopor whey (50g prott)
3-4dl mjölk
1 banan

mixa i blender/mixer

Karre gfx
2012-08-27, 18:29
Okej det ser bra ut tack för tipset man ;)

Sniggel
2012-08-27, 18:46
Varför inte fett?
Aja, men om du inte vill ha fett så undrar jag varför Kalle rekommenderar jordnötssmör.

Själv brukar jag inte äta s.k. "frukostmat" om jag äter frukost utan kan lika gärna (hellre) äta någon lagad mat i de fallen. Brukar bli piggare av t ex ris och köttfärs än mackor. Eller så tar jag bara nån proteindrink med nötter (fett, vilket du inte ville ha) samt frukt nån gång mellan uppvaknande och lunch.

Nutrid
2012-08-27, 18:56
Jag måste också fråga varför du inte vill ha något fett?

Det är oftast toppen för mig att inkludera fett, protein och kolhydrater i en kombination som frukost. På så vis står jag mig på frukosten i princip 8 timmar.

Fullkornsmackor med makrill i tomatsås och ost + proteinshake = win

Kimme94
2012-08-27, 19:01
jag kör på dethär för tillfället :D funkar grymt!
250g kvarg innan jag går/åker till skolan, alltså direkt på morgonen :D
sen tar jag mig dit jag ska, plus gör mig i ordning osv.
när jag kommer fram så dricker jag en shake som består av 5 dl mjölk, 2dl havregryn, 1 skopa protein (vanilj) och lite kanel och kardemumma, samt ett rått ägg om man vill :D

sen jag började med dethär för några dagar sen så har jag vart bra mycke piggare fram till lunchen. sammanlagt med shaken och kvargen så blir detta ca 88 proteiner och 883 kalorier! en bra start på dagen! rekommenderar :D

Sniggel
2012-08-27, 19:20
Min senaste man försökte bulka med kvarg+havredrinkar som frukost. Man blev inte direkt skärpt i skallen av att kränga i sig sånt. Men vi är alla olika när det gäller sånt här. Det handlar inte bara om kalorier när det gäller hunger och mental skärpa.

Pretorian
2012-08-28, 07:27
Gör en skinkomelett på äggvitor och ett helt ägg.