handdator

Visa fullständig version : Bra att ha i viktnedgångsdiagram?


Man and Machine
2012-08-27, 12:56
Vikten går lite upp och ner och jag känner att en bättre dokumentation är på sin plats.

Vad är egentligen vettigt att notera för att få en bra överblick på hur ens diet framskrider?

Just nu noterar jag dagsvikt, medelvikt över veckan i ett diagram. Till det noterar jag veckovis kcalintag, makros samt hur mycket jag tränat t.ex gym*2 och löpning*3.

Hur gör ni och hur tycker ni det funkar? Skiter i att skriva nåt -500kcal om dagen, högt protein och tuta och kör?

Jeml
2012-08-27, 13:02
Vikten går lite upp och ner och jag känner att en bättre dokumentation är på sin plats.

Vad är egentligen vettigt att notera för att få en bra överblick på hur ens diet framskrider?

Just nu noterar jag dagsvikt, medelvikt över veckan i ett diagram. Till det noterar jag veckovis kcalintag, makros samt hur mycket jag tränat t.ex gym*2 och löpning*3.

Hur gör ni och hur tycker ni det funkar? Skiter i att skriva nåt -500kcal om dagen, högt protein och tuta och kör?

Ligger på ca 500-1000kcal underskott med högt protein 4-6 dagar i veckan och höftar kcal 1-3dagar i veckan (här händer det att jag hamnar på balans/överskott) alltid högt protein 2g/kg kv+ sedan bokför jag vikten i appen libra där får man diagram och tabeller osv på vikten.

Pretorian
2012-08-27, 13:07
En av de viktigaste sakerna att notera vid diet tycker jag är vikter och reps på gymmet. Inte att du varit och gymmat "2x denna vecka..".