handdator

Visa fullständig version : Bästa träningsschemat?


Newsoul
2012-08-25, 13:25
Tjena!

Har snart tränat i sisådär 1 år men känner att jag inte fått ut max av min träning. Jag kan säga att jag kanske inte varit jätteseriös med träningen men det beror från tid till tid. Ena månaden kanske jag ger allt, medan andra månaden tränar man bara för att "hålla formen" om ni fattar. Ibland kommer man in i den botten då man knappt är intresserad för träningen vilket nog beror på att man inte uppnår sina mål. Då gäller de för en att hitta mer motivation som sagt. Nåja, känner nu för att börja ändra mitt schema och börja följa ett mer striktare schema än vad innan för att få ut så maximalt som det bara går. *flex*

Till en början skulle jag vilja focusera på volymen men också styrkan. Tänkte focusera volymen först eftersom jag vill gå upp mer i vikt. Vad tycker ni? Har kollat upp Stronglift 5x5 men tycker att schemat är lite för kort. Skulle gärna vilja träna 4-5 dagar i veckan eller vad tycker ni? Spelar det någon roll?

Som sagt, så vill ja uppnå en större muskelmassa än vad jag har nu och gå upp mer i vikt. Är 16 år, 178cm och väger för tillfället 70 +-1 vilket inte är mycket.

speedy83
2012-08-25, 13:44
Du kan ju köra SL och sen köra en eller två dagar kondition. Vad gäller för att få styrka så behöver du nog inte oroa dig för att det inte ska räcka.

Newsoul
2012-08-25, 14:47
Aa sant, tänkte också så. Men vilken SL?

Marcuslevin
2012-08-25, 14:48
Finns klistrad i vikter & konditionsforumet som vi skriver i nu. Skitkul schema!

speedy83
2012-08-25, 15:22
SL 5x5 syftade jag på. De som kör på det brukar uppvisa stora ökningar i styrka.

Newsoul
2012-08-25, 17:15
Soft! Ska läsa din journal Marcuslevin för att se hur det går o få inspiration! Än så länge så låter den spännande. En fråga, hur många gånger utför du det i veckan?