handdator

Visa fullständig version : Manlig Omskärelse pga medicinska grunder


Southwind
2012-08-24, 19:48
Hej, om några veckor kommer jag bli omskuren på grund av att jag har för trång förhud. Jag kommer inte tillåta dem lägga något litet snitt utan jag kommer kräva att dem gör en fullständig omskärelse. Bort med rubbet alltså.

Vad kommer jag få för smärtstillande efteråt? Blir det klena receptfria meds som Alvedon, Ipren n shit? Eller blir det något starkare receptbelagt?

Svårt för er att svara på för det kanske varierar mellan de olika landstingen. Och jag kommer inte avslöja vart jag bor.:thefinger

Ingreppet kommer ske under lokalbedövning. Ni som har fått förhuden borttagen kan väl svara på hur ont ni hade dagarna efteråt och vad ni fick utskrivet som efterbehandling.

kEKKZA
2012-08-24, 19:58
Skulle nog säga att du får den smärtlindring som är befogad, överlever du på några alvedon är det allt du får

En polare till mig har gjort det och han klagade på smärtan, antar att han inte fick några piller att knapra på

Scratch89
2012-08-24, 20:22
Det är väl rätt vanligt att få en cocktail på Panodil och Ipren. Man KAN få oxynorm/oxycontin, men jag tror inte att de anser det befogat. Den ständiga smärtan kommer inte vara så stor, det är väl snarare om du råkar stöta emot (eller om du försöker dra i snabeln innan det har läkt :D).

Southwind
2012-08-24, 21:05
Det är väl rätt vanligt att få en cocktail på Panodil och Ipren. Man KAN få oxynorm/oxycontin, men jag tror inte att de anser det befogat. Den ständiga smärtan kommer inte vara så stor, det är väl snarare om du råkar stöta emot (eller om du försöker dra i snabeln innan det har läkt :D).

Läketiden är väl 4 veckor. Långt uppehåll. Is such a thing even possible?

http://i20.photobucket.com/albums/b222/tleivo/giorgio-a-tsoukalos.jpg

Scratch89
2012-08-24, 21:15
Läketiden är väl 4 veckor. Långt uppehåll. Is such a thing even possible?



http://askchefs.net/attachment.php?aid=1909

timoat
2012-08-24, 21:36
Nu vet jag inte hur pass trång den är, men jag hade samma när jag var yngre, och jag lyckades tänja ut den själv, och nu är den perfekt. Tog ett par månader, och jag använde en salva som heter Locobase repair för att läka de smååsår och torrsprickor som uppstod. Säker på att du vill ta boirt den och inte testa tänja ett par månader iallafall? Jag var nära att göra det själv, men som sagt, lyckades fixa själv utan att gå under kniven, och det är jag JÄVLIGT glad för idag. Jag vet att man kan tex få speciellat steroidkrämer utskrivan som hjälper till bättre, men det testade jag inte, jag gick inte till läkare.

Sniggel
2012-08-24, 21:43
Is such a thing even possible?


Skräddaren säger nej. Fördelen är dock att efter en vecka kan man på mycket försiktig väg få utlopp för sina behov. Kanske utan att påverka läkningen till det negativa.

Olegh
2012-08-24, 21:53
Nu vet jag inte hur pass trång den är, men jag hade samma när jag var yngre, och jag lyckades tänja ut den själv, och nu är den perfekt. Tog ett par månader, och jag använde en salva som heter Locobase repair för att läka de smååsår och torrsprickor som uppstod. Säker på att du vill ta boirt den och inte testa tänja ett par månader iallafall? Jag var nära att göra det själv, men som sagt, lyckades fixa själv utan att gå under kniven, och det är jag JÄVLIGT glad för idag. Jag vet att man kan tex få speciellat steroidkrämer utskrivan som hjälper till bättre, men det testade jag inte, jag gick inte till läkare.

Är du så fäst vid din förhud? Jag är omskuren sedan riktigt unga år och det är inget jag lider av.

