handdator

Visa fullständig version : Kvällsmål för icke koloiter?


shadowfire
2012-08-24, 21:59
Jag känner mig lite tafatt, men får då och då vänner och släkt på besök som stannar sent eller övernattar och ofta hinner det gå ett antal timmar från att man hade middagsbjudning, grillning osv.

Jag har glömt bort hur livet var innan man blev koloskadad. Är jag ensam pressar jag ju kaseindrinkar, ägg osv på kvällningen, men vad sjutton äter man till kvällsmål om man inte är träningsnörd och jagar kvällsprotein?

Det enda jag kan komma på att bjuda på är varma mackor?! Eller bara smörgåsar hu? Känner mig totalt fantasilös.

vicarious
2012-08-24, 22:03
I vår familj har det alltid varit smörgåsar och kaffe/te/mjölk. Säkert kort!

Fishtank
2012-08-24, 22:26
Smörgås och mjölk är universalt.

Oemotståndlig
2012-08-24, 23:04
I vår familj har det alltid varit smörgåsar och kaffe/te/mjölk. Säkert kort!

+1

Samma sak gäller i min familj/släkt, i 9 av 10 fall så har det varit något lätt dvs smörgåsar, det går alltid hem.

Om du vill lyxa till dom så koka ägg, du kanske har någon gravad lax eller något annat som man kan ha som pålägg som är lite "lyxigare" från middagen eller så.

Det brukar ju inte vara så stor deal, mackor med ost + skinka och kanske lite sallad går ju alltid hem.

Det viktiga brukar ju oftast vara kaffet eller te:t :d

bear.flowertwig
2012-08-24, 23:05
_bPZsL_FuZw

Doggeh
2012-08-24, 23:05
Någon sockrig variant av müsli och givetvis mackor & mjölk/juice.

blondyz
2012-08-25, 01:20
Kaffe, te, mjölk, mackor, smör, pålägg (ost, skinka, gurka, sylt, marmelad, jordnötssmör), knäckebröd, skorpor är väl standard i min bok för ickeskadade. Små hårdkakor á la vaniljdröm, havreflarn/whatever bara det är knaprigt och 95% socker så man dippar efter 30 min och somnar är väl standard för folket över pensionsålder (inget illa menat om någon från andra ålderskategorier kör detta, kaka ftw).

Sover ju sällan så gott som efter en kopp kaffe, ett glas mjölk och ett par mackor med jordnötssmör och sylt :D

Personligen är det 5 dl mjölk och 1½ dl vassle för det mesta dock. Skyller på lathet.

TREX
2012-08-25, 02:57
Mackor och lite fika, och inget lowcarb bröd då.

Zizou
2012-08-25, 07:19
Ett antal skivor rågkaka http://mabra.com/files/2010/11/Polarbr%C3%B6d-r%C3%A5gkaka.jpg - med smör, ost och skinka alternativt smör+falukorv. Sedan något glas mjölk till det. Finns inget bättre *drool*

Bjern
2012-08-25, 09:16
Mackor med ost/skinka/leverpastej/messmör osv.
Fil/yoghurt med müsli
En kopp thé

vicarious
2012-08-25, 11:00
Ett antal skivor rågkaka http://mabra.com/files/2010/11/Polarbr%C3%B6d-r%C3%A5gkaka.jpg - med smör, ost och skinka alternativt smör+falukorv. Sedan något glas mjölk till det. Finns inget bättre *drool*

Klockrent med falukorv på mackan :D Kul att det finns fler familjer som kör den lösningen!