handdator

Visa fullständig version : Jeff Seid kostschema


sk1tz
2012-08-27, 16:13
Hej! sitter och funderar på att införskaffa mig lite supplements.

Info om mig:

22 bast
69kg

Tränat i ca 2månader.

Här har ni Jeff Seids kostschema:

http://www.bodybuilding.com/fun/body-transformation-jeff-looked-up-to-the-last-action-hero.html

Jag ser att han tar Mass gainers 3 gånger per dag minst och prottepulver innan läggdags/efter träning, och flexseed oil.

Vad är flexseed oil och behöver jag detta?

Vad hade ni rekommenderat att jag ska införskaffa? äter redan jävligt mycket mat, har gått up ca 10kg på 1,5 månad vilket jag tycker rätt nice för jag började på 58kg och var väldigt underviktig.

Tacksam för svar!

Sniggel
2012-08-27, 16:29
Vilket jobbigt sätt att bli besviken på (kostschemat och medföljande förväntningar).

Sniggel
2012-08-27, 16:36
De kosttillskott som jag tror man kan ha nytta av när man bygger är väl isåfall kreatin, omega-3 och d-vitamin.
Du har redan lyckats gå upp i vikt och jag hoppas att du kommer att gå upp i en mer lagom takt i forsättningen så du inte blir blind av dina viktökningsframgångar.
Det kommer inte bli lika kvalitativt i fotsättningen så jag hade inte rekommenderat att du börjar lägga till gainers till vad du redan gör.

Flaxseed är linfröolja som är extremt rik på vegetabilisk omega-3
Antagligen inget du behöver.

sk1tz
2012-08-27, 16:58
De kosttillskott som jag tror man kan ha nytta av när man bygger är väl isåfall kreatin, omega-3 och d-vitamin.
Du har redan lyckats gå upp i vikt och jag hoppas att du kommer att gå upp i en mer lagom takt i forsättningen så du inte blir blind av dina viktökningsframgångar.
Det kommer inte bli lika kvalitativt i fotsättningen så jag hade inte rekommenderat att du börjar lägga till gainers till vad du redan gör.

Flaxseed är linfröolja som är extremt rik på vegetabilisk omega-3
Antagligen inget du behöver.

Självklart inte! kommer inte att grisbulka. Kommer att köra på så att jag lägger mig på runt 72kg och sedan försöka hålla mig där, men kommer inte göra någon extrem bulk, utan hålla det stadigt så att jag går upp mycket mer sakta. Tror att jag gick upp så mycket på kort tid för att jag var underviktig från början, jag vägde enbart 58kg det är fan ingenting!

Så när kroppen fick i sig lite mat så började den reagera och det var snabbt.. det är min teori. Tror det är svårare för mig att gå upp så mycket nu såhär i efterhand.

Förstår dock inte varför Jeff som ändå har format en grymt jävla snygg kropp behöver detta samt alla dessa gainers?

Han skriver iofs Mass Gainers är det samma sak som prottepulver eller är det riktiga gainers för vikt?

tack för svar!

Fishtank
2012-08-27, 17:11
Var ska jag börja?
Mat är det du ska fokusera på främst, bra mat och inte snabbmat då.
Det kommer ge dig exakt samma sak som gainers fast med bonusen av mikronutrienter och mindre kostnad.

speedy83
2012-08-27, 21:21
Självklart inte! kommer inte att grisbulka. Kommer att köra på så att jag lägger mig på runt 72kg och sedan försöka hålla mig där, men kommer inte göra någon extrem bulk, utan hålla det stadigt så att jag går upp mycket mer sakta. Tror att jag gick upp så mycket på kort tid för att jag var underviktig från början, jag vägde enbart 58kg det är fan ingenting!

Så när kroppen fick i sig lite mat så började den reagera och det var snabbt.. det är min teori. Tror det är svårare för mig att gå upp så mycket nu såhär i efterhand.

Förstår dock inte varför Jeff som ändå har format en grymt jävla snygg kropp behöver detta samt alla dessa gainers?

Han skriver iofs Mass Gainers är det samma sak som prottepulver eller är det riktiga gainers för vikt?

tack för svar!

Han kanske har problem att få i sig så mycket mat som han behöver samt att även han måste ligga på överskott för att bygga mer. Tror inte han är tokslimmad året runt.

sk1tz
2012-08-27, 23:21
Är det då dumt av mig att införskaffa detta?

200:- Xtend BCAA

Tänkte köra detta under passen

500 :- Whey-80 4kg - delar hälften med en poolare

På morgonen, till mellanmål och efter passet

249:- Creatine Monohydrate

På morgonen

200:- Animal Pak vitaminer

Total summa: 1149kr

Vet inte när man ska använda denna Animal Pak? någon som vet?

Bör jag komplettera med zinktabletter också? läst lite om det..

Sedan tränar jag 6 dagar i veckan och käkar som en gnu.

Tacksam för svar!

Mackan58
2012-08-27, 23:29
Kreatin.

EAA.

Multivitamin och Omega 3 beroende på hur ditt intag av mångsidig kost ser ut i övrigt.

In my humble opinion.

Fishtank
2012-08-27, 23:34
Tycker inte du ska köpa något förrän du läst på lite om kost och näring och vad olika kosttillskott gör.
Det känns som att du tror du kommer bli enormt mycket mer vältränad bara du börjar ta lite tillskott vilket du absolut ej kommer bli.