Tricce
2012-08-24, 22:02
Läketiden är väl 4 veckor. Långt uppehåll. Is such a thing even possible?


http://www.alcoofcanada.net/images/T/3-14-Blue-Balls-Box-of-250-N9765_XL.jpg

timoat
2012-08-24, 22:18
Är du så fäst vid din förhud? Jag är omskuren sedan riktigt unga år och det är inget jag lider av.

Älskar förhuden! Ville inte att det skulle bli desensiterat med kalsongrubbing 24h/dygnet på oskyddat ollon!

timoat
2012-08-24, 22:26
http://www.steadyhealth.com/super_sensitive_glans_after_adult_circumcision_t19 3121.html?page=2

trevlig tråd, och

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_effects_of_circumcision

Olegh
2012-08-24, 22:32
Oj. Får man välja fritt så kan jag tänka mig att man föredrar att inte lägga sig under kniven, men att måla upp det hela som en släng av pesten är en överdrift av rang. Det här är egentligen ingenting som intresserar mig, men minns jag rätt så finns det väl både för och nackdelar med båda alternativen.

timoat
2012-08-25, 01:57
Självklart, som sagt så vet jag ju inte hur pass trång den är på TS, men finns det en chans att fixa det själv hade jag testat alla gånger. Men är det oundvikligt så är det. Jag ville bara upplysa om hur jag löste mitt problem

Tricklew
2012-08-25, 02:22
Självklart, som sagt så vet jag ju inte hur pass trång den är på TS, men finns det en chans att fixa det själv hade jag testat alla gånger. Men är det oundvikligt så är det. Jag ville bara upplysa om hur jag löste mitt problem

Ha! Ungefär samma hände mig. Mitt första ligg var en upplevelse, förhuden var för trång, och det gjorde riktigt ont, så vi testade ett dussin olika ställningar (tack porr!) före vi äntligen hittade en som inte gjorde ont. Kände absolut ingenting i de nedre regionerna, och pumpade på tills jag fick träningsvärk i hela kroppen.

Sedan bestämmer jag mig för att fixa problemet, 3 veckor senare träffar jag tjejen igen, för in den, telefonen ringer, och jag är färdig före snubben som ringde han ge upp och sluta ringa. :d


Lit offT, men detta är ju ändå allmänt. Som tidigare har sagts i tråden, det går att läsa utan operation, men om du nu har bestämt dig så kör på. Själv hade jag velat vara totalt medvetslös, hade inte i min vildaste mardröm velat uppleva att ett gäng män går lös på mina nedre regioner med skalpeller. Jag rekommenderar de starkaste drogerna de har.

Yes
2012-08-25, 02:56
Jag hade samma problem och gjorde en operation när jag var yngre. Det var ett par veckor av ren jäkla smärta, bland det värsta jag upplevt, och allt jag fick var Alvedon. Värst var penuxens ständiga förmåga att ändra storlek utefter rådande förhållanden.

Ah, lycka till min vän. Du har verkligen nåt att inte se fram emot här! :D

C.E.J.
2012-08-25, 21:57
Är du så fäst vid din förhud? Jag är omskuren sedan riktigt unga år och det är inget jag lider av.

Seriös fråga: Hur r*nkar man utan förhud? R0nk = dra förhuden fram och tillbaka över ollonet.

Gabriel174
2012-08-25, 22:05
De har väl förhoppningsvis någon hud kvar att dra fram och tillbaka antar jag :D

Morrris
2012-08-25, 22:16
Man KAN få oxynorm/oxycontin...

Haha, inte en chans.

Scratch89
2012-08-27, 13:49
Haha, inte en chans.

Beror på hur pass utskrivningsvillig läkaren är. Generellt nej, men på praktiken såg jag STARKA doseringar för relativt små ingrepp. Kanske beror på hur pass gammal och skrupplig personen är innan, dock.

Mental
2012-08-27, 13:54
Seriös fråga: Hur r*nkar man utan förhud? R0nk = dra förhuden fram och tillbaka över ollonet.

