handdator

Visa fullständig version : Armarmåttet står helt stilla!


Jockepocke
2012-08-23, 19:44
Hallå alla.

Som rubriken lyder, det är som så att mina armar vill då f** inte växa, har inte vuxit ett piss på 5-6 månader, bara blivit lite mer definerat.

Jag kör just nu på ett schema gjort av en föredetta personlig tränare (var det i 20 år)


Måndag Rygg,biceps
Onsdag Triceps,bröst,Axlar
Torsdag Ben
Lördag Rygg,Biceps
Söndag Triceps, bröst axlar
Tisdag Ben

Kanske detta schemat är overkill för en nybörjare? (började gymma för 6 månader sedan ca) anledningen till att jag gymmar så mycket är för att jag hade sommarlov nyss, så ska kanske trappa ner på det, vilket blir trist då det är så jävla kul att gymma!

Kör 3x8-10 i rep och sets, och jag har höjt mig ganska bra i de flesta övningarna, speciellt i bänkpressen går det bra, fast det är trots allt armarna som är problemet då jag ser jag mina bröst muskler växer väldigt bra, kanske har lätt att få dom att växa helt enkelt, men som sagt, armarna vill då fan inte växa!

Jag har kört på övrekropp/underkropp/övrekropp/undrekropp också innan i början 10-12 sets till en början. Dom första 2 månaderna.

I alla fall har någon några tips på vad kanske du gjorde för att dina armar skulle börja växa? om du hade samma problem som mig och tog igenom dig det träsket vore det gött om ni kunde dela med era erfarenheter.

Jag funderar över att fullständigt mörda dom med 2 armpass i veckan där jag enbart kör triceps/biceps och går nutts på dom båda muskelgrupperna.

Kan det kanske spela in att jag alltid varit underviktig och smal tills jag blev runt 15 år som det går trögare? kanske tar längre tid att lägga på mig mer kött på vissa delar? dom har ju alltid varit spaghetti armar trots allt.

Jag har i alla fall lyckats lägga på mig ungefär 5-7kg sen jag börja, så jag antar att jag gör något rätt, med tanke på att det är inte runt midjan vikten har lagt sig.

Så min fråga - Har ditt armmått stått stilla under en längre period, och lyckades du överkomma det? i sånna fall hur lyckades DU ?:) -

Nyström
2012-08-23, 20:03
stirra inte dig blind på reps/sets.. kötta på tills du känner att du är slut: )

Christoforos
2012-08-23, 20:07
Jag känner mig lite som att jag är i samma sits på det sättet att jag märker tydligare "gains" på i princip allting utom armarna. Men jag försöker att inte tänka så mycket på det och bara köra vidare, fast om det fortfarande står still om ett år så kommer jag ju brinna.

test9034
2012-08-23, 20:08
supersetta, pyramidsett..droppset, you name it.
Prova något nytt, inget mer med det :)

Latissimus Dorsi
2012-08-23, 20:39
Kör Ehrling wahlgrens armprogram som jag gav dig!

Och ändra din split till något såhär

Armar
Ben
Axlar och bröst
Rygg
Vila

Så repeterar du.

Och glöm inte maten, ät som ett svin. Om vågen står still, ät mer. Om det går för snabbt ät lite mindre.

312
2012-08-23, 20:49
Och glöm inte maten, ät som ett svin. Om vågen står still, ät mer. Om det går för snabbt ät lite mindre.

Precis. Många stirrar sig blinda på träningen, när det är kosten som är lidande. Jag växer ingenting om jag inte går upp i vikt.

Jockepocke
2012-08-23, 21:48
Kosten skulle det kanske kunna vara, dock tvivlar jag på detta ganska starkt, jag äter väldigt mycket, äter,

Frukost 07.00
Frukost nr 2 09.30
Lunch 12.00
Mellanmål 14.00
Mellanmål nr 2 17.00
Middag direkt när jag kommit hem efter träningen vilket brukar vara runt 20.00 snåret någon gång. Sen får jag oftast 8-9 timmars sömn, det är väldigt sällan jag inte får det, så det måste vara något med träningen bör jag tycka.

I alla fall blir att testa Ehrling Wahlgrens program snart Latissimus Dorsi! - ska bara köra detta i två veckor till sen blir det hardcore armworkout!:)

Bump för denna tråden, dela gärna med er utav era erfarenheter så man blir lite klokare!:)

Tack för alla kommentarer hittils!

test9034
2012-08-23, 21:56
Kosten skulle det kanske kunna vara, dock tvivlar jag på detta ganska starkt, jag äter väldigt mycket, äter,

Frukost 07.00
Frukost nr 2 09.30
Lunch 12.00
Mellanmål 14.00
Mellanmål nr 2 17.00
Middag direkt när jag kommit hem efter träningen vilket brukar vara runt 20.00 snåret någon gång. Sen får jag oftast 8-9 timmars sömn, det är väldigt sällan jag inte får det, så det måste vara något med träningen bör jag tycka.

