handdator

Visa fullständig version : Frågor kring PWOn Craze!


Nolltrettioett
2012-08-27, 17:32
Tjenare.

Köpte precis PWOn Craze, och har nu använt den 2 ggr.
Den har slagit mina andra PWOs med hästlängder, PWOs så som Crack, Jack3d, Anabolic Beast osv har inte haft någon som helst chans mot denna nya dunderhonung.

Passen är sjuka, man bara går och går och går tills jag själv måste stoppa mig och dra mig därifrån.
Efter passet är jag väldigt väldigt glad och stissig.
Har läst och läst, och hört folk som anklagat det för både dopning och droger (amfetamin / metamfetamin) och det börjar nu göra att jag vill ställa några frågor.

1. Någon mer som känner denna glädje och stissighet efter passen med Craze?
2. Vad kan det bero på? Har inte fått samma AT som jag fick av Cracken, hittills iallafall.
3. Vet någon vad det är för nytt i denna jämfört med andra PWOs som inte heller använder sig utav DMAA?

Skriv gärna era egna tankar kring denna produkt med.

mvh.
nolltrettioett

edit Craze hemsida (http://www.craze.nu/)

Beelz
2012-08-27, 17:59
1. Ja jag får ett ganska ordentligt rus av craze
2. PEA är en annan substans än DMAA
3. PEA med en MAO-hämmare

Grotesk
2012-08-27, 18:06
Detta är typ officiella Craze-tråden:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=183997

tjing
2012-08-27, 18:06
Glädje och stissighet beror lämpligen på något av följande (eller en kombination) som en effekt av verksamma ämnen i Craze (fenyletylamin) och kroppens svar på träningen:

Dopamin (katekolaminer), serotonin, kroppsegna opioider, endorfiner

Fenyletylamin stimulerat utsöndring av dopamin, noradrenalin och adrenalin (som är fenyletylaminer). Därav din stissighet och glädje. På något biokemiskt vänster som jag inte kan utröna just nu så kraschar du inte på samma sätt.

Effekterna av PWO's går alltså typ att likställa med effekter av ADHD-medicin, vilket är lite roligt på något sätt. PWO-effekterna kan nog också vara starkare eftersom doseringen ofta verkar vara ganska hög. Lagliga droger med andra ord. Varken mer eller mindre.

deadich
2012-08-27, 18:06
Craze innehåller stimulanta droger. Att du känner glädje och stissighet är inte konstigt. Det är en stimulant drog precis som ecstasy, amfetamin, kokain osv. Skillnaden är att den tas i mindre dos och antagligen är väldigt mycket sämre rusmässigt.

3. ja, det står i ingredienserna, den innehåller en massa fenetylaminer ( B-fenyletylamin, N,N-dimetyl-B-fenyletylamin och N ,N-dietyl-B-fenyletylamin), B-fenyletylamin HCl). Fenetylamin är ett ämne i hjärnan som tros fungera som en signalsubstans. fenetylaminer är droger som har ett fenetylaminskelett, exempelvis amfetamin, kokain, metamfetamin, ecstasy, meskalin osv. även signalsubstanserna dopamin och adrenalin är fenetylaminer.

Amfetamins fulla namn är alfa-metylfenetylamin.

deadich
2012-08-27, 18:17
alfa-metylfenetylamin.

ska det stå. Notera hur de fetmarkerade bokstäverna bildar ordet amfetamin.

Kischen
2012-08-27, 18:21
3. PEA med en MAO-hämmare

Vad heter mao-hämmaren?

Beelz
2012-08-29, 17:47
Vad heter mao-hämmaren?

Fan vet jag, antar av alla rykten och info som finns om den att det är något som förhindrar att PEA:t inte bryts ner innan det når lille hjärnan :)