Hand + lotion, om man ska tro amerikanska ungdomsfilmer.

Morrris
2012-08-27, 14:20
Beror på hur pass utskrivningsvillig läkaren är. Generellt nej, men på praktiken såg jag STARKA doseringar för relativt små ingrepp. Kanske beror på hur pass gammal och skrupplig personen är innan, dock.

Ja, det finns ju några alternativ mellan Ibuprofen och oxy om nu receptfria läkemedel inte skulle visa sig tillräckliga.

Tolkia
2012-08-27, 14:24
Det är ju f.ö. inget självändamål att få opiater utskrivna heller. För mig blir det lite bisarrt när folks första fråga inför ett ingrepp är "får jag Oxynorm?" Jag hade nog snarare väntat mig frågan "Kommer jag att få väldigt ont efteråt? Hur länge kommer jag att ha ont? Kommer jag att kunna göra [insert valfritt]?"

Mental
2012-08-27, 14:40
Det är ju f.ö. inget självändamål att få opiater utskrivna heller. För mig blir det lite bisarrt när folks första fråga inför ett ingrepp är "får jag Oxynorm?" Jag hade nog snarare väntat mig frågan "Kommer jag att få väldigt ont efteråt? Hur länge kommer jag att ha ont? Kommer jag att kunna göra [insert valfritt]?"

Man förutsätter att man får ont och har tidigare erfarenheter av vad som lindrar antar jag? Och man vet att det är restrektivt och därför frågar man med förhoppning i rösten. Tror inte det handlar om en vilja att "trippa" utan snarare att undvika smärta.

Tolkia
2012-08-27, 14:44
Man förutsätter att man får ont och har tidigare erfarenheter av vad som lindrar antar jag? Och man vet att det är restrektivt och därför frågar man med förhoppning i rösten. Tror inte det handlar om en vilja att "trippa" utan snarare att undvika smärta.
Jag tror inte heller att det handlar om att vilja "trippa". Men jag tror att många har dålig koll på vilka smärtstillande preparat det finns och vilka som är rimliga och vettiga att använda för olika saker. Här verkar det resultera i att man sätter oxikodon på piedestal.

Vidare förstår jag att man förutsätter att man får ont, annat vore ju konstigt. Men jag kan ändå undra varför inte frågorna kommer kring det (hur mycket, hur länge, hur ofta osv.), och inte kring huruvida man kan få opiater. Bedömningen av vad som är lämpligt att få för smärtan kan ju först göras när man har något slags koll på smärtan. Min erfarenhet so far är f.ö. att kirurgen inte brukar utmärka sig för snålhet.

ChuckTesta
2012-08-27, 15:15
Ja, det finns ju några alternativ mellan Ibuprofen och oxy om nu receptfria läkemedel inte skulle visa sig tillräckliga.

Varför sitter du och jiddrar emot när du uppenbarligen inte har någon aning om vad du pratar om?

Tydligen kan det hända att man får oxy, Scratch hade sett det med egna ögon, jag har en bekant som fått oxy vid ett mindre ingrepp. Det finns säkerligen ytterligare personer på forumet som antingen sett, fått eller är känner någon som fått oxy. Så, varför tjafsar du emot?

Onigiri
2012-08-27, 16:06
Klart man kan få leksaksknark om man lägger orden rätt och farbror doktorn har en bra dag.

Tap3worm
2012-08-28, 19:50
Jag gjorde samma operation för några år sen också. Var, som du verkar vara, rätt nojjig över den eventuella smärta efter ingreppet. För alla verkar det ju vara olika, men för min del var det absolut inte så brutalt som vissa får det att låta! Jag tog inte äns alvedon har jag för mig, möjligtvis nån direkt när ja kom hem... Fick dock nånting starkare utskrivet har jag för mig, men de behövdes aldrig,..
Det som kanske inte var så skönt var väl ca första veckan när det skavde mot kallingarna ;-).. Men tro mig, det är värt när allt är över. Både brudarna och du kommer trivas bättre! ;-)
Drog tillomed första provrunken innan stygnen var av, inga problem!
Kort och gott: du behöver inte oroa dig!
Lycka till!