I alla fall blir att testa Ehrling Wahlgrens program snart Latissimus Dorsi! - ska bara köra detta i två veckor till sen blir det hardcore armworkout!:)



Bump för denna tråden, dela gärna med er utav era erfarenheter så man blir lite klokare!:)

Tack för alla kommentarer hittils!

kvittar om du äter 1000ggr per dag om du inte äter rätt.

312
2012-08-23, 22:02
Det spelar ingen roll om du äter en, fem eller tolv gånger per dag, det som spelar roll är hur mycket du äter.

Går du upp i vikt? Bra, då går det åt rätt håll.
Står du still eller går ner? Då lär du inte bygga stora armar.

Jockepocke
2012-08-23, 22:07
Går upp ganska mycket faktiskt, ungefär 0,8kg-1kg per månad, jag vill inte lägga på mig allt för snabbt eftersom jag vill undvika en härlig kagge:)

Mala
2012-08-23, 23:15
stirra inte dig blind på reps/sets.. kötta på tills du känner att du är slut: )

Skulle inte rekommendera att kötta på tills du är slut, han kanske redan gör det och det kanske är därför han inte växer på armarna.

gratefuldead
2012-08-23, 23:35
Kör färre reps och tyngre ett tag, brukar göra susen. Alternativt byt övningar ett tag. Du verkar ju äta rätt och gå upp i vikt, så då får man se till träningen.

awesomooo
2012-08-24, 07:54
Variera om du inte gör det. För mig är det tvärtom, bara armarna som växer. Gick ner från 12 reps @ 4 set till 6 reps @ 4 set i drygt lite över en månad och har nu gått upp till 10 reps, fungerar skitbra för mig!

Stirra inte bara stilla på armarna, dom kommer före eller senare växa dom med.

konsumkasse
2012-08-27, 10:32
6 mån???

det tar tid att bygga muskler, jag har kört i 35 år, vägde 83 kg 1974, lång, 188 smal, som en flaggstång.

idag 2012, väger jag 108 kg inte fet men ej heller muskulös, ät massor med mat och sov vila mycket mellan passen, stressa inte, spring inte till bussen eller tåget, meditera, gå ner i varv, sätt dig med fötterna upp och koppla av efter maten, ät 6-7 ggr om dygnet varvat med proteinrika mellan mål; bars, mrp osv gärna kasein innan sov timmarna.

luderlasse
2012-08-27, 12:07
Mitt armmått stod stilla när jag inte tränade armarna då jag var nöjd med dom, sen blev jag missnöjd och började köra armar och problemet var löst.

Mitt tips 10 set biceps, 5 set skivstångscurl tungt 4-6 reps, sedan hantelcurls hyfsat strikt 5 set 8-10 reps.

Triceps är liggande skivstångsextension och smalbänk som jag tycker ger mest men även triceps pushdown. 10-12 set och blanda dessa övningar. Enligt min erfarenhet svarar triceps bra på lågreps 4-6 typ.

Sen som tidigare nämnt så har du ju precis börjat träna så ge det tid och lycka till!

Jockepocke
2012-08-28, 16:13
Ajemän, kommer inte ge upp , jag brinner för detta redan faktiskt, jag ser alltid frammimot att bli klar med pluggandet och skoldagen för att dra ner till gymmet och bara kötta på, något av det roligaste jag vet! - Blir bara så frustrerad över att inget händer, och har fått vissa kommentaren om att dom borde ha vuxit till sig, fast antar att dom bara jiddrar:)

KalleTeodor
2012-08-28, 16:15
Ajemän, kommer inte ge upp , jag brinner för detta redan faktiskt, jag ser alltid frammimot att bli klar med pluggandet och skoldagen för att dra ner till gymmet och bara kötta på, något av det roligaste jag vet! - Blir bara så frustrerad över att inget händer, och har fått vissa kommentaren om att dom borde ha vuxit till sig, fast antar att dom bara jiddrar:)

dem som kommenterar lär väl inte ens lyfta. skit i dem.

Jockepocke
2012-08-28, 16:27
En av dom gör det inte, en av dom gör det tyvärr, han är på som ett as! fast han har ju bara armarna och benen , resten är åt helvete :) inte fan kommenterar jag då, han är la bara omogen:)

Latissimus Dorsi
2012-08-28, 16:48
En av dom gör det inte, en av dom gör det tyvärr, han är på som ett as! fast han har ju bara armarna och benen , resten är åt helvete :) inte fan kommenterar jag då, han är la bara omogen:)

SKIT i det, spelar ingen jävla roll. Fortsätt träna, fortsätt ät. Gå upp i vikt. Och om 3-4 månader kommer dom tycka helt annat, tro mig. Pröva Ehrlings nu så fort som möjligt kan ladda upp den åt dig igen på en annan hemsida så du får ner den.

Jockepocke
2012-08-28, 16:59
Vore riktigt schysst Latissimus Dorsi om du kunde göra det, testa en annan version utav super setts igår som jag såg på youtube med triceps/biceps, fyfan vad blodet cirkulerade igenom armarna, det kändes för jävla gött att supersetta, men om du kunde göra det vore det toppen, hinner tyvärr inte skriva mer nu, ska knalla ner till gymmet!