Sniggel
2012-08-28, 03:14
Han kanske har problem att få i sig så mycket mat som han behöver samt att även han måste ligga på överskott för att bygga mer. Tror inte han är tokslimmad året runt.

Av före och efterbilden att döma kan man nog ana att han måste ha hållt sig i jäkligt bra form hela tiden. Enligt siffrorna så har han ju gått från deffad till rippad på några år ;)
Tror inte han hinner bli så bulkig om han lagt på sig så där mycket muskler. det finns liksom ingen tid till att bli bulkig om man ska "hinna" bygga all den muskelmassan och samtidigt hinna bli deffad/rippad.

Hur han gör det kan man ju såklart prata om.

Pretorian
2012-08-28, 07:24
Käkar du som en gnu och allsidigt så tror jag inte behöver några kosttillskott. Ta det när du blivit tjock och måste deffa istället.

speedy83
2012-08-28, 07:54
Av före och efterbilden att döma kan man nog ana att han måste ha hållt sig i jäkligt bra form hela tiden. Enligt siffrorna så har han ju gått från deffad till rippad på några år ;)
Tror inte han hinner bli så bulkig om han lagt på sig så där mycket muskler. det finns liksom ingen tid till att bli bulkig om man ska "hinna" bygga all den muskelmassan och samtidigt hinna bli deffad/rippad.

Hur han gör det kan man ju såklart prata om.

Det har du ju faktiskt rätt i. Som sagt blir frågan då hur han har lyckats med detta.

OnT: Jag tror inte du behöver ladda på med så mycket tillskott kör möjligtvis med en proteindrink om du har problem att få i dig nog med mat. Men satsa på mat i första hand och ta till tillskott när du ska vässa formen då det kan vara svårare att få i sig nog med mat.

sk1tz
2012-08-28, 10:17
Tycker inte du ska köpa något förrän du läst på lite om kost och näring och vad olika kosttillskott gör.
Det känns som att du tror du kommer bli enormt mycket mer vältränad bara du börjar ta lite tillskott vilket du absolut ej kommer bli.

Det är ju precis det jag har gjort? har suttit och läst om alla dessa och därför frågar jag om det är dumt av mig att köpa det.

Vad jag förstår så är proteinet till för att snabbt få i sig proteiner, vilket kan vara bra i mitt fall efter träning och på morgonen, kanske som något mellanmål också för att försäkra mig om att jag får i mig tillräckligt med proteiner utöver kosten (Trots att jag äter mycket proteiner i kosten, havregrynsgröt, ägg, mjölk, kyckling, kött, fisk, kvarg, bönor m.m.)

Kreatinet för att jag ska orka dem sista reppen och bli lite piggare inför gymmet vad jag har förstått.

BCAA för att öka proteinsyntesen

vitaminer för att jag behöver vitaminer :)

Jag tyckte det lät vettigt, men som ni säger så kanske det är för mycket, vad vet jag, därav frågan jag ställde.

Sniggel
2012-08-28, 11:41
Det har du ju faktiskt rätt i. Som sagt blir frågan då hur han har lyckats med detta.

OnT: Jag tror inte du behöver ladda på med så mycket tillskott kör möjligtvis med en proteindrink om du har problem att få i dig nog med mat. Men satsa på mat i första hand och ta till tillskott när du ska vässa formen då det kan vara svårare att få i sig nog med mat.

Det som jag försöker få fram att det är jävligt irrelevant hur Jeff Seid gör med kost eller träning.
Man tar inte råd från någon som inte behövt lyckas övervinna några motgångar. De har ingen riktig erfarenhet utan har bara flytit med strömmen (boostad av generna och eventuellt annat, nybörjarökningar).

OnT: så tycker jag du kan strunta i Animal Pak.

Fishtank
2012-08-28, 12:38
Det är ju precis det jag har gjort? har suttit och läst om alla dessa och därför frågar jag om det är dumt av mig att köpa det.

Vad jag förstår så är proteinet till för att snabbt få i sig proteiner, vilket kan vara bra i mitt fall efter träning och på morgonen, kanske som något mellanmål också för att försäkra mig om att jag får i mig tillräckligt med proteiner utöver kosten (Trots att jag äter mycket proteiner i kosten, havregrynsgröt, ägg, mjölk, kyckling, kött, fisk, kvarg, bönor m.m.)

Kreatinet för att jag ska orka dem sista reppen och bli lite piggare inför gymmet vad jag har förstått.

BCAA för att öka proteinsyntesen

vitaminer för att jag behöver vitaminer :)

Jag tyckte det lät vettigt, men som ni säger så kanske det är för mycket, vad vet jag, därav frågan jag ställde.

Du behöver inte snabbt protein på morgonen, efter träningen är väl den gången man brukar ta vassle eller om man inte får i sig nog med protein under dagen.
BCAA gör exakt samma sak som vassle fast för mindre kalorier men eftersom du bulkar vill du nog ha dom extra kalorierna.
Vitaminer lär du inte behöva om du äter som en häst.

Så köp vassle och kreatin och kör på det så räcker det.

Pretorian
2012-08-28, 12:46
Vitaminer lär du inte behöva om du äter som en häst.

Gnu var det.