Kål
2012-08-28, 20:34
En polare till mig har gjort det. Var rejält borta i skallen ett par timmar efter när vi kom och hämtade honom, utöver det tror jag inte han fick med sig några smärtstillande hem.

Var beredd på stygnen i kuken. Jag ryser av blotta tanken.

Scratch89
2012-08-29, 23:02
Jag tror inte heller att det handlar om att vilja "trippa". Men jag tror att många har dålig koll på vilka smärtstillande preparat det finns och vilka som är rimliga och vettiga att använda för olika saker. Här verkar det resultera i att man sätter oxikodon på piedestal.

Vidare förstår jag att man förutsätter att man får ont, annat vore ju konstigt. Men jag kan ändå undra varför inte frågorna kommer kring det (hur mycket, hur länge, hur ofta osv.), och inte kring huruvida man kan få opiater. Bedömningen av vad som är lämpligt att få för smärtan kan ju först göras när man har något slags koll på smärtan. Min erfarenhet so far är f.ö. att kirurgen inte brukar utmärka sig för snålhet.

Frågan är väl varför man ska fokusera på smärta och undra och fundera över den, när man helt enkelt kan medicinera bort den med morfinderivat. Skulle smärtan vara karaktärsbyggande, eller nåt?

Zoidy
2012-08-29, 23:15
Är du så fäst vid din förhud? Jag är omskuren sedan riktigt unga år och det är inget jag lider av.

+1. Kanske bara något jag har förträngt men jag kommer inte ihåg att jag hade någon speciell smärta efter operationen heller. Jag tog iofs inte bort hela då när jag var liten utan bara en liten del. Men det är absolut inget farligt. Syns ju inte ens att jag gjort en operation så jag förstår inte varför man inte skulle vilja göra operation och få det gjort. Att sitta och tänja själv låter helt idiotiskt faktiskt.

Nordenator
2012-08-29, 23:22
Det är ju f.ö. inget självändamål att få opiater utskrivna heller. För mig blir det lite bisarrt när folks första fråga inför ett ingrepp är "får jag Oxynorm?" Jag hade nog snarare väntat mig frågan "Kommer jag att få väldigt ont efteråt? Hur länge kommer jag att ha ont? Kommer jag att kunna göra [insert valfritt]?"

Ja.. smärtstillande och övrigt symptomslindrande verkar användas lite väl liberalt. Händelsevis har jag 100 citadon att gå tillbaka med nu i samband med flyttstädning. Det känns som att jag fick smärtstillande nog för att sänka en häst då jag bröt foten. Jag slutade använde det öht dagen efter operationen.

filmjölk
2012-08-29, 23:23
Hmmmm...kan det vara så att folk med träningshandskar på gymmet är omskurna? Borde väl inte funka så bra med valkiga händer utan förhud vid masturbation.

Tolkia
2012-08-29, 23:30
Frågan är väl varför man ska fokusera på smärta och undra och fundera över den, när man helt enkelt kan medicinera bort den med morfinderivat. Skulle smärtan vara karaktärsbyggande, eller nåt?
Jag har vad jag vet inte antytt något sådant, så den tolkningen får stå för dig.

Varför är det konstigt att fråga sig hur ont man kan tänkas få, och hur länge det kommer att vara? Det lär vara en fråga du får besvara rätt många gånger i veckan i ditt framtida jobb. Vad svarar då då? Smärta är inte karaktärsbyggande, så skit i det du?

Scratch89
2012-08-30, 00:03
Jag har vad jag vet inte antytt något sådant, så den tolkningen får stå för dig.

Varför är det konstigt att fråga sig hur ont man kan tänkas få, och hur länge det kommer att vara? Det lär vara en fråga du får besvara rätt många gånger i veckan i ditt framtida jobb. Vad svarar då då? Smärta är inte karaktärsbyggande, så skit i det du?

