handdator

Visa fullständig version : Bellmanstafetten


Brunfel
2012-08-23, 20:23
Några fler som sprang denna?
Vi var ett lag från jobbet som trotsade regnet idag och jag kan (nåja) stoltsera med imponerande 24:17 utan tidigare löpträning :)

HerrM
2012-08-23, 21:39
Några fler som sprang denna?
Vi var ett lag från jobbet som trotsade regnet idag och jag kan (nåja) stoltsera med imponerande 24:17 utan tidigare löpträning :)

Ska springa på lördag med jobbet. Tänkte på er som sprang i dag när jag åkte från jobbet i ösregnet. Har 23:30 som måltid.
Regnade det hela tiden?

Brunfel
2012-08-24, 18:20
Nä, faktum är att det blev uppehöll knappt minuten före starten och det höll sig hela kvällen.

bear.flowertwig
2012-08-24, 22:41
Jag sprang. Men var först med sugen på att tvärvända när regnet kom.

5 km känns som en avig sträcka det är svårt att hitta rätt tempo på.

spoon
2012-08-24, 22:43
Jag sprang. Men var först med sugen på att tvärvända när regnet kom.

5 km känns som en avig sträcka det är svårt att hitta rätt tempo på.

Vad fick du för tid då? Jag gissar på 20:17

monteramita
2012-08-25, 22:16
Jag sprang. Har varvat styrketräningen med en del löpträning senaste halvåret så var hyfsat förberedd, men sen var det lite dålig tajming att åka till Brighton och supa i sju dagar i sträck och komma hem två dagar innan loppet. Nåja, kom runt på 21:41 iaf och det får väl anses som hyfsat.

HerrM
2012-08-26, 07:21
Jag sprang. Ett av firmans lag var en man kort så jag fick ta en första och en sistavända. 22:26 & 23:13 blev det. Nöjd son fan då jag är gammal gubbe och nybörjare.
I torsdags var det dessutom benpass med pt-n... så man var lite stel på startlinjen. :)

bear.flowertwig
2012-08-26, 09:39
Vad fick du för tid då? Jag gissar på 20:17

Officiell tid 21:00. Vete sjutton om den stämmer dock då jag knäppte på min egen klocka före jag tog och efter jag lämnade stafettpinnen och fick 21:00 även på min klocka.

Gick ut på tok för hårt (3:30-3:40) första km och dog vid 3-4 km. Å andra sidan var det kul att spänna bågen. Fast en mer vettig utmaning hade varit kring 4:00/km.

HerrM
2012-08-26, 10:13
Officiell tid 21:00. Vete sjutton om den stämmer dock då jag knäppte på min egen klocka före jag tog och efter jag lämnade stafettpinnen och fick 21:00 även på min klocka.

Gick ut på tok för hårt (3:30-3:40) första km och dog vid 3-4 km. Å andra sidan var det kul att spänna bågen. Fast en mer vettig utmaning hade varit kring 4:00/km.

Officiella tiderna stämmer säkert. Tiden för växlingen togs precis i sista kurvan där delningen växling/målgång var. Därför skiljde det 60m mellan första och sista sträckan i löplängd sade någon på plats.
Upplevde oxå en för hård första km. Titta på klockan... 3:55. Tittade mej omkring och tänkte att det här kommer alldrig dom omkring mäkta med.
jag drog ner på tempot.... sen gled jag förbi massvis med löpare... somliga hade börjat gå.
Att starta är svårt.

bear.flowertwig
2012-08-26, 18:04
Officiella tiderna stämmer säkert. Tiden för växlingen togs precis i sista kurvan där delningen växling/målgång var. Därför skiljde det 60m mellan första och sista sträckan i löplängd sade någon på plats.
Upplevde oxå en för hård första km. Titta på klockan... 3:55. Tittade mej omkring och tänkte att det här kommer alldrig dom omkring mäkta med.
jag drog ner på tempot.... sen gled jag förbi massvis med löpare... somliga hade börjat gå.
Att starta är svårt.

Det borde den ju göra. Det märkliga är ju alltså att jag knäppte på och av min klocka precis vid staketet. Det är en hel del extrameter/-tid utöver där sträckan klockas. Jag sprang f.ö. tredje sträckan.

Lärorikt men fy sjutton vilket slit det är när man kroknar så där. Väldigt nöjd (efter omständigheterna) med att sista km ändå gick på 4:10.

Jag hade ändå ett planerat snabbdistanspass inplanerat enligt schemat i torsdags. Det blir ett härligt kvalitetspass med nerv det.