handdator

Visa fullständig version : Fundering om bulk + annat.


NeoTech
2004-02-03, 12:53
Jag har en kluring på det här med att bulka, om man satsar på att lägga på sig en jevla massa muskelmassa och redan har en hel del fettvävnad, borde inte musklerna när dom får arbeta i teorin äta upp en stor del av fettvävnaden, så klart inte alltihop..

För en annan började träna med målet att bli starkare, men inte få överdrivet mer muskelmassa utan ville hellre bränna bort överskotts fettet.. efter nu lite över 4mån träning så har jag sett resultatet att visst jag har blivit starkare, men inte så mkt starkare som jag hadde förväntat mig, har inte blitt mer än kanske +10kg på vikterna. Och viktmässigt har jag inte tappat mer än 9kg. (ligger stadigt på 113kg, +- 2kg beroende på vätska) Och funderar då på att lägga om taktik och närmsta 6-9mån gå in för att bulka upp muskelmassan så mkt det går.. För att sedan börja seriöst deffa xx antal veckor.

Jag vore glad för alla glada anhop och tillrop om detta, samt tips på hur man ska äta, gärna ex. på schema o äta efter träningsschemat kan jag lägga upp med min tränare, men jag antar att ja glär börja äta mkt mer och göra det rätt.

Jag läst mkt om käk o hela den biten, men det e jue så mkt olika svar man får och det blir förvirrande o lägga upp ett vettigt sätt o käka på.. jag har idag rätt mkt fettvävnad på kroppen och vill eg. göra om största delen av den till muskelmassa, eller ja byta ut den. ;D

mao jag har inget emot min vikt.. =)

Garnax
2004-02-03, 13:12
Du kanske skulle hoppa på en deff redan nu?

Banta ner dig medans du försöker behålla så mycket av de muskler du har.

Räkna ut hur mycket du äter nu, väg allt du äter utom grönsaker och frukt. Kolla näringsvärden och räkna om det så du får ut hur många kcal du äter per dag.

Sen drar du bort 500 kcal från det om dagen.

Samtidigt som du tränar precis som innan men du kanske ska
lägga in lite mer motion om du inte kör det så mycket.

Ökning på 10kg på 4 månader låter väldigt väldigt lite.
Iaf om du bara tränat 4 månader, i starten burkar man öka fort.
Men jag vet inte hur du tränar, vad du tränar osv.

//garnax

NeoTech
2004-02-03, 16:42
Idag tränar jag så här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&postid=340718
*tränings dagboks försöket*

Och jo målet med träningen har jue vart att bränna så här i början men gav resultat bara i cirka 1.5mån sen fick jag en stabil vikt.. men har fortf. stora fett depåer på kroppen. speciellt runt midjan. ;)

aliquis
2004-02-03, 23:15
Jag tycker du skall börja köra ben ändå även om du tycker att du har styrka i dom, det kommer vara positivt för resten av kroppen också, gå gärna ner från 10-15 reps mot 6-8 eller så ett tag, dvs kör tyngre.
Försök köra ännu mer cardio kanske... har du ökat på maten ännu eller ligger den fortfarande så lågt som den låg för två veckor sedan?

NeoTech
2004-02-04, 09:15
nee nu äter jag mkt mer, funderar inte lika mkt om vad jag äter, bara jag undviker dom uppenbara socker och fettfällorna o käkar ist mer allround av det mesta i snäppet större portioner.. så där att man äter sig mätt men inte proppmätt, men brukar inte bli mer än 3-4mål om dan då, frukost, lunch, mellanmål o kvällsmat (brukar iofs glömma kvällsmat med ibland så).. men de beror mest på att jag inte blivit hungrig igen.. =)

shirunai
2004-02-04, 09:41
discobygge :laugh:

shirunai
2004-02-04, 09:42
discobygge :laugh:

edit: utan ben disco bygge

NeoTech
2004-02-04, 09:46
Njae inte så mkt discobygge, jag skippar ben av den anledningen att jag trampar downhill på sommrarna och har därmed lite larviga proportioner just nu på benmuskler i förhållande till ex armar.. vill komma ifatt innan jag börjar lägga krut på o träna ben hårdare, även som aliguis säger jag skulle nog vinna på att träna ben ur förbränningssynpunkt.. stora muskel grupper kräver mkt energi. =)