Jag har inte heller sagt att du har antytt något sånt, på samma sätt som att jag inte har sagt att det är konstigt att fråga sig hur ont man kan tänkas få. Snarare bara ett allmänt filosoferande.

Det jag menar är, att om man nu kan medicinera bort smärtan så borde man göra det. I min roll så kommer smärtan att vara högst begränsande för rehabiliteringen (i de flesta fall), och det är frustrerande att försöka öva gång med en person som inte kan belasta höften då det smärtar så mycket, p.g.a undermedicinering.

Tolkia
2012-08-30, 08:13
Jag har inte heller sagt att du har antytt något sånt, på samma sätt som att jag inte har sagt att det är konstigt att fråga sig hur ont man kan tänkas få. Snarare bara ett allmänt filosoferande.

Det jag menar är, att om man nu kan medicinera bort smärtan så borde man göra det. I min roll så kommer smärtan att vara högst begränsande för rehabiliteringen (i de flesta fall), och det är frustrerande att försöka öva gång med en person som inte kan belasta höften då det smärtar så mycket, p.g.a undermedicinering.
Om det rör sig om allmänt filosoferande, så är jag tacksam om du inte använder mina inlägg som exempel för argumentation mot åsikter jag inte lägger fram, .t.ex. att smärta skulle vara karaktärsbyggande, eller som nu, här att jag skulle propagera för undermedicinering.

Att jag tycker att man börjar i fel ände när man som patient frågar sig "får jag oxikodon?" istället för "hur ont gör det (med följdfrågor, av vilka frågor om smärtlindring kan vara några) beror främst på att de flesta patienter - även de som frågar har på forumet - har ganska dålig koll på vilka läkemedel som är lämpliga att använda i vilka sammanhang. Det är inte säker att det "mäktigaste" man själv kommer på är det bästa, eller att den som fick det enda man kan namnet på fick rätt.

C.E.J.
2012-08-30, 15:46
Hand + lotion, om man ska tro amerikanska ungdomsfilmer.

Ja precis, men det får räknas som legend tills vidare. Alltså behöver vi en bump:

Seriös fråga: Hur r*nkar man utan förhud? R0nk = dra förhuden fram och tillbaka över ollonet.

Donner
2012-08-30, 15:53
Ja precis, men det får räknas som legend tills vidare. Alltså behöver vi en bump:

Precis som vanligt, förutom att du inte drar förhuden fram och tillbaka ;)

C.E.J.
2012-08-30, 15:58
Precis som vanligt, förutom att du inte drar förhuden fram och tillbaka ;)

Torrdra handen över ollonet?? Aj! :(

Lurch
2012-08-30, 16:26
Torrdra handen över ollonet?? Aj! :(

mm, lät rätt obehagligt !

filmjölk
2012-08-30, 16:40
Det är ju därför du får börja med träningshandskar, händerna måste nog vara mjuka för att det skall funka...

Southwind
2012-08-30, 16:44
Fleshlight.

Edit: Stygn + nattlig erektion suger.

Zorgus
2012-08-30, 16:49
Se till att köra mycket uthållighetsträning och sova lite..då blir den ganska slapp efter ett tag..

Scratch89
2012-08-30, 17:23
Om det rör sig om allmänt filosoferande, så är jag tacksam om du inte använder mina inlägg som exempel för argumentation mot åsikter jag inte lägger fram, .t.ex. att smärta skulle vara karaktärsbyggande, eller som nu, här att jag skulle propagera för undermedicinering.

Att jag tycker att man börjar i fel ände när man som patient frågar sig "får jag oxikodon?" istället för "hur ont gör det (med följdfrågor, av vilka frågor om smärtlindring kan vara några) beror främst på att de flesta patienter - även de som frågar har på forumet - har ganska dålig koll på vilka läkemedel som är lämpliga att använda i vilka sammanhang. Det är inte säker att det "mäktigaste" man själv kommer på är det bästa, eller att den som fick det enda man kan namnet på fick rätt.
ok.

Zoidy
2012-08-31, 01:51
Torrdra handen över ollonet?? Aj! :(

Men nej för guds skull :D De runkar men strax nedanför ollonet. Dvs de drar aldrig handen över ollonet alls. Eller, det finns nog de som gör det, men de flesta är nog lite för känsliga för det.

Rahf
2012-08-31, 01:58
Det bör påpekas att folk som är helt omskurna inte har i närheten lika känslig penis som folk med förhud.

Zoidy
2012-08-31, 02:03
Det bör påpekas att folk som är helt omskurna inte har i närheten lika känslig penis som folk med förhud.

Det gör alltså sexet sämre? För mannen dvs.

Rahf
2012-08-31, 02:12
Det har jag ingen aning om. Det kan vara värt att tänka på hur mycket friktion en blottad penis utsätts för under en dag. Då får man kanske en idé om hur den anpassar sig.

Dav0d
2012-08-31, 02:46
Det gör alltså sexet sämre? För mannen dvs.

Tror inte det är fysiskt möjligt att ha det bättre än jag har det... så tvivlar på det. En fördel jag har som jag inte vet beror på omskuren eller inte är att jag kan ha sex i 30 minuter utan att behöva ha en orgasm (kan komma mycket snabbare också självklart). Tycker det känns som många som är omskurna har problem med att de kommer för tidigt, vilket låter frukansvärt tråkigt för både tjejen och killen.

The_RobRoy
2012-08-31, 05:05
Davod: What? Man borde väl rimligen vara mindre känslig som omskuren? Alltså kommer man lättare med förhuden kvar..

När brukar unga pojkar kunna dra tillbaks förhuden första gången? Vill minnas ett ögonblick i unga år när jag för första gången kunde dra tillbaks förhuden.

Southwind
2012-09-08, 12:17
Om man blir omskuren som vuxen kan man behålla känsligheten och mjukheten med kräm. Decubal Intensive Cream använder jag. Finns säkert någon speciell kräm för omskurna, men orkar inte leta. Angående att onanera: På med kondom och använd lättflytande kräm eller glidmedel. För känsligt att köra utan kondom.

Upptäckte denna metoden efter 14 långa dygn :D Har läkt tillräckligt för att kunna köra försiktigt utan att dra upp några stygn.

The release...

Scratch89
2012-09-08, 14:22
Om man blir omskuren som vuxen kan man behålla känsligheten och mjukheten med kräm. Decubal Intensive Cream använder jag. Finns säkert någon speciell kräm för omskurna, men orkar inte leta. Angående att onanera: På med kondom och använd lättflytande kräm eller glidmedel. För känsligt att köra utan kondom.

Upptäckte denna metoden efter 14 långa dygn :D Har läkt tillräckligt för att kunna köra försiktigt utan att dra upp några stygn.

The release...

Grattis! Hur känns det? :d

Southwind
2012-09-08, 20:28
Grattis! Hur känns det? :d

Känns bra men ovant. Ser mycket porrigare ut och kommer vara awesome när alla stygn är borta och det har läkt fullständigt. :cool:

cero
2012-09-08, 20:57
Tycker det känns som många som är omskurna har problem med att de kommer för tidigt, vilket låter frukansvärt tråkigt för både tjejen och killen.

Antar att du menar att många som inte är omskurna har problem med tidig utlösning.

Å andra sidan; kan det vara så att det är vanligare att äldre omskurna män har erektionsproblem, om man jämför med äldre män med förhud? Bara en ren gissning.

LeBron
2012-09-09, 10:30
Antar att du menar att många som inte är omskurna har problem med tidig utlösning.

Å andra sidan; kan det vara så att det är vanligare att äldre omskurna män har erektionsproblem, om man jämför med äldre män med förhud? Bara en ren gissning.

Finns en lösning på sådana problem :)

stridis
2012-09-09, 10:58
Finns en lösning på sådana problem :)

TRT kan vara bra jao.